HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.
No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.
Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä??
Oikeasti nyt niitä valoja päälle...
Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.
Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!
Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.
Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.
Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.
😂 Mikäs jankkaaja sinä olet ja mikä on agendasi tämän takana?? Tuskinpa kirjoittaja sulle avautuu. Ja juuri tällaisen asenteen vuoksi nuorten ahdistelu saa jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?
Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.
Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?
Oli henkilökunnan taholta tapahtuvasta ahdistelusta. Mutta tasa-arvovaluutettu, nainen, kuittasi pelleilynä. Google on tässäkin ystävä.
Katsos, pojathan ne vaan pelleilee, ei niitä tarvitse uskoa. Ja noin, ne ongelmat vaan katoaa!
Kaksoisstandardit 🤮
Eikä yhtäkään mammaa kiinnosta tämä. Poikia saa kohdella kuinka seksistisesti tahansa.
Siis olen kyllä lukenut jonkun jutun, jossa sanottiin että pojat raportoi häirintää jonkin verran, selvästi tyttöjä vähemmän ja pojat kertoi kokeneensa häirintää myös miesten taholta. Ja samassa jutussa mainittiin että osa poikien vastauksista oli selviä pelleilyvastauksia, mutta ei sentään kaikki tai edes suurin osa. Mutta linkkaa ihmeessä juttuun jossa tasa-arvovaltuutettu kertoo ettei pojat kärsi häirinnästä ja kaikki heidän vastaukset on pelkkiä pelleilyvastauksia.
Naiset päättämässä mikä on selvä pelleilyvastaus.
Klassista
Minä uskon että normaaliälyinen älyinen ihminen pystyy kyllä erottamaan joukosta selvät pelleilyt. Haluat sanoa ettei yksikään kouluikäinen pelleilisi tuollaisessa kysymyksessä?
Varmaan pelleilee, mutta sinäkö väität ettei tytöt pelleile ollenkaan??? Jos ja kun tytötkin pelleilevät, MIKSI pelleilyllä selitetään nimenomaan POIKIEN vastauksia?
Osaatko perustellen vastata? Miksei vastaavia lausuntoja näe IKINÄ tyttöjen vastauksista?
Jään odottamaan todella hyviä perusteluita nyt.
Tämä on hyvin helppo. Poikien on helppoa pelleillä suuressa määrin, koska ongelma ei juuri koske heitä ja he eivät suuren kokonsa ja vahvuutensa vuoksi koe tilanteita yhtä uhkaavina. Voin luvata ettei monikaan tyttö jota on ahdisteltu halua pelleillä siitä. Tämä sinun vouhkaus todistaa juurikin vastapuolen pointin.
Kehäpäätelmä jossa ohitetaan poikien kertomukset.
Päätät että poikien on helppo pelleillä koska se ongelma ei kosketa heitä. Ja se ei kosketa heitä koska heidän on helppo pelleillä.
Mitäs jos onkin niin etteivät pojat pelleile ja ongelma koskettaa heitä?
Edelleen, kyllä selvät pelleilytapaukset tunnistaa. Asia sinällään kyllä koskettaa myös poikia ja poikien kohtaamaan ahdisteluun pitää suhtautua vakavasti.
edelleen, sinä et uhrin puolesta päätä mikä on pelleilyä
Ja sinäkö päätät tietämättä yhtään minkälaisia ne vastaukset on olleet? Tämä sinun jankutuksesi on pohjimmiltaan juuri sitä samaa, pelleilyä. Et istuisi ketjussa näppis höyryten vähättelemässä naisia jos sinulla olisi pienintäkään kokemusta asiasta. Olet itse paras todiste siitä ettei tää ongelma kosketa teitä miehiä likimainkaan samalla tavalla kuin naisia. Se koskettaa, mutta jos koskettaisi samalla lailla, näitä tuhansien viestien vastaanvänkäysketjuja ei olisi vaan oltaisiin kaikki samalla puolella. Kaikki ahdistelu on väärin ja poikien ja miesten ahdistelu on lopetettava ihan samalla lailla kuin naisten. Ja se että myöntää että naisten ahdistelu on yleisempää on vain tosiasioiden tunnustamista. Me naiset ollaan niin paljon enemmän tosissaan siksi kuin te vastaan vänkääjät juuri siksi että tämä koskettaa melkein meitä kaikkia. Myös minua itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Ei kaikkia ole ahdisteltu
N21
Vaikea se onkin jos tynnyrissä kasvat. Tulet kyllä näkemään ja kokemaan.
Ahdistelut johtuu löysistä rangaistuksista.
Julkinen häpeä olisi paras rangaistus. Nimi ja naama lehteen.
Olen lukiossa opettajana ja ihan vaan kommenttina, että osa lukiotytöistä pukeutuu todella provosoivasti.
Jos on puolet vartalosta paljaana ja tissit pursuaa lähes ulos topista, niin saattaa saada katseita. Ehkä tarkoituskin. Mutta ei tietenkään oikeuta ahdistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset, jotka väittävät, etteivät ikinä ole tulleet ahdistelluiksi, eivät vain tajua omia rajojaan. Jokaista on lääpitty, puristeltu, jokaiselle huudeltu asiattomia, vihellelty ja vilauteltu mulkkua.
Etenkin iäkkäät naiset sivuuttavat tämän ja/tai suorastaan kuvittelevat sen olevan normaalia käytöstä mieheltä. Eihän se ole.
En kiistä, etteikö nainenkin voi käyttäytyä törkeän ahdistelevasti. Mutta silloinkin uhrin pitää tuoda se tekijän ja poliisin, ravintolahenkilökunnan, esimiehen tai työsuojelun tietoon.
Olen ollut uhrina, ilmoitin asiasta tiskin takana työskennelle naiselle joka soitti portsain poistamaan minut. Mies heitettiin pihalle koska eihän sitä naisen lääppimistä saa ottaa ahdsteluna vaan se on imartelua. Naisia ei voi poistaa ravintolasta koska paikan maine menee ja naiset kaikkoavat sieltä, mikä johtaa miesten kaikkoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä minä olen uhri, olen nuori ja avuton, vanhempi mies on korkeammassa asemassa ja kokeneempi, en voi tehdä mitään jne.
Ihan oikeasti, minä te oikein pidätte jotain lähikaupan Penaa, joka tulee sössöttämään tökeröä iskuyritystä? Kannattaa vastata napakasti takaisin tuollaiselle surkimukselle. Ja jos se ei auta, ilmoittaa pomolle/poliisille. Johan luulisi noiden idioottienkin tajuavan, ettei sinulle tulla aukomaan päätään.
Jollekin huumehörhölle tai juopolle napakka vastaus voi provosoida väkivaltaisuuteen. Se ei ole niin yksinkertaista. Kuljen linja-autolla töihin ja pysäkillä iltaisin paljon näitä päihdeongelmaisia. Kun tulevat juttelemaan, pitää osata ilmapiiri pitää kepeämpänä, jutella luonnosta ja tieteestä ja hakeutua tarkoituksenmukaisesti äidilliseen ja aikuismaiseen rooliin.
Näin juuri. Oma tytär on myös opiskelujen ohella kaupan kassalla. Siinä on vähän vaikea maksavaa asiakasta alkaa solvaamaan. Lisäksi nämä on sellaisia usein jotka verhoaa sen ahdistelun mukamas huumoriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että monilla miehillä on ihan liikaa patoutuneita seksuaalisia tarpeita. Ei vaan ole mahdollisuuksia seksin harrastamiseen kiinnostavan sukupuolen edustajan kanssa.
Suomessa pitäisi olla jotain laillistettuja bordelleja tai jotain muuta vastaavaa. Tietenkin niin, että ihmisoikeus- ja muut asiat on kunnossa.
Kaikki ei vaan löydä itselleen seksikumppania vapailta markkinoilta. Ja se ylitse pursuava seksuaalienergia purkautuu ahdisteluna.
Jos halut purkautuu tuolla tavalla niin kemiallinen kastraatio on validi vaihtoehto.
Kerro toki parempi vaihtoehto siihen miten puutteessa eläville miehille löytyy vakituinen seksikumppani.
Jos ei kykene ihmissuhteeseen niin nyrkki- elviira riittää. Että pitäisi sääliä pedariahdistelijoita ja järjestää niille seksiä? Nappi huuleen ja loppuu huolesi! Tai opettele käyttäytymään ihmiseksi niin voi löytyä ihan oikeakin nainen.
Junalauta yhteiskunta ole teille seksiä velkaa tai ole oikeutta lähmiä kun yyyhyy tekee mieli.
Älä mulle raivoa, ei mulla ole ongelmaa. Mitä vaan olen havainnoinut ympäröivää elämää, niin aika monet miehet elää puutteessa. On sinkkuja, jotka ei saa naista, vaikka olisivat ihan hyväkäytöksisiä. Ei vaan naiset innostu seksuaalisesti. Sitten on paljon niitä ukkomiehiä, joiden kumppani ei innostu enää seksistä.
Nämä miehet ei ole huonokäytöksisiä. Mutta elävät tahtomattaan valtavassa puutteessa.
En tiedä mikä siihen olisi avuksi, surullista se on kuitenkin.
Miten tämä ruikutus liittyy asiaan? Ei mitenkään.
No siten, että ne puutteessa olevat miehet ahdistelee todennäköisimmin. Jos miehellä on toimiva seksisuhde, niin ei sen tarvitse ahdistella tyttöjä kadulla ja kaupoissa.
Sanattomaksi vetää.
Ymmärrät minut ilmeisesti väärin. En tarkoita, että puutteessa oleville miehille pitäisi järjestää jostain väkisin seksikumppani.
On kuitenkin olemassa ongelma, johon ei tunnu olevan ratkaisua. Osittain siksi meillä todennäköisesti on ahdistelevia miehiä.
Antidepressanttia ja pakkohoitoa nuo ahdistelijat kaipaavat, jos eivät aivoillaan kykene seksuaali-impulssejaan kontrolloimaan.
Miten niukat aivot on oltava, että muna ne päihittää?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukiossa opettajana ja ihan vaan kommenttina, että osa lukiotytöistä pukeutuu todella provosoivasti.
Jos on puolet vartalosta paljaana ja tissit pursuaa lähes ulos topista, niin saattaa saada katseita. Ehkä tarkoituskin. Mutta ei tietenkään oikeuta ahdistelemaan.
Tämä! En ymmärrä miksi nuorten naisten pitää käyttää ohuita legginssejä, joiden takaosa on vieläpä muoltoiltu erikseen molempia pakaroita myötäilevästi.
Siis ihan järjettömän näköisiä vaatekappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?
M46
Miksi sinun ikäisesi pitäisi lähestyä pariutumismielessä 16-vuotiasta tyttöä?
Samasta syystä kuin naiset tekevät sitä tuon ikäisille pojille.
En ole kuullut keski-ikäisen naisten huutavan harmistuneena siitä, etteivät saa lähestyä lukioikäisiä poikia. Kerro toki, kuinka iso ongelma tämä on.
Jokainen lukiopoika ja nuoremmatkin kokevat jatkuvaa ahdistelua naisten toimesta. Taidat vain ummistaa korvasi aiheelta. Olet luultavasti yksi niistä naisista jotka ahdistelevat ja nyt paniikissa vähättelet ongelmaa.
Kokeeko? Onko jotain lähdettä tai tutkimusta jossa pojat kertoo näistä kokemuksistaan?
Oli henkilökunnan taholta tapahtuvasta ahdistelusta. Mutta tasa-arvovaluutettu, nainen, kuittasi pelleilynä. Google on tässäkin ystävä.
Katsos, pojathan ne vaan pelleilee, ei niitä tarvitse uskoa. Ja noin, ne ongelmat vaan katoaa!
Kaksoisstandardit 🤮
Eikä yhtäkään mammaa kiinnosta tämä. Poikia saa kohdella kuinka seksistisesti tahansa.
Siis olen kyllä lukenut jonkun jutun, jossa sanottiin että pojat raportoi häirintää jonkin verran, selvästi tyttöjä vähemmän ja pojat kertoi kokeneensa häirintää myös miesten taholta. Ja samassa jutussa mainittiin että osa poikien vastauksista oli selviä pelleilyvastauksia, mutta ei sentään kaikki tai edes suurin osa. Mutta linkkaa ihmeessä juttuun jossa tasa-arvovaltuutettu kertoo ettei pojat kärsi häirinnästä ja kaikki heidän vastaukset on pelkkiä pelleilyvastauksia.
Naiset päättämässä mikä on selvä pelleilyvastaus.
Klassista
Minä uskon että normaaliälyinen älyinen ihminen pystyy kyllä erottamaan joukosta selvät pelleilyt. Haluat sanoa ettei yksikään kouluikäinen pelleilisi tuollaisessa kysymyksessä?
Varmaan pelleilee, mutta sinäkö väität ettei tytöt pelleile ollenkaan??? Jos ja kun tytötkin pelleilevät, MIKSI pelleilyllä selitetään nimenomaan POIKIEN vastauksia?
Osaatko perustellen vastata? Miksei vastaavia lausuntoja näe IKINÄ tyttöjen vastauksista?
Jään odottamaan todella hyviä perusteluita nyt.
Tämä on hyvin helppo. Poikien on helppoa pelleillä suuressa määrin, koska ongelma ei juuri koske heitä ja he eivät suuren kokonsa ja vahvuutensa vuoksi koe tilanteita yhtä uhkaavina. Voin luvata ettei monikaan tyttö jota on ahdisteltu halua pelleillä siitä. Tämä sinun vouhkaus todistaa juurikin vastapuolen pointin.
Kehäpäätelmä jossa ohitetaan poikien kertomukset.
Päätät että poikien on helppo pelleillä koska se ongelma ei kosketa heitä. Ja se ei kosketa heitä koska heidän on helppo pelleillä.
Mitäs jos onkin niin etteivät pojat pelleile ja ongelma koskettaa heitä?
Edelleen, kyllä selvät pelleilytapaukset tunnistaa. Asia sinällään kyllä koskettaa myös poikia ja poikien kohtaamaan ahdisteluun pitää suhtautua vakavasti.
edelleen, sinä et uhrin puolesta päätä mikä on pelleilyä
Ja sinäkö päätät tietämättä yhtään minkälaisia ne vastaukset on olleet? Tämä sinun jankutuksesi on pohjimmiltaan juuri sitä samaa, pelleilyä. Et istuisi ketjussa näppis höyryten vähättelemässä naisia jos sinulla olisi pienintäkään kokemusta asiasta. Olet itse paras todiste siitä ettei tää ongelma kosketa teitä miehiä likimainkaan samalla tavalla kuin naisia. Se koskettaa, mutta jos koskettaisi samalla lailla, näitä tuhansien viestien vastaanvänkäysketjuja ei olisi vaan oltaisiin kaikki samalla puolella. Kaikki ahdistelu on väärin ja poikien ja miesten ahdistelu on lopetettava ihan samalla lailla kuin naisten. Ja se että myöntää että naisten ahdistelu on yleisempää on vain tosiasioiden tunnustamista. Me naiset ollaan niin paljon enemmän tosissaan siksi kuin te vastaan vänkääjät juuri siksi että tämä koskettaa melkein meitä kaikkia. Myös minua itseäni.
Olen kyllä mies, minua on ahdisteltu lukuisia kertoja ja se että syyttelet minua todistaa ihan livenä sen että ette ota asiaa tosissanne.
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä minä olen uhri, olen nuori ja avuton, vanhempi mies on korkeammassa asemassa ja kokeneempi, en voi tehdä mitään jne.
Ihan oikeasti, minä te oikein pidätte jotain lähikaupan Penaa, joka tulee sössöttämään tökeröä iskuyritystä? Kannattaa vastata napakasti takaisin tuollaiselle surkimukselle. Ja jos se ei auta, ilmoittaa pomolle/poliisille. Johan luulisi noiden idioottienkin tajuavan, ettei sinulle tulla aukomaan päätään.
Jollekin huumehörhölle tai juopolle napakka vastaus voi provosoida väkivaltaisuuteen. Se ei ole niin yksinkertaista. Kuljen linja-autolla töihin ja pysäkillä iltaisin paljon näitä päihdeongelmaisia. Kun tulevat juttelemaan, pitää osata ilmapiiri pitää kepeämpänä, jutella luonnosta ja tieteestä ja hakeutua tarkoituksenmukaisesti äidilliseen ja aikuismaiseen rooliin.
Näin juuri. Oma tytär on myös opiskelujen ohella kaupan kassalla. Siinä on vähän vaikea maksavaa asiakasta alkaa solvaamaan. Lisäksi nämä on sellaisia usein jotka verhoaa sen ahdistelun mukamas huumoriin
Sinäkin varmaan käyt kaupassa... miksi et puutu siihen ahdisteluun?
Minä olen puuttunut miehen kokemaan ahdisteluun, vanhempi nainen ahdisteli nuorta miestä. Oikeastaan tätä sattui aika useinkin kaveriporukan yhdelle miehelle. Miespuolisten kavereitten mielestä se oli hulvatonta ja he oikein tyrkytti kaveriaan näihin tilanteisiin...
Vierailija kirjoitti:
Tässä vanhoille miehille jotka ahdistelee paljon nuorempia naisia lukemista. Ei 20-30 vuoden ikäero ole millään lailla normaali. Sellaisen henkilön lähentely lähinnä ahdistaa.
Miehille? Miksi vain miehille? Eikö sama päde naisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! En ymmärrä miksi nuorten naisten pitää käyttää ohuita legginssejä, joiden takaosa on vieläpä muoltoiltu erikseen molempia pakaroita myötäilevästi.
Todellako te haluatte puhua nuorten naisten pukeutumisesta mieluummin kuin miesten rajattomasta käytöksestä, häirinnästä ja jopa rikoksista? Ettekö te ikinä opi?
Eikö tuo pukeutuminen ole naisten rajatonta käytöstä ja häirintää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia ole ahdisteltu
N21
Täällä toinenkin joka ei ole kokenut ahdistelua koskaan. Olen vieläpä työskennellyt ja opiskellut miesvaltaisella alalla sekä juurikin kahvilan ja kaupan kassalla.
Ei ole lääpitty tai puristeltu, ei huudeltu törkeyksiä tai vihellelty eikä vilauteltu. Olen ihan tavallinen s-kokoinen perusnätti nainen.
Olisi jännä jos tutkittaisiin mikä on se piirre naisessa, joka saa kanssakulkijat ahdistelemaan. Ja tällä en tarkoita syyllistää uhria, mutta jotenkinhan se täytyy selittyä että toiset kokevat jatkuvasti ja toiset eivät koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako te haluatte puhua nuorten naisten pukeutumisesta mieluummin kuin miesten rajattomasta käytöksestä, häirinnästä ja jopa rikoksista? Ettekö te ikinä opi?
Eikö tuo pukeutuminen ole naisten rajatonta käytöstä ja häirintää?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pukeutua kuinluŧka
Vierailija kirjoitti:
Minä olen puuttunut miehen kokemaan ahdisteluun, vanhempi nainen ahdisteli nuorta miestä. Oikeastaan tätä sattui aika useinkin kaveriporukan yhdelle miehelle. Miespuolisten kavereitten mielestä se oli hulvatonta ja he oikein tyrkytti kaveriaan näihin tilanteisiin...
Oikein, näin pitäisi kaikkien tehdä sukupuolesta viis.
Te isät olette itse tehneet samaa.
Miksi te isät ette kouluta poikianne kunnioittamaan naisia? Teistähän pojat esimerkkiä ottavat.
Parikymppiset tyttäreni sanovat, että nelikymppiset limaiset sedät ahdistelevat heitä.