Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä?

Vierailija
17.02.2024 |

Kysymys ei siis ole, että voiko olla. Tietenkin voi, mutta onko sinulla?

Havahduin siihen, että minulla ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan.

Tietysti on/on ollut koulukavereita, työkavereita ja esimerkiksi ystävien puolisoita, joiden kanssa on viettänyt paljonkin aikaa ja jutellut kaikenlaisista asioista, kuten ystävien kanssa jutellaan.

Jos nyt otetaan vaikka työkaveri käsittelyyn, niin on kuitenkin vissi ero siinä, että tapaako henkilöä vain töissä, vai onko kanssakäymistä myös vapaa-ajalla.

Väitän, että jos jollekin vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverilleni lähettäisin vapaa-ajalla jotain kuulumisten kyselyä tai pyytäisin mukaan vaikka johonkin tapahtumaan, niin kyllä siellä toisessa päässä säikähdettäisiin, että milläköhän aikeilla tässä nyt lähestytään. Sama myös toisinperin.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolisia, tai siis poikia oli kavereina montakin nuorena kun kuljettiin porukoissa. Tuonne  ainakin 16-vuotiaaseen kunnes alettiin enemmän olemaan pareittain. Väleissä pysyttiin totta kai mutta ei sillä tavalla vietetty aikaa enää yhdessä.

Yksi miespuolinen todellinen ystävä on pysynyt toiselta luokalta asti.

Vaihdoin silloin koulua ja tämä poika oli samalla luokalla. En tiedä mikä siinä oli mutta meillä synkkasi heti todella hyvin ja siitä kasvoi ystävyys joka on kestänyt.  Totta kai minulla oli tyttökavereitakin jopa aika paljon, ja pari  joita voi sanoa oikeasti ystäviksi, mutta myös tämä poika, tai nyt siis mies.

Nyt olemme asuneet jo pitkään eri paikkakunnilla, hän naimisissa ja pienen poja isä. Minä elän sinkkuna. Ystävyys kestää. Eikä se kuolekaan jos se on aitoa ystävyyttä.

Myös suurin osa tytöistä joiden kanssa silloin hengailtiin on edelleen yhteyksissä. Uusia kaveeita on tullut myös.

Vierailija
2/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me vaimon kanssa aika hyviä ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama, joista yksi läheisempi. Kyllä sen erottaa millä aikeilla kukin on. Vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa voi tehdä ihan samoja juttuja kuin samaa sukupuolta olevien kavereiden kanssa. On tosin kaksi poikkeusta.

En haluaisi tehdä mitään sellaista, joka tekisi vaimon mustasukkaiseksi (esim. yhteinen lomamatka) ajankäytöstä. Toinen asia on se, että minusta on ainakin näin miehenä hyvä ymmärtää, että vaikka kuinka ollaan kasvettu ihmiskuntana luolaihmisistä niin biologia ei ole muuttunut juurikaan. En haluaisi olla sellaisessa tilanteessa, joka seksualisoi heitä, esim. saunoa alasti kahdestaan.

M35

Vierailija
4/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on myös paras ystäväni ja meillä on jäljellä muutamia yhteisiä "perheystäviä"  yliopistoaikaisesta kaveriporukasta.  Vaikea sanoa kummanko ystäviä nämä miehet ja naiset alunperin olivat.

Vierailija
5/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikalailla saman verran miehiä ja naisia ystävinä. Nuoruuden ystäväpiirini on levittäytynyt sillätavalla ympäriinsä, että voi mennä aika monta vuotta ettei naamakkain nähdä, mutta vaihtelevasti ollaan puhelimitse ja facebookissa yhteyksissä, lähetetään postikortteja joskus. Kaksi sellaista ystävää, joiden kanssa olen tämänhetkisessä elämässä eniten tekemisissä sattuu olemaan miehiä. Olen itse nainen.

Vierailija
6/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari joita voi sanoa ystäviksi, näin "mummoikäisenä", perheellisiä ja minua nuorempia ovat.  Pöksyt pysyy jalassa.  On todella arvokas juttu, ettei tarvitse niin olla sokaistunut (mustasukkaisuus yms) peloilla, että voi ystävystyä kehen vaan.  Joskus olen kuuntelija, joskus he esim sähköjutuissa ovat avuksi.

Vierailija
7/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enkä halua. Aina olen ollut sitä mieltä ettei mies ja nainen voi olla ystäviä. Sitten annoin mahdollisuuden eräälle ja taustalla oli ihan muuta.

Myösi eräs työpaikan mies lähestyi ja vaikka väitti hänen olevan ystävä niin koin sen ihan muuna ja sitä se olikin. Niin ihmeellistä ja ahdistavaa tekstiä suustansa päästeli ja ilmeni hänen menneisyydestäänkin jotain ahdistelua. 

Vierailija
8/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähestynyt vain viehättäviä naisia ja alkaa harmittaa, jos nainen ei anna seksiä palkinnoksi keskusteluista. Siitä syystä en ole koskaan ollut yhdenkään naisen kanssa vain kaveri.

Vierailija
9/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää. Kaveruudesta/ystävyydestä ei ole tullut miesten kanssa mitään. Aina on jokin taka-ajatus. Joko halutaan sänkyyn tai sitten halutaan parisuhde. Nyt ovat "kaverimiehet" jääneet. Mielummin on yksi mies, joka on sitten se ystävä ja kumppani samalla. 

Vierailija
10/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein minkään sukupuolisia

Vierailija
11/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, FWB.

Vierailija
12/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnissa on paljon viljelty (varotoimenpiteenä ehkä) naistenillat, miestenpiirit jne.  Nuoret ovat onneksi rikkoneet tämän jaon, ovat yhdessä tekemisissään.

Vierailija
13/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muutama, joista yksi läheisempi. Kyllä sen erottaa millä aikeilla kukin on. Vastakkaista sukupuolta olevien kavereiden kanssa voi tehdä ihan samoja juttuja kuin samaa sukupuolta olevien kavereiden kanssa. On tosin kaksi poikkeusta.

En haluaisi tehdä mitään sellaista, joka tekisi vaimon mustasukkaiseksi (esim. yhteinen lomamatka) ajankäytöstä. Toinen asia on se, että minusta on ainakin näin miehenä hyvä ymmärtää, että vaikka kuinka ollaan kasvettu ihmiskuntana luolaihmisistä niin biologia ei ole muuttunut juurikaan. En haluaisi olla sellaisessa tilanteessa, joka seksualisoi heitä, esim. saunoa alasti kahdestaan.

M35

Olen saunonut kymmenien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa kahdestaan sinä aikana kun olen ollut puolisoni kanssa yhdessä. Kenelläkään ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Sauna on sauna.

Vierailija
14/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen yrittänyt kaverustua miesten(kin) kanssa, mutta he joko luulevat että olen iskemässä, tai hylkäävät sen kaveruuden sekunnissa kun kuvioihin tulee esim uusi tyttöystävä. Nainen tuntuu olevan miehille aina vain käyttöesine; ilmainen terapiatäti ja viihdyttä, ja jos nämä palvelut saa tyttöystävältä, ei sitä kaverinaista enää tarvita mihinkään vaan sen voi hylätä sanomatta sanaakaan. Siksi ei enää kiinnosta tutustua miehiin, kun eivät he oikeasti kykene välittämään naisista ihmisinä.

Vierailija
15/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen yrittänyt kaverustua miesten(kin) kanssa, mutta he joko luulevat että olen iskemässä, tai hylkäävät sen kaveruuden sekunnissa kun kuvioihin tulee esim uusi tyttöystävä. Nainen tuntuu olevan miehille aina vain käyttöesine; ilmainen terapiatäti ja viihdyttä, ja jos nämä palvelut saa tyttöystävältä, ei sitä kaverinaista enää tarvita mihinkään vaan sen voi hylätä sanomatta sanaakaan. Siksi ei enää kiinnosta tutustua miehiin, kun eivät he oikeasti kykene välittämään naisista ihmisinä.

Miehenä täytyy sanoa, että ikävä kuulla tuollaisista kokemuksista ja harmi, että he ovat onnistuneet pilaamaan koko sukupuolen maineen silmissäsi.

Vierailija
16/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Olen saunonut kymmenien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa kahdestaan sinä aikana kun olen ollut puolisoni kanssa yhdessä. Kenelläkään ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Sauna on sauna.

Onpa sulla kummallinen elämä. Käyt kymmenien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa saunomassa kahdestaan. Missä ihmeessä liikut?

Mietin, milloin olisin edes ollut saunassa kahdestaan jonkun muun kuin mieheni kanssa. Sisareni kanssa joskus vuosia sitten, kun oltiin kahdestaan kylpylässä.

Vierailija
17/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kolme. Kaksi heistä on homoseksuaaleja, yhden kanssa ollaan kasvettu vauvasta saakka yhdessä kun meidän äidit olivat parhaita ystäviä. Koen hänet veljellisenä.

Vierailija
18/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja vaikka on ystäviä ja kavereita kummastakin sukupuolesta, niin silti suurinosa on miehiä.  Jostain syystä tunnen tulevani vähän paremmin toimeen miesten kanssa, vaikkei kyseessä olisikaan mikään seksuaalinen kanssakäyminen, vikittely tms.  Porukassa toimii asiat luontevasti ihan illanvietosta sekasaunomiseen, ja kellekkään ei asia ole ollut ongelma.

Vierailija
19/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, kolme. Kaksi heistä on homoseksuaaleja, yhden kanssa ollaan kasvettu vauvasta saakka yhdessä kun meidän äidit olivat parhaita ystäviä. Koen hänet veljellisenä.

Sinullahan on sitten ihan hyvä kavalkadi heppuystäviä. Veikkaisitko, että sinulla on parempi hahmotus miesten ajattelumaailmaan kuin sellaisilla naispuolisilla tuttavillasi, joilla on vain romanttisia kokemuksia miessuhteista?

Vierailija
20/64 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi