Hormonit!-sarja Ylellä
Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?
Kommentit (254)
Tämä oli mukava sarja. Sellainen kiva, lämmin, hyvänmielen sarja.
Ihana sarja. Paras pitkäääään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ontuva tämä sarja. Aihe olisi ollut juurikin ajankohtainen, mutta liian paljon tökkiviä juttuja jotta olisin nauttinut tästä, toisin niin monista muista Vuoksenmaan sarjoista. Odotin tältä paljon, mutta tämä oli ehkä 5,5/10.
Erilaiset hormonit tungettiin vähän väkisin tavalla tai toisella mukaan vähän jokaiselle.
Paikoitellen kömpelöä näyttelemistä.
Klisheitä.
Ontuvaa käsikirjoittamista > epäuskottavia tilanteita.
Täysin sarjaan sopimaton alkutunnus, jonka nyt onneksi saa halutessaan skipattua.
Mulla ajankohtainen sarja myös ja mä tykkäsin tosi paljon. Hormonit on sarjan nimi, olisihan se ollut bähintäänkin outoa, jos niistä ei olisi muodostunut punainen lanka tai niitä ei olisi *tungettu joka paikkaan*.
Mä aloitin hormonirasvan vähän aikaa sitten ja tämä sarja antoi mahdollisuuden nauraa itselle samalla kun sarjan henkilöille. Ai ettien että, teki hyvää. Toista kautta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta.
- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia
-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä
-penskojen käyttö on aina problemaattista; usein tulee vain sellaisia pikkuvanhoja näsäilijöitä, siinä missä esim. Volasen Munkkivuori onnistui erinomaisesti, tämä ei
Täällä Helsingissä (johon sarja sijoittuu) suuri osa lääkäreistä on jossain muualla kuin Suomessa syntyneitä ja lapsistakin monella eri maista kotoisin olevat vanhemmat. Se ei ole mitään woketusta vaan todellisuutta.
Somali naislääkäriä saisi kyllä irl etsiä, mutta ylen draamoissa ne on tietenkin arkipäivää.
Tältä haluamme tulevaisuuden näyttävän on homman nimi.
Onhan tuo hivenen puuduttavaa miten vasemmistoteemat tunkevat joka suunnasta: vaihdevuosista jauhaminen ja naisen iättömän seksuaalisen juhlinta on äärettömän tärkeää. En haluaisi vaan elää maassa, jossa kaikki käytöksesi aletaan selittää hormoneilla. Ja feministit!
Hyvä vaan että tajutaan miten suuressa osassa ne hormonit on ihan kaikessa. Jos me osattaisiin suhtautua asiaan oikein, ei niistä tarvitsisi korostetusti puhua tai niiden taakse piiloutua.
Enemmän suoraa puhetta aiheesta. Myös miesten kohdalla.
Erikoinen komediasarja kun kertaakaan en ole naurahtanut, en edes hymähtänyt.
Jarkko Tamminen on parempi. Saa nauraakkin välillä.
Huono, ei voi mitään. Harmillista, koska odotin Vuoksenmaan nimen perusteella enemmän.
Katsoin 2 jaksoa ja ihmettelen suuresti kuinka huonoja näyttelijöitä pariskunta ja tyttö ovatkaan,luonnottomia ja siten ärsyttävää katsottavaa. Onneksi on kaukosäädin !
Vierailija kirjoitti:
Kökköä nuo äänitetyt ajatukset ja myös juuri sanottujen vuorosanojen toistaminen nauhalta. Esim. "Olen mustasukkainen" kaikumassa päässä niin kuin katsoja ei osaisi päätellä, mitä henkilö tuntee.
Itselle näistä tuli lähinnä mieleen nykyajan parisuhdeongelmat, ei voi sanoa ääneen mikä vaivaa/ajatellaan ja sitten haetaan ulkopuolelta sitä ymmärrystä.
Hanne kirjoitti:
Katsoin 2 jaksoa ja ihmettelen suuresti kuinka huonoja näyttelijöitä pariskunta ja tyttö ovatkaan,luonnottomia ja siten ärsyttävää katsottavaa. Onneksi on kaukosäädin !
Mitäs löysit kaukosäätimellä vaihtoehdoksi? Tosi-TV:tä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosioireista olen kärsinyt jo melkein 10v. Nykyään yöhikoilu se määräävin oire, mutta pirullinen sekin.
Mun mielestä ohjelma on hauska, ja mun + tyttäreni mielestä Robin S. on kuuma.
Kuin itse kirjoittamani sillä erotuksella että se on poikani tytär 20+ joka tykkää Robinista. Kuumia aaltoja harrastan vielä reilusti näin yli 6-kymppisenä. Aika paskea.
Sarjan asiantuntijana on Maija Kajan. Selittää kaiken. Kumpikaan pääosan esittäjä ei ole erityisen puoleensavetävä eikä heillä ole kemiaa keskenään.
Vierailija wrote:
Katsoin ja olin hämmentynyt. Olen vaihdevuosi-ikäinen nainen, ja eipä ole ainakaan omakohtaisesti mitenkään tuttua menoa. Mulle ei ole vaihdevuodet aiheuttaneet mitään muuta kuin että vuodot oli 10 vuotta epäsäännölliset ennen kuin loppui. Ei mielialavaihteluita, ei sekoiluja, ei kiukkuisuutta, ei kuumia aaltoja. Mutta kai se jollain sitten on vähän rajumpaa.
En ole katsonut sarjaa kuin sieltä täältä, mutta epäilen, että siitä on jäänyt pois vaihdevuosien jälkeisen elämän hyvät puolet: ei enää "selittämättömiä" alakuloja kerran kuussa! Itse pidän paljon tästä psyyken tasaisuudesta nykyään. - Eikä enää ehkäisyä! :) Vaihdevuosien jälkeen selkeästi on alkanut uusi mielenkiintoinen vaihe elämässä.
Vierailija wrote:
Meidän terveysasemalla on somali naiskääkäri
kommentti taattua Vauva-palstan tasoa :) kyllä täältä löytyy fiksuuden ja älyn kotipesä...vähän sama kuin sanoisi, että meidän kotikunnan poliisilaitoksella on käytössä poliisi koira (tarkoituksella erikseen kirjoitettu sanat poliisi ja koira, tiedoksi kaiken maailman vouhottajille vain.)
Jätti lopulta vähän kylmäksi vaikka elämänmenoa siinä kuvattiinkin aika realistisesti huumorin kautta.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta.
- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia
-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai inglis -juttuihin, joihin maailma hukkuu tällä hetkellä
-penskojen käyttö on aina proble
Näyttelijä on suomalainen Emilia Neuvonen, Sambiasta adoptoitu.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehonkoostumusmittauksessa Elenan paino 52 kg. Vahvasti epäilen.
Hän on 170 cm pitkä eikä ole mitenkään mahdollista, että näyttäessään noin terveeltä painaisi noin vähän. Mietityttää minkä kumman takia painoa on "kaunisteltu" noin räikeästi. Painaa vähintään 10 kg enemmän ja silloinkin on hoikka.
Olen 170cm ja painan 62kg. Olen huomattavasti hoikempi kuin Elenan näyttelijä. Vuosi sitten painoin noin 74kg ja olin silloinkin hoikempi. Arvioisin Elenan näyttelijän painavan noin 80kg.
Olen 172 ja painan 69kg. Arvioisin näyttäväni suunnilleen saman kokoiselta kuin sarjan Elena.
Kiiraa näyttelevä Emilian Neuvonen on kyllä ihan suomalainen lapsena Sambiasta adoptoitu.
Kommenteista päätellen Yle ei ole vielä saanut sarjoihinsa riittävästi erinäköisiä ihmisiä..
Leo-kissasta Vuoksenmaa kertoo esikuvan olevan uuden avomiehensä kissa, joka on ainoa asia, mikä heidän suhteessa hiertää koska katti on just tollanen kuseksija.
Tältä haluamme tulevaisuuden näyttävän on homman nimi.
Onhan tuo hivenen puuduttavaa miten vasemmistoteemat tunkevat joka suunnasta: vaihdevuosista jauhaminen ja naisen iättömän seksuaalisen juhlinta on äärettömän tärkeää. En haluaisi vaan elää maassa, jossa kaikki käytöksesi aletaan selittää hormoneilla. Ja feministit!