Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
501/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai piru, kun nolotti eräskin tapaus, kun kävelin raksatyömaan ohi niin sitä vislailun ja huutelun määräää! Koin, että olin syypää kohteluunin. Olin pukeutunut farkkuihin, lyhyeen takkiin ja korkkareihin. Hiukseni olivat pitkät ja auki. Tuon jälkeen kiersin raksatyömaat mahdollisimman kaukaa.

Vierailija
502/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat saalistajia. He ovat uhka eivätkä sovi naisten elämään. Vain älykkäimmät miehet joilla on isompi tunneäly voi toimia naisten kanssa inhimillisesti. Elämme hyvin luonnottomasti. Koska te naiset heräätte miehen oikeaan luontoon? Mies ei kykene rakastamaan niinkuin nainen. Opiskelkaa aivoja ja niiden eroja. Opiskelkaa miehen todellinen luonto.

Puhut vain ja ainoastaan itsestäsi.

Tieteestä puhun. Kannttaisko naiset jo herätä. Myös miehetkin kun teette isoa karhunpalvelusta itsellenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.

Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.

En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.

Ahhahhaa! Mä olen töissä raflassa, ja joka ikinen ilta asiakkaat ahdistelee mua. Yleensä naiset, joskus harvoin myös miehet. Jos joka tilanteesta kävisin raportoimassa vuoropäällikölle, niin ei siinä asiakkaita ehtiskään palvelemaan. Että vähän realismia noihin möläytyksiin nyt. 

M27

On se hyvä että miehetkin uskaltaa avata suutaan ahdistelusta. Joka tapauksesta ei tosiaan varmasti voi kertoa eteenpäin, mutta yleisenä ilmiönä tilanne ois hyvä saada johdonkin tietoon ja yleisesti sopia toimintatavoista ahdistelutilanteissa. Ja jos on joku vakioahdistelija niin toki niihin pitäisi puuttua. Oli mies tai nainen. Alkoholi on kyllä paha, kun se poistaa estoja sekä miehiltä että naisilta ja saa nämä käyttäytymään törpösti.

Vierailija
504/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.

Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.

En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.

Ahhahhaa! Mä olen töissä raflassa, ja joka ikinen ilta asiakkaat ahdistelee mua. Yleensä naiset, joskus harvoin myös miehet. Jos joka tilanteesta kävisin raportoimassa vuoropäällikölle, niin ei siinä asiakkaita ehtiskään palvelemaan. Että vähän realismia noihin möläytyksiin nyt. 

M27

Lisäksi naiset äänestäisivät jaloillaan paikkaan jossa he saavat ahdistella miehiä rauhassa.

Vierailija
505/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

Ota yhteyttä Hesariin ja pyydä tekemään juttu. Ei toi lopu miehiltäkään jos ette nosta kissaa pöydälle. Toisaalta tässäkin ketjussa on monia miehiä jotka naisia vähätelläkseen kirjoittaa että kyllä minuakin ahdisteltiin mutta en välittänyt siitä tai jopa pidin siitä. Myös näille miehille pitää tehdä asia selväksi ettei vähättely palvele myöskään niitä miehiä jotka ei halua tulla shdistelluiksi tai joille se ei ole yhdentekevää.

Vierailija
506/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ohella, että on selvästi huonosti käyttäytyviä miehiä, on myös naisia, jotka selvästi ovat erikoistuneita poimimaan ympäristöstään kuviteltuja uhkia. Jokainen mies, joka on saanut normaalin kasvatuksen eikä näytä miesmallilta on oppinut pienentämään itseään naisten seurassa kahdesta eri syystä:

-hän ei halua saada aktiivista hylkäämisen kokemusta nähdessään naisen epäluuloisen tai inhoa ilmaisevan ilmeen, kun hän käyttäytyy liian spontaanisti suhteessa ulkonäköönsä

-hän ei halua aiheuttaa naisessa epävarmuutta tai pelkoa, kun nainen kuvittelee hänen olevan uhka

Paljon puhutaan siitä, miten naiset suurinpiirtein pukevat itsensä sotilaaksi lähtiessään kaupungille, mutta paljon vähemmän siitä, miten suurin osa miehistä tekee huomaamattomia myönnytyksiä naisille pienentäen itseään. Suurin osa normaalisti kasvatetuista miehistä yrittää puhua naisille pehmeällä pastorin äänellä ja valitsee kävelynopeuden, katsekontaktin ja ryhdin sen mukaan, minkä hän kuvittelee tekevän hänestä vähemmän seksuaalisen ja vaarattoman. Mies valikoi tarkkaan kasvoilmeensä siten, että hänen hymynsä ei näyttäisi "lipevältä" tai "pervolta", vaan sen sijaan seurakuntapastorin ilmeeltä. Liian ryhdikäs ja sosiaalinen ei saa olla, koska se saattaisi aiheuttaa silmien pyörittelyä miehen ollessa alle 180cm ja kalju. Miehet suojelevat itseään pettymyksiltä yrittämällä olla harmittomia enkeleitä. 

Miehen arvostaminen vaatii paljon enemmän kypsyyttä ja kognitiivisia taitoja kuin naisen arvostaminen. Naisen kauneus ja kuviteltu hyvyys on jotain sellaista, minkä lapsi kokee alkukantaisella tasolla imetyksien ja muiden äitikontaktien kautta ja suuri osa ihmisistä pitää naisia viehättävämpinä kuin miehiä ja meikillä on toki tässä iso osa (myös siltä osin, että miehet EIVÄT meikkaa ja yritä näyttää kauniilta). Sen sijaan pieni lapsi voi ruveta itkemään nähdessään miehen, joka on paljon parempi ihminen kuin joku kaunis sosiopaattinainen; osa ihmisistä myös kuvittelee pienten lasten tai eläinten olevan neroja, jotka aistivat jonkun olevan hyvä tai paha, vaikka oikea selitys on paljon vähemmän romanttinen; kyseessä on vain järjen vähäisyys ja evoluution synnyttämät esteettiset preferenssit. Samaa romantisointia näkyy myös naisten pimppituntemusten kohdalla eli kurjinkin nainen "tietää", että kuka (miehistä) ansaitsee lisääntyä. Ihmiset siis joka tapauksessa keskittyvät pintaan ja symboliikkaan eikä ketään kiinnosta ottaa miehestä selvää, ellei tämä ole jo valmiiksi hyvännäköinen tai ellei ole joku pakko tehdä näin, koska tätä ei voi vältellä. 

-Lammaspastori, joka tietää 'paikkansa' 13 vuotiaasta lähtien-

-Elämä on kärsimystä ja hyviinkin juttuihin liittyy usein hintalappu. Suomessa miehet pukeutuvat aika konservatiivisesti. Hihattoman paidan pitäminen on harvinaista, kun taas naisilla on pakaroihin ylettyviä shortseja, vatsan paljastavia paitoja ja erilaisia salivaatteita, joissa nainen näyttää käytännössä olevan alasti. Nämä ovat varmaan mukavia vaatteita, mutta myös houkuttelevat kaikenlaista huomiota. 

Mitä ihmettä? Onhan miehille paljon enemmän ok kulkea ilman paitaa mitä naisilla?

Niin, mutta silti kaupungilla näkee paljon enemmän naisten vatsoja kuin miesten. Kumma juttu?

Vierailija
507/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai piru, kun nolotti eräskin tapaus, kun kävelin raksatyömaan ohi niin sitä vislailun ja huutelun määräää! Koin, että olin syypää kohteluunin. Olin pukeutunut farkkuihin, lyhyeen takkiin ja korkkareihin. Hiukseni olivat pitkät ja auki. Tuon jälkeen kiersin raksatyömaat mahdollisimman kaukaa.

Nolottaako kun raflassa naiset tekee miehille samaa? Kierrätkö ravintolat mahdollisimman kaukaa?

Vierailija
508/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

On se hyvä että miehetkin uskaltaa avata suutaan ahdistelusta. Joka tapauksesta ei tosiaan varmasti voi kertoa eteenpäin, mutta yleisenä ilmiönä tilanne ois hyvä saada johdonkin tietoon ja yleisesti sopia toimintatavoista ahdistelutilanteissa. Ja jos on joku vakioahdistelija niin toki niihin pitäisi puuttua. Oli mies tai nainen. Alkoholi on kyllä paha, kun se poistaa estoja sekä miehiltä että naisilta ja saa nämä käyttäytymään törpösti.

Ahdistelua on monilla muilla aloilla pyritty suitsimaan erilaisilla kamppiksilla. Ravintola-alalle sellainen todella tarvittaisiin.

Vierailija
509/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen feminismissä sen ongelman, että tällaisia asioita halutetaan tunnistettavan, mutta ollaan hiljaa syistä niiden taustalla. Tämä ei ole mikään ihme, koska taustalla olevien syiden tarkastelu kumoaisi feminismin perusväitteet aika rajusti. 

Miehille ei ole juuri mitään seksuaalista tarjontaa ja käytännössä pitäisi luoda kolmas sukupuoli laboratoriossa, että miehet saisivat samat ihailupalvelut ja tarpeensa tyydytettyä kuten naiset saavat miesten kautta. Ymmärrettävästi tämän seurauksena osalla kasetti leviää ja pahimmissa tapauksissa ihmisiä kuolee. Asiaa voidaan tarkastella myös siltä kannalta, että "miten miehet jaksavat elää koko elämänsä huomiotyhjiössä ja asiakaspalvelevina työmuurahaisina?" Kelvottominkin nainen persoonallisuushäiriöineen voi lisääntyä hedelmöityshoitojen kautta, mutta miehille ei ole kohdunvuokrausta. Eugeniikkaa ei Suomessa enää ole siihen tapaan, että pakkosterilointeja olisi, mutta lisääntymismahdollisuudet on lain nojalla järjestetty paljon paremmiksi naisille eli meillä on nykyään epäsuoraa eugeniikkaa, joka rajoittaa miesten mahdollisuutta lisääntyä suhteessa naisiin. 

Yhteiskunnassa on muutenkin selvästi vääristelty historiankirjoitus vallitsevana. Eilen illalla luin jotain kirkollista lehteä, jossa todettiin jossain kolumnissa, että naisilla ei enenn ollut samoja oikeuksia kuin miehillä ja siksi meidän pitäisi tarkastella islamia suvaitsevaisesti. Siitä vain unohtui hyvesignaloidessa mainita, että naisilla ei ollut samoja velvollisuuksia eikä ole vieläkään. Ainoastaan naiset on suojattu sukuelinten pakkoleikkauksilta (30% pojista silvottu maailmalla) ja asevelvollisuudesta ei ole juurikaan tietoa. 

Toinen feminismin periongelmista liittyy siihen, että kaikkia miehiä vastuutetaan siitä, mitä vähemmistö miehistä tekee, mutta naisia ei arvostella siitä, että vain vähemmistö raskaimpien hommien tekijöistä on naisia. Miehet tekevät pohjois-amerikkalaisten mitalitilastojen mukaan yli 90% siviiliurotöistä ja suomalaistilastojenkin perusteella työssä kuolleista yli 90% on miehiä. Kehitysmaissa miehet sukeltavat likaviemäreihin ilman kunnon varusteita ja Suomen kaupungeissa voi nähdä valtavia nostureita ja korkeita rakennuksia, joiden pelkkä katsominen huimaa. Miehet ovat nuo rakentaneet ja ovat siellä tolpan nokassa henkensä uhalla; kuolleisuus ei johda huolimattomuudesta, vaan naisten kuolleisuus olisi ehkä vielä paljon korkeampi hitaammista reflekseistä, vähäisemmistä voimista ja avaruudellisen hahmottamisen suhteellisesta heikkoudesta johtuen. 

Sen ongelman toteaminen, että miehet koskettavat naisia ilman lupaa useammin kuin naiset koskettavat miehiä ilman lupaa (ainakin tilastojen mukaan) on tehty miljoona kertaa, mutta ongelman toteaminen ei poista sitä. Köyhät ihmiset varastavat enemmän ja heidän taloihinsa harvemmin murtaudutaan, koska heillä harvemmin on taloja. Voimme toistaa tätä samaa ikuisesti, mutta se ei ratkaise ongelmaa. Pitäisi vaikuttaa näihin taustatekijöihin. Ratkaisu tuskin voi olla se, että joku "tuntisi piston sydämessään" siksi, että hänellä ei ole jotain kaukosäädintä, josta voisi antaa ehkäiseviä sähköiskuja ihmisille, joilla on sama kromosomivalikoima kuin hänellä. 

Voitaisiin lähteä liikkeelle siitä, että hyväksytään ajatus siitä, että turvallisuus ja kohtuullisuus ei tarkoita paratiisia maan päällä; yhteiskunta ei välttämättä ole "rikki" siksi, että ihmiset ovat ihmisiä ja meillä ei vielä ole aivosiruja, joiden avulla eliitti voisi ohjailla käytöstämme. Niin kauan kuin tuota dystopiaa ei toteuteta, osa ihmisistä tulee tekemään epämiellyttäviä ja jopa pahoja tekoja. Pitää hyväksyä pahan läsnäolo ilman katastrofiajattelua ja pahan olon poliittista lietsomista katalilla passiivi-ilmaisuilla ("naisia sorretaan"). 

Vierailija
510/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän jämähdetty vanhoihin kaavoivin Naisetkin ahdistelee miehiä. Ja toiset miehet toisia miehiä. Toki vähemmän, mutta kuitenkin. Siksi vähän tyhmää, että tästä tehdään selkeästi sukupuolikysymys.

Eikö voida puhua vain seksuaalisesta ahdistelusta, mikä on yhtä väärin, tapahtui sen minkä sukupuolten välillä tahansa.

Nuolet alas kertovat karua totuuttaan.

Naiset eivät halua että heidän tekemään ahdisteluun puututaan mitenkään. Parempi pitää ajatukset miesten teoissa.

Vierailija
511/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolottaako kun raflassa naiset tekee miehille samaa? Kierrätkö ravintolat mahdollisimman kaukaa?

Yleensä kaupunkilainen ei voi välttää kaduilla kävelyä, ravintolaan meno ei ole pakollista.

Vierailija
512/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus artikkelista:

Nuorempana futisjoukkueessa osa pelikavereista halusi tilata kokoa liian pienet sortsit, jotta peppu tulisi esiin. Ne kiskoi sortsin lahkeita ylös, jotta saisi huomiota pojilta. Mä en ole ollut sellainen, huomio tuntuu musta epämukavalta. En pukeudu paljastavasti oikeastaan koskaan.

Hmm miten tämänkin mahdollista, kun tältä palstalta olen oppinut että tiukat, muodot paljastavat vaatteet ovat vain ja ainostaan käytännön ja mukavuus perustein valittu.

Valehteleeko artikkelin tyttö?

Vierailija
513/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M27

Ahdistelua on monilla muilla aloilla pyritty suitsimaan erilaisilla kamppiksilla. Ravintola-alalle sellainen todella tarvittaisiin.

Naiset ahdistelee lähinnä alkoa nauttineena. Jos siihen puututaan ravintolassa A, he osaavat mennä ravintolaan B jossa se on ok.

Vierailija
514/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ahdistelivat ikävuosina 13-29. Joka päivä poistuessani neljän seinän sisältä se alkoi (huutelut, lähentelyt jne). Vaikka olisi kävellyt säkki päällä. Silti olen ihan täysissä järjissäni, elämää on eletty jne. En ole koskaan kokenut tarvetta nostaa asiaa tikun nokkaan.

Vierailija
515/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaupunkilainen ei voi välttää kaduilla kävelyä, ravintolaan meno ei ole pakollista.

eli elämäänsä pitää rajoittaa jotta välttyy naisten tekemältä ahdistelulta?

Vierailija
516/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<br />

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia ole ahdisteltu

N21

Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.

Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.

Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.

Aika käsittämätöntä, että joku edelleen ajattelee, että jokin uhrissa selittää seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutumisen. Tytöistä ja nuorista naisista joka toinen raportoi kokevansa seksuaalista ahdistelua. Kolmannes joutuu kohtaamaan seksuaalista väkivaltaa. Mikä sinusta voisi olla tätä joukkoa yhdistävä piirre?

Sitä yhdistävää piirrettähän mä juuri pohdin. Miksi toinen kokee päivittäin ja toinen ei koskaan? Toki se voi selittyä huonolla tuurillakin, mikä olisi sitten se yhdistävä tekijä. Sitä paitsi jos tuo yhdistävä tekijä löytyisi, voisi tiedon avulla mahdollisesti itse suojautua ahdistelulta. Toinen vaihtoehto kun on vain kestää toistaiseksi. Toki ensisijaisesti ahdistelijoiden tulisi opetella käyttäytymään, mutta emme valitettavasti taida elää vielä niin kehittyneessä kulttuurissa.

On myös eri asia kokea ahdistelua vaikkapa viikoittain kuin kerran tai pari elämässä. Uskon kyllä että puolet naisista on joskus kokenut ahdistelua, mutta en usko että se niin monilla on viikottaista. Kysymyksenasettelulla ja vastausvaihtoehdoilla on vaikutusta tuloksiin.

Luulen että ahdistelua lisää sellainen yleinen kiltin ja aran oloinen olemus. Sellaista on helppo ahdistella, joka vaikuttaa puolustuskyvyttömältä. Toisaalta myös runsas hymyily. Ja jotenkin poikkeava ulkonäkö. Isot rinnat. Asema ja tilanne ja ihan toki tuurikin, jos puhutaan työpaikoilla tapahtuvasta ahdistelusta. Ei kaikilla työpaikoilla ahdistella työkavereita, mut joillain kyllä, eikä voi tietää millaiseen paikkaan sattuu. Niitä seikkoja jotka vaikuttaa on niin monia, ettei voi yksiselitteisesti sanoa mikä yhdistää ahdistelluiksi tulevia.

Vierailija
517/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 24+ jotain, varmaan jo 30. VMP taas kerran. Et vissiin ajatellut ikinä kasvaa aikuiseksi?

Vierailija
518/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen feminismissä sen ongelman, että tällaisia asioita halutetaan tunnistettavan, mutta ollaan hiljaa syistä niiden taustalla. Tämä ei ole mikään ihme, koska taustalla olevien syiden tarkastelu kumoaisi feminismin perusväitteet aika rajusti. 

Miehille ei ole juuri mitään seksuaalista tarjontaa ja käytännössä pitäisi luoda kolmas sukupuoli laboratoriossa, että miehet saisivat samat ihailupalvelut ja tarpeensa tyydytettyä kuten naiset saavat miesten kautta. Ymmärrettävästi tämän seurauksena osalla kasetti leviää ja pahimmissa tapauksissa ihmisiä kuolee. Asiaa voidaan tarkastella myös siltä kannalta, että "miten miehet jaksavat elää koko elämänsä huomiotyhjiössä ja asiakaspalvelevina työmuurahaisina?" Kelvottominkin nainen persoonallisuushäiriöineen voi lisääntyä hedelmöityshoitojen kautta, mutta miehille ei ole kohdunvuokrausta. Eugeniikkaa ei Suomessa enää ole siihen tapaan, että pakkosterilointeja olisi, mutta lisääntymismahdollisuudet on lain nojalla järjestetty paljon paremmiksi naisille eli meillä on nykyään epäsuoraa eugeniikkaa, joka rajoittaa miesten mahdollisuutta lisääntyä suhteessa naisiin. 

Yhteiskunnassa on muutenkin selvästi vääristelty historiankirjoitus vallitsevana. Eilen illalla luin jotain kirkollista lehteä, jossa todettiin jossain kolumnissa, että naisilla ei enenn ollut samoja oikeuksia kuin miehillä ja siksi meidän pitäisi tarkastella islamia suvaitsevaisesti. Siitä vain unohtui hyvesignaloidessa mainita, että naisilla ei ollut samoja velvollisuuksia eikä ole vieläkään. Ainoastaan naiset on suojattu sukuelinten pakkoleikkauksilta (30% pojista silvottu maailmalla) ja asevelvollisuudesta ei ole juurikaan tietoa. 

Toinen feminismin periongelmista liittyy siihen, että kaikkia miehiä vastuutetaan siitä, mitä vähemmistö miehistä tekee, mutta naisia ei arvostella siitä, että vain vähemmistö raskaimpien hommien tekijöistä on naisia. Miehet tekevät pohjois-amerikkalaisten mitalitilastojen mukaan yli 90% siviiliurotöistä ja suomalaistilastojenkin perusteella työssä kuolleista yli 90% on miehiä. Kehitysmaissa miehet sukeltavat likaviemäreihin ilman kunnon varusteita ja Suomen kaupungeissa voi nähdä valtavia nostureita ja korkeita rakennuksia, joiden pelkkä katsominen huimaa. Miehet ovat nuo rakentaneet ja ovat siellä tolpan nokassa henkensä uhalla; kuolleisuus ei johda huolimattomuudesta, vaan naisten kuolleisuus olisi ehkä vielä paljon korkeampi hitaammista reflekseistä, vähäisemmistä voimista ja avaruudellisen hahmottamisen suhteellisesta heikkoudesta johtuen. 

Sen ongelman toteaminen, että miehet koskettavat naisia ilman lupaa useammin kuin naiset koskettavat miehiä ilman lupaa (ainakin tilastojen mukaan) on tehty miljoona kertaa, mutta ongelman toteaminen ei poista sitä. Köyhät ihmiset varastavat enemmän ja heidän taloihinsa harvemmin murtaudutaan, koska heillä harvemmin on taloja. Voimme toistaa tätä samaa ikuisesti, mutta se ei ratkaise ongelmaa. Pitäisi vaikuttaa näihin taustatekijöihin. Ratkaisu tuskin voi olla se, että joku "tuntisi piston sydämessään" siksi, että hänellä ei ole jotain kaukosäädintä, josta voisi antaa ehkäiseviä sähköiskuja ihmisille, joilla on sama kromosomivalikoima kuin hänellä. 

Voitaisiin lähteä liikkeelle siitä, että hyväksytään ajatus siitä, että turvallisuus ja kohtuullisuus ei tarkoita paratiisia maan päällä; yhteiskunta ei välttämättä ole "rikki" siksi, että ihmiset ovat ihmisiä ja meillä ei vielä ole aivosiruja, joiden avulla eliitti voisi ohjailla käytöstämme. Niin kauan kuin tuota dystopiaa ei toteuteta, osa ihmisistä tulee tekemään epämiellyttäviä ja jopa pahoja tekoja. Pitää hyväksyä pahan läsnäolo ilman katastrofiajattelua ja pahan olon poliittista lietsomista katalilla passiivi-ilmaisuilla ("naisia sorretaan"). 

Ja tällä paskalla oikeutat sen että miehet ahdistelevat ja pelottelevat alaikäisiä tyttöjä ja työtään tekeviä naisia? Kasva aikuiseksi.

Vierailija
519/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiotytöt on kovia flirttailemaan miesopettajille......suhteitakin syntyy.....

Vierailija
520/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pystyvät vain emotinaalisesti kiinnostumaan toisista miehistä. Siksi naiset jotka ihmettelette miksi miehen kaverit vievät aina voiton tai miksi mies jaksaa panostaa miesten keskinäisiin sauna tai matsi iltoihin sata % mutta ei teihin johtuu siitä ettei mies kykene olemaan kuin pelkästään fyysisesti kiinnostunut naisesta. Koko parisuhde/avioliitto konsepti on iso kusetus kiitos patriarkan. Siksi teidän naisten elämät imetään kuviksi ja mielenterveytenne kärsii, miesten ei kuulu naisten elämää ei muut paitsi ne huippuälykkäät hyvällä tunne älyllä.