Hormonit!-sarja Ylellä
Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "vaihdevuosi-ikää". Osalla järjestelmä vain herkistyy kaikelle, samaan tapaan kuin migreenitaipumus voi iän myötä muuttua.
Moni herkistyy jo kolmekymppisenä, vaikka ovulointi jatkuisu yli viisikymppiseksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "vaihdevuosi-ikää". Osalla järjestelmä vain herkistyy kaikelle, samaan tapaan kuin migreenitaipumus voi iän myötä muuttua.
Ehkä ne ovat sama ilmiö. Tiede ei tunne mekanismia.
Vierailija kirjoitti:
Robin Svartström on karismaattinen, suoranainen namu! Jotain siinä miehessä on joka pistää sukat jaloissa pyörimään. Tyyppi paranee vain vanhetessaan, enkä tarkoita nyt vain näyttelijäntaitoja. Sarjaa kattoisi jo pelkästään hänen takiaan......
Näyttelijätkö itse täällä kirjoittelee, vai peräti tuottajat? No joo, vitsivitsi! ;) Mutta katsoinpa netistä hepun iän ja olin lentää perseelleni, sillä tyyppi on syntynyt vuonna 1970. Oikeasti se ei näytä päiväkään alle kuuskymppiseltä, eli todelliseen ikään voisi laittaa 10 vuotta ekstraa, eikä kukaan ihmettelisi asiaa..
Meidän terveysasemalla on somali naiskääkäri
Korjaus edelliseen, siis naislääkäri
Hyvää, että ei ole ylinäytelty vaan kuvaa aika hyvin tavallista vähän kulmikasta suomalaista naista tuossa iässä. Aika monet ei vaan täällä siitä kuvasta pidä. Kirjailijamies sen sijaan on aika karikatyyri miehestä ja "luomisprosessin" kuvaaminen aika kökköä. Ei Vuoksenmaan paras sarja, mutta ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
"Sen isä on Espanjalainen, mutta kas kummaa, poika ei ole saanut geenejä yhtään näköjään isänsä puolelta ulkonäköönsä"
Sisareni mies on tumma Välimeren poika, sisarellani on ruskeat hiukset (väri oma), ja heidän kolmesta lapsesta kaksi on kuin suomimummonsa eli vaaleita. Kolmas on tummatukkainen, mutta hänelläkin" suominaama".
Tummaihoisen tuttuni ensimmäinen lapsi on vaalea kuten isänsä, mutta toinen lapsi on äitinsä näköinen. Ei ikinä uskoisi ensimmäisestä lapsesta, että äitillä on afrikkalainen tausta.
Mielestäni huonoiten rooliinsa sopi Elenan tytär. Jotenkin kummallinen hahmo/rooli.
Johanna taitaa päivystää ja kommentoida täällä, yrittäen tehdä sanoillaan packasta sarjastaan vähemmän pazkan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse esivaihdevuosissa ja lähdin mielenkiinnolla katsomaan. Vähän kyllä ärsyttää kun sarja antaa ymmärtää, että raivoaminen on joku yleisin vaihdevuosioire. En mä ainakaan kulje yleisillä paikoilla raivoamassa, enkä raivoa kotonakaan.
Yleisesti ottaen ihan ok sarja, kun tottuu luonnottomaan näyttelemiseen. Sitä kyllä välillä ihmettelen, että miten tuo 55-v ikäinen Salonius on ihan pappa tässä sarjassa. Kekkoslasit, pappavaatteet ja hiukset sellaset ylikasvaneet muodottomat.
Noin 20 vuotta sitten elin vaihdevuosiani. Ihmettelen edelleen, miten ne vilahtivat ohi, ainut minkä muistan oli se äkkinäinen hikoileminen, mutta ei sekään haitannut. En käyttänyt mitään korvaushoitoja. Ehkä elämäni oli tasaista, ei ollut eroa eikä tarvinnut miettiä uusia suhteita, pitkaikainen aviomies vierellä. Tulin ensimmäistä kertaa mummoksi ja perään toisen kerran, en ehtinyt miettimään ongelmia, kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä.
En ole koskaan "raivonnut", äitini raivosi ja silloin päätin, että meillä puhutaan.
Teatterityyöinen näytteleminen häiritsi aluksi, mutta siihen tottui. Onko suomalainen näyttelijäkoulutus teatteripainotteista, tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko keski-ikäisten muka noin vaikeaa päästä sänkyyn? Heillähän on vuosikymmenten kokemus, ei kai se yhtäkkiä noin kömpelöksi kohellukseksi muutu?
Kyllä se vaan voi muuttua, varsinkin jos on pitkästä aikaa uuden ihmisen kanssa. Olet tottunut johonkin joka tuntee sinut ja vartalosi, sitten onkin ihan uusi tilanne ja mietit että miltähän näytän ja tunnun yms ja ihmettelet sitä toista siinä.
Liian roisia kielenkäyttöä minulle. Tunnen myötähäpeää, kestin katsoa vain pienen pätkän
Jotenkin ontuva tämä sarja. Aihe olisi ollut juurikin ajankohtainen, mutta liian paljon tökkiviä juttuja jotta olisin nauttinut tästä, toisin niin monista muista Vuoksenmaan sarjoista. Odotin tältä paljon, mutta tämä oli ehkä 5,5/10.
Erilaiset hormonit tungettiin vähän väkisin tavalla tai toisella mukaan vähän jokaiselle.
Paikoitellen kömpelöä näyttelemistä.
Klisheitä.
Ontuvaa käsikirjoittamista > epäuskottavia tilanteita.
Täysin sarjaan sopimaton alkutunnus, jonka nyt onneksi saa halutessaan skipattua.
Vaihdevuosioireista olen kärsinyt jo melkein 10v. Nykyään yöhikoilu se määräävin oire, mutta pirullinen sekin.
Mun mielestä ohjelma on hauska, ja mun + tyttäreni mielestä Robin S. on kuuma.