HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Miehille? Miksi vain miehille? Eikö sama päde naisiin?
Pätee toki. Mutta enemmän nuo nuorempien ahdistelijat taitavat miehiä olla.
Mistä tiedät heidän sukupuolensa?
Uhritutkimukset ja rikostilastot sen kertovat.
Mitkä rikostilastot? Juurihan täällä porukka kertoo kuinka eivät tee rikosilmoitusta. Lisäksi katse otetaan ahdisteluna eikä se taita täyttää rikoksen tunnusmerkkejä vaikka kuinka poljette jalkaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Uhritutkimusten perusteella ei voi sanoa tekijän sukupuolesta mitään. Tekijältä täytyy kysyä mitä sukupuolta hän on eikä sitä voi ulkoisen habituksen perusteella olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin teini ja nuori nainen, oikein tarkoituksella halusin herättää huomiota kaduilla. Autojen tööttäily, miesten huutelut, kommentit, viheltelyt, katseet tuntuivat niin hyviltä, hihhhiiii.
Mies, kyllä me huomataan kun yrität esittää naista.
Sori vaan, kyllä mua edelleenkin ahdistellaan, vaikka ole yli 25 vuotias nainen. Nyt lähinnä kyllästynyt. Sä voisit hakea lääkitykse harhoisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Ei kaikkia ole ahdisteltu
N21Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.
Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.
Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.
Artikkelin perusteella isot rinnat. Inhottavaa jos on sellaiset ja ei haluais huomiota.
Mulla on pienet rinnat, mutta on kyllä silti ahdisteltu. Ei mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin (ellei lasketa baareja jossa jonkinkainen lääppiminen tuntui olevan yleisin lähestymistapa joskus 15v sitten, ihan vaikka asuna oli se löysä opiskelijahaalari). Isorintaisia ja varhain kypsyneitä varmasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
N21Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.
Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.
Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.
Aika käsittämätöntä, että joku edelleen ajattelee, että jokin uhrissa selittää seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutumisen. Tytöistä ja nuorista naisista joka toinen raportoi kokevansa seksuaalista ahdistelua. Kolmannes joutuu kohtaamaan seksuaalista väkivaltaa. Mikä sinusta voisi olla tätä joukkoa yhdistävä piirre?
lähde luvuille?
Esim. jutussa mainittu kouluterveyskysely.
Vierailija kirjoitti:
Mun appiukko, 6 pojan isä, on sanonut, että naiset ovat aivottomia kanoja, jotka kelpaavat vain kodinhoitajiksi ja seksin antajiksi. Heitä ei edes missään nimessä saa äänestää. On myös niin pettynyt että kaikki hänen 5 lastenlastaan on tyttöjä. Mun miehellä itsellään on ollut myös kova työ omien asenteiden muuttamisessa: esim. mulla ei olisi saanut olla harrastuksia, omaa autoa ja en olisi saanut tienata enemmän kuin hän.
Mun isälle opetettiin tuollainen naisen malli kotona, ja tunnusti, että vasta mun synnyttyä hän alkoi ajatella naisia elävinä ja tuntevina olentoina.
Ajatella, tuollaisille miehille naiset antaa pillua
Jännä, että Suomessa koetaan ahdusteluna treffipyynnöt. Usassa esim. aivan normi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin teini ja nuori nainen, oikein tarkoituksella halusin herättää huomiota kaduilla. Autojen tööttäily, miesten huutelut, kommentit, viheltelyt, katseet tuntuivat niin hyviltä, hihhhiiii.
Sori vaan, kyllä mua edelleenkin ahdistellaan, vaikka ole yli 25 vuotias nainen. Nyt lähinnä kyllästynyt. Sä voisit hakea lääkitykse harhoisisi.
Kyllä mä uskon että joku voi noin tehdäkin mutta toi tyyli paljastaa, hihhii. Tottakai jatkat valehtelua senkin jälkeen kun jäit kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rikostilastot? Juurihan täällä porukka kertoo kuinka eivät tee rikosilmoitusta. Lisäksi katse otetaan ahdisteluna eikä se taita täyttää rikoksen tunnusmerkkejä vaikka kuinka poljette jalkaanne.
Eli voit lisätä lukuihin vielä paljon tapauksia, joista ei tehdä rikosilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Paskaa käytöstä miehiltä! Varsinkin tuollainen manipuloiva ystävällisyyteen verhottu viettely, jossa toinen saattaa olla monella tasolla alisteinen.
Näin miehenä asiaskaspalvelutyö näyttäytyy varsin erilaisena nuoren opiskelijanaisen tarinoiden näkökulmasta. Itse en muista törmänneeni juurikaan tuollaiseen asiattomaan käytökseen, mutta voi hyvinkin olla että olen kohdannut mutta sivuuttanut tilanteet ja unohtanut koko asian.
Tunnistan tietysti sen itsessänikin, että jos nuori nainen on seksuaalisesti viehättävä tai kaunis niin tätä on vaikea olla huomaamatta ja olla katsomatta pidempään tai uudelleen.
Lisäksi miehen fyysisen voiman tuoma etuoikeus unohtuu helposti tai jää ymmärtämättä arkisissa tilanteissa näin miehenä. Nainen on lähes poikkeuksetta alisteinen jos tilanteessa syntyy väkivallan uhkaa (humalainen). Onhan tämä kaikkinensa surullinen ilmiö, josta kirjoittaminen on tärkeää ja miesten on hyvä ottaa koppia ja olla entistä enemmän niitä fiksuja ja turvallisia miehiä kuten omille tyttärilleen (kait) aina halutaan olla!
Näin aikuisena naisena minusta on ihan kiva, kun aikuiset miehet pitävät silmäpeliä. Viatonta flirttiä. Limaisista kommenteista en pidä eikä varmaan kukaan. Mutta tilanne on tosiaan ihan eri, kun kyseessä on kokematon, nuori ja epävarma teini ja vanha ukonkäntty, joka kuvittelee voivansa käyttäytyä miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Suomessa koetaan ahdusteluna treffipyynnöt. Usassa esim. aivan normi asia.
Ne joille lähetät "Usassa" sen dick picin tai lähestyt 20 vuotta vanhempana on maksullisia, huijareita tai botteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin perusteella isot rinnat. Inhottavaa jos on sellaiset ja ei haluais huomiota.
Mulla on pienet rinnat, mutta on kyllä silti ahdisteltu. Ei mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin (ellei lasketa baareja jossa jonkinkainen lääppiminen tuntui olevan yleisin lähestymistapa joskus 15v sitten, ihan vaikka asuna oli se löysä opiskelijahaalari). Isorintaisia ja varhain kypsyneitä varmasti enemmän.
Kun miehellä on pallit täynnä, silloin kelpaa vaikka sähköpylväs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon että joku voi noin tehdäkin mutta toi tyyli paljastaa, hihhii. Tottakai jatkat valehtelua senkin jälkeen kun jäit kiinni.
Edelleenkin, hanki lääkitys. Taitaa sua ottaa päähän, kun et ole itse saanut koskaan huomiota miehiltä? Hihhhiiii, ps. emojit on lapsellisia.
"Kaks jotai miestä tuli asiakkaaks. Kun mä tulin takahuoneest nii toine oli jotai et uuuuu ja toine vihels ja ne puhu musta jotai keskenää jollai vieraal kielel ja tuijotti iha häpeemättä mun rintoi koko ajan."
Mitä mahtoivat puhua vieraalla kielellä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tytöt ei kerro iseille näistä ahdistelijoista. Kertokaa heti isille niin loppuu äkäseen.
Muutenkin pitää aina kertoa että voi auttaa. Aikuisenakin me isät autetaan aina. Muistakaa se että aina voi pyytää apua. Sitä varten me isät ollaan.
Näille tyypeille pitää tehdä stoppi heti.
Silloinkin kun ahdistelija on isi tai isin kaveri?
Eli selityksiä löytyy, miksei muka voi kertoa. Isin kaverista voi kertoa isille ja isistä poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahdisteltu teininä juuri ollenkaan mutta siinä 22 vuotiaana alkoikin ihan urakalla. Mäpäs sanonkin vastaan ja siitähän nämä "miehet" ei tykkää. Sönköttävät aina jotakin pas kaa. Ihan sairaan ärsyttävää. Itsestäni on ainakin tullut hieman miesvihamielinen.
N26
Hyvä, pysy vain kotona ja jatka miesten vihaamista. Se tekee tutkimuksen mukaan naiset onnelliseksi, kun elää sinkkuna ja vihaa miehiä.
Olen hyvinkin onnellinen: minulla on opiskelupaikka ja ystäviä joita tapaan usein. Vihaan miehiä, mutta se ei määritä minua
eri
Sullahan riittää vihaa jaettavaksi asti X 3 000 000 000.
T. Yksi vihasi kohde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahdisteltu teininä juuri ollenkaan mutta siinä 22 vuotiaana alkoikin ihan urakalla. Mäpäs sanonkin vastaan ja siitähän nämä "miehet" ei tykkää. Sönköttävät aina jotakin pas kaa. Ihan sairaan ärsyttävää. Itsestäni on ainakin tullut hieman miesvihamielinen.
N26
Hyvä, pysy vain kotona ja jatka miesten vihaamista. Se tekee tutkimuksen mukaan naiset onnelliseksi, kun elää sinkkuna ja vihaa miehiä.
Miksiköhän tämä on saanut nuolia alaspäin... tottahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Miten näitä asioita käsitellään kotona ja kouluissa? Millaista seksuaalikasvatusta nuoret saavat? Minulla ei ole lapsia, joten en tiedä.
Tuon kouluterveyskyselyn tulokset ovat kyllä huolestuttavia. Miehet ovat käytöksessään rajattomia. Muistan sen kyllä omastakin nuoruudestani. Tuntui ettei omilla mielipiteillä ja tahdolla ollut mitään merkitystä. Ahdistelivat, koska halusivat ja pystyivät, minusta välittämättä.
Miehet ovat rajattomia... kaikki miehet?
lähde luvuille?