Mistä johtuu etten voi sietää kaikenmaailman valoa ja rakkautta -ihmisiä ja ns. henkisyyttä?
Rumpupiirit ja korvakynttilät, ravintohysteria jne. Ja se hel ve tin valoa, voimaa, rakkautta -löpinä!
Nämä herättävät inhoreaktion ja voimakkaan ärsyyntymisen. Entinen hyvä ystävä sukelsi tuohon rakkauskuplaan ja muuttui samalla tuomitsevaksi ja häijyksi piilovitt uilijaksi joka vastusti lääketiedettä ja uskoi kaikki mahdolliset meemit netissä. En enää kestänyt, vaan jätin ystävän taakseni. Tämän jälkeen inhoni on vain kasvanut näitä rakkauspommittajia kohtaan. Aiemminkin kaveri oli vähän omanlaisensa enkeliuskovainen, mutta jätti sentään muille tilaa olla erilainen eikä vit tuillut. Ei sellainen hörhöys haittaa ketään.
Miksi tuollainen ns ihana rakkaushöpötys ärsyttää? On ärsyttänyt aina.
Kommentit (71)
Ei siinä mitään jos joku välillä toivottaa rakkautta ja tahtoo hyvää, mutta johonkin yhteen lähteeseen tai ideologiaan sokeasti uskovat on äärirasittavia. Ja kun näihin uskomuksiin vielä liittyy kaiken maailman krääsä ja rahankeruu sekä itsensä parempana pitäminen.
Tieteen, taiteen tai ajattelun alalla ansioituneet tai vaikka näkymättömästikin ahertavat ovat oikeasti kiinnostavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei energiahoidot sun muut ihan puhtaasti itsessään ärsytä.
Mutta mua ärsyttää niiden joidenkin tyyli lässyttää netissä, siis se kirjoitustyyli on liian lässyttävä, sellainen ihanaa, kiitos, kiitos, kiitos, valoa rakkautta lässytystä.
En kestä niinku yhtään!!!!!!!!!! Tietyt hymiötkin aiheuttaa lähes oksennuksen.
Mulla on tällainen yltiöpositiivinen ihminen tuttavapiirissä. Somessa esittää suurinta rauhan lähettilästä ja aina vaan "pelkkää lovee", mutta satun tietämään, että on siviilissä melko raivoaltis tapaus josta positiivisuus usein kaukana.
Jep. Onhan näitä. Rentoa elämäntapaa myyvä yrittäjärouva, kaikkea saa ostaa vaasista mekkoihin ja kakkupalasta joogatuntiin. Ollaan niin "lovee" ja "ihania kohtamisia" ja itse ollaan takakireitä ja huudetaan ja halveksitaan oikeasti muita. Kammottavaa.
Sellaiset "hörhötinihmiset" edustavat joitain puolia, joita itsessäsi torjut. Ehkä olet rakentanut identiteettisi ja elämäsi täysin järkiperäisen analyysin ja konkreettisen arjen ympärille. En tarkoita, että jotain korvakynttilöitä koskaan pitäisi kokeilla tms., mutta ehkä itsessään voi yrittää tutustua irrationaalisempiin osiin. Itse vihasin aina sellaisia statuspyrkyreitä (kaupallisen alan heeboja) ja edelleen koen väristyksiä, jos joku on viljellyt ihmistyypin tappiin asti (viimeisimpänä tämä Fagerström), mutta olen yrittänyt opetella, että myös minussa on kipailevuutta, kovuutta ja egoismia. En vain haluaisi nähdä niitä itsessäni ja siksi projisoin.
Voi lähteä tutkailemaan ns triggereitä, eli sitä miks joku asia ärsyttää tai herättää jotain muita tuntemuksia. Kutsutaan itsetutkiskeluksi, voi halutessaan saada tietoa itsestään ja oppia reaktioistaan. Ei tartte palstalta kysellä :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta mua ärsyttää niiden joidenkin tyyli lässyttää netissä, siis se kirjoitustyyli on liian lässyttävä, sellainen ihanaa, kiitos, kiitos, kiitos, valoa rakkautta lässytystä.
Suomessa tätä tuntuu olevan paljon. Mikä tekee meistä kansana sellaisia ihmisiä, jotka inhoavat pehmeyttä, lämpöä, lempeyttä, pehmeää ja rakkautta tarjoavaa puhetapaa jota kutsumme lässytykseksi, ja muita tällaisia asioita, joita pidämme oksettavina? Vilpitön kysymys, olen aina miettinyt tätä. Itse kasvoin tosi autoritäärisessä kodissa, ja lapsuudenperheessä oli oikeasti isoja asioita pielessä, joita en voi tässä avatakaan. Pidän hempeilijöistä, jotka haluaisivat antaa kaikille hyvyyttä, valoa ja rakkautta. Mutta olen huomannut,että monet ei. Entä te? Kumpaan leiriin kuulut, millainen tausta sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällainen yltiöpositiivinen ihminen tuttavapiirissä. Somessa esittää suurinta rauhan lähettilästä ja aina vaan "pelkkää lovee", mutta satun tietämään, että on siviilissä melko raivoaltis tapaus josta positiivisuus usein kaukana.
Mun erittäin lähipiirissäni on tällainen henkilö. Parhaimmillaan oikein hieno tyyppi, mutta pahimmillaan ihan kammottava. Aika sokea omalle pimeälle puolelleen. Olen vähän epäillyt, olisiko jonkinlaista lievää epävakautta tai muuta diagnosoimatonta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pimeitä voimia ärsyttää kaikki valo
Valitettavasti mun kokemuksella nimenomaan nää yltiömäiset "valonlapset" ovat nimenomaan niitä, joiden sielu on pimeyttä täynnä. Sellaista manipulointia en ole muissa piireissä nähnyt kuin näissä. Sillä ylenpalttisella rakkauden jauhamisellahan sitä pahaa yritetään peittää. Joka ikinen, jolla hoksottimet on yhtään kohdillaan, aistii sen näistä kilometrin päähän.
Yhtä vähän pystyy näkemään pilkkopimeässä kuin sokaisevassa valossa. Sopivassa valaistuksessa olevia nuo ääntä pitävät sokeat yrittävät saada myös sokeutumaan. Onko ihme että ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun erittäin lähipiirissäni on tällainen henkilö. Parhaimmillaan oikein hieno tyyppi, mutta pahimmillaan ihan kammottava. Aika sokea omalle pimeälle puolelleen. Olen vähän epäillyt, olisiko jonkinlaista lievää epävakautta tai muuta diagnosoimatonta ongelmaa.
Sivusta siis tämä
Ja nuo keksityt nimet, etu/sukunimet, sydälettä, helmikeijua, taivaansineä, sydäntulet jne.
Ja valokuvien teennäiset ilmeet, silmät suurina, teennäinen hymy, tekohurskas ja eteerinen harjoiteltu ilme.
Näitähän , joita sattunut somessa huomaamaan, aika ajoin perhe toimitttaa "lataamoon" kun alkaa mennä ylitse henkisyys ja avaruus.
Näissä valonlapsissa on elämässään hukassa olevia jotka pätkähtävät erilaisiin hömpötyksiin tasaisin väliajoin sekä suoranaisia hyväksikäyttäjiä.
Ainakin silloin kun vietän tällä palstalla enemmän aikaa, on melkein pakko mennä jonnekin, missä on näitä rakkautta + valoa+ keijuja+ enkeleitä - ihmisiä ja juttuja, jotta saisin oloni edes melko normaaliksi. Tälle valtavalle negatiivisuudelle tällä palstalla on saatava vastapainoksi kunnon annos vaaleanpunaista höttöä.
Olen valitettavasti addiktoitunut tähän palstaan. En haluaisi tulla tänne myrkyttämään itseäni, mutta retkahdan aina. Onneksi sitä höttöä on saatavilla ihan yhtä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin silloin kun vietän tällä palstalla enemmän aikaa, on melkein pakko mennä jonnekin, missä on näitä rakkautta + valoa+ keijuja+ enkeleitä - ihmisiä ja juttuja, jotta saisin oloni edes melko normaaliksi. Tälle valtavalle negatiivisuudelle tällä palstalla on saatava vastapainoksi kunnon annos vaaleanpunaista höttöä.
Olen valitettavasti addiktoitunut tähän palstaan. En haluaisi tulla tänne myrkyttämään itseäni, mutta retkahdan aina. Onneksi sitä höttöä on saatavilla ihan yhtä helposti.
Tää on mielenkiintoinen ilmiö - jotkut ärsyyntyvät näistä "henkisistä ihmisistä" ja seuraa niitä silti. Sitten tää että seuraa draamailua ja ihmisten ilkeitä kommentteja, vaikka kokee että ei pidä siitä.
Ei pata kattila soimaa siis. Kai meillä kaikilla on omat heikkoutemme ja kaikki opettaa itsestään ja reaktioistaan aina jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tätä tuntuu olevan paljon. Mikä tekee meistä kansana sellaisia ihmisiä, jotka inhoavat pehmeyttä, lämpöä, lempeyttä, pehmeää ja rakkautta tarjoavaa puhetapaa jota kutsumme lässytykseksi, ja muita tällaisia asioita, joita pidämme oksettavina? Vilpitön kysymys, olen aina miettinyt tätä. Itse kasvoin tosi autoritäärisessä kodissa, ja lapsuudenperheessä oli oikeasti isoja asioita pielessä, joita en voi tässä avatakaan. Pidän hempeilijöistä, jotka haluaisivat antaa kaikille hyvyyttä, valoa ja rakkautta. Mutta olen huomannut,että monet ei. Entä te? Kumpaan leiriin kuulut, millainen tausta sinulla on?
Tämä on erittäin hyvä huomio ja hyvä kysymys.
Niin ja sivusta siis vastailen. Kasvoin melko tunnekylmässä kodissa, joskin ihan perusturvallisessa ja hyvässä. Mutta meillä arvostettiin pärjäämistä ja itsenäisyyttä. Ei lässytetty ja tukeakaan ei oikein saanut, ainakaan jos jokin pelotti. Ehkä tämä periytyy sodan kokeneiden sukupolvien traumoista. Vanhempani syntyivät sodan jälkeen ja heidän vanhempansa kokivat sodan rintamalla tai muuten. Tai sitten meillä suomalaisilla on tähän jokin muu syy, että tämä on tosiaan yleistä. Se voi liittyä myös pidättyvyyteen.
En ole koskaan oikein oppinut ottamaan vastaan sellaista lempeyttä jne., vaan vierastin sitä pitkään. Varmaan se liittyi siihen, ettei saa olla heikko ja ainakaan sitä ei saa näyttää. Näin keski-iässä en ole enää sinänsä allerginen lempeydelle tai hellyydelle ym. Mutta olen edelleen erittäin allerginen teennäisyydelle ja pienestä asti se on jotenkin loistanut kilometrin päähän, jos joku ihminen on teeskennellyt. Ei haittaa, jos esim. asiakaspalvelijalla on hieman yltiöystävällinen rooli, kunhan se ei ole teennäinen. Siis kun ihminen on oma itsensä, mutta asparoolissa, se on ok. Jos hän muuttuu kokonaan siksi rooliksi, se on kauheaa. Kun kaksi ihmistä kohtaa, niin en vain pysty olemaan teeskentelijöiden kanssa. Pidän heitä joko valheellisina tai ainakin "tyhjinä". On myös kamalaa nähdä sivusta, kun oma hyvä tuttu yhtäkkiä alkaa käyttäytyä teennäisesti jotain kolmatta kohtaan. Minulla on myös aina ollut auktoriteettiongelmia. Ei pysty, enkä luota. Jotenkin se voisi liittyä peilisoluihin tai siihen, että toisen käytös yrittää pakottaa minua samaan muottiin (teennäiset hörhöt) tai vastapariksi siihen (auktoriteetti-alainen), ja se haraa erittäin pahasti vastaan, kun itse haluaa olla vain aidosti oma itsensä eikä halua alistua kenellekään.
Toisaalta en ole huomannut ulkomaalaisten vetävän lässytystä niin överiksi kuin jotkut suomalaiset. Ehkä muualla osataan jotenkin luonnollisemmin ja aidommin. Täällä ollahan piruun kylymiä tai sitte ihaan liekeissä ja liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pahuuden riivaama, ajatus valosta ja rakkaudesta voi olla sietämätön
Henkisesti terve ajassa ja paikassa elävä ei tarvitse "valoa" , tähtipölyä, rajatietoa, mystisiä kuvia, korvakynttilöitä yms.
Ja pitkältihän tuossa "valossa " on monella elinkeino kysymyksessä. Ei työt ole onnistuneet, on takana alkoholismia, avioeroja, vähäinen koulutus, kasaa materiaalia ja rupee tienaamaan. Herkiltä rahat pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pahuuden riivaama, ajatus valosta ja rakkaudesta voi olla sietämätön
Henkisesti terve ajassa ja paikassa elävä ei tarvitse "valoa" , tähtipölyä, rajatietoa, mystisiä kuvia, korvakynttilöitä yms.
Vähä riippuu mitä sillä valolla esim tarkotetaan. Sitä voiaan käyttää kuvaamaan ihan vaan jotain puhdasta energiaa jos joku haluaa sellaisen käsitteen ja asian kans olla tekemisissä. Eikä tuollaisella ole välttämättä mitään tekemistä jonku ihme korvakynttilöiden tai tähtipölyn tai minkä vaan new age kultteilun kans. Henkinen terveys myöskään ei oo kovin kapea käsite, monella on mielikuva siittä, mutta mitä se oikeesti on voi olla laajakin juttu ja näyttäytyä eri ihmisillä eri tavoin
Valoihmisissä ärsyttää se, että he jakavat ihmiset kahteen ryhmään: "meihin" ja "muihin". Me ollaan niitä heränneitä, parempia ihmisiä, ja muut ovat niitä huonompia.
Jos olisivatkin itse omissa oloissaan hörhöilemässä, se olisi aivan ok, mutta en voi sietää, että arvioidaan myös toisenlaisen maailmankuvan omaavia ja leimataan heidät "nukkuviksi", "lampaiksi" tai ties miksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitkältihän tuossa "valossa " on monella elinkeino kysymyksessä. Ei työt ole onnistuneet, on takana alkoholismia, avioeroja, vähäinen koulutus, kasaa materiaalia ja rupee tienaamaan. Herkiltä rahat pois
Rahat pois juttu on kans sellainen, että jos rahojen käyttäjä kokee saavansa niille vastinetta, niin missä vika? Pääasia, että rahojen käyttäjä saa niille vastinetta, vaikkei se vastine ulkopuolisille näyttäytyiskään kovin konkreettisena.
Täällä kanssa yksi. En kestä yhtään. Tutustuin näihin ilmiöihin vähän koska paras ystävä lähti täysillä mukaan. Jouduin toteamaan että ei kiitos, ei toimi mulle yhtään. Mulle henkisyyden ylin muoto on metsään painuminen ilman muita ihmisiä ja jos pääsen vaikka hirveä silmästä silmään katsomaan näen mielestäni palan taivasta.