HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun, en tuntenut pistoa sydämmessäni koska en ole ahdistelija. Jätän tytöt ja naiset rauhaan vaikka samaa ei ole suotu minulle naisten toimesta.
Mitäs nyt?
Jatka vaikka samaan malliin. Kivaa syksyä sinulle!
Kiitos! Nyt lopetat sitten itse sen poikien ahdistelun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin tunnistavani artikkelin setien asenneilmapiirin suomalaisessa elämässä. Vasta kesällä Linnanmäellä kävelin kymmenisen metriä varhaisteini-ikäisen tyttäreni perässä ja katselin, miten vanhojen pierujen kuolaus pikkutytön selän takana oli täydellisen kuvottavaa ja peittelemätöntä.
Katselit mutta et puuttunut asiaan? Vaikka kyseessä oma tytär?
Valuiko niillä kuola takaraivosta vai miten tääkin mahtoi onnistua?
Ilmeisesti joku viaton vanhempi mies vilkaisi vain sinne päin jotakin ihan muuta asiaa, niin pakkohan se on olla kuolausta ja kuuri kommentoijan tytärtä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Ei kaikkia ole ahdisteltu
N21Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.
Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.
Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.
Mikähän piirre se minussa oli 8-vuotiaana? Olinkohan mielestäsi esim. liian hutsun näköinen? Varmaankin.
Varmaan sama kuin minulla about saman ikäisenä poikana kun äitini ystävätär kosketteli asiattomasti.
Ei miehet ahdistele todella kauniita, eivät uskalla.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukiossa opettajana ja ihan vaan kommenttina, että osa lukiotytöistä pukeutuu todella provosoivasti.
Jos on puolet vartalosta paljaana ja tissit pursuaa lähes ulos topista, niin saattaa saada katseita. Ehkä tarkoituskin. Mutta ei tietenkään oikeuta ahdistelemaan.
Tämä! En ymmärrä miksi nuorten naisten pitää käyttää ohuita legginssejä, joiden takaosa on vieläpä muoltoiltu erikseen molempia pakaroita myötäilevästi.
Siis ihan järjettömän näköisiä vaatekappaleita.
Todellako te haluatte puhua nuorten naisten pukeutumisesta mieluummin kuin miesten rajattomasta käytöksestä, häirinnästä ja jopa rikoksista? Ettekö te ikinä opi?
Eikö tuo pukeutuminen ole naisten rajatonta käytöstä ja häirintää?
Ei.
On siinä missä miehen keskustelu ystävänsä kanssa, vaikka keskustelu koskisi naisen persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
N21Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.
Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.
Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.
Artikkelin perusteella isot rinnat. Inhottavaa jos on sellaiset ja ei haluais huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun, en tuntenut pistoa sydämmessäni koska en ole ahdistelija. Jätän tytöt ja naiset rauhaan vaikka samaa ei ole suotu minulle naisten toimesta.
Mitäs nyt?
En ole kiinnostunut miehistä, saati pojista.
Vierailija kirjoitti:
Itä-helsinkiläisenä voi sanoa, että ulkomaalaisen näköisiä tyttöjä ahdistellaan jopa edemmän. Heitä ei kunnioiteta sitäkään vertaa kuin "vaaleita kotimaisia".
Mitä tummempi iho tai mustemmat hiukset, sen enemmän pappoja pyörii pepun takana.
Eikä ole yks tai kaks havaintoa, vaan näen sitä joka päivä, aspana kun oon
Etkä puutu asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Miehille? Miksi vain miehille? Eikö sama päde naisiin?
Pätee toki. Mutta enemmän nuo nuorempien ahdistelijat taitavat miehiä olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet ahdistele todella kauniita, eivät uskalla.😂
Kaunis ei tarvii olla, että miehet ahdistelee. Isot rinnat ilmeisesti riittää. Muulla ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt?
Eri mutta minulla ei ole mitään lopetettava kun en ole sitä koskaan tehnyt. Mutta lupaan puuttua asiaan jos näen sellaista tapahtuvan, missä minulla on kyllä varmasti petrattavaa koska suomalaisilla on korkea kynnys puuttua. Jos te miehetkin vastaisitte näin edes kerran tällaisessa ketjussa, uskoisin että teillä olisi jotain kokemusta asiasta.
Mun appiukko, 6 pojan isä, on sanonut, että naiset ovat aivottomia kanoja, jotka kelpaavat vain kodinhoitajiksi ja seksin antajiksi. Heitä ei edes missään nimessä saa äänestää. On myös niin pettynyt että kaikki hänen 5 lastenlastaan on tyttöjä. Mun miehellä itsellään on ollut myös kova työ omien asenteiden muuttamisessa: esim. mulla ei olisi saanut olla harrastuksia, omaa autoa ja en olisi saanut tienata enemmän kuin hän.
Mun isälle opetettiin tuollainen naisen malli kotona, ja tunnusti, että vasta mun synnyttyä hän alkoi ajatella naisia elävinä ja tuntevina olentoina.
Kun itse olin teini ja nuori nainen, oikein tarkoituksella halusin herättää huomiota kaduilla. Autojen tööttäily, miesten huutelut, kommentit, viheltelyt, katseet tuntuivat niin hyviltä, hihhhiiii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Mistä tiedät heidän sukupuolensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän piirre se minussa oli 8-vuotiaana? Olinkohan mielestäsi esim. liian hutsun näköinen? Varmaankin.
Varmaan sama kuin minulla about saman ikäisenä poikana kun äitini ystävätär kosketteli asiattomasti.
Ikävää että sinulle tapahtui noin. Nainen teki todella väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät tuomitse tällaista tiktokteinien kuolaamista saati ahdistelua? Eniten hämmästyttää ihmiset, jotka syyttävät teinejä/lapsia siitä, että heitä ahdistellaan. Emmehän me laita esimerkiksi ihmisille kuonokoppaa vaan purevalle koiralle.
Koirien p a s k o m i s e t häiritsevät enemmän kuin naisten ja tyttöjen seksuaalinen ahdistelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika käsittämätöntä, että joku edelleen ajattelee, että jokin uhrissa selittää seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutumisen. Tytöistä ja nuorista naisista joka toinen raportoi kokevansa seksuaalista ahdistelua. Kolmannes joutuu kohtaamaan seksuaalista väkivaltaa. Mikä sinusta voisi olla tätä joukkoa yhdistävä piirre?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon mitä ilmaiseksi oli luettavissa niin olipas naurettavaa valitusta turhasta.
Ensimmäinen setämies ilmoittautui.
Tietenkin nämä tuntuvat sinusta turhalta, koska et ole tullut ahdistelluksi 10-vuotiaasta sillein, että aikuiset joiden pitäisi olla turvallisia, ahdistelevatkin sinua.
Tuota kannattaisi jokaisen aikuisen miehen tosissaan miettiä.
Itselleni oli ahdistelukokemusten jälkeen jo lapsena selvää, että jos jossain asiassa täytyy kääntyä aikuisen puoleen niin sen aikuisen tulee olla nainen.
Se miehistä naisten ja lasten suojelijoina. Pffft.
Miesten ei tarvitse enää olla naisten suojelijoita. Naiset pärjäävät ihan hyvin itsestään.
Tämä. Itse kävelisin ohi jos näkisin rais kauksen olevan käynnissä. Antaa naisten pärjätä kun kerran vihaavat minua sukupuoleni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät heidän sukupuolensa?
Uhritutkimukset ja rikostilastot sen kertovat.
Vaikka häirintää ja ahdistelua ei olisi, niin ei ne nykynuorten vaatteet ole soveliaita julkiselle paikkalle.