Lentoyhtiö alkaa järjestäämään lapsista vapaita matkustamoja koneisiin miellyttäkseen asiakkaitaan - Corendon Airlines kieltää alle 16-vuotiaat lapset
Oletko kyllästynyt siihen että vanhemmat raahaavat myös lapsensa lentokoneisiin? Enää ei tarvitse sillä jatkossa lapsista täysin vapaa lentomatkustaminen on jatkossa mahdollista.
Hollantilainen lentoyhtiö Corendon Airlines kieltää alle 16-vuotiaat lapset sillä yhtiön mukaan sen lentomatkustajat kaipaavat lennoilla hiljaisuutta ja rauhaa, jota lasten kanssa matkustaminen ei voinut heillä taata:
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/2ae1c826-7c02-4da9-ae97-796bd6b52…
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Onko ikinä ihmisten historiassa vihattu lapsia niin kuin tänä päivänä?
Onko ikinä ihmisten historiassa kuultu yhtä tyhmää lausetta kuin yllä?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Erityisnuorten 17 +v vanhemmat, tiedätte mitä tehdä.
Lähteä pikkuhiljaa töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten kanssa ollaan lennetty aika paljon ja aina ovat käyttäytyneet hyvin. Ei mitään kiukuttelua, kitinää ja natinaa. Ihan normaalisti ovat puhuneet ja jonottaneet omaa vuoroaan vaikkapa vessaan. Penkkejä eivät ole potkineet, ellei sitten vahingossa ole jalka penkkiin osunut. Selkänojaa ei olla laskettu, mutta sen sijaan edessä olevat aikuiset ovat laskeneet niitä penkkejä meidän puolelle. Nyt teineinä tuskin aloittavat mitään itkuraivokohtauksia lentokoneessa, kun eivät sitä ole aiemminkaan tehneet.
Pidän 16 vuotta aika korkeana ikärajana lapsivapaalle vyöhykkeelle. Eihän tuossa ole kuin pari vuotta täysi-ikäisyyteen ja sitten saavat kännissä metelöidä ja häiritä muita asiakkaita lapsivapaa alueella. Itse en kyllä matkustaisi missään vaiheessa tuollaisella alueella, kun en halua kuunnella aikuisten kitinää, kännisiä juttuja ja tuolien laskemista omaan syliin.
Selkänojan laskeminen koneessa on sallittua. Sitä ei kiellä edes lentoemo. Ainoastaan nousun, laskun ja ruokailun aikana selkänajo on pidettävä pystyasennossa. Jos joku sitten siinä takana potkii kallistettua penkkiäni tai rummuttaa päälakeani, kyselen lentoemolta jatkotoimenpiteitä. Aika herkästi kyllä mainitsen itsekin asiasta, oli kyseessä lapsi tai aikuinen.
Harmi vaan että se penkkisi ei kallistu yhtään kun polveni ovat tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaahan se koville kun koko maailma ei palvokaan sitä omaa kupeiden hedelmää.
Jännästi kyllä veloillekin kelpaa eläkkeet.
Totta hitossa kelpaa, kun niistä kerran on maksanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, että lapsuuden ei koeta enää olevan osa ihmisyyttä, vaan se halutaan piiloon, siitä halutaan eroon. Vaikka kaikki me olemme olleet itkeviä, nauravia, leikkiviä lapsia!
Mutta tätähän meidän aikamme tuottaa, jatkuvaa vastakkainasettelua. Sen sijaan, että tulisimme toistemme kanssa toimeen, haluamme sulkeutua omiin ympyröihimme, sekä mieluummin hävittää omasta maailmastamme ne, joita emme siedä.
Lapset nyt vaan ovat syvältä yhtälailla kuin humalaiset örveltäjät. Minäkään en omia lapsia halua koska minua ei nyt vaan kiinnosta olla mikään äitihahmo ja tälläiseen maahan minä en lapsia tee.
Käyn töissä ja maksan veroja, hyvätuloiset perheelliset saa tukia mutta minä en saa mitään tukia. Onko se reilua?
M30
Kenen sä luulit maksavan sun eläkkeet? Urpo. Sinä saat tukia ihan jo siinä, että tieverkostosta pidetään huolta. Ei Suomessa ole ihmistä, joka ei hyötyisi verojen maksusta.
Minähän kokoajan kerrytän omaa eläkettäni ja jokaisen pitäisi itse säästää omat eläkkeensä.
Niin sinäkin saat tukia siinä että tieverkostosta pidetään huolta mutta sinä saat valtiolta rahaa tilille lapsilisänä,sinä saat palkallisia vapaita, sinun ei tarvitse maksaa jälkikasvun koulunkäyntiä eikä neuvoloita vaan me muut maksamme ne sinulle.
Tajuatko että sinä elät meidän muiden rahoilla ja olet etuoikeutettu?
Tämän takia vihaan ihmisiä jotka tänne tekee lapsia, tuet pois heiltä tai sitten samat tuet muille myös. Se että tekee lapsia ei pitäisi olla syy sille että ihmistä tuetaan. Lapsettomille ihmisille samat tuet ja perusteluna se että he suojelevat ilmastoa?
M30
Pikkusen nyt katkeaa toi sun päättelyketju. Kenen sinä ajattelet huolehtivan vanhuksista ja muista avun tarpeessa olevista jos ei ihmiset saa lisääntyä? Ettäkö ihmiskunta noin vaan lopettaisi itse itsensä? Ei täällä kukaan sitten olisikaan katselemassa mitä tapahtuu ilmastolle ja koko maapallolle.
Valtiot nyt vaan pitävät hyvänä että oma väestö pysyy tai kohtuullisesti lisääntyy. Moni valtio tukee huomattavasti lapsiperheitä ja houkuttelee näin lisääntymään.
Ja vielä että Afrikan ja Aasian väestöräjähdys ei ole mikään ratkaisu, suomalaisillahan ei ole mitään sanomista siihen.
Vättäispä joku lentoyhtiö humalaiset keski-ikäiset ulos, tai laittais näille vaikka suukapulat.
Melko marginaalinen uudistus, kun kyseessä yhden maan yksi lentokonetyyppi. Palstan "jee, vihdoinkin hyvä uudistus!"-vöyhöttäjät matkustavat edelleen kapearunkoisilla koneilla Rodokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
spartassa lapsi tarkastettiin ja jos itki heitettiin kalliolle. Toki ei yhtä paha jos ei pääse lentokoneeseen
Viktoriaaniseen aikaan lapset laitettiin tehtaille tekemään raskasta työtä, pitkiä aikoja, vaarallisissa oloissa ja surkealla palkalla. Tai vaihtoehtoisesti putsaamaan savupiippuja ja joko a) kuolemaan hormeihin tai b) elää niin pitkään, ettei enää mahdu piippuun ja kuolemaan syöpään, jonka sai karsinogeenisissä tunneleissa ryömiessä.
Mutta se, että lentokoneessa on osasto vain aikuisille on lapsivihan huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, että lapsuuden ei koeta enää olevan osa ihmisyyttä, vaan se halutaan piiloon, siitä halutaan eroon. Vaikka kaikki me olemme olleet itkeviä, nauravia, leikkiviä lapsia!
Mutta tätähän meidän aikamme tuottaa, jatkuvaa vastakkainasettelua. Sen sijaan, että tulisimme toistemme kanssa toimeen, haluamme sulkeutua omiin ympyröihimme, sekä mieluummin hävittää omasta maailmastamme ne, joita emme siedä.
Lapset nyt vaan ovat syvältä yhtälailla kuin humalaiset örveltäjät. Minäkään en omia lapsia halua koska minua ei nyt vaan kiinnosta olla mikään äitihahmo ja tälläiseen maahan minä en lapsia tee.
Käyn töissä ja maksan veroja, hyvätuloiset perheelliset saa tukia mutta minä en saa mitään tukia. Onko se reilua?
M30
Kenen sä luulit maksavan sun eläkkeet? Urpo. Sinä saat tukia ihan jo siinä, että tieverkostosta pidetään huolta. Ei Suomessa ole ihmistä, joka ei hyötyisi verojen maksusta.
Nettomaksajat eivät hyödy millään tavalla veroista.
Turhaa sinä valitat eläkkeistä. Suomen valtio itse syypää siihen että ihmisillä ei ole säästöjä.
Muualla maailmassa jokainen ihminen ITSE säästää eläkkeensä ja jää eläkkeelle kun on siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi nykyaikana monelta kantilta parempi paikka jos Ihminen ei olisi koskaan keksinyt lasta. Esimerkiksi ilmastonmuutosta ja elöinten sukupuuttoa ei olisi.
Suomalaiset tekevät myös sukupuuttoa.
No jos joku juntti sen penkin kiinni polviini taivuttaa, niin pidän kyllä siitä huolen ettei ole kivaa kummallakaan.