Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja jakaa lapset tyttöihin ja poikiin

Vierailija
03.09.2023 |

Puhuu siis tytöistä ja pojista, ei vain oppilaista tai lapsista yleisesti. Eikä ole mikään vanha, korkeintaan 40.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ns. nuori opettaja enkä todellakaan tee jakoja tyttöihin ja poikiin. He ovat oppilaita. Ei lapsen sukupuolesta päättäminen kuulu opettajalle.

Yläkoulussa tyttöjen ja poikien liikuntatunnit on erikseen. Kukas siellä sitten jakaa että kuka on tyttö/poika....

Ei taida olla enää erikseen.

Vierailija
42/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ns. nuori opettaja enkä todellakaan tee jakoja tyttöihin ja poikiin. He ovat oppilaita. Ei lapsen sukupuolesta päättäminen kuulu opettajalle.

Ei opettaja päästäkään vaan yhteiskunta. Eikö oppilasilmoituksessa edelleen rastita tyttö, poika tai muu. Eli huoltaja määrittelee annetuista vaihtoehdoista,

Ei todellakaan rastita mitään. Eikä Suomessa ole sellaista juridista sukupuolta kuin muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nykyaikaa tuo että sukupuolen mukaan jaetaan ihmisiä. Sukupuoli on vain se miltä näytät ja mikä värkki sulla on jalkojen välissä. Pukeutumistilat ja kilpaurheilu sarjat on ainoat hyväksyttävät syyt missä ihmiset voidaan jaottaa sukupuolen mukaan. 

Miksi niissäkään?

Vierailija
44/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei opettaja päästäkään vaan yhteiskunta. Eikö oppilasilmoituksessa edelleen rastita tyttö, poika tai muu. Eli huoltaja määrittelee annetuista vaihtoehdoista,

Ei todellakaan rastita mitään. Eikä Suomessa ole sellaista juridista sukupuolta kuin muu.

Onko tieto vai luulo?

Vierailija
45/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei kuulu. Se on määritelty jo syntymätodistuksessa. Asia josta kukaan ei päätä. Se vaan on.

Vierailija
46/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelen, että kirjoituksesi ei ollut provo ja vastaan siihen sen perusteella. Sinulle on jäänyt perustavanlaatuiset asiat opettamatta ja sisäistämättä.

Vierailija
47/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulussa tyttöjen ja poikien liikuntatunnit on erikseen. Kukas siellä sitten jakaa että kuka on tyttö/poika....

Mun teini päätti juuri yläkoulun ja liikunta oli kaikilla yhteinen. Vain pukutilat erilliset. Alakoulussa osin yhdessä.

Vierailija
48/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nykyaikaa tuo että sukupuolen mukaan jaetaan ihmisiä. Sukupuoli on vain se miltä näytät ja mikä värkki sulla on jalkojen välissä. Pukeutumistilat ja kilpaurheilu sarjat on ainoat hyväksyttävät syyt missä ihmiset voidaan jaottaa sukupuolen mukaan. 

Kouluissa on edelleen pukeutumistilat ja suihkut oppilaille. Ovatko ne siis unisex-tiloja nykyään?

Kuten sanoin niin pukeutusmistilat ovat hyväksyttäviä jakaa sukupuolen mukaan koska sukupuolet näyttävät erilaisilta. Mutta muuten sukupuolen mukaan jaottelu on turhaa eikä ole nykyaikaa.

"Näyttävät erilaisilta"? Eikö kaikki ihmiset näytä keskenään erilaisilta? Mikä perustelu se on jaotella pukuhuoneita?

Mielestäsi siis lainsäädännöstä tulee poistaa sukupuoleen perustuvat syrjintäpykälät, koska vain pukeutuminen ja huippu-urheilu ovat perusteita jaotella sukupuolia? Ei myöskään voi olla sukupuolten välisiä palkkaeroja eikä tarvetta sukupuolikiintiöille, koska kumpikaan ei liity huippu-urheiluun eikä pukuhuoneisiin.

Mitä horiset? Sukupuoli erotetaan tasan tarkkaan sillä, kumman sukupuolen lisääntymiselimet ja mitkä kromosoit henkilöllä on. Se on biologinen fakta, eikä mikään mielipide.

Vierailija
49/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oman biologisen sukupuolensa kanssa sovussa elävät tytöt ja pojat tarvitsevat tukea omalle sukupuoli-identiteetilleen, eivät vain sukupuolensa kanssa kipuilevat ja muunsukupuoliset.

Pojilla on erilaiset ryhmäkäyttäytymisen muodot ja jopa erilainen huumori kuin tytöillä. On hyödyllistä, jos poikaryhmä oppii tulemaan toimeen keskenään ja tajuaa poikien maailman kuviot, sama tytöillä. On tilanteita, joissa on hyödyksi osata olla oman sukupuolen kanssa tiimissä.

Jos ryhmässä on joku, joka ei omaa biologista sukupuoltaan tunne omakseen, se huomioidaan, mutta ei tarvitse kävellä niiden yli, jotka haluavat kasvaa tytöistä naisiksi ja pojista miehiksi. Täytyy olla joustavuutta molempiin suuntiin. t. yläkoulun ope

Vierailija
50/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse identifioin itseni uudelleen kesän aikana ja nyt valvon tyttöjen puolella, että kaikki käyvät suihkussa. Elämäni paras päätös.

T. Lukion liikkaope

Vierailija
51/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käy hiihtokisojen ja muitten kilapilujen, jos kaikki henkilöt voi osallistua joka lajiin. Jos ei pärjää miesten sarjassa niin osallistuu seuraavassa kisassa naisten sarjaan.

Kai ne sarjat vaan on jatkossa yhteiset. Sitten pärjää, tai ei. Jatkossa sitten vain munalliset pärjää urheilussa. Voivat nimittää itseään naisiksi tai miehiksi tai miksi ikinä haluavat.

Vierailija
52/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tieto vai luulo?

Kysytkö tosissasi? Etkö todellakaan tiedä, mitkä Suomessa on juridisen sukupuolet ja kuinka monta niitä on? Kipin kapin vaikka sinne Setan sivuille opiskelemaan, mitä tarkoittaa juridinen sukupuoli ja mitä ne tässä maassa ovat.

Vierailija
53/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teini päätti juuri yläkoulun ja liikunta oli kaikilla yhteinen. Vain pukutilat erilliset. Alakoulussa osin yhdessä.

Ei ole kovin kivaa tytöille. Muistan kuinka kiusallista oli amiksessa kun joskus oli yhteiset liikuntatunnit. Sählyä ei voinut pelata kun pojat töni kovakouraisesti pois edestä ja sitten kaikki muu jumppaaminen oli yhtä virnuilua.

Vierailija
54/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vielä tässä hullussa maailmassa on normaalejakin ihmisiä.

Vierailija
55/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei siis saisi sanoa, että on olemassa tyttöjä ja poikia tai naisia ja miehiä? Mites kun minun sisko sai pari viikkoa sitten vauvan, niin tekikö hän väärin ilmoittaessaan meille sukulaisille lapsen olevan tyttö vai olisiko se pitänyt jättää kertomatta? Varsinkin kun kyseinen vauva ei voi vielä itse ilmaista, että onko hän oikeasti tyttö, poika, transsukupuolinen vai kenties joku sukupuoleton keijukainen?

Kukaan ei voi päättää lapsen puolesta tämän sukupuolta. Olisi voinut kutsua lasta vana lapseksi kunnes hän on tarpeeksi iso ilmoittmaan itse

Ihanko totta? Että biologialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

Vierailija
56/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes 👍

Vierailija
57/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanoin, nykyisin ei uskalla. Voi tulla seuraamuksia. Yläkoulun opettaja

Vierailija
58/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei tee jakoa, vaan luonto.

Tämä sukupuolihössötys on muuten jo laantunut edistyksellisissä maissa kuten Briteissä ja US.ssa.

Ei ihmiset niele pskapuhetta.

Vierailija
59/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en jaa ainakaan korostetusti, mutta jos vaikka tytöt leikkii jossain ja pojat jossain ja tulee asia nimenomaan tytöille niin sanon "tytöt!.........!", ton jälkeen mulla on usein olo että "teinkö nyt jotain väärin" vaikka ei pitäisi. Ei ole normaalia potea huonoa omaatuntoa siitä jos kutsuu tyttöjä tytöiksi tai päin vastoin. hassu ajatuskin.

Vierailija
60/81 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nykyään liikuntatunnin jälkeen kaikki lapset laitetaan samaan suihkuun. Niinkö?