HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai piru, kun nolotti eräskin tapaus, kun kävelin raksatyömaan ohi niin sitä vislailun ja huutelun määräää! Koin, että olin syypää kohteluunin. Olin pukeutunut farkkuihin, lyhyeen takkiin ja korkkareihin. Hiukseni olivat pitkät ja auki. Tuon jälkeen kiersin raksatyömaat mahdollisimman kaukaa.
Nolottaako kun raflassa naiset tekee miehille samaa? Kierrätkö ravintolat mahdollisimman kaukaa?
Yleensä kaupunkilainen ei voi välttää kaduilla kävelyä, ravintolaan meno ei ole pakollista.
eli elämäänsä pitää rajoittaa jotta välttyy naisten tekemältä ahdistelulta?
Älä ota tosissaan kännissä ahdistelijoita kapakassa, ei sua selvinpäin kukaan edes katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Ahhahhaa! Mä olen töissä raflassa, ja joka ikinen ilta asiakkaat ahdistelee mua. Yleensä naiset, joskus harvoin myös miehet. Jos joka tilanteesta kävisin raportoimassa vuoropäällikölle, niin ei siinä asiakkaita ehtiskään palvelemaan. Että vähän realismia noihin möläytyksiin nyt.
M27
Olisiko parempi ettei sinua ahdisteltaisi töissä vaan saisit tehdä työsi rauhassa?
On naisia, joiden ympärillä leijuu väkivallan uhka ihan vain kun elävät normaalia elämää. Todennäköisesti moni heistä ei ole (alakoulun jälkeen) kokenut ahdistelua. Kyllähän ahdistelija vaistomaisesti laskee ensin mitkä tästä on seuraukset hänelle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Ahhahhaa! Mä olen töissä raflassa, ja joka ikinen ilta asiakkaat ahdistelee mua. Yleensä naiset, joskus harvoin myös miehet. Jos joka tilanteesta kävisin raportoimassa vuoropäällikölle, niin ei siinä asiakkaita ehtiskään palvelemaan. Että vähän realismia noihin möläytyksiin nyt.
M27
On se hyvä että miehetkin uskaltaa avata suutaan ahdistelusta. Joka tapauksesta ei tosiaan varmasti voi kertoa eteenpäin, mutta yleisenä ilmiönä tilanne ois hyvä saada johdonkin tietoon ja yleisesti sopia toimintatavoista ahdistelutilanteissa. Ja jos on joku vakioahdistelija niin toki niihin pitäisi puuttua. Oli mies tai nainen. Alkoholi on kyllä paha, kun se poistaa estoja sekä miehiltä että naisilta ja saa nämä käyttäytymään törpösti.
Joo, on kesksteltu töissä yleisellä tasolla, ja kyllä pahimmalle kourijalissulle sainkin puhuttua porttarin.
M27
Hienoa! Just näin pitää toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hyvä, että miehet saataisiin seulottua pois jo synnytysvaiheessa?
Mites niitä tyttöjäkään enää syntyisi, jos siittäjät loppuisi?
Kiva kun kysyit.
Miehen sukusoluja voi valmistaa naisen sukusoluista. Tekniikka on jo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai piru, kun nolotti eräskin tapaus, kun kävelin raksatyömaan ohi niin sitä vislailun ja huutelun määräää! Koin, että olin syypää kohteluunin. Olin pukeutunut farkkuihin, lyhyeen takkiin ja korkkareihin. Hiukseni olivat pitkät ja auki. Tuon jälkeen kiersin raksatyömaat mahdollisimman kaukaa.
Nolottaako kun raflassa naiset tekee miehille samaa? Kierrätkö ravintolat mahdollisimman kaukaa?
Yleensä kaupunkilainen ei voi välttää kaduilla kävelyä, ravintolaan meno ei ole pakollista.
Älä ota tosissaan kännissä ahdistelijoita kapakassa, ei sua selvinpäin kukaan edes katso.
Ei sinuakaan kukaan normaali mies katso.
Vierailija kirjoitti:
Lukiotytöt on kovia flirttailemaan miesopettajille......suhteitakin syntyy.....
Kyllä, meidän koulussa 90-luvulla 17-vuotias tyttö ja nelikymppinen, eronnut matikanmaikka aloitti seksisuhteen. Aloite tähän tuli 100% tytön puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pystyvät vain emotinaalisesti kiinnostumaan toisista miehistä. Siksi naiset jotka ihmettelette miksi miehen kaverit vievät aina voiton tai miksi mies jaksaa panostaa miesten keskinäisiin sauna tai matsi iltoihin sata % mutta ei teihin johtuu siitä ettei mies kykene olemaan kuin pelkästään fyysisesti kiinnostunut naisesta. Koko parisuhde/avioliitto konsepti on iso kusetus kiitos patriarkan. Siksi teidän naisten elämät imetään kuviksi ja mielenterveytenne kärsii, miesten ei kuulu naisten elämää ei muut paitsi ne huippuälykkäät hyvällä tunne älyllä.
Pikku vinkki. Tuollainen mies on homo, enkä sano tätä pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän naiset, että tällä vauvapalstalla on todennäköisesti kaikkein vähiten naisia ahdistelevia miehiä. Ainakin minä voin ilmoittaa heti, ettei minusta ole ollut koskaan mitään haittaa naisille. Paitsi provoajan roolissa täällä palstalla.
Puhumme aiheesta keskenämme ihan mieluusti. Mitä vähemmän miehiä ja provoajia, sen parempi keskustelu.
Keskustelkaa toki, mitähän kesksuteltavaa tuossa aloituksessa on.
Ole käyttämättä sanaa "miehet" jos pystyt.
Tässä aiheessa sen käyttö on hyvin perusteltua ja tarpeellista.
Eipä oikeastaan ole.
Kokeile vaihtaa sana "ahdistelijaksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, meidän koulussa 90-luvulla 17-vuotias tyttö ja nelikymppinen, eronnut matikanmaikka aloitti seksisuhteen. Aloite tähän tuli 100% tytön puolelta.
Miten tämä liittyy mihinkään? Tämän perusteellako lukioikäisen kahvilanmyyjän pitäisi vain sietää 100% setien puolelta tulevaa ahdistelua?
Johtuuko ahistelu kenties siitä että kilttejä ei kutsuta mukaan sinne bileisiin.
Vai onko kiltti kutsuttu bileisiin ja siitä alkoi ahistelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, väärin opettajalta! Vaikka tyttö haluaa seksiä miesopettajan kanssa niin tähän ei lähdetä, koska ikä ja opettaja-asema nyt ensimmäisinä.
Se, että lapsi flirttailee luotettavalle ja turvalliseksi kokemalle opettajalleen ei ole viestiä aloittaa seksisuhdetta vaan olla vastaamatta seksuaaliseen flirttiin alun alkaenkin.
Ei ajatella munalla vaan järjellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hyvä, että miehet saataisiin seulottua pois jo synnytysvaiheessa?
Mites niitä tyttöjäkään enää syntyisi, jos siittäjät loppuisi?
Kiva kun kysyit.
Miehen sukusoluja voi valmistaa naisen sukusoluista. Tekniikka on jo olemassa.
Eli nainen hankkisi lapsen itsensä kanssa. Onneksi tuohon ei liity mitään geneettisiä ongelmia. Muutenkin 50 % pudotus geenipoolista olisi katastrofaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota tosissaan kännissä ahdistelijoita
Sama neuvo toki sitten kaikille ahdistelluille naisille myös. Ei kannata myöskään ottaa tosissaan selvin päin ahdistelevia. Ja kappas, ongelma poistui!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvät tissit on aina törkeä kommentti, mutta onhan se törkeämpi, jos sen sanoja on mun faijan ikänen. Se on vanhempi ja kokeneempi ja kaikkein pystyvimmässä asemassa. Oman ikäiselle on helpompi haistattaa vitut."
Siinä kassaneitejä jututtaville palstasedille. Ottakaa kestohaistatteluna ja antakaa niiden tyttöjen olla rauhassa.
Mikä on pystyvin asema?
En tiedä, mutta mitä olet mieltä siitä, että keski-ikäiset miehet häiriköivät seksuaalisesti lukiolaistyttöjä näiden ollessa töissä?
Tää on mielenkiintoinen ilmiö, josta ei minun elämänpiirissäni ole mitään havaintoa. Olen 29v nainen, normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, istunut kaupan kassalla melkein 13 vuotta tai enää en tee kuin satunnaisesti niitä töitä, mutta koskaan ei tavallinen keski-ikäinen mies ole häiriköinyt seksuaalisesti. On sanottu ole hyvä ja kiitos ja hyvää päivänjatkoa jne. Enemmän ongelmia on ollut humalaisista nuorista naisista, omanikäisistä. Naisen huutama "saatanan lehmä" ei ole seksuaalista ahdistelua, se on itseilmaisua?
Eli koska sinua ei ole ahdisteltu kaupan kassalla niin muut nuoret naiset selvästi valehtelevat joka paikassa, jossa seksuaalisen ahdistelun yleisyyyttä tuodaan ilmi? Olet ollut onnekas.
Sanoinko noin? Ei kirjoituksessani ollut sanaakaan valehtelusta, kunhan totesin, että omassa elämänpiirissä tässä melkein jo 30 vuoden korkeassa iässä ei ole moista havaintoa. Johtuuko se ikäerosta vai mistä, mutta ei noin 10 vuotta sitten kaupan kassalla tehty seksuaalisia ehdotuksia tai esitelty elintä, vaikka nyt lukiolaistytöt joutuvat moista päivittäin kokemaan. Jotain on muuttunut koko yhteiskunnassa, jos asiakkat käyttäytyvät noin.
Sinä olet ollut onnekas. Minä olen viisikymppinen nainen, jota keski-ikâiset ja vanhemmat miehet ahdistelivat alakouluiästä lähtien. Useimmilla ystävilläni on samoja kokemuksia. Tutkimukset kertovat ilmiön yleisyydestä. Täytyy olla sokea tai pahantahtoinen, jos sitä haluaa minimoida. Puhumme kuitenkin usein lapsista ja nuorista seksuaalirikosten kohteena.
Muista tuoda mahdollisille lapsenlapsillesi julki, millaisia miehet ovat. Opeta heidät vihaamaan mahdollisimman varhain, että osaavat olla kadulla varuillaan, kun setämies kävelee jossain vastaan.
Minusta teidän miesten kimppauhriutuminen on nyt vähän säälittävää, kun puheena on tyttöihin ja nuoriin naisiin kohdistuva ahdistelu, joka on useassa tapauksessa rikollista. Olisiko teidän mahdollista suhtautua siihen kuin vastuulliset aikuiset? Se auttaisi asiaa.
Kerron nyt vielä kerran: meillä vauvapalstan miehillä ei ole mitään tarttumapintaa naisten seksuaaliseen ahdisteluun. Me emme tiedä, miltä tuntuu ahdistella naista tai miltä ahdistellusta naisesta tuntuu. Me emme tiedä, miltä tuntuu naisten kutsuvat katseet tai miltä tuntuu olla mies, joka lähtee baarista naisen kanssa kotiin harrastamaan yhden yön seksiä. Ilman sitä ahdistelua siis. Olemme täällä siksi, että me olemme epäonnistuneet naisten kanssa kaikessa muussa, paitsi juuri siinä ahdistelussa. Siinä olemme onnistuneet: kukaan nainen tuskin on joutunut täällä olevien miesten ahdistelemaksi.
Oliko sinulla keskusteluaiheeseen jotain sanottavaa? Siihen että lukiiolaistytöt kokevat viikoittain seksuaalista ahdistelua?
Tee omista ongelmistasi ihan oma ketju.
Se ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä, että lukiolaistytöt kokevat viikoittain seksuaalista ahdistelua. En olisi tarvinnut siihen koko HS:n juttua. Olen pahoillani miesten puolesta. Voin vain toivoa, että naiset saisivat jonain kauniina päivänä sen täydellisen rauhan, minkä ansaitsevat. Myös ne lukiolaistytöt.
Miehet voisi vaikka tappaa.
Lievempänä ratkaisuna miehet voisi erottaa naisista välittömästi syntymän jälkeen. Naiset voisivat olla keskenään omissa oloissaan, miehet keskenään. Suomeenkaan ei tarvittaisi kuin kaksi suurta aluetta.
En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvät tissit on aina törkeä kommentti, mutta onhan se törkeämpi, jos sen sanoja on mun faijan ikänen. Se on vanhempi ja kokeneempi ja kaikkein pystyvimmässä asemassa. Oman ikäiselle on helpompi haistattaa vitut."
Siinä kassaneitejä jututtaville palstasedille. Ottakaa kestohaistatteluna ja antakaa niiden tyttöjen olla rauhassa.
Mikä on pystyvin asema?
En tiedä, mutta mitä olet mieltä siitä, että keski-ikäiset miehet häiriköivät seksuaalisesti lukiolaistyttöjä näiden ollessa töissä?
Tää on mielenkiintoinen ilmiö, josta ei minun elämänpiirissäni ole mitään havaintoa. Olen 29v nainen, normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, istunut kaupan kassalla melkein 13 vuotta tai enää en tee kuin satunnaisesti niitä töitä, mutta koskaan ei tavallinen keski-ikäinen mies ole häiriköinyt seksuaalisesti. On sanottu ole hyvä ja kiitos ja hyvää päivänjatkoa jne. Enemmän ongelmia on ollut humalaisista nuorista naisista, omanikäisistä. Naisen huutama "saatanan lehmä" ei ole seksuaalista ahdistelua, se on itseilmaisua?
Eli koska sinua ei ole ahdisteltu kaupan kassalla niin muut nuoret naiset selvästi valehtelevat joka paikassa, jossa seksuaalisen ahdistelun yleisyyyttä tuodaan ilmi? Olet ollut onnekas.
Sanoinko noin? Ei kirjoituksessani ollut sanaakaan valehtelusta, kunhan totesin, että omassa elämänpiirissä tässä melkein jo 30 vuoden korkeassa iässä ei ole moista havaintoa. Johtuuko se ikäerosta vai mistä, mutta ei noin 10 vuotta sitten kaupan kassalla tehty seksuaalisia ehdotuksia tai esitelty elintä, vaikka nyt lukiolaistytöt joutuvat moista päivittäin kokemaan. Jotain on muuttunut koko yhteiskunnassa, jos asiakkat käyttäytyvät noin.
Sinä olet ollut onnekas. Minä olen viisikymppinen nainen, jota keski-ikâiset ja vanhemmat miehet ahdistelivat alakouluiästä lähtien. Useimmilla ystävilläni on samoja kokemuksia. Tutkimukset kertovat ilmiön yleisyydestä. Täytyy olla sokea tai pahantahtoinen, jos sitä haluaa minimoida. Puhumme kuitenkin usein lapsista ja nuorista seksuaalirikosten kohteena.
Muista tuoda mahdollisille lapsenlapsillesi julki, millaisia miehet ovat. Opeta heidät vihaamaan mahdollisimman varhain, että osaavat olla kadulla varuillaan, kun setämies kävelee jossain vastaan.
Minusta teidän miesten kimppauhriutuminen on nyt vähän säälittävää, kun puheena on tyttöihin ja nuoriin naisiin kohdistuva ahdistelu, joka on useassa tapauksessa rikollista. Olisiko teidän mahdollista suhtautua siihen kuin vastuulliset aikuiset? Se auttaisi asiaa.
Kerron nyt vielä kerran: meillä vauvapalstan miehillä ei ole mitään tarttumapintaa naisten seksuaaliseen ahdisteluun. Me emme tiedä, miltä tuntuu ahdistella naista tai miltä ahdistellusta naisesta tuntuu. Me emme tiedä, miltä tuntuu naisten kutsuvat katseet tai miltä tuntuu olla mies, joka lähtee baarista naisen kanssa kotiin harrastamaan yhden yön seksiä. Ilman sitä ahdistelua siis. Olemme täällä siksi, että me olemme epäonnistuneet naisten kanssa kaikessa muussa, paitsi juuri siinä ahdistelussa. Siinä olemme onnistuneet: kukaan nainen tuskin on joutunut täällä olevien miesten ahdistelemaksi.
Oliko sinulla keskusteluaiheeseen jotain sanottavaa? Siihen että lukiiolaistytöt kokevat viikoittain seksuaalista ahdistelua?
Tee omista ongelmistasi ihan oma ketju.
Se ei tullut minulle mitenkään yllätyksenä, että lukiolaistytöt kokevat viikoittain seksuaalista ahdistelua. En olisi tarvinnut siihen koko HS:n juttua. Olen pahoillani miesten puolesta. Voin vain toivoa, että naiset saisivat jonain kauniina päivänä sen täydellisen rauhan, minkä ansaitsevat. Myös ne lukiolaistytöt.
Miehet voisi vaikka tappaa.
Lievempänä ratkaisuna miehet voisi erottaa naisista välittömästi syntymän jälkeen. Naiset voisivat olla keskenään omissa oloissaan, miehet keskenään. Suomeenkaan ei tarvittaisi kuin kaksi suurta aluetta.
Suurin osa naisista lähtisi pakolaisiksi miesten puolelle, koska eihän siellä naisten puolella toimisi kuin sukupuolentutkimus. Tai naistutkimushan se sitten olisi. Energia, teollisuus, tuotanto, infra yms. toimisi lähinnä miesten puolella.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.
Tämänkin töräyksen tarjoaa aito suomalainen sananvapaus!
Suomalainen aikuinen mies uhriutuu ylpeänä lukiotyttöjen kustannuksella. Kaikenlaista.
Joo, on kesksteltu töissä yleisellä tasolla, ja kyllä pahimmalle kourijalissulle sainkin puhuttua porttarin.
M27