Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Palkasta jää käteen n. 1600 e/kk.

Vierailija
01.09.2023 |

Kokoaikatyö 8 tuntia päivässä, ei tällä elä. Suomessa on järkyttävä verotus ja eläkemaksuprosentti pienituloiselle.

Uuden työn hakeminen koko ajan päällä. Palkankorotusta ei saa. Mitä tässä nyt tekisi, kun palkka ei riitä enää perheen elinkuluihin?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töissä 4x12h päiviä ja sitten 6 päivää vapaata. Säästää matkakuluissa kivasti.

Vierailija
22/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Eikös tuo ole ihan hyvin.

Meillä jää käyttöön 1500 € / kk / aikuinen. Toisen palkka menee asumiseen, toisen palkalla eletään muuten. Ja ihan hienosti menee.

Jos taloudessa olisi vain yksi aikuinen, niin ei sitten tarvitsisi olla 300 neliön taloa, kuten nyt on. Ja elämiseen menisi tietenkin vähemmällä väkimäärällä myös vähemmän.

En nyt haluaisi sossutädeillä, mutta jos teille jää 1500€ käyttörahaa, olisi vielä kiva tietää siis monelle? Ei vissiin sitten esim. autokuluja tai työmatkakuluja?

Ihan vertailun vuoksi esim. 2 vanhempaa ja 1 lapsi saa Kelalta n. 1400 käyttörahaa asumismenojen jälkeen tai yh ja 2 lasta eli eipä tuo kivasti ole.

Vai onko toistepäin sitten? Tyttömien saamat käyttö rahat on kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläkin tänään, tili tuli tili meni. Eli velkoihin kaikki ylimääräinen meni ja vähän harmittaa, mutta toisaalta olen myös iloinen sillä pääsin yhdestä pitkäaikaisesta lainasta eroon. Vielä 1000e velkaa ja sitten olen kuivilla. Mutta 1450e tulee itsellä käteen eläkettä ja sillä pitää pärjätä. Nyt onneksi on kaavailtu 5,9% korotusta eläkkeisiin ensi vuodelle, niin saa jotain helpotusta.

Eläkkeet nousee kyllä aika rajusti, viime vuoden vaihteessakin niitä korotettiin reilulla kädellä.

Saisipa tuollaisia korotuksia myös palkkoihin.

Vierailija
24/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti ja kivasti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Eikös tuo ole ihan hyvin.

Meillä jää käyttöön 1500 € / kk / aikuinen. Toisen palkka menee asumiseen, toisen palkalla eletään muuten. Ja ihan hienosti menee.

Jos taloudessa olisi vain yksi aikuinen, niin ei sitten tarvitsisi olla 300 neliön taloa, kuten nyt on. Ja elämiseen menisi tietenkin vähemmällä väkimäärällä myös vähemmän.

En nyt haluaisi sossutädeillä, mutta jos teille jää 1500€ käyttörahaa, olisi vielä kiva tietää siis monelle? Ei vissiin sitten esim. autokuluja tai työmatkakuluja?

Ihan vertailun vuoksi esim. 2 vanhempaa ja 1 lapsi saa Kelalta n. 1400 käyttörahaa asumismenojen jälkeen tai yh ja 2 lasta eli eipä tuo kivasti ole.

Vai onko toistepäin sitten? Tyttömien saamat käyttö rahat on kivasti.

Lapseton pariskunta ehkä ok. 750€ nuppi, mitä se on työttömälle n. 500€ nuppi. Ja halvemmalla pystyisi asumaan.

Perheelliselle 1500€ melko normi asumiskulu.

Heureka älä mene matalapalkka aloille, jos haluat olla perheellinen.

Vierailija
25/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako kun noin paljon tienaatte. Itse kitkuttelen alle tonnilla kuussa; lopetin vaatteiden silittämisen ja pesulla käyn kerran viikossa. Muusta en vaan voi enää säästää.

Elämässä joutuu aina tekemään valintoja.

Sinä olet selvästi valinnut tuollaisen vaihtoehdon.

Ja jos olet eläkkeellä, niin olet selvästi valinnut noin jo vuosikymmeniä sitten.

Kenellekään ei tule oma eläke yllätyksenä, joten siihen voi varautua jo hyvissä ajoin.

Vierailija
26/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpopurri haluaa että ihmiset tulevat halvaksi eikä heille tarvitse palkkaa maksaa, ei se tuossa tuloluokassa ole verotuksesta kiinni, vain mikäli ei ole mitään vähennettävää kuten 150 keur veroaleet, jotka rahoitetaan pienituloisilta, markkinasysteemin, ei yksilön vika ja paha sellainen.

samaa mitä urpo yrittää epätoivoisen ideologianho kiiiman lomassa on mitä johnsson ja sunak n välimaastossa oleva thaccher n kopiotytty lyhyimmällä pestilläkin; ylituloisille lisää veroalea ja vielä lainalla. katso mitä maalle on tapahtunut.

Vierailija
27/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää valittako kun noin paljon tienaatte. Itse kitkuttelen alle tonnilla kuussa; lopetin vaatteiden silittämisen ja pesulla käyn kerran viikossa. Muusta en vaan voi enää säästää.

Kuinka paljon alle tonnin? Joku voi kilpailla sun kanssa.

Vierailija
28/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko mieleen joku taka-aasian saaren hikipajojen ghetto?

Vierailija
29/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyys eläke netto 2100€/kk. Mitä tehdä?

Keskimääräinen on n.1200€ brutto.

Eli juhli.

Jep. Monen bruttopalkkakin jää alle 2 tonnin. Ja sillä pitäisi elää.

Vierailija
30/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos olet eläkkeellä, niin olet selvästi valinnut noin jo vuosikymmeniä sitten.

Kenellekään ei tule oma eläke yllätyksenä, joten siihen voi varautua jo hyvissä ajoin.

Trolli.

Ja tyhmä sellainen

Vierailija
31/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta paikkakuntaa, ennen mentiin amerikkaan kun haluttiin tienata

Vierailija
32/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Ja tyhmä sellainen

Valintoja ne useimmilla on. Totta kai on myös huonoa tuuria, onnettomuuksia, sairauksia jne joihin ei itse vain mitenkään voi vaikuttaa, mutta paljon vähemmän niitä on.

Jos ne sairaudet ja muut yllätykset jätetään pois niin aika poikkeuksetta voi esimerkiksi sanoa että jos nuorena opiskeluikäisenä kiinnosti enemmän pillu (tai vastakappale) ja viina kuin tietokoneen ja kirjojen ääressä istuminen niin tienestit ovat aika paljon alemmat kuin tuolla toisella ryhmällä.

Toisella ryhmällä on keskimääräisesti paljon suurempi todennäköisyys päätyä duunariammattiin mutta nuorena perheelliseksi, toisella tuplatuloille mutta yksinäisemmin. Keskimäärin, keskimäärin.

Vierailija
33/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Ja tyhmä sellainen

Valintoja ne useimmilla on. Totta kai on myös huonoa tuuria, onnettomuuksia, sairauksia jne joihin ei itse vain mitenkään voi vaikuttaa, mutta paljon vähemmän niitä on.

Jos ne sairaudet ja muut yllätykset jätetään pois niin aika poikkeuksetta voi esimerkiksi sanoa että jos nuorena opiskeluikäisenä kiinnosti enemmän pillu (tai vastakappale) ja viina kuin tietokoneen ja kirjojen ääressä istuminen niin tienestit ovat aika paljon alemmat kuin tuolla toisella ryhmällä.

Toisella ryhmällä on keskimääräisesti paljon suurempi todennäköisyys päätyä duunariammattiin mutta nuorena perheelliseksi, toisella tuplatuloille mutta yksinäisemmin. Keskimäärin, keskimäärin.

Ja lehmät lentää. Eikä kenellekään ikinä tapahdu mitään pahaa.

Vierailija
34/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita 500 eur/kk säästöön tai sijoita.

Minä olen laittanut jo pitkän aikaa tuon verran säästöön joka tilistä.

Vierailija
35/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli täysin turha ilmoitus jos et ole itseäsi huijaamalla saanut tk-eläkkeelle. Itse ainakin olisin mielummin terve. Olen siis itsekin tk-eläkeläinen, mutta en saa läheskään tuota mit saat.

Töitä sais tehdä tässä ohella mutten vielä ainakaan pysty.

Vierailija
36/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Ja tyhmä sellainen

Etkä edes ensimmäistä lausetta onnistunut sisäistämään? Siinä on heti hyvä esimerkki tästä toisesta ryhmästä. :)

Kyllä, niitä itsestä riippumattomia pahoja asioita kuten vakavia sairastumisia tapahtuu. Silti niitä lopulta tapahtuu koko väestössä aika harvalle. 10-20% on vielä "aika harvalle".

Vierailija
37/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli.

Ja tyhmä sellainen

Etkä edes ensimmäistä lausetta onnistunut sisäistämään? Siinä on heti hyvä esimerkki tästä toisesta ryhmästä. :)

Kyllä, niitä itsestä riippumattomia pahoja asioita kuten vakavia sairastumisia tapahtuu. Silti niitä lopulta tapahtuu koko väestössä aika harvalle. 10-20% on vielä "aika harvalle".

Tarkennetaan nyt vielä että puhuttaessa työikäisistä keski-ikäisistä. Iän myötä toki esimerkiksi sairaudet ja vastaavat tulevat todennäköisimmiksi, mutta tienesteihin vaikuttavat enemmän ne elämän ensimmäiset vuosikymmenet ja niistä tässä puhe.

Vierailija
38/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo säästää??

Vierailija
39/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli täysin turha ilmoitus jos et ole itseäsi huijaamalla saanut tk-eläkkeelle. Itse ainakin olisin mielummin terve. Olen siis itsekin tk-eläkeläinen, mutta en saa läheskään tuota mit saat.

Töitä sais tehdä tässä ohella mutten vielä ainakaan pysty.

Mä aina ihmettelen miten ihmiset saa muka huijattua tuollaisia tk eläkkeitä??

Mulla takana 37 v kohtuupalkkaista (aika tarkalleen keskitulo) työtä kun jäin tk eläkkeelle ja brutto alle 2100e

Vierailija
40/57 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se hallitus luvannut alentaa työn verotusta ensi vuonna? Valoa tunnelin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän