Lentoyhtiö alkaa järjestäämään lapsista vapaita matkustamoja koneisiin miellyttäkseen asiakkaitaan - Corendon Airlines kieltää alle 16-vuotiaat lapset
Oletko kyllästynyt siihen että vanhemmat raahaavat myös lapsensa lentokoneisiin? Enää ei tarvitse sillä jatkossa lapsista täysin vapaa lentomatkustaminen on jatkossa mahdollista.
Hollantilainen lentoyhtiö Corendon Airlines kieltää alle 16-vuotiaat lapset sillä yhtiön mukaan sen lentomatkustajat kaipaavat lennoilla hiljaisuutta ja rauhaa, jota lasten kanssa matkustaminen ei voinut heillä taata:
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/2ae1c826-7c02-4da9-ae97-796bd6b52…
Kommentit (131)
Moniko kuitenkaan olisi valmis maksamaan sitä huomattavasti korkeampaa lippuhintaa? Kun jo paikkavarauksista valitetaan, että miksi on maksullisia.
Lentokoneessa kestän lapsimatkustajat. Laitan vaikka kuulokkeet. Koskaan ei ole kukaan potkinut penkkiäni montaa tuntia. Häiriötä ja epämukavuutta on aiheuttaneet takaa kuuluneet "kaks vodkaa" ja humalainen käytös. Sellainen pähkinä-Miikka-tyyppinen minäminäminä on ärsyttävintä, mitä lennolla tiedän. Omalle kohdalle ei onneksi ole sattunut niitä pitkähiuksisia, jotka heittää kutrinsa takaolevan kahvikuppiin. Se olisi veemäistä. Joku pikkulapsen hulabaloo ei sentään olisi minun ongelmani.
Omien lasten kanssa ollaan lennetty aika paljon ja aina ovat käyttäytyneet hyvin. Ei mitään kiukuttelua, kitinää ja natinaa. Ihan normaalisti ovat puhuneet ja jonottaneet omaa vuoroaan vaikkapa vessaan. Penkkejä eivät ole potkineet, ellei sitten vahingossa ole jalka penkkiin osunut. Selkänojaa ei olla laskettu, mutta sen sijaan edessä olevat aikuiset ovat laskeneet niitä penkkejä meidän puolelle. Nyt teineinä tuskin aloittavat mitään itkuraivokohtauksia lentokoneessa, kun eivät sitä ole aiemminkaan tehneet.
Pidän 16 vuotta aika korkeana ikärajana lapsivapaalle vyöhykkeelle. Eihän tuossa ole kuin pari vuotta täysi-ikäisyyteen ja sitten saavat kännissä metelöidä ja häiritä muita asiakkaita lapsivapaa alueella. Itse en kyllä matkustaisi missään vaiheessa tuollaisella alueella, kun en halua kuunnella aikuisten kitinää, kännisiä juttuja ja tuolien laskemista omaan syliin.
Myrsky vesilasissa. Yhtiö siis tarjoaa osan matkustamosta vain yli 16-vuotiaille. Lapset on sijoitettu aikuistensa kanssa samaan matkustamoon.
Itse olen lapseton, mutta pidän lapsista. Elämän ääniin kuuluu lasten kikattelu, kiukuttelu, itku, nauru ja kaikki muutkin äänet.
Täytyy olla todella hermoheikko ja elämästä vieraantunut, jos ei näitä kestä.
Ihanaa. Vielä kun joku opettais käytöstapoja aikuisillekin, niin avot.
Siis todella hyvä juttu, jos tällaisia rauhallisempia osastoja tulee. Toivottavasti tulisi muidenkin yhtiöiden koneisiin.
En ole lapsivihaaja, itsellänikin on 9 v lapsi. Mutta onhan nuo lentomatkat aika tuskaa monesti, kun kaikki eivät lapsiaan kuriin saa. Esim. tämän vuoden puolella olemme matkustaneet kahdesti edestakaiset lennot ja jokaisella lennolla on ollut mittavaa häiriötä lapsista. Pienistä en jaksa valittaa, mutta kun jokaisella lennolla on joko pari pientä lasta kiljunut ja huutanut koko lentomatkan (väsymystä, korvakipua tms....) eikä vanhemmat ole saaneet rauhoiteltua (kyseessä yölennot), kukaan lentomatkustaja ei ole nukkunut... Ymmärrän, että on raskasta matkustaa pienten kanssa, mutta eräskin äiti kertoi, että he matkustelevat useamman kerran vuodessa (ja lapsi joka kerta yhtä itkuisa). Miksi kiusata muita matkustajia, jos tietää, että oma lapsi terrorisoi muiden lennon alusta loppuun?
Viime lennoilla näitä huutavia lapsia oli kaksi, molemmat istuivat lähellä meitä. Toinen viereisellä penkkirivillä, mutta kun vanhempansa istui vieressäni, ja lapsi hänen sylissään rauhoiteltavana (korvia särkevällä huudolla), niin lapsi (n. 3 v?) tempaisi punaviinilasini syliini ja survaisi kouransa ruokaani. Yksi lapsi oksensi käytävälle lähelle meitä, käytäväpaikalla ollut rouva sai osansa oksennuksesta syliinsä ja laukkuunsa.
Takanani istui ehkä n. 3-4 v lapsi, joka potki ja töni koko yölennon istuimeeni, niin että se tärisi. Välillä tenava nousi seisomaan ja repäisi kaksin käsin kiinni istuimestani (ja samalla hiuksistani). Pyysin jo lennon alussa vanhemmilta ystävällisesti, että voisivatkohan he katsoa, että lapsi ei potki tai revi istuinta, on epämukavaa yrittää istua (ja nukkua), kun penkki tärisee koko ajan. Ei vaikutusta. Huomautin pariin otteeseen tämän jälkeen, ei vaikutusta.
On se kumma, että ei saada lapsia kuriin ja kunnioittamaan muita ihmisiä. Muut ovat myös lennostaan (ja istuimestaan) maksaneet.
Ja ennen kuin joku valittaa, että onhan sinulla omakin lapsi: olen reissannut lapsen kanssa jo siitä asti, kun hän oli vauvaikäinen ja istui sylissäni lentojen aikana, pienessä istuintilassa. En ole ikinä antanut lapsen potkia edessä olevaa penkkiä tai käydä jonkun hiuksiin kiinni, turmella jonkun ruokia tai juomia tms. Olen katsonut, että lapsi ei tällaisia tee ja jos joku potku istuimeen on tullut, on siihen heti edessä oleva reagoinut vähintään kääntämällä päätään ja olen pyytänyt anteeksi ja katsonut, ettei toistu. Isommaksi kun lapsi on tullut, niin varattu tarpeeksi virikkeitä lapselle, että jaksaa istua paikallaan lennon ajan. Ja selitetty, että ei saa häiriköidä muita matkustajia. Ja kyllä, oma lapseni on erityislapsi (useampi diagnoosi) ja jopa hän pystyy tähän.
Vierailija kirjoitti:
Onko ikinä ihmisten historiassa vihattu lapsia niin kuin tänä päivänä?
Det är väl inte barnen som är problemet? Som man ser det är problemet barnens föräldrar som helt har låtit bli att uppfostra sina piltar i problemfallen, vilka är på tok för många.
Hienoa. Kyllä maksaisin extraa rauhasta, varsinkin pidemmillä lennoilla. Menen junassakin extraan, koska siellä on rauhallisempaa. Toki sinnekin eksyy välillä näitä kovaan ääneen puhelimeen kälättäjiä, jotka eivät osaa lukea edessä olevaa kylttiä, jossa lukee isolla se hiljainen vaunu.
Nykyajan vanhemmat tuntuu välillä olevan niin kädettömiä, yritetään esim neuvotella täysiä huutavan taaperon kanssa, kun toinen on hirveän melttarin kourissa. Ei mitään järkeä, enkä jaksa tai pysty kattelemaan tuollaista. Eikä kielletä, jos se jälkikasvu repii tai potkii edessäolevan penkkiä tai muutenkaan katsota sen lapsen perään.
Minnekään lyhyille lennoille tällaista ei tule, koska koneet on sen verran pieniä. Business-luokkakin on monessa koneessa vain yksi rivi erotettuna verholla.
Kesällä tulin yökoneella Espanjasta. Lapset kävivät nukkumaan ja muutama aikuinen ns. jatkoi iltaa. Humalainen naurunremakka siellä raikasi eikä lasten kitinät.
Liikeidea lentoyhtiöille: kersat voi jakaa ikäryhmittäin kuuden hengen laumoihin, laittaa häkkiin ja laittaa samalle lennolle isylin ja äitylin kanssa.kukaan ei häiriinny ja koko perhe saapuu kohdemaahan samaan aikaan. Saa vapaasti ottaa käyttöön, ei kestä kiittää.
Olen muutaman kerran saanut lennolta kunnon flunssan, kun olen pakosti lennon ajan joutunut istumaan lähellä räkäisiä, pärskiviä ja niistäviä lapsia. En tiedä mitä tällaisten vanhempien päässä liikkuu, miksi ei jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin. Mukavaa flunssantäyteistä "LOMAA" vaan muille matkustajille, pääasia, että se oma sairas lapsi pääsee lennolle tartuttamaan muut, viis muiden terveydestä tai kauan odotetusta LOMASTA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi nykyaikana monelta kantilta parempi paikka jos Ihminen ei olisi koskaan keksinyt lasta. Esimerkiksi ilmastonmuutosta ja elöinten sukupuuttoa ei olisi.
Me lapsenkeksijät kuolemme sukupuuttoon siinä vaiheessa kun keksimme käyttää ehkäisyä.
Tämä olisi kyllä tervetullut uudistus Suomeenkin. Jo useamman vuoden ajan olemme käyttäneet vain aikuisille tarkoitettuja hotelleja ja olisi kyllä mukavaa matkustaa ilman näitä huutavia ja kiljuvia räkänokkia, jotka potkivat ja rynkyttävät penkkejä. Tai vähintään lentokoneissa voisi paikat varata lapsiperheille takaosasta alkaen niin että saisivat keskenään siellä potkia toistensa penkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Liikeidea lentoyhtiöille: kersat voi jakaa ikäryhmittäin kuuden hengen laumoihin, laittaa häkkiin ja laittaa samalle lennolle isylin ja äitylin kanssa.kukaan ei häiriinny ja koko perhe saapuu kohdemaahan samaan aikaan. Saa vapaasti ottaa käyttöön, ei kestä kiittää.
Mikä tämä lukumäärä kuusi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi nykyaikana monelta kantilta parempi paikka jos Ihminen ei olisi koskaan keksinyt lasta. Esimerkiksi ilmastonmuutosta ja elöinten sukupuuttoa ei olisi.
Sinäkin olisit jäänyt syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran saanut lennolta kunnon flunssan, kun olen pakosti lennon ajan joutunut istumaan lähellä räkäisiä, pärskiviä ja niistäviä lapsia. En tiedä mitä tällaisten vanhempien päässä liikkuu, miksi ei jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin. Mukavaa flunssantäyteistä "LOMAA" vaan muille matkustajille, pääasia, että se oma sairas lapsi pääsee lennolle tartuttamaan muut, viis muiden terveydestä tai kauan odotetusta LOMASTA?
Sinullahan ei onneksi ole omia lapsia, mutta valitettavasti sinäkin olet ollut lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa. Yhtiö siis tarjoaa osan matkustamosta vain yli 16-vuotiaille. Lapset on sijoitettu aikuistensa kanssa samaan matkustamoon.
Itse olen lapseton, mutta pidän lapsista. Elämän ääniin kuuluu lasten kikattelu, kiukuttelu, itku, nauru ja kaikki muutkin äänet.
Täytyy olla todella hermoheikko ja elämästä vieraantunut, jos ei näitä kestä.
Itse en voi sietää mitään epäakateemista äänimaailmaa oli kyseessä sitten lapsen kiukuttelu, juopon örinä tai nistin sekoilu. Onneksi maailma muuttuu jatkuvasti siihen suuntaan, että myös meillä eli koko homman maksajilla on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, että lapsuuden ei koeta enää olevan osa ihmisyyttä, vaan se halutaan piiloon, siitä halutaan eroon. Vaikka kaikki me olemme olleet itkeviä, nauravia, leikkiviä lapsia!
Mutta tätähän meidän aikamme tuottaa, jatkuvaa vastakkainasettelua. Sen sijaan, että tulisimme toistemme kanssa toimeen, haluamme sulkeutua omiin ympyröihimme, sekä mieluummin hävittää omasta maailmastamme ne, joita emme siedä.
Lapset nyt vaan ovat syvältä yhtälailla kuin humalaiset örveltäjät. Minäkään en omia lapsia halua koska minua ei nyt vaan kiinnosta olla mikään äitihahmo ja tälläiseen maahan minä en lapsia tee.
Käyn töissä ja maksan veroja, hyvätuloiset perheelliset saa tukia mutta minä en saa mitään tukia. Onko se reilua?
M30
Kyllä sinulle vain taitaa se lasten tekeminen silti olla tärkeää. No, velat ovat itsekkäimpiä ja oman nautinnon tavoittelijoita, ei tule kenellekään yllätyksenä
Toisaalta, 15-vuotiaskin on jo sillä tasolla, että hänellä voi olla kumppani ja hän pystyy harrastamaan seksiä hänen kanssaan. Sehän se pääasia on, on aika sääli, että häneltä kielletään matkustaminen. Tai heiltä, hehän ovat todennäköisesti menossa lemmenlomalle tyydyttämään itseään ja toisiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, että lapsuuden ei koeta enää olevan osa ihmisyyttä, vaan se halutaan piiloon, siitä halutaan eroon. Vaikka kaikki me olemme olleet itkeviä, nauravia, leikkiviä lapsia!
Mutta tätähän meidän aikamme tuottaa, jatkuvaa vastakkainasettelua. Sen sijaan, että tulisimme toistemme kanssa toimeen, haluamme sulkeutua omiin ympyröihimme, sekä mieluummin hävittää omasta maailmastamme ne, joita emme siedä.
Lapset nyt vaan ovat syvältä yhtälailla kuin humalaiset örveltäjät. Minäkään en omia lapsia halua koska minua ei nyt vaan kiinnosta olla mikään äitihahmo ja tälläiseen maahan minä en lapsia tee.
Käyn töissä ja maksan veroja, hyvätuloiset perheelliset saa tukia mutta minä en saa mitään tukia. Onko se reilua?
M30
Kenen sä luulit maksavan sun eläkkeet? Urpo. Sinä saat tukia ihan jo siinä, että tieverkostosta pidetään huolta. Ei Suomessa ole ihmistä, joka ei hyötyisi verojen maksusta.
Kuinka monesta on työelämään maksamaan kenenkään elätystä? Ainakin tällä palstalla tuntuu mammojen lapsilla olevan niin paljon diagnooseja, että joutuvat suoraan koulusta eläkkeelle.
Rinnastan sen koska tosiasia on se, että ainoastaan itsekäs mulkku häiriintyy lapsista ynnä muista normaalielämän ilmiöistä. Tää matkustamo on täynnä niitä vatipäitä jotka kallistelee tuolia, kuvittelevat koko matkustamon haluavan kuunnella heidän Netflixiään ja riitelevät lentoemäntien kanssa pähkinävalikoimasta. Ei kiitos.