Kuvotusta ja hämmennystä tuottava asia. Keksiikö kukaan, miksi äitini pitää nakuilusta? Minua tämä tympii niin, etten halua häntä nähdä.
Haluaisin saada tähän jonkun vastauksen.
Äitini on muutenkin vähän häiriintynyt, rikkinäinen ihminen. Monet ovat häneen välinsä katkaissut, niin isäni kuten yksi sisaruksistani. Ystävät ja sukulaiset matkan varrelta. Häneen ei luoteta ja yksi syy on epävakaa käytös humalassa ja draamailu, itku ja viha.
On alkoholisti mutta käy välillä töissä. Ei näe käytöksessään vikaa vaan säälii itseään kun hänet hylätään ja syyttää toisia kun niin on käynyt.
Minä harkitsen myös vahvasti mutta koska hän on kuitenkin äitini ja elämän nurjaa puolta kohdannut, niin haluan ymmärtää mutta se tuntuu mahdottomalta.
Minulla on jokainen kerta kamala olo kun olen hänet tavannut vaikka mitään kovin erikoista ei olisi tapahtunutkaan. Hänen läsnäolo vain jostain syystä saa minut voimaan huonosti vaikka olisikin mukava.
Välillämme on jotain sanatonta kitkaa ja jopa inhoa.
Hän on kertonut usein rakastavan minua, sekin tuntuu kuvottavalta. Ehkä siksi, koska en ymmärrä miten joku ihminen voi kohdella lapsiaan kuten hän on kohdellut , toisaalta on myös yrittänyt olla äiti parhaalla mahdollisella tavalla. Ristiriitaa on valtavasti.
Nyt hän on alkanut nakuilemaan. Ei ole trolli.
Ahdistaa, ahdistaa. Aivan kun hän haluaisi näyttää miten "upea" on. Olen nainen ja itse epävarma kehostani, äitini on minua lapsena aika paljon kurittanut ja kommentoinut painoani. Kuten nykyäänkin kommentoi huolestuneesti ja säälien minua.
Kun menen hänen luokseen niin jossain vaiheessa juo olutta ja sitten alkaa nakuilemaan. Eli kävelee alasti, oikein näyttelee itseään mukamas niin ettei se ole tarkoituksellista ja keikkuu vierellä.
Että mua kuvottaa tuollainen. Tekisi mieli sanoa, että mitä helvettiä tekee.
Että voisiko nyt vain pukeutua ja lopettaa tuollaisen oudon käytöksen. Mietin kuitenkin onko kyse vain omasta epävarmuudesta ja ahdistuksesta, kai toinen saa kotonaan ja mökillään nakuilla peseytymisen jälkeen. Silti se on niin outoa kun ei vain pue ja koko ajan esittelee itseään. Eikä paikalla ole kuin me hänen tyttärensä.
Tämä nyt on aika arka ja ällö puheenaihe mutta en ole sen jälkeen halunnut häntä tavata. On niin vastenmielinen ihminen minulle etenevissä määrin.
Haluaako hän aiheuttaa tahallaan kuvottavaa ja ahdistavaa oloa ympärilleen?
Kommentit (69)
Uskon että tekee tahallaan tuota, mutta tiedostamatta myös. Eli hänellä on jatkuvasti meneillään jotain ihme valtapelejä muihin ihmisiin, eikä edes tajua ettei se ole normaalia. Sellaisia narsistiset ihmiset on. Ehkä alkaisin tekemään lähtöä sieltä hänen luota heti saunan jälkeen. Tai vähentäisin vierailuja. Itse en omaa nälvivää ja ilkeää äitiäni näe kuin harvoin, joka kerta hän on jotenkin kelju ja olen ymmärtänyt että hänellä on vakavia puutteita empatiakyvyssä mm.kasvatuksensa johdosta. Joku mainitsi tuon frontal lobe dementiankin, joskus olen tosissaan miettinyt olisiko omalla äidillä vähän sellaistakin vikaa, kun käytös on vähän erikoista ja tyhmääkin välillä.
Voi herrajestas miten sairaan kuuloinen nainen. En osaa auttaa sinua ymmärtämään äitisi käytöstä, itse tunnet hänet ja lienet oikeassa epäilystesi kanssa nakuilun motiiveista.
Itse muuttaisin kauas tuollaisesta äidistä. Tein omanikin kohdalla niin, vaikkei ole läheskään yhtä paha kuin omasi.
Ihan kuin kirjoittaisit eräästä vanhasta kaveristani, mutta hänellä on neljä lasta ja jonkin sortin narsistinen persoona.
Kaverini on yhtä rikki kuin äitisi. Se on ihan liian suuri taakka sinulle kantaa. Jos ei äitisi osaa hakea apua sinun täytyy saada tukea.
Äitisi ei osaa pitää rajojaan äitinä ja ajatella sinun tunteitasi. Hän ei tule oppimaankaan.
Kaverini on ulkoisesti upean näköinen ja hieno kroppa. Hän selviää korkeilla korkkareillaan vaikka mistä mukulakivista rapakunnossa. Kroppa on enää ainoa asia, jolla hän saa mitä haluaa eli miehen elättämään. Kasvot ikävä kyllä kärsivät jo juoppoudesta, mutta eivät hänen miehetkään mitään avaruustieteilijöitä ole. Olisiko äidilläsi sama tilanne, että yrittää vielä kropallaan?
Menen pois, jos nakuilee. Sano hänelle selkokielellä, että käyt tapaamassa häntä vain vaatteet päällään ja lähdet heti nakuilun alkaessa. Alkkiksen kanssa on pakko olla kova rajoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sun kannattaa aloittaa tuosta yksinkertaisesta ohjeesta, kysy ystävällisesti, miksi olet alasti. Jatko riippuu sitten siitä. Myös 60v voi olla jo aivojen sairauksia tai alkavia.
Jos otat etäisyytttä tuon vuoksi, voinet katua.
Minulla on joku sellainen luontainen vaisto, että en pysty kysymään narsistilta suoraan hänen käytöksestään. Ehkä tiedostan sen, että siitä ei seuraa mitään ratkaisua eikä hyvää. Olen monesti saanut myös hyväntahtoisia vinkkejä, mitä voisi sanoa tai miten lähestyä asiaa. Että sinällään ymmärrän oikein hyvin sen, ettei ap saa sanaa suustaan. Ehkä saisi jonkun toisen kanssa, normaalin ihmisen (tosin normaali ihminen ei olisi alasti, ellei jokin olisi todella, todella hullusti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sun kannattaa aloittaa tuosta yksinkertaisesta ohjeesta, kysy ystävällisesti, miksi olet alasti. Jatko riippuu sitten siitä. Myös 60v voi olla jo aivojen sairauksia tai alkavia.
Minulla on joku sellainen luontainen vaisto, että en pysty kysymään narsistilta suoraan hänen käytöksestään. Ehkä tiedostan sen, että siitä ei seuraa mitään ratkaisua eikä hyvää. Olen monesti saanut myös hyväntahtoisia vinkkejä, mitä voisi sanoa tai miten lähestyä asiaa. Että sinällään ymmärrän oikein hyvin sen, ettei ap saa sanaa suustaan. Ehkä saisi jonkun toisen kanssa, normaalin ihmisen (tosin normaali ihminen ei olisi alasti, ellei jokin olisi todella, todella hullusti).
Just näin.
Tuntuu, että tällainen ihminen hallitsee koko ilmapiiriä ja tietää mistä kannattaa olla hiljaa jottei vain "syyllisty" tunnelman pilaamiseen sanomalla tietyistä asioista.
Minulla oli tätä paljon exän kanssa joka oli hyvin narsistinen, siis ilmeinen. Moni ihminen näki tämän nopeasti, minä vasta liian myöhään.
Kesti kauan päästä siitä pois.
Äitini kanssa on tietyllä tavalla vähän samaa, joutuu ilmapiiriä aistimaan aika korostetusti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Tuntuu, että tällainen ihminen hallitsee koko ilmapiiriä ja tietää mistä kannattaa olla hiljaa jottei vain "syyllisty" tunnelman pilaamiseen sanomalla tietyistä asioista.
Minulla oli tätä paljon exän kanssa joka oli hyvin narsistinen, siis ilmeinen. Moni ihminen näki tämän nopeasti, minä vasta liian myöhään.
Kesti kauan päästä siitä pois.Äitini kanssa on tietyllä tavalla vähän samaa, joutuu ilmapiiriä aistimaan aika korostetusti.
-ap
Kyllä, tiesit heti mistä puhun. Ei heidän kanssa voi käydä mitään normaalia keskustelua, se vaikeneminen tulee vaistomaisesti. Ei myöskään provosoidu samalla tavalla kuin ehkä jonkun vaan sulkeutuu kuoreensa.
Tätä on hyvä käyttää red flagina jatkossa elämässä. Heti, kun alkaa tuntua tämä tuttu tunne, vastapuolessa on vakavaa vikaa. Sitten vaan exit-suunnitelma ja ihminen pois elämästä.
Parkinsoniin ei todellakaan liity nakuilu. Alzheimeriin saattaa liittyä.
Minkä hiton takia olet tuollaisen ihmisen kanssa väleissä!?