Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvotusta ja hämmennystä tuottava asia. Keksiikö kukaan, miksi äitini pitää nakuilusta? Minua tämä tympii niin, etten halua häntä nähdä.

Vierailija
01.09.2023 |

Haluaisin saada tähän jonkun vastauksen.
Äitini on muutenkin vähän häiriintynyt, rikkinäinen ihminen. Monet ovat häneen välinsä katkaissut, niin isäni kuten yksi sisaruksistani. Ystävät ja sukulaiset matkan varrelta. Häneen ei luoteta ja yksi syy on epävakaa käytös humalassa ja draamailu, itku ja viha.
On alkoholisti mutta käy välillä töissä. Ei näe käytöksessään vikaa vaan säälii itseään kun hänet hylätään ja syyttää toisia kun niin on käynyt.
Minä harkitsen myös vahvasti mutta koska hän on kuitenkin äitini ja elämän nurjaa puolta kohdannut, niin haluan ymmärtää mutta se tuntuu mahdottomalta.

Minulla on jokainen kerta kamala olo kun olen hänet tavannut vaikka mitään kovin erikoista ei olisi tapahtunutkaan. Hänen läsnäolo vain jostain syystä saa minut voimaan huonosti vaikka olisikin mukava.
Välillämme on jotain sanatonta kitkaa ja jopa inhoa.
Hän on kertonut usein rakastavan minua, sekin tuntuu kuvottavalta. Ehkä siksi, koska en ymmärrä miten joku ihminen voi kohdella lapsiaan kuten hän on kohdellut , toisaalta on myös yrittänyt olla äiti parhaalla mahdollisella tavalla. Ristiriitaa on valtavasti.

Nyt hän on alkanut nakuilemaan. Ei ole trolli.
Ahdistaa, ahdistaa. Aivan kun hän haluaisi näyttää miten "upea" on. Olen nainen ja itse epävarma kehostani, äitini on minua lapsena aika paljon kurittanut ja kommentoinut painoani. Kuten nykyäänkin kommentoi huolestuneesti ja säälien minua.
Kun menen hänen luokseen niin jossain vaiheessa juo olutta ja sitten alkaa nakuilemaan. Eli kävelee alasti, oikein näyttelee itseään mukamas niin ettei se ole tarkoituksellista ja keikkuu vierellä.
Että mua kuvottaa tuollainen. Tekisi mieli sanoa, että mitä helvettiä tekee.
Että voisiko nyt vain pukeutua ja lopettaa tuollaisen oudon käytöksen. Mietin kuitenkin onko kyse vain omasta epävarmuudesta ja ahdistuksesta, kai toinen saa kotonaan ja mökillään nakuilla peseytymisen jälkeen. Silti se on niin outoa kun ei vain pue ja koko ajan esittelee itseään. Eikä paikalla ole kuin me hänen tyttärensä.

Tämä nyt on aika arka ja ällö puheenaihe mutta en ole sen jälkeen halunnut häntä tavata. On niin vastenmielinen ihminen minulle etenevissä määrin.
Haluaako hän aiheuttaa tahallaan kuvottavaa ja ahdistavaa oloa ympärilleen?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kannalta on hyvä asia, että hän saa tavata sinua ja katsot vähän perään, jos vaikka alkoholi olisi  aiheuttanut muistisairautta. Isäni oli alkoholisti ja joi niin paljon, että juomisen vaikutukset näkyivät myös selvinä aikoina, vaikka hän oli yhä työikäinen. Muun muassa puhe ei ollut enää normaalia (sössöttävää myös selvänä) ja jonkinlaista vainoharhaisuutta oli myös.

Mutta sinulle itsellesi äitisi seura ei todellakaan ole hyväksi. Kauheaa, että hän saa jatkaa lyttäämistäsi kuten lapsuudessasi, vaikka olet aikuinen. Kannattaa keskustella vakavasti sisarustesi kanssa tilanteesta ja jakaa taakkaa.

Ehkä voisit tai voisitte tehdä huoli-ilmoituksen?

Joka tapauksessa, jos et halua tai voi jättää äitisi tapaamisia pois, lyhennä niitä merkittävästi. Onhan tuollainen käytös sellaista, ettei sitä ole pakko sietää. Hänelle voi tosiaan sanoa suoraan, että käytöksensä on epämiellyttävää muille ja heippa, nähdään seuraavan kerran, kun olet selvin päin.

Lapset voivat joutua elämään ikävien vanhempien kanssa, mutta sinä olet aikuinen, eikä sinun tarvitse. - Tsemppiä sinulle, ap, vaikeassa tilanteessa.

Alkoholisti ei ole koskaan selvin päin, joten sen takia itse ehdotin ap:lle, että on kanssakäymisessä jatkossa vain puhelimitse. Jos haluaa tavata, niin tapaa julkisella paikalla, vaikka kahvilassa. Siellä jos riisuuntuu alastomaksi, niin pääsee putkaan. 

Ikävä kyllä se että ap on kuin ei huomaisikaan huonoa käytöstä tai oireilua pahentaa tämäntyylisten ihmisten käytöstä. Sen takia oman terveyden ja hyvinvoinnin takia voisi olla ihan hyvä rajata voimakkaasti tekemisissä oloa. Joku sisarus, jolla on paremmat rajat kuin ap:lla voisi olla tekemisissä, että seuraataan saako äiti apua. Raha-asiatkin voivat olla sekaisin, jos on muistisairautta. Voisi ehkä saada avustajan tai päästä hoitokotiin, jolloin ei tarvitse itse huolehtia. Missään nimessä en ap:na ainakaan suostuisi edunvalvojaksi, jos siihen edetään.

Vierailija
22/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kannalta on hyvä asia, että hän saa tavata sinua ja katsot vähän perään, jos vaikka alkoholi olisi  aiheuttanut muistisairautta. Isäni oli alkoholisti ja joi niin paljon, että juomisen vaikutukset näkyivät myös selvinä aikoina, vaikka hän oli yhä työikäinen. Muun muassa puhe ei ollut enää normaalia (sössöttävää myös selvänä) ja jonkinlaista vainoharhaisuutta oli myös.

Mutta sinulle itsellesi äitisi seura ei todellakaan ole hyväksi. Kauheaa, että hän saa jatkaa lyttäämistäsi kuten lapsuudessasi, vaikka olet aikuinen. Kannattaa keskustella vakavasti sisarustesi kanssa tilanteesta ja jakaa taakkaa.

Ehkä voisit tai voisitte tehdä huoli-ilmoituksen?

Joka tapauksessa, jos et halua tai voi jättää äitisi tapaamisia pois, lyhennä niitä merkittävästi. Onhan tuollainen käytös sellaista, ettei sitä ole pakko sietää. Hänelle voi tosiaan sanoa suoraan, että käytöksensä on epämiellyttävää muille ja heippa, nähdään seuraavan kerran, kun olet selvin päin.

Lapset voivat joutua elämään ikävien vanhempien kanssa, mutta sinä olet aikuinen, eikä sinun tarvitse. - Tsemppiä sinulle, ap, vaikeassa tilanteessa.

Alkoholisti ei ole koskaan selvin päin, joten sen takia itse ehdotin ap:lle, että on kanssakäymisessä jatkossa vain puhelimitse. Jos haluaa tavata, niin tapaa julkisella paikalla, vaikka kahvilassa. Siellä jos riisuuntuu alastomaksi, niin pääsee putkaan. 

Ikävä kyllä se että ap on kuin ei huomaisikaan huonoa käytöstä tai oireilua pahentaa tämäntyylisten ihmisten käytöstä. Sen takia oman terveyden ja hyvinvoinnin takia voisi olla ihan hyvä rajata voimakkaasti tekemisissä oloa. Joku sisarus, jolla on paremmat rajat kuin ap:lla voisi olla tekemisissä, että seuraataan saako äiti apua. Raha-asiatkin voivat olla sekaisin, jos on muistisairautta. Voisi ehkä saada avustajan tai päästä hoitokotiin, jolloin ei tarvitse itse huolehtia. Missään nimessä en ap:na ainakaan suostuisi edunvalvojaksi, jos siihen edetään.

Totta tämä kaikki. Minä en ole sopiva tällaisten asioiden hoitamiseen ja liikaa minussa miellyttämisen ja ymmärtämisen vikaa. Olen vielä niin kesken kaikkien asioiden kanssa vaikka aktiivisesti omia rajoja haen ja haluan niitä etenevissä määrin asettaa.

Minä olen aina ihallut vanhempaa sisarustani joka viimein vuosi sitten onnistui katkaisemaan välit. Hän on todella fiksu ja ihana ihminen, meihin perheenjäseniin etäinen nykyään mutta ymmärrän sen täysin.

Hän on kipuillut äidin rajattomuuden kanssa aina ja viime vuodet raivostui äidille usein ja pyysi, että hän on selvinpäin jos näkivät. Usein äiti ei ollut ja sitten samantien kylmästi heitti hänen ulos luotaan tai perui tapaamisen. Näytti vihansa ja sanoi, ettei ole mitään asiaa kännissä tavata eikä edes tuntunut pahalle hänestä kun asetti rajansa. Minulle tuli huono omatunto kun olin näkemässä sitä ja näin äidin itkevän. Hän haki silmillään minulta ymmärrystä.

Minä olen liian heikko tuollaiseen ja olin kyllä sisareni puolella mutta silti minua sattui valtavan paljon ne tilanteet. Usein joulut menneet pilalle tämän takia ja äiti joutunut yksin viettämään kun ei pystynytkään olemaan selvänä.

Yksi joulu joi sisraukseltani salaa, huomasin sen ja pyysin lopettamaan. Sanoin äidilleni, että kerron sisarukselle jos ei lopeta, alkoi uhkailemaan minua ja syytti asiasta, että pilaan joulun jos niin teen.

Sitten taas ahdistuin ja katosin. Kerroin vasta seuraavana päivänä sisarelle kun äiti ei ollut paikalla enää.

Joo, olen se herkkä ja syyllistyvä. Sisar taas omanarvon tunteva ja vihdoin kahleista vapaa. Minäkin haluan seurata hänen jalanjälkiään.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on ollut vasta lyhyen aikaa vaatteita koko ihmissuvun historiassa. Meillä on luolaihmisen geenit.

On nakuiluun muitakin syitä, kuin halu esitellä itseään. Nivuset hautuu nakuna paljon vähemmän kuin puettuna. Kun eläkkeellä ja aivoverenvuodon jälkeen olen nykyisin vain kotona, ei nakuilu ketään haittaa. 

Vierailija
24/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repäise kerran itsesi tilanteesta pois ihan fyysisesti ja poistu paikalta.

Seuraava kerta on helpompi.

Kyllä alkoholisti osaa sääliä herättää uhrissaan (ja pitää tiukasti otteessaan): kyyneleet ja rukoileva katse.

Lähde pois, ulos ovesta.

Vierailija
25/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta arvatenkin haluaa viestittää että olet jo aikuinen ja olisi soveliasta etsiytyä omilleen ja perustaa perhe, hänelläkin on elämää vielä elettävänä. Välejä ei sen vuoksi tarvitse katkaista.

Vierailija
26/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi alkavaa dementiaa?

Vierailija
27/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltäsi miksi hän nakuilee. Sano, ettet pidä siitä.

Siinä tilanteessa jotenkin vain haluan sulkea silmäni ja läsnäoloni. Olen kuin en huomaisikaan.

En halua antaa hänelle sitä huomioonsa mitä hakee. Enkä ymmärrä miksi pitää olla tuollainen, eikö pitäisi jo järjellä ajatella, ettei ole sopivaa keikkua ja näytellä itseään tunteja. Ymmärtäisin jos nyt ohimennen kuivaa itseään ja on alasti mutta sellainen näyttely on todella epäasiallista.

Haluan vain sulkea itseni pois ja jos kommentoisin niin varmaan vain ilmeellään nauraisi ilkeästi tai marttyyristi tuhahtaisi. Hälle kun ei voi oikein edes sanoa mistään ilman, että osoittaa jonkinlaista negatiivista tunnereaktiota.

Tuo nyt vaan häiritsee itseäni niin paljon, etten halua häntä enää nähdä. On jotenkin niin sairas ja kiero tyyppi omalla tavallaan.

-ap

Tuo on henkistä väkivaltaa ja sinä olet jähmety-tilassa, joka tulee, kun taistelu tai pakeneminen on poissuljettu. Se on vakava ja sinun psyykeellesi haitallinen tila, joka vaikuttaa koko terveyteesi.

Jos et pysty kontrolloidusti poistumaan paikalta, vältä tilantesiin menoa tai yritä palauttaa itsesi pakenemis-moodiin ja lähde vaikka kuinka nolosti.

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

On alkoholistin lapsena olo todella vaikeaa. Ainakin minulle se on vaikuttanut moneen asiaan.

Tämä tunne juuri tulee usein äitini kanssa ja usein tullut vastaan paeisuhteissa joissa minua on kohdeltu luokattoman huonosti, siis niin, etten ole voinut muuta kuin "kadota" paikalta. Osaan sulkea jonkun osan itsessäni ja paeta sillä tavalla tilannetta vaikka ulkopäin olisinkin normaali. Jähmetyn vain ja sisäisesti on huono olo ja tekisi mieli huutaa tai muuta mutta sen sijaan vain katoan, olen hiljaa ja poistan itseni tilanteesta olemalla kuin sitä ei olisikaan.

Tämä on ollut jo lapsena eräs tärkeä suojautumisen keino. Valitettavasti en osaa vieläkään reagoida aina "oikein".

-ap

Tuo on dissosiaatiota. Älä altista itseäsi niille tilanteille, pysy poissa ja hae terapia-apua.

T. Itsekin lapsuustraumojen vuoksi dissosioiva (hoidossa paranemassa)

Vierailija
28/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun sanotte nuo asiat ääneen. Saan vahvistusta, että minulla on oikeus reagoida.

En halua todellakaan olla enää koskaan väkivallan kohteena. Olen sitä valtavasti kokenut ja olen ollut joskus todella helppo kohde siihen.

Nykyään olenkin yksin. Ehkä on ollut tarve eristäytyä ihmisistä, oikeasti olisi tarve päästä hyvien tyyppien luokse, joissa itseään ei tarvitse pienentää.

Uskon, että näin vielä tulee käymään mutta vasta viime vuosina olen havahtunut tähän miten annan kaiken tapahtua. En halua olla uhri, olen todella kyllästynyt siihen. En edes haluaisi identoitua alkoholistin lapseksi koska sekin on tietynlaista uhriutta vaikkakin myös fakta. Haluaisin olla vain minä kokonainen itseni ilman, että kärsin elämässä tällaisista ilmiöistä mitä olen kohdannut.

-ap

Ne pitää kuulla joltain toiselta eikä vain päätellä itse. Siksi keskusteluapu olisi hyvä. Sinä olet yhtälailla omien rajojesi ja hyvän elämän arvoinen kuin siskosikin. Sinä olet arvokas ja oman elämäsi tärkein ihminen. Älä ikinä jää tilanteeseen, joka tapahtuu sinun kustannuksellasi. Etsin, jos löytäisin yhden tähän sopivan moton.

Vierailija
29/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti pois.  Sanoisin, että tuo ei ole tervettä ja jos et pue päällesi, minä lähden.  Ja lähtisin myös.

Ihan vaikuttaa mielenterveysongelmaiselta ihmiseltä.  Pitäisi ihan ensimmäiseksi saada se alkoholismi hoidetuksi, voi olla että sillä on iso merkitys tuossa käyttäytymisessä.  Alkoholi poistaa estoja ja menee joskus sitten liiallisuuksiin.  

Mutta jos ihminen pystyy kumminkin itse asiansa hoitamaan ja itsellisesti elämään, niin minkä sille voi.  Tekeeköhän se tuota kaikkien muittenkin ihmisten kanssa, naapureitten ja tuttujen?

Ilmeisesti ei ole työelämässä, siihen ei tuollaiset kuviot sovi yhtään.  

Toisaalta ymmärtää ap:n huolen, äiti on aina äiti.  Mutta joskus vaan sitä on ajateltava omaa itseäänkin, jos tuollainen ahdistaa, niin onko pakko sitä sietää?  Minusta ei.

Kai sentään olet nainen, etkä mies.  Jos sulla on veli, niin mitenkähän hänen kanssaan toimisi.  

Joillakin ihmisillähän on se taipumus itsensä paljasteluun.  Tuohan voi olla sitäkin, kun alkoholi on vaikuttanut riittävän kauan niin tulee ne taipumukset esiin, mitä ennen on pystynyt pitämään kurissa.  

Mutta joo, en voi antaa täydellisiä neuvoja sinulle, mutta itse rajoittaisin fyysiset tapaamiset aivan minimiin.  Onneksi on kännykät, joilla voi yhteyttä pitää.

30/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo käytösoireet olla alkavaa alkoholidementiaa?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan vaellella kotona esim. suihkuun mennessä tai sen jälkeen hetken alasti, en istuskele missään mutta saatan vaikka kuivata hiukset nakuna muuallakin kuin pesuhuoneessa jos sinne on muita tulijoita tai se on tuskaisen kostea. Tai olin jo menossa suihkuun mutta jäänkin viikkaamaan jotkut pyykit kuunnellessani lukuläksyä tai nostamaan iltapalatarvikkeet pöytään. Mutta olen sanonut teini-ikää lähestyville lapsilleni että saa sanoa jos se alkaa häiritä, on ihan normaalia nakuilla kotona rennosti mutta on yhtä normaalia jos se alkaa tuntua jossain kohtaa vähän liiankin rennolta, ja silloin sitä on kunnioitettava. Toivottavasti sanovat.

Silloin jos on kavereita tai riski että tulisi kavereita, pidän huolen että on sekä ylä- että alaosa päällä. Lasten ollessa pienempiä saattoi kotona useinkin olla paidassa ja pikkareissa, mutta ei enää uskalla.

Vierailija
32/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltäsi miksi hän nakuilee. Sano, ettet pidä siitä.

Siinä tilanteessa jotenkin vain haluan sulkea silmäni ja läsnäoloni. Olen kuin en huomaisikaan.

En halua antaa hänelle sitä huomioonsa mitä hakee. Enkä ymmärrä miksi pitää olla tuollainen, eikö pitäisi jo järjellä ajatella, ettei ole sopivaa keikkua ja näytellä itseään tunteja. Ymmärtäisin jos nyt ohimennen kuivaa itseään ja on alasti mutta sellainen näyttely on todella epäasiallista.

Haluan vain sulkea itseni pois ja jos kommentoisin niin varmaan vain ilmeellään nauraisi ilkeästi tai marttyyristi tuhahtaisi. Hälle kun ei voi oikein edes sanoa mistään ilman, että osoittaa jonkinlaista negatiivista tunnereaktiota.

Tuo nyt vaan häiritsee itseäni niin paljon, etten halua häntä enää nähdä. On jotenkin niin sairas ja kiero tyyppi omalla tavallaan.

-ap

Tuo on henkistä väkivaltaa ja sinä olet jähmety-tilassa, joka tulee, kun taistelu tai pakeneminen on poissuljettu. Se on vakava ja sinun psyykeellesi haitallinen tila, joka vaikuttaa koko terveyteesi.

Jos et pysty kontrolloidusti poistumaan paikalta, vältä tilantesiin menoa tai yritä palauttaa itsesi pakenemis-moodiin ja lähde vaikka kuinka nolosti.

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista.

On alkoholistin lapsena olo todella vaikeaa. Ainakin minulle se on vaikuttanut moneen asiaan.

Tämä tunne juuri tulee usein äitini kanssa ja usein tullut vastaan paeisuhteissa joissa minua on kohdeltu luokattoman huonosti, siis niin, etten ole voinut muuta kuin "kadota" paikalta. Osaan sulkea jonkun osan itsessäni ja paeta sillä tavalla tilannetta vaikka ulkopäin olisinkin normaali. Jähmetyn vain ja sisäisesti on huono olo ja tekisi mieli huutaa tai muuta mutta sen sijaan vain katoan, olen hiljaa ja poistan itseni tilanteesta olemalla kuin sitä ei olisikaan.

Tämä on ollut jo lapsena eräs tärkeä suojautumisen keino. Valitettavasti en osaa vieläkään reagoida aina "oikein".

-ap

Tuo on dissosiaatiota. Älä altista itseäsi niille tilanteille, pysy poissa ja hae terapia-apua.

T. Itsekin lapsuustraumojen vuoksi dissosioiva (hoidossa paranemassa)

Juuri ajattelin kirjoittaa saman. PTSD saattaa olla ap:lla, siihen saa traumaterapiasta apua.

Vierailija
33/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ukkini alkoi nakuilla, niin kohta sillä todettiinkin sitten dementia.

Vierailija
34/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni alkoi  nakuilemaan noin 60 vuotiaana.Oli saanut otsalohkon vaurion , en muista nimeä. Jonkinlainen dementia.

Syy siihen että oli ylisiisti ja kuvitteli että pissat tuli housuihin .Sairaalassa laittoivat hänet "pakkopaitaan" , mikä aiheutti hänelle paniikkia ja tuskaa. Nopea taudin kehitys.

Onneksi sai nukahtaa pois kärsimyksistä, Kaipaan häntä ja en hyväksy että noin nuori ihminen menee pois, koska perheensä eivät nähneet aikaisia oireita. Minä näin muutoksen jo 7 vuotta aikaisemmin ,mutta perhensä mitätöi sen. 

Itse asun ulkomailla joten en voinut seurata hänen tilannettaan läheltä. 

Vierailija
35/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sano suoraan, että laita vaatteet päälle, mua ällöttää.

Tyttäreni sanoo heti kaikesta, mikä ällöttää. Hänellä ikää 21 vuotta. Mikset sinä sano.

Tytärtäni ällöttävää mm paljaat varpaat. En siis pidä varpaita turhaanesillä, kun hän on paikalla.

Vierailija
36/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän lienee ollut alasti kun sinut synnytti joten mistä tällainen ihmetys? Miksei vanhoillakin ihmisillä saisi olla outoja harrastuksia?

M59

M59, numerosta päätellen käytännössä vanhus, voisi mennä muualle esittämään typeriä oletuksiaan, koska ei taida olla kokemusta synnyttämisestä.

Hänellä on varmasti enemmän elämänkokemusta kuin kaltaisellasi pissiksellä

Vierailija
37/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sano suoraan, että laita vaatteet päälle, mua ällöttää.

Tyttäreni sanoo heti kaikesta, mikä ällöttää. Hänellä ikää 21 vuotta. Mikset sinä sano.

Tytärtäni ällöttävää mm paljaat varpaat. En siis pidä varpaita turhaanesillä, kun hän on paikalla.

Hän ei sano, koska hän on pitkäaikaisen väkivallan kohde ja se, jolle hänen pitäisi sanoa, on se väkivaltainen ihminen. Ap:lla on mitä ilmeisimmin C-PTSD kokemastaan kaltoinkohtelusta.

Vierailija
38/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin heti pois.  Sanoisin, että tuo ei ole tervettä ja jos et pue päällesi, minä lähden.  Ja lähtisin myös.

Ihan vaikuttaa mielenterveysongelmaiselta ihmiseltä.  Pitäisi ihan ensimmäiseksi saada se alkoholismi hoidetuksi, voi olla että sillä on iso merkitys tuossa käyttäytymisessä.  Alkoholi poistaa estoja ja menee joskus sitten liiallisuuksiin.  

Mutta jos ihminen pystyy kumminkin itse asiansa hoitamaan ja itsellisesti elämään, niin minkä sille voi.  Tekeeköhän se tuota kaikkien muittenkin ihmisten kanssa, naapureitten ja tuttujen?

Ilmeisesti ei ole työelämässä, siihen ei tuollaiset kuviot sovi yhtään.  

Toisaalta ymmärtää ap:n huolen, äiti on aina äiti.  Mutta joskus vaan sitä on ajateltava omaa itseäänkin, jos tuollainen ahdistaa, niin onko pakko sitä sietää?  Minusta ei.

Kai sentään olet nainen, etkä mies.  Jos sulla on veli, niin mitenkähän hänen kanssaan toimisi.  

Joillakin ihmisillähän on se taipumus itsensä paljasteluun.  Tuohan voi olla sitäkin, kun alkoholi on vaikuttanut riittävän kauan niin tulee ne taipumukset esiin, mitä ennen on pystynyt pitämään kurissa.  

Mutta joo, en voi antaa täydellisiä neuvoja sinulle, mutta itse rajoittaisin fyysiset tapaamiset aivan minimiin.  Onneksi on kännykät, joilla voi yhteyttä pitää.

Kai tajuat, että alkoholistiäidit voivat hyvin esitellä itseään pojilleen, harrastaa seksiä heidän nähtensä/ kuullensa, kosketella heitä epäsopivasti ja heidän kavereitaan, nukkuvat samassa sängyssä, pitävät poikiaan henkisesti aviomiehinään jne jne. Mikään ei ole riittävän sairasta.

Vierailija
39/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun "katoat", olet tuolla käyrän aallonharjalla dissosiaatiossa, tilanna jossa et usko voivasi tehdä asialle mitään. Vältä ennalta näitä tilanteita! Ne sairastuttavat sinut.

https://youtube.com/shorts/PWDOnRngobg?si=yb7S4PJADEEDB2Z1

Vierailija
40/69 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän lienee ollut alasti kun sinut synnytti joten mistä tällainen ihmetys? Miksei vanhoillakin ihmisillä saisi olla outoja harrastuksia?

M59

Epäilemättä ap on nähnyt äitinsä alasti synnytyksen jälkeenkin.

Mutta jos vanha ihminen alkaa yhtäkkiä nakuilla ilman mitään erityistä syytä (siis saunaan tai uimaan meno), eikä ole ennen sellaista harrastanut, ainakin minulla herää väkisin ajatus muistisairaudesta. Ne voivat alkaa myös niin, että vähätkin estot poistuvat...

Meidän kulttuurissamme ei kuulu asiaan oleilla alasti. Naturistitkin tekevät sitä vain muiden harrastajien kanssa, eivätkä vaivaannuta vaatteet päällä olevia hillumalla itse alasti.

Ja ei, täällä ei kirjoita mikään siveyden sipuli. Uin mökillä alasti ja menen ilman pyyhettä rantaan. Haahuilen kotona suihkun jälkeen nakuna kun mietin mitä pukisin päälleni jne.

Oleellista on se, että käytös on yhtäkkiä muuttunut, ja on niin täysin kulttuurimme vastaista.

Ja ap, ei sinun tarvitse olla äitisi kanssa missään tekemisissä. Koskaan. Se on ihan okei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan