Hormonit!-sarja Ylellä
Aloin katsoa, ja kiinnostaa tietysti vaihdevuosi-ikäisenä. Mutta pääosan esittäjä (Karoliina Blackburn) ja sen kaveri näyttelevät mun mielestä ihan älyttömän epäluonnollisesti. Nyyh! Paraneeko se siitä sarjan edetessä?
Kommentit (254)
Vierailija wrote:
Musta oli tosi hyvin käsikirjoitettu. Ihan hirmu hyvää dialogia käytiin. Aika moni näyttelijä oli välillä vähän töksäyttelevä ehkä mutta kokonaisuus oli kuitenkin oikein kelvollinen
Ohjaaja oli kai valinnut tyylilajiksi tuon kömpelön töksäyttelyn. Minukin tutuissani on juurikin tuontapaisia lääkäri- ja terapeuttisekoja. Eli tykkäsin sarjan karikatyyristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa pidän Tahdon asia -sarjaa yhtenä parhaimmista kotimaisista, mutta tähän en syttynyt. Olen itse vaihdevuodet jo ohittanut, että aihe on kyllä tuttu. Mutta.
- seksi, seksi, seksi on lähes pakkomielle, itse olen aseksuaalinen, joten tylsistyttää jatkuva pelkästä seksistä puhuminen, vaihdevuodet tuo kaikenlaisia muutoksia
-huvittavan wokehan tämäkin on aluksi: musta, sössöttävä yhden ilmeen lääkäri, oliko suoraan Mogadishusta?, hoonosoomi aviomiestä Epsanjasta - jotenkin sitä ajattelee, että pienenpienen kulttuurin ja kielialueen pitää olla tarkka siitä, että kun löytyy vielä rahaa ja väyliä tehdä viihdettä (tai taidetta) omalla kielellä, niin panostettaisiin sen rikkauteen, eikä mihinkään bröykken finis tai ing
Miten somalilääkäri liittyy tähän sarjaan?
Iso ikäluokkalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse esivaihdevuosissa ja lähdin mielenkiinnolla katsomaan. Vähän kyllä ärsyttää kun sarja antaa ymmärtää, että raivoaminen on joku yleisin vaihdevuosioire. En mä ainakaan kulje yleisillä paikoilla raivoamassa, enkä raivoa kotonakaan.
Yleisesti ottaen ihan ok sarja, kun tottuu luonnottomaan näyttelemiseen. Sitä kyllä välillä ihmettelen, että miten tuo 55-v ikäinen Salonius on ihan pappa tässä sarjassa. Kekkoslasit, pappavaatteet ja hiukset sellaset ylikasvaneet muodottomat.
Noin 20 vuotta sitten elin vaihdevuosiani. Ihmettelen edelleen, miten ne vilahtivat ohi, ainut minkä muistan oli se äkkinäinen hikoileminen, mutta ei sekään haitannut. En käyttänyt mitään korvaushoitoja. Ehkä elämäni oli tasaista, ei ollut eroa eikä tarvinnut miettiä uusia suhteita, pitkaikainen aviomies vierellä. Tulin ensimmäistä kertaa mummoksi ja perään toisen kerra
Niin, näin me ihmiset olemme erilaisia ja kokemuksemme siten erilaisia eri elämän ilmiöista ja vaiheissa.
Yätini koko persoonallisuus muuttui vuosiksi. Välit lähes kaikkiin läheisiin katkesivat. Palautui lähes ennalleen vasta muutama vuosi ennen kuolemaa, lähes kahdeksankymppisenä.
Ahaa, mun kuulolaite ei siis ollutkaan rikki 😂
Tykkäsin kyllä sarjasta, vaikka olihan se vähän kankeahko. Ja oli niin vähän naurua ja Iloa - tosin mulla on vielä muutama jakso katsomatta, jos sitä vielä tulisi.
Oli mukava nähdä että lääkäri ja terapeutti voivat olla omassa elämässään niin pihalla kuin vaan voi 🙈 Se oli lohdullista, ihmisiähän nekin on.
Oli päähenkilön ystävä. Ja lääkäriasemalla töissä. Kuinkas muuten.
Vierailija kirjoitti:
Oli päähenkilön ystävä. Ja lääkäriasemalla töissä. Kuinkas muuten.
Jos vastaat tuohon somalilääkärikysymykseen, niin eihän tää kolleega/ystävä ole somali.
Hyvä sarja kun katson jo toista kertaa. Tykkään Karoliinasta näyttelijänä, freesi ja hyvällä tavalla erilainen kuin perus päänäyttelijät yleensä on.
Vuoksenmaan kannattaisi jättää käsikirjoittaminen muille. Tää oli ihan p**ka esim Tahdon asiaan verrattuna.
Mukavaa, että kausi 2 julkaistaan Yle Areenaan jo syyskuussa tyyliin 6. päivä. Trailerikin löytyy tuolta jo.
Olis pitäny olla Pertti Sveholm, joka olis nainu Karoliina Blackburnia kanki suorana ja kalju hiestä märkänä.
Huomenna tai siis ensi yönä uusi kausi ilmestyy Yle Areenaan.
Rekkamies Matti Esko tekee cameoroolin ja panee Karoliinaa kivekset hies.
Eikö kaudesta 2 ole täällä keskustelua? Ihan sujuvaa katsottavaa tuokin oli, eikä tuntunut pitkältä tai tylsältä, vaikka eihän tuossa paljoa tapahtunut. Muutamat epäkohdat ja päähenkilön tunkeminen liian pieniin alusvaatteisiin ja keski-ikäisen ei niin laihan naisen voimaantunut keikistely sekä se, että hormonit muka selittävät kaiken ihmisen toiminnan ja niiden piikkiin voi laittaa kaiken ärsyttivät suuresti. Päähenkilö alkoi toki kyseenalaistaa hormonivalmisteita kun pitkään hormoneita käyttänyt äiti kuoli perinnölliseen rintasyöpään. Päähenkilö tiedosti suuret riskit, mutta jatkoi silti hormonivalmisteiden käyttöä. Päähenkilö oli toki alan erikoislääkäri, mutta jakeli silti reseptejä lähipiirilleen kuin karkkeja. Puolisonsa kissallekin määräsi vahvoja masennuslääkkeitä.
Mielestäni hauska sarja! Ja hahmot karikatyyrejä, joiden ei tarvitsekaan olla uskottavia. Tosin lääkärin kevyt suhtautuminen miehen itsetuhoisuuteen oli jo häiritsevän epäuskottavaa. Suvussani lääkäreitä ja tunnen useita psykoterapeutteja ja hahmot mielestäni osuvia stereotyyppisyydestään huolimatta! Suutarin lapsilla ei usein todellakaan kenkiä..