Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja jakaa lapset tyttöihin ja poikiin

Vierailija
03.09.2023 |

Puhuu siis tytöistä ja pojista, ei vain oppilaista tai lapsista yleisesti. Eikä ole mikään vanha, korkeintaan 40.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisen biologiaa mahdetaan nykyisin koulussa opettaa. Kenellä ne kuukautiset  on? Kuka saa yhdynnässä erektion ja ejakuloi? Onko kaikilla munasoluja? Kelle kasvaa murrosiässä parta?

Miten monumentaalisen typerää voi nykymeininki olla.

Vierailija
62/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleton miesoletettuvalvoja katsomaan, että sukupuolettomat tyttöoletetut ja muut käyvät suihkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei siis saisi sanoa, että on olemassa tyttöjä ja poikia tai naisia ja miehiä? Mites kun minun sisko sai pari viikkoa sitten vauvan, niin tekikö hän väärin ilmoittaessaan meille sukulaisille lapsen olevan tyttö vai olisiko se pitänyt jättää kertomatta? Varsinkin kun kyseinen vauva ei voi vielä itse ilmaista, että onko hän oikeasti tyttö, poika, transsukupuolinen vai kenties joku sukupuoleton keijukainen?

Onhan niitä olemassa, mutta ei ehkä ihan joka yhteydessä ole tarpeen puhua ihmisistä nimen omaan tämän ominaisuuden kautta. On olemassa myös tummia ja vaaleita, pitkiä ja lyhyitä, lihavia ja laihoja, vasen- ja oikeakätisiä jne. En näe sen suurempaa syytä puhutella esim. koululuokkaa "tytöt ja pojat" kuin "lihavat ja laihat". Näetkö sinä?

Vierailija
64/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nykyaikaa tuo että sukupuolen mukaan jaetaan ihmisiä. Sukupuoli on vain se miltä näytät ja mikä värkki sulla on jalkojen välissä. Pukeutumistilat ja kilpaurheilu sarjat on ainoat hyväksyttävät syyt missä ihmiset voidaan jaottaa sukupuolen mukaan. 

Syntyvyyden romahdus johtunee juuri tästä että sukupuolen merkitys on ihmisiltä hämärtynyt. Ei enää tajuta miksi ollaan miehiä ja naisia ja miten silloin eletään.

Kyllä tuo asia pitäisi palauttaa selkeäksi kansan tajuntaan ja selkärankaan ensin, ja sitten voidaan rauhassa olla myös reiluja ja huomaavaisia heitä kohtaan jotka eivät sovi muottiin.

Vierailija
65/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi muunsukupuolisuudesta puhumisen sijaan järkevämpää laajentaa miehen ja naisen käsitteitä ja ns. tyypillisiä ominaisuuksia, eli siis korostettaisiin että ei ole vain yhtä tyypillistä tapaa olla tyttö tai poika. Kaikki naiset ei meikkaa, pidä pitkää tukkaa, haaveile prinsseistä tai vastaavaa. Kaikki miehet ei ole supermaskuliinisia jörriköitä. Jos sukupuolten lokerot olisi entistäkin laajemmat, niin jokaisen olisi helpompaa löytää se oma identiteetti ihan biologisen sukupuolen puolelta. Toivottavasti tämä ei ollut loukkaavasti kirjoitettu.

Vierailija
66/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli määräytyy ensimmäisen kerran vasta kun lapsi sen itse kertoo ja voi muuttua vielä monta kertaa sen jälkeenkin. Lisäksi sukupuolia on monia muitakin kuin vain "mies" ja "nainen". Kymmeniä ellei jopa satoja sukupuolia on jo löydetty ja uusia ilmaantuu säännöllisesti tutkimusten edetessä. Valitettavasti tätä ei perusopetuksessa vielä täysin ymmärretä, etenkin vanhempien opettajien on vaikea ymmärtää sukupuolten moninaisuutta.

Vierailija
67/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin teen. Ja aion tehdä niin kauan, kunnes saan varoituksen (jota tuskin ihan helpolla tulee). Jos luokkaan tulee lapsi, jolle asia on oikeasti akuutti, mietin asian uudelleen. Lasta en kiusaa.

T: ope 51 v.

Aiemmin en suonut näille asioille ajatustakaan, ne eivät mua kiinnostaneet, koska asia ei koskettanut mua mitenkään. Kunnes sitten yhtäkkiä koskettikin. Alakouluikäinen lapseni kertoi kokevansa olevan väärää sukupuolta. Se oli mulle kauhea shokki, enkä tiedä miten olisin selvinnyt ilman lapseni mahtavaa opettajaa. Ope sai koko luokan ymmärtämään tilanteen ja kitki orastavan kiusaamisen lyhyeen. Ikävää, että sulla on tuollainen asenne, koska opettajalla on niin iso merkitys toisen ihmisen koko loppuelämälle.

Vierailija
68/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli määräytyy ensimmäisen kerran vasta kun lapsi sen itse kertoo ja voi muuttua vielä monta kertaa sen jälkeenkin. Lisäksi sukupuolia on monia muitakin kuin vain "mies" ja "nainen". Kymmeniä ellei jopa satoja sukupuolia on jo löydetty ja uusia ilmaantuu säännöllisesti tutkimusten edetessä. Valitettavasti tätä ei perusopetuksessa vielä täysin ymmärretä, etenkin vanhempien opettajien on vaikea ymmärtää sukupuolten moninaisuutta.

Amerikkalainen gender-tutkimus ei ole tiedettä vaan tieteenvastaista ideologiaa ja propagandaa. Valitettavasti tätä roskaa opetetaan nykyisin Suomenkin yliopistoissa. Myös miehet voivat synnnyttää, kerrotaan nykyisin Tampereen yliopiston yleisopinnoissa. 

Vierailija
69/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käy hiihtokisojen ja muitten kilapilujen, jos kaikki henkilöt voi osallistua joka lajiin. Jos ei pärjää miesten sarjassa niin osallistuu seuraavassa kisassa naisten sarjaan.

No niinhän edellinen eduskunta päätti, että sukupuolen päättäminen on vain ilmoitusasia. Ja sen saa päättää olevan toinen aina muutaman kuukauden välein. Kiitos Sanna! Joten en nyt oikein ymmärrä, miten niin pukeutumistiloissa voidaan oppilaat jakaa jalkovälin varustuksen perusteella. Eihän uimahalleissakaan enää voi. Jos sinne tulee partainen kaveri, jonka voisi kuvitella edustavan sukupuolta, jolla on killuttimet jalkovälissä, ja joka ilmoittaa tuntevansa itsensä sen hehkeämmän sukupuolen edustajaksi, niin hänellä on oikeus mennä sinne esteogeenipuolen pukutiloihin ja suihkuihin/saunaan. Ja päinvastoin, jos joku uhkea, rintava henkilö tulee paikalle ja ilmoittaa tuntevansa itsensä sen sukupuolen edustajaksi, jolla on killuttimet, niin tervemenoa testosteronilla varustettujen pukuhuoneeseen, saunaan ja suihkuun.

Vierailija
70/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uimahalleissa vielä erikseen suihku-ja pukutilat 'naisille' ja 'miehille'? Jos on niin toivott. opettajat muistavat kapinoida tätä vastaan. Ja se 'tyttö' joka onkin poika menee sitte kai oikealle osastolle.

Vierailija
71/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös lyhyisiin ja pitkiin. Tämäkin on nähty !

Vierailija
72/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos mietitään mitä on tapahtunut niin Marin ex viisikko hallinto ajoi woke ja trans - asiat väkisin Suomeen ja kouluihin 2020-2023 ja yritti sekoittaa kaikin tavoin lasten ja nuorten päät ja sai koulut katastrofin partaalle... on hyvä että kaikki opettajat eivät suostuneet lähtemään hulluuteen mukaan...

Vierailija
73/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ns. nuori opettaja enkä todellakaan tee jakoja tyttöihin ja poikiin. He ovat oppilaita. Ei lapsen sukupuolesta päättäminen kuulu opettajalle.

Yläkoulussa tyttöjen ja poikien liikuntatunnit on erikseen. Kukas siellä sitten jakaa että kuka on tyttö/poika....

Mun teini päätti juuri yläkoulun ja liikunta oli kaikilla yhteinen. Vain pukutilat erilliset. Alakoulussa osin yhdessä.

Meillä OPPILAS meni seiskalle. Vaikka liikuntatunnit on molemmilla sukupuolilla samaan aikaan, niin pukeutumistilat ja myös tunnit jakautuvat sukupuolen mukaan, eri sukupuolet liikkuvat eri tavoilla liikuntatunneilla.

Vierailija
74/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen gender-tutkimus ei ole tiedettä vaan tieteenvastaista ideologiaa ja propagandaa. Valitettavasti tätä roskaa opetetaan nykyisin Suomenkin yliopistoissa. Myös miehet voivat synnnyttää, kerrotaan nykyisin Tampereen yliopiston yleisopinnoissa. 

Gender ei ole lääketieteellinen sukupuoli, vaan sosiaalinen "sukupuoli".

Mutta mitä se lääketiede nykyään asiaan sanoo, vai saako ne enää sanoa mitään?

Vierailija
75/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, mitä nämä kymmenet tai sadat sukupuolet ovat? Sekoitatkohan mahdollisesti päässäsi sukupuolen ja sukupuoli-identiteetin?

Vierailija
76/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tekijä on myös hormoonit.

Valta osalla on sukupuolensa mukaiset hormoonit, mutta poikkeuksiakin on.

Jos nämä ei koe olevansa sukupuoltansa niin ihan omaan laariin on aseteltava. Esim. eri aikaan käy pukkarissa ja pesulla.

Vaikeaksi menee uniikkien hiutaleiden kanssa.

Ei noita pojan kroppaan syntyneitä neitejä ole täysin tyttöjäkään ja ei päin vastaisissakaan tapauksissa poikia. He kuuluvat omaan laariinsa.

Näille sitten pitäisi olla omanlaiset ohjelmat, kun eivät asetu jompaan kumpaan muottiin, kun enemmistöt ovat tyttöjä ja poikia.

Vierailija
77/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan aikaa, jolloin tämä hulluus on päättynyt. Sukupuolia on vain kaksi.

Totta. Tämäkin hulluus päättyy aikanaan. Niin kuin 60- ja 70-lukujen sosialistinen radikalismi, jolloin vaadittiin Neuvostoliiton suuruutta ja kommunismin autuutta ylistäviä oppikirjoja kouluihin ja yliopistoihin.

Vierailija
78/81 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä, jos tulee tilanne, että esim. uimahallissa ei olisi enää tytöille/pojille, miehille/naisille omia tiloja. Kuinka monen lapsen saisitte menemään sinne koulun uintivuorojen aikana?!

Minä en äitinä päästäisi. Minun lapsilla on oikeus omaan sukupuoleen.

Vierailija
79/81 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne pitäisi jakaa, auttaisko asiaa, jos tyttöjä kutsuttaisiin vaikka kissoiksi ja poikia koiriksi. Tässäkin tietysti loukattaisiin kissoja ja koiria, mutta pääasia, että puhetta riittää.

Vierailija
80/81 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä, jos tulee tilanne, että esim. uimahallissa ei olisi enää tytöille/pojille, miehille/naisille omia tiloja. Kuinka monen lapsen saisitte menemään sinne koulun uintivuorojen aikana?!

Minä en äitinä päästäisi. Minun lapsilla on oikeus omaan sukupuoleen.

Teineille tuo olisi tosi kiusallista.

Varsinkin pojille alakerran toimintojen takia.

Vähän tuntuu, että biologia halutaan nykyisin sivuuttaa.