Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Labradoodle: miksi sen koiran hintaa pidetään keinotekoisesti ylhäällä?

Vierailija
01.09.2023 |

Olen allergiaan taipuvainen ja haluaisin tuon koiran. Mistä sen saisi halvemmalla, mutta asiallisesti silti.

Sen hinta on keinotekoisesti ylhäällä, kun ostaja pakotetaan steriloimaan koira, jotta ei tulisi kilpailevia myyjiä.

Haluaisin myös itse tehdä yhden asiallisen pentueen muille tarvitseville kohtuuhintaan.

"Rotu" on Australiassa kehitetty. (Oikea rotuhan se ei ole.)

Voiko sellaisen saada vaikka Ruotsista tai Virosta ilman kartellihintaa vai pitääkö hakea Australiasta?

Kommentit (161)

Vierailija
161/161 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea rotu?

Moni täällä ylenkatsoo labradoodlea, koska se on risteytys ja näin ollen sekarotuinen. 

Villakoirapointteri on nimensä mukaan villakoiran ja pointterin risteytys. Kennelliiton hyväksymä rotu.

Onko ero tuo virallinen hyväksyntä ylemmältä taholta?

Milloin tiettyä koiraryhmää saa kutsua roduiksi? Pitääkö olla suljettu populaatio ja sisäsiittoisuutta? Tätä on ollut koirarotujalostus menneinä vuosina ja tulokset ovat olleet huonot. Monet valveutuneet sanovat, että rotuja pitäisi risteyttää terveyden ja geneettisen monipuolisuuden takaisin saamiseksi. 

Olen myös kuullut labradoodlejen huonosta terveydestä, enkä ymmärrä tuota kallista hintaa, mutta minulle se on rotu siinä missä muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi