Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonit!-sarja Ylellä

Vierailija
03.09.2023 |

Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?

Kommentit (254)

Vierailija
181/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti koko aikuisiän ilman yhdenkään lääkkeen ottamista selvinneenä muun diagnoosin saaneena on tässä vaiheessa vaikea uskoa, että alkaisin vaihdevuosioireisiin hormoneja ottamaan, mutta aika näyttää. Tietysti toivon, että selviän ilman. Olen selvinnyt päänsäryistä ja onneksi vain harvoin kovista kuukautiskivuistakin ilman yhtään Buranaa tai muuta vastaavaa lääkettä. Joillakin vain tällaisten lääkkeiden haitat ovat suuremmat kuin niiden hyödyt. Itse satun kuulumaan näihin.

Vierailija
182/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soppa jossa aineksina vähän sitä sun tätä humoorinkin keinoin esitettynä, aineksia joita elämässä ja maailmassa riittää useampaankin tuotanto kauteen. Kärjistys, stereotypiat etc. tehokeinona 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsee yli huonosta näyttelemisestä (anteeksi että arvostelen lasta, mutta lapsinäyttelijä on karmean huono) ja ajoittaisestä draaman ja komedian kankeasta yhteentörmäyksestä, niin kyllä tätä aivot narikkaan -meiningillä katsoo.

Eniten häiritsee saarnaava/luennoiva tyyli hormoniteemasta, joka on epäuskottavasti istutettu dialogiin. Esimerkiksi päähenkilö on naistentautien erikoislääkäri, hänelle tuskin kollegan tarvitsi erikseen kertoa miten estrogeenivoidetta käytetään tai miten kasvuikäisen lapsen hormonitutkimukset etenevät.

Mielestäni pääparin kemia toimivat hyvin, ja vaikka molemmat ovat ärsyttäviä, on heissä riittävästi inhimillistä tarttumapintaa, jotta heitä voi sympata. Esim. naisen huono äiti -pohdiskelut ja miehen rumat alushousut :)

Siinä on ylemäinen agenda takana tuossakin sarjassa. Siitä kollegasta piti tietenkin tehdä musta, että saadaan vähemmistö kiintiö varmistettua. Myös se poika on epäuskottava. Sen isä on Espanjalainen, mutta kas kummaa, poika ei ole saanut geenejä yhtään näköjään isänsä puolelta ulkonäköönsä. Muuten ihan katottava kuitenkin ja ajoittain ihan hauskakin.

Vierailija
184/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen isä on Espanjalainen, mutta kas kummaa, poika ei ole saanut geenejä yhtään näköjään isänsä puolelta ulkonäköönsä"

Sisareni mies on tumma Välimeren poika, sisarellani on ruskeat hiukset (väri oma), ja heidän kolmesta lapsesta kaksi on kuin suomimummonsa eli vaaleita. Kolmas on tummatukkainen, mutta hänelläkin" suominaama".

Vierailija
185/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan lapsinnäyttelijät hyvää terapiaa somepöljiin suhtautumiseen ?

Vierailija
186/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta. 

- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia

-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä

-penskojen käyttö on aina problemaattista; usein tulee vain sellaisia pikkuvanhoja näsäilijöitä, siinä missä esim. Volasen Munkkivuori onnistui erinomaisesti, tämä ei

Täällä Helsingissä (johon sarja sijoittuu) suuri osa lääkäreistä on jossain muualla kuin Suomessa syntyneitä ja lapsistakin monella eri maista kotoisin olevat vanhemmat. Se ei ole mitään woketusta vaan todellisuutta.

Somali naislääkäriä saisi kyllä irl etsiä, mutta ylen draamoissa ne on tietenkin arkipäivää.

Vierailija
187/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas sarja samoin kuin Koskinen. Hyvin tehtyjä sarjoja.

Vierailija
188/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Onko siinä seksiä?

Vierailija
189/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä kuraa!

Vierailija
190/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko siellä kilpirauhashormoneista? T3?

Vierailija
191/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki jaksot mut samapa tuo vaikka olisi jäänyt katsomatta. Viimoset jaksot aika paljon kelailin..

Vierailija
192/254 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somali naislääkäri on täyttä fantasiaa.

Vierailija
193/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko siellä kilpirauhashormoneista? T3?

Kullä niistäkin.

Vierailija
194/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelemisen taso on ollut kyllä yllättävän heikkoa. Harmi sinänsä kun muuten puotteet kunnossa. Erityisesti itkukohtauksista on tehty ylinäyteltyjä ja epäuskottavia naamanvääntelysessioita.

Karoliina B. artikuloi muuten kaikissa töissään jotenkin epäselvästi tai töksäyttelevästi vai onkohan kyse enemmänkin hengitystekniikan haasteista? Muistan sen Ylessä esitetyn maaseutu-komedian, siinäkin jotenkin puisevaa se äänenkäyttönsä.

Vierailija
195/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelemisen taso on ollut kyllä yllättävän heikkoa. Harmi sinänsä kun muuten puotteet kunnossa. Erityisesti itkukohtauksista on tehty ylinäyteltyjä ja epäuskottavia naamanvääntelysessioita.

Karoliina B. artikuloi muuten kaikissa töissään jotenkin epäselvästi tai töksäyttelevästi vai onkohan kyse enemmänkin hengitystekniikan haasteista? Muistan sen Ylessä esitetyn maaseutu-komedian, siinäkin jotenkin puisevaa se äänenkäyttönsä.

Kysehän on ohjauksesta, ei näyttelijöistä. Jos ohjaajaa haluaa, että tyyli on iskussa tekoitkumaista, sitten on. Itse ajattelen, että ohjauksella on haettu absurdiutta ja siksi näyttelijät on haluttu tekevän hahmoja vähän yli.

Mä tykkäsin näyttelijöistä.

Vierailija
196/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän on ohjauksesta, ei näyttelijöistä. Jos ohjaajaa haluaa, että tyyli on iskussa tekoitkumaista, sitten on. Itse ajattelen, että ohjauksella on haettu absurdiutta ja siksi näyttelijät on haluttu tekevän hahmoja vähän yli.

Mä tykkäsin näyttelijöistä.

Autocorrect vielä: tyyli on itkussa....

Vierailija
197/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehonkoostumusmittauksessa  Elenan paino 52 kg. Vahvasti epäilen.

Hän on 170 cm pitkä eikä ole mitenkään mahdollista, että näyttäessään noin terveeltä painaisi noin vähän. Mietityttää minkä kumman takia painoa on "kaunisteltu" noin räikeästi. Painaa vähintään 10 kg enemmän ja silloinkin on hoikka.

Olen 170cm ja painan 62kg. Olen huomattavasti hoikempi kuin Elenan näyttelijä. Vuosi sitten painoin noin 74kg ja olin silloinkin hoikempi. Arvioisin Elenan näyttelijän painavan noin 80kg.

Vierailija
198/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli tosi hyvin käsikirjoitettu. Ihan hirmu hyvää dialogia käytiin. Aika moni näyttelijä oli välillä vähän töksäyttelevä ehkä mutta kokonaisuus oli kuitenkin oikein kelvollinen

Vierailija
199/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta. 

- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia

-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä

-penskojen käyttö on aina problemaattista; usein tulee vain sellaisia pikkuvanhoja näsäilijöitä, siinä missä esim. Volasen Munkkivuori onnistui erinomaisesti, tämä ei

Täällä Helsingissä (johon sarja sijoittuu) suuri osa lääkäreistä on jossain muualla kuin Suomessa syntyneitä ja lapsistakin monella eri maista kotoisin olevat vanhemmat. Se ei ole mitään woketusta vaan todellisuutta.

Somali naislääkäriä saisi kyllä irl etsiä, mutta ylen draamoissa ne on tietenkin arkipäivää.

Miten niin? 😅

Vierailija
200/254 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? 😅

Niitä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme