Te jotka poistutte liikenneympyrästä tulosuuntaanne, voitteko kertoa miksi teette niin?
Minusta se vaarallista, koska muiden ympyrään tulojoiden on kohtuullista olettaa ettei nyt kukaan sieltä omaan tulosuuntaansa poistu.
Kommentit (56)
Mitä väliä sillä on, vaikka kiertäisin ympyrän useampaan kertaan? Aloittajaa tämä kysymys ei koske, sillä hänellä ei ole ajokorttia tai hän ei ainakaan ole ajanut, kun kysyy näin itsestään selvää asiaa meiltä.
Ei hän edes tiedä sitä, että liikenneympyrässä käytetään vilkkua. Siitä voi päätellä, onko ympyrässä oleva auto kääntymässä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Tuollaisessa tilanteessa on parempi kiertää hetki vastavirtaan ja poistua vasemmalle niin ei tule sekaannuksia.
Mitäääh :D
olen saattanut vaikka unohtaa kotiin jotain ja pitää palata hakemaan (tai sitten mies on soittanut, että tuli kiirellinen kutstu töihin, voitko hakea minut. kaikenlaisia syitä voi olla sille, että täytyy palata takaisin tulosuuntaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt vähän, että mikä tuossa muka aiheuttaa vaaratilanteen. Paitsi trollihan sinä olet. . .
Kun kahden risteävän tien ympyrään tullessani näen mistä suunnasta auto liikenneympyrään tulee eikä se ole poistunut ensimmäisestä eikä toisesta liittymästä, voin olettaa sen poistuvan kolmannesta eli juuri siitä suunnasta josja olen itse ajamassa ympyrään. Vaara syntyy siitä, jos näin ei käykään ja auto palaa tulosuuntaansa tai jää pyörimään liikenneympyrään.
Olisitko ystävällinen ja siirtyisit jalankulkijaksi tai joukkoliikenteen käyttäjäksi.
Seuraat siis jonkun auton liikkumista liikenneympyrässä? Ennätätkö rekisteröimään myös muiden autojen liikkeet ympyrässä?
Millanen tientukko toi ap mahtaa olla kun on aikaa seisoskella ihan kaikessa rauhassa tekemässä tutkimusta muiden käyttäytymisestä kiertoliittymässä? Ite kun en sen tarkemmin kato mihin kukakin ajaa
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan ajaa sen ympäri kolme kertaa jos ei päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen mihin suuntaan ollaan menossa.
Minä ihan päivää piristääkseni joskus ajan liikennympyräkiekkoja.
Ennätys on neljä tai viisi. Suurempia määriä kierroksia tuskin tulee, pää nimittäin menee pyörälle!
Paljonko Sinun ennätys on?
Ap olettaa, että tietystä kohdasta ympyrään tuleva poistuu viimeistään siitä edellisestä, josta hän on tulossa ympyrään. Hän ei viitsi varmistaa tapahtuuko näin. Ihmettelen vaan, miksi pitää odottaa, että se auto poistuu ympyrästä ennen kuin itse voi ajaa ympyrään. Kyllä siellä saa olla useampi kuin yksi auto kerrallaan.
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan ajaa sen ympäri kolme kertaa jos ei päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen mihin suuntaan ollaan menossa.
Ennätys on neljä tai viisi. Suurempia määriä kierroksia tuskin tulee, pää nimittäin menee pyörälle!
Liikenneympyrässä ei saisi ajella turhia kiekkoja häiritsemässä muita autoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenneympyrässä ei saisi ajella turhia kiekkoja häiritsemässä muita autoilijoita.
Mikä lain kohta sen kieltää?
Toisekseen määrittele ne "turhat kiekot"?
Piiri pieni pyörii, leikitellä ei pidä tiellä, pupupupupunaista päin
Sä varmaan oletat myös että kun naapuri tulee vastaan kotitiellä että hän on juuri kääntymässä kotiin etkä seuraa liikennettä vaikka naapuri olisi menossa vaikka naapuriin tai vain ohikulkumatkalla.
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lain kohta sen kieltää?
Toisekseen määrittele ne "turhat kiekot"?
Ei lain kohta kielläkään, mutta poliisi saattaa sakottaa, jos häiritset muuta liikennettä kiertelylläs.
Unohdin kahvinkeittimen päälle ja palaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30320 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistan, että tätä turhan kiertämisen määritelmää kysyttiin joskus jossain mediassa liikennepoliisilta, joka vastasi, että kolmannen kerran jälkeen aletaan olla rajalla
Hyvä pointti. Tuollaisessa tilanteessa on parempi kiertää hetki vastavirtaan ja poistua vasemmalle niin ei tule sekaannuksia.