Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu etten voi sietää kaikenmaailman valoa ja rakkautta -ihmisiä ja ns. henkisyyttä?

Vierailija
31.08.2023 |

Rumpupiirit ja korvakynttilät, ravintohysteria jne. Ja se hel ve tin valoa, voimaa, rakkautta -löpinä!

Nämä herättävät inhoreaktion ja voimakkaan ärsyyntymisen. Entinen hyvä ystävä sukelsi tuohon rakkauskuplaan ja muuttui samalla tuomitsevaksi ja häijyksi piilovitt uilijaksi joka vastusti lääketiedettä ja uskoi kaikki mahdolliset meemit netissä. En enää kestänyt, vaan jätin ystävän taakseni. Tämän jälkeen inhoni on vain kasvanut näitä rakkauspommittajia kohtaan. Aiemminkin kaveri oli vähän omanlaisensa enkeliuskovainen, mutta jätti sentään muille tilaa olla erilainen eikä vit tuillut. Ei sellainen hörhöys haittaa ketään.

Miksi tuollainen ns ihana rakkaushöpötys ärsyttää? On ärsyttänyt aina.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ärsyttää. Sekin on vain tunne muiden joukossa. Ei kaikista ja kaikesta tarvitsekaan pitää.

Tunteet eivät ole samanarvoisia keskenään, niillä on tarkoituksensa elollisen olennon pitämiseksi hengissä. Kun asiaa aletaan tarkoituksellisesti hämärtää, ihmisiltä viedään kompassi ja jalat alta. Tositarkoituksella. 

Vierailija
62/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja positiivisuus on sinänsä hienoja asioita. Silloin se ärsyttää, jos se on tekopyhää, päälle liimattua ja ylikorostettua. Ja varsinkin jos huomaa että kuori rapisee heti kun tulee vähänkin haasteita tai ristiriitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ja positiivisuus on sinänsä hienoja asioita. Silloin se ärsyttää, jos se on tekopyhää, päälle liimattua ja ylikorostettua. Ja varsinkin jos huomaa että kuori rapisee heti kun tulee vähänkin haasteita tai ristiriitoja.

Nimenomaan! Ja kun aletaan rahastamaan naiveja ihmisia tuolla touhulla. Tunnen henk.kohtaisesti yhden "shamaanin", oli aikoinaan pomoni. Varsin itsekeskeinen, itserakas ja monesti ilkeakin ihminen. Hyvin kelpaa raha puppuhoidoista tuolle new age-shamaanille.  Voisin kertoa asiakkailleen muutamiakin totuuksia tuosta ihmisesta mutta oletettavasti se olisi turha vaiva. Kun haluaa uskoa niin sitten uskoo.

Vierailija
64/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestä ainakin jotkut henkiset ihmiset tuntuvat teennäisiltä, suoraan sanottuna feikeiltäkin. Jotkut ovatkin, vaikka tuskin tarkoituksella. Henkiseen heräämiseen kuuluu erilaisia vaiheita, moni niistä ei ole miellyttäviä ihmiselle itselleen eikä siten ympärillä oleville ihmisillekään.

Henkiseen heräämiseen kuuluu myös erilaisia ns. ansoja, joista yksi on "spiritual bypassing". Siinä tilassa ihminen keskittyy lähinnä sisäisiin kokemuksiin ja oivalluksiin, ja unohtaa fyysisen maailman realiteetit (tai oikeastaan ei vielä ymmärrä niitä). Tällainen henkilö voi muuttua tuomitsevaksi kaikkia "heräämättömiä" kohtaan ja nostaa itsensä ja muut henkisesti heränneet näiden ns. matrixissa elävien yläpuolelle. Yleensä toki itse sitä tajuamatta. Ne, jotka ihan oikeasti tavoittelevat henkistä kehittymistä, pääsevät tuosta vaiheesta eteenpäin ajallaan.

Lisäksi noissa piireissä on vahvasti narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä, etenkin näissä ns. guruissa. Siellä saavat loistaa ja esittää avuntarjoajaa ja tietäjää, vaikka perimmäinen motivaatio on olla ihailun ja palvonnan kohde, vallankäytöstä puhumattakaan.

Mm. noiden syiden takia en itse ole uskaltanut lähteä tutustumaan sen enempää muihin henkisiin ihmisiin tai yhteisöihin. Onnekseni mulla on kaksi henkisestä kasvusta kiinnostunutta ystävää, jotka kuitenkin jalat maassa, joiden kanssa saanut pohdiskella tätä maailmankaikkeutta.

Niin, ja sellainen yltiöpositiivisuus ja imelä kielenkäyttö tuntuu jokseenkin vastenmieliseltä itsellekin. Etenkin, kun se yhdistetään siihen, että puhutaan alentavasti asiat eri tavalla ymmärtävistä ja kokevista ihmisistä. Mutta jokainen tyylillään, eikä kaikkien tyylistä tarvitsekaan tykätä.

T. Kolme vuotta sitten henkisen heräämisen kokenut, joka toivottaa mielessään rakkautta ja valoa jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle (ja ihan kaikille, täälläkin kirjoitteleville ihmisille)

Tämäpä tämä, aika hyvin kirjoitettu. Aika moni joka on ap mielestä ärsyttävä saattaa hyvin olla myös ns. uusi näissä henkisissä asioissa. Sellainen, jolla on vielä "alkuhuumaa" henkisten asioiden suhteen.

Heräsin itse henkisesti jo joskus 2009 ja olin todella rasittava johonkin vuoteen 2013 asti. Nykyään maltillinen ja paljon kypsempi ja karsastan itsekin ap mainitsemia seuroja.

Vierailija
65/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä henkisyydestä kiinnostuneita ihmisiä on monenlaisia. Omaan tyyliini ei kuulu lässyttäminen ja teennäinen positiivisuus. Uskon aitouteen ja siihen että myös kielteisillä tunteilla on paikkansa.

Vierailija
66/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pimeitä voimia ärsyttää kaikki valo

Viisaat tietävät että oman varjonsa kanssa työskentely on vaikeaa ja tuskallistakin. Paljon helpompaa paeta vaikka new age- hömpötyksiin itsensä todellista kohtaamista. Kuvitella olevansa vaikka mitä miellyttävää.

Vierailija
67/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin pätee vanha sananlasku. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Rakkautta ja yltiöpositiivisuutta ja henkistä huttua tuputtavat ovat itse sisäisesti tyhjiä.

Vierailija
68/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä ainakin jotkut henkiset ihmiset tuntuvat teennäisiltä, suoraan sanottuna feikeiltäkin. Jotkut ovatkin, vaikka tuskin tarkoituksella. Henkiseen heräämiseen kuuluu erilaisia vaiheita, moni niistä ei ole miellyttäviä ihmiselle itselleen eikä siten ympärillä oleville ihmisillekään.

Henkiseen heräämiseen kuuluu myös erilaisia ns. ansoja, joista yksi on "spiritual bypassing". Siinä tilassa ihminen keskittyy lähinnä sisäisiin kokemuksiin ja oivalluksiin, ja unohtaa fyysisen maailman realiteetit (tai oikeastaan ei vielä ymmärrä niitä). Tällainen henkilö voi muuttua tuomitsevaksi kaikkia "heräämättömiä" kohtaan ja nostaa itsensä ja muut henkisesti heränneet näiden ns. matrixissa elävien yläpuolelle. Yleensä toki itse sitä tajuamatta. Ne, jotka ihan oikeasti tavoittelevat henkistä kehittymistä, pääsevät tuosta vaiheesta eteenpäin ajallaan.

Lisäksi noissa piireissä on vahvasti narsistisia piirteitä omaavia ihmisiä, etenkin näissä ns. guruissa. Siellä saavat loistaa ja esittää avuntarjoajaa ja tietäjää, vaikka perimmäinen motivaatio on olla ihailun ja palvonnan kohde, vallankäytöstä puhumattakaan.

Mm. noiden syiden takia en itse ole uskaltanut lähteä tutustumaan sen enempää muihin henkisiin ihmisiin tai yhteisöihin. Onnekseni mulla on kaksi henkisestä kasvusta kiinnostunutta ystävää, jotka kuitenkin jalat maassa, joiden kanssa saanut pohdiskella tätä maailmankaikkeutta.

Niin, ja sellainen yltiöpositiivisuus ja imelä kielenkäyttö tuntuu jokseenkin vastenmieliseltä itsellekin. Etenkin, kun se yhdistetään siihen, että puhutaan alentavasti asiat eri tavalla ymmärtävistä ja kokevista ihmisistä. Mutta jokainen tyylillään, eikä kaikkien tyylistä tarvitsekaan tykätä.

T. Kolme vuotta sitten henkisen heräämisen kokenut, joka toivottaa mielessään rakkautta ja valoa jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle (ja ihan kaikille, täälläkin kirjoitteleville ihmisille)

Tämäpä tämä, aika hyvin kirjoitettu. Aika moni joka on ap mielestä ärsyttävä saattaa hyvin olla myös ns. uusi näissä henkisissä asioissa. Sellainen, jolla on vielä "alkuhuumaa" henkisten asioiden suhteen.

Heräsin itse henkisesti jo joskus 2009 ja olin todella rasittava johonkin vuoteen 2013 asti. Nykyään maltillinen ja paljon kypsempi ja karsastan itsekin ap mainitsemia seuroja.

Alkuhuuma ja etsikkoaika kestää aikansa. Ehkä joitain vuosia. Tyypillistä on että silloin hörhöillään liiankin kanssa ja käytetään runsaasti aikaa henkisiin asioihin ja harrastuksiin. Intoa kaikkeen on liiankin kanssa. Aikanaan se hiipuu. Sen jälkeen voi lopulta käydä päinvastoin. Tulee liiankin laiska eikä jaksa mitään tehdä henkisen kasvun eteen kuin ihan satunnaisesti.

Vierailija
69/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin sen "virallisen" selityksen. Valosta elävät ihmiset säteilevät valoaan niin kirkkaasti, että pelottavat ja ärsyttävät pimeässä eläviä. Tuo on kyllä oikeasti totta, mutta monet näistä "heräämättömiä" tuomitsevista pelkäävät itse sitä pimeyttä, ja siksi yrittävät nostaa itsensä sen yläpuolelle. Tuollaista ajattelua siis yleensä alkuvaiheessa henkistä kasvua, mutta joillain jää päälle. Armollisuutta soisin kuitenkin heille, siinä missä kaikille muillekin.

Näissä kirjoituksissa on mielestäni aitoa henkisyyttä ja valaistumisen seurauksena tullutta viisautta. Valaistuminenhan ei ole mikään kertaluontoinen tapahtuma, vaan tulee sykäyksittäin.

Näissä henkisen polun asioissakin taitaa olla niin, että ne vasta innostuneet ovat sellaisia fanaatikkoja, niin kuin ymmärtämättömät missä tahansa uskonnossa.

Eri

Mikä hiton henkinen polku. Suurin osa uskoo kaiken mitä heille syötetään

Kuulostaa hienolta 😀

Vierailija
70/71 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ap, olet törmännyt Eteerisiin leijujiin! Eteeriset leijujat ovat yleensä juuri hurahtaneita (nimenomaan hurahtaneita) henkisyyteen ja se kaikki on niin ihmeellistä ja mahtavaa! Ei eroa mitenkään mistään muustakaan rasittavasta hurahtamisesta; vauvakupla, koirakupla, seurustelukumppanikupla, ruokavaliokupla, liikuntakupla jne. Nuo edelliset ovat vaan yhteiskunnallisesti hyväksytympiä, joskin ihan yhtä rasittavia. Aivan sama, jankkaako Irmeli tai Iiro henkisyydestä tai vaikka siitä, että miten salitreenit on mahtavaa, kaikkien pitää saleilla ja tehdä muutakin siihen syssyyn, pitää syödä just näin ja noin, ihan elämä on muuttunut silmissä, sunkin pitää kokeilla hei, auttaa varmana tuohon sun ahdistukseen ja murtuneeseen jalkaan tämä mun rahkapirtelö ja joka päivä 2h salilla!

Itse suhtaudun nuivasti kaikkiin jankkaajiin, mutta kiva, jos asia X on heille tuonut iloa.

Ihminen on aidosti henkinen ja henkisellä tiellä vasta sitten, kun tajuaa, että jokaisella on oma tiensä ja kenenkään ei tarvitse seurata sitä mitä minä teen. Olipa aihe mikä tahansa lapsiluvusta seksuaalisuuteen ja maailmankuvasta uskonnon harjoittamiseen tai miten tarotkortteja pitäisi käyttää ja millaisia asuntoja ihmisillä pitäisi olla.

T: 19-vuotiaana henkiselle tielle lähtenyt täti

Vierailija
71/71 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhiä ne enkeli-ihmiset. Käytöshäiriöisiä naisia jotka esittävät tukevia ja hyviä ihmisiä. Eivät itse auta ketään korvauksetta. Valehtelevat paljon saadaksensa etuuksia ja käyttävät muutenkin hyväksi muita ihmisiä.