Mikä piristää sateista syksyäsi?
Mistä asioista pidät? Mitä vinkkejä voit antaa muille. Kiitos.
Kommentit (682)
Ihastus ja löytää viimein se yksi ja erityinen tulla rakastetuksi ja saada rakastaa....
Se että pääsen täältä pois! Enää 3 vkoa ja taas kuukaudeksi lämpimään!!!!!!
Hyvää syksyssä on vain sienet ja marjat. Jos syksy on yhtä kamala kuin kulunut heinä-elokuu niin yök!!
Syksyllä yleensä sataa ja ensi viikolla muuten taas paistaa, joten ei tässä mitään sen kummempia piristyksiä tarvitse. Arki pyörii ja hommat on hoidettava satoi tai paistoi.
Vierailija kirjoitti:
keltainen sadetakki
Kyllä, ja sadetakin kanssa vielä punaiset kumpparit!
Mä rakastan syksyä, paras vuodenaika! Ihanaa luonnon väriloistoa, raikasta ilmaa, aamujen hämyä.. ihan kaikki on syksyssä ihanaa, mitä nyt tuulta vihaan, sadekaan ei haittaa 😊
"Kertokaa hyviä puolia syksystä ja talvesta" -ketjussa on paljon ehdotuksia syksyn ja talven ankeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Sohvalla peiton alla lämmittely ei kyllä PIRISTÄ. Samoin kynttilät ja hämäryys ei todellakaan PIRISTÄ.
Lämpö ja aurinko piristäisi mutta sitä ei nyt saa, joten pitää ostaa kotiin lisää lamppuja. Onneksi sähkön hinta ei ole enää kohtuuton. Ja ehkä ostan muutaman maton ja kauniit pussilakanat.
Kyllä viluista piristää lämmittely peiton alla. Kylmähän laittaa horteeseen, joka paranee vain siten, että lämmittelee.
Lamput taas onkin hyvä juttu esim. aikaisiin aamuihin. Moni sytyttää jonkun himmeän yöpöytälampun tai keittiön työpistevalon, kun rämpii aamulla ylös. Tehokkaampi vaihtoehto olisi napasauttaa kattovalo päälle ja huoneessa on valoisaa heti kuin päiväsaikaan. Herää pikavauhtia.
Myös kuuman kokosuihkun olen huomannut olevan aamuisin hyvä herättäjä. Aamuviluisena olen sitä kokeillut ja toimii. Jo pelkkä kasvojen huuhtelu mahdollisimman lämpimällä vedellä auttaa, eihän vilukissa kylmäherätystä kestä.
Puolukat. Niin ihanan tummanpunaiset. Isoja ja paljon. Kävin tänään kahdesti, unohdin ottaa kuvia, vaikka kamera oli mukana. Oli kyl kaunis metsä.
Ikääntymisen myötä oon alkanu tykätä kaikista vuodenajoista aina vaan enemmän. Kevät on kyl ihanin.
Käyn leikkipuistossa keinumassa iltapimeällä, kun siellä ei ole lapsia, eikä näin säiden viiletessä enää juopottelevia teinejäkään. Ylipäätään piristävimpiä asioita tuntuvat olevan sellaiset, joita tykkäsi lapsena ja nuorena tehdä. Ja kynttilöiden polttaminen, kuten täällä on moni jo ehtinyt sanoa. :)
Syksy itsessään piristää ja herättää eloon. Ihanaa ulkoilla ja kuljeskella tuolla pimeässä., yleensä musiikkia kuunnellen. Minulla onkin tiettyjä syksylevyjä, jotka aina syysilmojen tullen alkavat soida päässä ja ne täytyy kaivaa esiin.
S u k l a a + kirja ja sohvannurkka💕
Kansanopiston ryhmäliikuntatunnit, sinne on hyvä suunnata töiden jälkeen. Samat tunnit piristävät myös kevätlukukaudella. Tammikuun ja helmikuun pimeissä illoissa sinne raahautuu, jossain kohtaa huomaa että ulkona onkin tunnin aikana vielä valoisaa, tulee sellainen olo että voisi sitä viettää arki-illan muuallakin kuin jumppasalin katkussa, kevät tulee kuin huomaamatta.
Syksy itsessään piristää hoistavan ötökkäkesän jälkeen. Rakastan syksyä.
Syksy masentaa. Niinä päivinä kun aurinko paistaa, olo on ihan ok mutta sade ja hämäryys masentaa. Lisäksi kylmyys ja kun pitää pukea paljon vaatteita päälle, että tarkentuu. Olo on tukala ja ahdistunut vaatekertoksen alla. Jue ei, syksy on syvältä. Inhoan syksyä ja varsinkin talvea. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän inhoan.
Aurinko, lämpö, syksyn värit, liikunta ulkona luonnossa, värikkäät verhot ja liinat, yhdistystoimintaan osallistuminen ... jne.
Syksyinen taustakuva puhelimessa. Yleensä joku pinterestistä napattu, jossa esim. kynttilä, vaahteranlehtiä, sateinen ikkuna, jotain neulottua ja kuppi kahvia.
Niin ja pitkään haudutettu pataruoka sekä itse tehty leipä. Elävä tuli, jos sellaiselle pääsee nuotion, takkatulen, puuhellan tai puusaunan muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Syksyinen taustakuva puhelimessa. Yleensä joku pinterestistä napattu, jossa esim. kynttilä, vaahteranlehtiä, sateinen ikkuna, jotain neulottua ja kuppi kahvia.
Niin ja pitkään haudutettu pataruoka sekä itse tehty leipä. Elävä tuli, jos sellaiselle pääsee nuotion, takkatulen, puuhellan tai puusaunan muodossa.
Ja jatkan vielä: villapaidat ja villasukat!
Lisäsade, pimeys, syysmyrsky, keltaiset lehdet ilmassa ja maassa. Joulupukille kirjoittelu.
Elokuvat piristävät mun päiviäni ympäri vuoden.
Syksy on yleensä sitä aikaa, kun alan katsoa kauhuelokuvia urakalla.
Tänään kävin katsomassa Lapua 1976 -leffan.
Oli mielestäni hyvä. Hienosti tehty koskettava elokuva.
M30
Kynttilät. Tilasin netistä pari uutta Bath and Body Worksin kynttilää enkä malta odottaa että pääsen polttamaan niitä.
Lisäksi iloa tuo joulun odotus.