Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka poistutte liikenneympyrästä tulosuuntaanne, voitteko kertoa miksi teette niin?

Vierailija
02.09.2023 |

Minusta se vaarallista, koska muiden ympyrään tulojoiden on kohtuullista olettaa ettei nyt kukaan sieltä omaan tulosuuntaansa poistu.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia syitä. Joskus voi unohtua jotain, ajanut harhaan ja käännyn takaisin (oudossa paikassa), huoltoajo (testaan esim. että moottori käy nätisti korjauksen jälkeen, ei järkevää "ympäri reittiä" lähellä), koeajo jos olen ostamassa autoa tai käy kokeilemassa jonkun kaverin uutta autoa ym. Kyllähän noita muitakin syitä tuohon päälle vielä keksisi jos haluaa.

Vierailija
22/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat viiva koodia joiden liikkumisluvat päättyvät siihen liikenneympyrän lähelle. Siinä ne ajaa koko päivän ympyrää ja palaavat sitten kotiin huutamaan öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätä ei ole tämännäköinen. Meillä Suomessa on käytössä autoissa vilkut joilla me näytämme milloin poistumme ympyrästä. Ongelma ratkaistu.

Eikä vilkku ole autuaaksi tekevä kunhan seuraa miten muut ajavat.

Vierailija
24/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa nyt vähän, että mikä tuossa muka aiheuttaa vaaratilanteen. Paitsi trollihan sinä olet. . .

Kun kahden risteävän tien ympyrään tullessani näen mistä suunnasta auto liikenneympyrään tulee eikä se ole poistunut ensimmäisestä eikä toisesta liittymästä, voin olettaa sen poistuvan kolmannesta eli juuri siitä suunnasta josja olen itse ajamassa ympyrään. Vaara syntyy siitä, jos näin ei käykään ja auto palaa tulosuuntaansa tai jää pyörimään liikenneympyrään.

Ei siitä mitään vaaraa synny. Vaara syntyy siitä, jos sinä liikenneympyrään tullessasi et noudata väistämisvelvollisuuttasi. Ts. Ei sun tarvi tietää, mihin ne ympyrässä ajavat autot ovat menossa. Sun pitää väistää niitä joka tapauksessa.

Vierailija
25/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa nyt vähän, että mikä tuossa muka aiheuttaa vaaratilanteen. Paitsi trollihan sinä olet. . .

Kun kahden risteävän tien ympyrään tullessani näen mistä suunnasta auto liikenneympyrään tulee eikä se ole poistunut ensimmäisestä eikä toisesta liittymästä, voin olettaa sen poistuvan kolmannesta eli juuri siitä suunnasta josja olen itse ajamassa ympyrään. Vaara syntyy siitä, jos näin ei käykään ja auto palaa tulosuuntaansa tai jää pyörimään liikenneympyrään.

No et todellakaan voi, ellei se osoita vilkulla poistuvansa kolmannesta liittymästä. Liikenneympyrässä voi ajella ihan laillisesti vaikka ympyrää jos siltä tuntuu. Älä tee typeriä perusteettomia oletuksia, varsinkaan liikenteessä.

Vierailija
26/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kääntymässä ympäri liikenneympyrässä. 

Vierailija
27/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuollaiseen joku edes kiinnittää huomiota?

T. Kortti vuodesta 1985

Vierailija
28/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaaratilanteen aiheutat ihan sinä itse olettamuksinesi. Ei kukaan muu.

Vierailija
29/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän tyttären metroasemalle ja palaan ympyrän kautta kotiin.

eikö pojat käytä metroa?

Vierailija
30/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään vaaraa synny. Vaara syntyy siitä, jos sinä liikenneympyrään tullessasi et noudata väistämisvelvollisuuttasi. Ts. Ei sun tarvi tietää, mihin ne ympyrässä ajavat autot ovat menossa. Sun pitää väistää niitä joka tapauksessa.

Juuri näin. Älä oleta lukevasi muiden kuskien ajatuksia, vaan noudata liikennesääntöjä.

Vierailija
31/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käy testaas Haagan liikenneympyrä ja tule sitten kertomaan, pääsitkö itse ulos siitä silloin, kun piti vai kiersitkö kerran tai useammin sen ympäri ;)

Vierailija
32/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki liikenneympyrään johtavat kadut ovat yksisuuntaisia, on pakko kiertää ympyrän kautta, kun pysäköimisen jälkeen haluaa lähteä takaisin kotiin.

Tämä olisi kyllä MELKOINEN suunnittelukukkanen jos vain yksisuuntaisia katuja liikenneympyrään. Voi sumputtua aika äkkiä kun porukka jää pyörimään ympyrään ilman että joutuu ajamaan yksisuuntaista vastavirtaan....

Vierailija
33/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, käy testaas Haagan liikenneympyrä ja tule sitten kertomaan, pääsitkö itse ulos siitä silloin, kun piti vai kiersitkö kerran tai useammin sen ympäri ;)

Olen ajanut satoja kertoja ja AINA olen päässyt ulos silloin kuin piti.

Vierailija
34/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liikenneympyrässä pyörivä niin nopeasti aja, ettet ehtisi mukaan pyörimään. Kokeile joskus.

Vierailija
35/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600 km Haagaan. Menee koko viikonloppu, jos lähtee testaamaan.

Vierailija
36/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa pitäisi olla maalaisia varten varoituskyltit joka suunnasta: Suomen vaikein kiertoliittymä, ei suositella maalaisille!

Vierailija
37/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on vilkku sitä varten, että sillä näytetään, jos aikoo poistua ympyrästä. Jos auto ei vilkuta, niin se aikoo jatkaa matkaansa ympyrässä. Eli sitä sun pitää väistää, vaikka pyörisi jo kolmatta kertaa ympyrää ympäri.

Vierailija
38/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kertaa elämässäni siitä ajanut ja aina pitänyt tehdä vähintään yksi "kunniakierros" :D Ja siitä huolimatta oon kolmesti poistunut väärään suuntaan :D

T. turkulainen / ohis

Vierailija
39/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympyrään tulija odottaa kiltisti kolmion takana, että pääsee sujuvasti ympyrään ja ympyrässä ajaja näyttää vilkuilla edellisen liittymän jälkeen, milloin poistuu ympyrästä. No problems.

Vierailija
40/56 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi kertaa elämässäni siitä ajanut ja aina pitänyt tehdä vähintään yksi "kunniakierros" :D Ja siitä huolimatta oon kolmesti poistunut väärään suuntaan :D

T. turkulainen / ohis

Et ole todellakaan ainoa. Kerran minäkin tein kunniakierroksen ja vilkaisin takapeiliin, niin perässä tulevassa autossa ulvoi naurusta pari nuorta miestä. Nauroin kyllä minäkin vedet silmissä. Poistuttiin samasta kohdasta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi