Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäisiä silmälaseja hankkiva kaipaa apua.

Vierailija
03.09.2023 |

Yritin googlettaa, että mikä on paras silmälasiliike ja lähes kaikki vastaukset sanoivat, että käy useammalla ja valitse, mikä sopii sinulle. Pitääkö mun mennä siis useamman silmäaseman näöntarkastukseen? Ei ne taida antaa silmätutkimuslappuja mukaan.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät sen lapun mukaan. Mutta Specsavers on edullisin.

Vierailija
22/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täälä pikkupaikkakunnalla on kaksi optikkoliikettä ja en kehtaisi niissä molemmissa käydä. Pitäisi osata valita se paras ihan ekaksi.

ap

Mitä mä just luin? Ole sitten ilman laseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä optikolta saa reseptin, kun pyytää. Se tarkastus voi vaan maksaa, jos et heti ota laseja. Yleensä näöntarkastus on ilmainen lasien ostajalle, muille välttämättä ei.

Mitta voit tosiaan käydä katsomassa kehysvalikoiman ensin. Menet reippaasti liikkeeseen ja sanot, että ekat lasit on tulossa. Sitten on myyjäkin on kartalla, että et välttämättä heti tiedä esim mistä kehystyylistä tykkäät.

Ite ostan aina sieltä, mistä löytyy parhaat pokat. Specsin linssit ei olleet mun mielestä hyviä, joten se on ainoa liike, jota vältän.

Spevsaversin linssit on todellakin hyviä ja halvempia kuin muualla, joten voi suositella!

Sama kokemus. Jo kolmannet lasit menossa ja mitään valittamista. Ei mun lompsa edes riitä millään kalliimpien liikkeiden hintoihin linssitarpeiden takia.

24/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alalla on toiminut jo pitkään useampia ketjuja, ei mikään niistä liene yksiselitteisesti parempi kuin muut. Kuten sanottu, niin voit käydä molemmissa liikkeissä katselemassa kehyksiä ja tarjouksia, tai sitten voit käydä vain yhdessä, ja mennä vaikka ensi kerralla toiseen.

Vierailija
25/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäri ensin ja optikkoliike sen jälkeen.

Voi olla hyvä käydä ensin silmälääkärillä, jos kyse on tosiaan aivan ensimmäisistä laseista. Ehkä lääkäriltä saat vastauksen , että et vielä tarvitsekaan laseja tai reseptin halvemmille kuin ne, joita optikko tarjoaa.

Optikot saavat tulonsa silmälasien myynnistä. Siksi on todella harvinaista, että optikko toteaa, ettei ole tarvetta laseille. Muuten kyllä pystyvät toteamaan silmäsairauksiakin ja ohjaamaan tarvittaessa silmälääkärille.

Eiköhän jokainen tajua itse että tarvitseeko lasit vai ei, siihen ei lääkäreitä tai optikkoja tarvita. Vinkki: jos näkemäsi kuva ei ole terävä niin tarvitset lasit.

Vierailija
26/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälääkäri ensin ja optikkoliike sen jälkeen.

Ei silmälääkäriä välttämättä tarvita. Optikko voi kirjoittaa silmälasireseptin, lääkäri hoitaa silmätauteja. 

Vierailija
27/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis kyseessä ikänäkö niin ensin lääkäriin, jatkossa voit köydä optikolla, jos ei erikoista. Jos jaksat, niin kierrä useampi liike ja pyydä tarjouksia. Jos et jaksa kiertää niin aloita yhdestä, mutta osta lasit vain jos todella istuvat hyvin ja pidät niistä. Tuo istuvuus on käyttömukavuuden ja näkemisen kannalta tärkeämpi kuin ulkonäkö. Vaihda liikettä kunnes sopivat löytyy. Ei ole pakko hankkia omalta paikkakunnalta. Ole tarkkana myös sopimuksen kanssa ja varmista, et linssit on ok ja näet niillä hyvin. Pyydät tekemään uudestaan niin monta kertaa, että on hyvät. Veloituksetta tietenkin. Sinä olet asiakas.

Vierailija
28/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut parhaat lasit Instrusta. Yhden kerran kävin specsaversilla, halvat lasit, mutta jotenkin epäsopivat myös näkökentiltään.

Instrussa on myös se hyvä puoli, että heiltä ostetut lasit myös huolletaan.

Mullakin sangan ruuvit olivat löystyneet ja yksi irtosi, niin ilman eri maksuja laittoivat takaisin.

Mutta on tietysti sitten ihan yksityisiä optikkoliikkeitä, niilläkin on tarjouksia silloin tällöin, siis ei ketjuliikkeitä, joten tarkkaile ilmoitteluja.

Kehyksiä voi katsella nettisivustojen kautta... tietysti netissä voi olla sellaisia malleja, joita ei sitten siellä sun kaupungin kaupassa ole. 

Vierailija
29/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jis kyseessä ikänäkö niin ensin lääkäriin, jatkossa voit köydä optikolla, jos ei erikoista. Jos jaksat, niin kierrä useampi liike ja pyydä tarjouksia. Jos et jaksa kiertää niin aloita yhdestä, mutta osta lasit vain jos todella istuvat hyvin ja pidät niistä. Tuo istuvuus on käyttömukavuuden ja näkemisen kannalta tärkeämpi kuin ulkonäkö. Vaihda liikettä kunnes sopivat löytyy. Ei ole pakko hankkia omalta paikkakunnalta. Ole tarkkana myös sopimuksen kanssa ja varmista, et linssit on ok ja näet niillä hyvin. Pyydät tekemään uudestaan niin monta kertaa, että on hyvät. Veloituksetta tietenkin. Sinä olet asiakas.

Kerro perustelu, miksi ikänäön takia pitäisi lääkärissä käydä!

eikö nämä optikot kuitenkin katso sitä silmää sen verran, että jos siellä jotain lääkärikäyntiä edellyttävää on, he siitä mainitsevat ja kehottavat ottamaan lääkäriin yhteyttä.

Meinaat että pitäs tsekata ettei ole kaihia tulossa....

Vierailija
30/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silmälasikaupoista voi sanoa, mikä on paras, koska kaikissa on erilainen kehysvalikoima. Joskus se on instru, mistä löytää kivat kehykset, joskus silmäasema jne. Rohkeasti vaan kokeilemaan ja sovittelemaan. Kaikki muutkin käy useassa liikkeessä. Ja niitä auttamaan tulevia myyjiä ei kannata pelätä, niistä on oikeasti tosi paljon apua ja niille voi rohkeasti sanoa, että tykkään tästä kehyksestä, mutta käyn vielä katsomassa tuossa toisessakin kaupassa. Silmälasit ovat hyvin näkyvä osa sun kasvoja ja myös optikkoliikkeet ymmärtävät, että ihminen haluaa kiertää monta eri liikettä. 

Vierailija
31/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö nämä optikot kuitenkin katso sitä silmää sen verran, että jos siellä jotain lääkärikäyntiä edellyttävää on, he siitä mainitsevat ja kehottavat ottamaan lääkäriin yhteyttä.

Minä kävisin silmälääkärissä, jos en olisi vielä koskaan ennen käynyt. Ja kyllä se optikko määrää silmälääkärille, jos jotain on. Toki silmälääkäri maksaa enemmän.

Vierailija
32/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisten lasiensa ostajalle korostaisin tuota sovitusasiaa. Itse on hyvä vaikka netistä etukäteen katsella ja miettiä, millaisista kehyksistä pitäisi. Liikkeessä sitten optikon tai optisen myyjän neuvojen kuunteleminen on välttämätöntä. Kehykset voivat olla omien kasvojen mittasuhteisiin ja rakenteeseen nähden lukemattomilla tavoilla epäsopivat. Tällaisia joskus näkee, mutta yleensä istuvuuden perusasiat ovat riittävän hyvin kunnossa.

Vierailija
33/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä optikolta saa reseptin, kun pyytää. Se tarkastus voi vaan maksaa, jos et heti ota laseja. Yleensä näöntarkastus on ilmainen lasien ostajalle, muille välttämättä ei.

Mitta voit tosiaan käydä katsomassa kehysvalikoiman ensin. Menet reippaasti liikkeeseen ja sanot, että ekat lasit on tulossa. Sitten on myyjäkin on kartalla, että et välttämättä heti tiedä esim mistä kehystyylistä tykkäät.

Ite ostan aina sieltä, mistä löytyy parhaat pokat. Specsin linssit ei olleet mun mielestä hyviä, joten se on ainoa liike, jota vältän.

Spevsaversin linssit on todellakin hyviä ja halvempia kuin muualla, joten voi suositella!

No ei kyllä oo, jos ottaa mitään pinnoitetta niihin. Specsaver on halpa vain jos on halvimmat ohentamattomat linssit, suht. vähän korjattavaa näössä ja haluaa kekkoskehykset muovista.

Vierailija
34/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut instrun asiakas koko ikäni ja ensimmäiset lasit sain 2. luokalla. Ihana pikkukaupungin instru oli lähin lapsena ja teininä. Muutin sitten Lahteen ja aivan järkyttävän huonoa palvelua sain optikolta keskustan liikkeessä.

Olisin halunnut tietynlaiset kehykset, jotka miellytti omaa silmää, mutta optikon mielestä "eivät istuneet nenääni" hyvin ja sai jotenkin tällaisen herkän ihmisen sitten taivuteltua ostamaan kehykset, joista en itse pitänyt.

Tärkeinhän se kuitenkin on, että mikä itsestä tuntuu hyvältä ja miellyttää omaa silmää. Maksoin niistä laseista itseni kipeäksi, koska mulla on tosi huono näkö (-7). Kehykset ihan edulliset siis. Käytän kyseisiä laseja varalaseina, koska inhoan niitä! Oma vika tietysti.

No piti sitten hankkia miehelle uudet lasit ja sitten päätettiin, että mennään toiseen kaupungin instruun. Niin eiköhän siellä ollut se sama optikko töissä. Lähdettiin sieltä hemmettiin ja ostettiin lasit Nisseniltä, missä otettiin asiakkaan toiveet ja mieltymykset huomioon tosi kivasti.

Vierailija
35/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut instrun asiakas koko ikäni ja ensimmäiset lasit sain 2. luokalla. Ihana pikkukaupungin instru oli lähin lapsena ja teininä. Muutin sitten Lahteen ja aivan järkyttävän huonoa palvelua sain optikolta keskustan liikkeessä.

Olisin halunnut tietynlaiset kehykset, jotka miellytti omaa silmää, mutta optikon mielestä "eivät istuneet nenääni" hyvin ja sai jotenkin tällaisen herkän ihmisen sitten taivuteltua ostamaan kehykset, joista en itse pitänyt.

Tärkeinhän se kuitenkin on, että mikä itsestä tuntuu hyvältä ja miellyttää omaa silmää. Maksoin niistä laseista itseni kipeäksi, koska mulla on tosi huono näkö (-7). Kehykset ihan edulliset siis. Käytän kyseisiä laseja varalaseina, koska inhoan niitä! Oma vika tietysti.

No piti sitten hankkia miehelle uudet lasit ja sitten päätettiin, että mennään toiseen kaupungin instruun. Niin eiköhän siellä ollut se sama optikko töissä. Lähdettiin sieltä hemmettiin ja ostettiin lasit Nisseniltä, missä otettiin asiakkaan toiveet ja mieltymykset huomioon tosi kivasti.

Itse ostin väen vängällä yhdet sen näköiset lasit kuin halusin. Silmäläälärikin sitten päivitteli kuinka huonosti istuvat. Seuraavien kanssa etsin niin kauan, että löytyi sekä istuvat että silmää miellyttävät. Kyllä kannatti!! Ero on valtava pitää hyvin istuvia laseja.

Vierailija
36/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävisin silmälääkärissä, jos en olisi vielä koskaan ennen käynyt. Ja kyllä se optikko määrää silmälääkärille, jos jotain on. Toki silmälääkäri maksaa enemmän.

en ymmärrä, miksi silmälääkärille pitäisi mennä. Silmälääkäri hoitaa silmäsairauksia, ei hänen ensisijainen tehtävänsä ole näöntarkkuuden tutkiminen. Mutta jos haluaa maksaa lääkärinpalkkiot, niin mikä siinä, sen kun menee vaan.

Vierailija
37/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei sun mihinkään silmälääkäriin tarvitse mennä, jollet ole 40+ tai todettu jotain silmäongelmia. Netistä näkee kehysvalikoimaa. Kauppakeskuksissa noi eri liikkeet on yleensä vierekkäin ja katsot kehyksiä ja tarjouksia ja sitten valitset mieleisen, jonne menet optikon tekemään näön tarkastukseen. Silmälaseja ei kannata ostaa täyteen hintaan, kun melkein aina on jotain alennuksia menossa. Tarkastus myös on yleensä ilmainen, vaikka se periaatteessa maksaa kaikkialla.

Miksi 40+ pitää mennä silmälääkäriin? Ei mulle optikko ainakaan mitään sellaista sanonut kun hain kesällä itselleni ekat lukulasit?

Vierailija
38/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on jos käy silmälääkärissä paitsi maksaa enemmän? Eipä sitten ole sen optikon liikkeeseen mitään velvoitteita ja saa reseptin varmasti mukaan. Lisäksi voi olla varma, että sairaudet on suljettu pois eikä varmasti turhaan kirjoita reseptiä myydäkseen laseja.

Vierailija
39/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Nissen. Ja valitse kehys, lämmin väri yleensä parempi kuin kylmä, sopii kasvojen sävyyn. Ei kirkas oranssi tai punainen, vaan luonnollinen. Paksu muovisanka parempi kuin ohut metallisanka. Paitsi jos ei käytä maatessa laseja, että näkö toimii. Metalli voi kestää, mutta sattuu jos se painautuu ihoon tyynyllä. Kehys saa olla metallia.

Vierailija
40/68 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Silimä asemalle ja ota titaani sangat, kestävät.

Specg saver hiotuttaa linssit Virossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme