Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Twin Peaks - superpettymys

Vierailija
30.08.2023 |

Olin jo pitkään halunnut katsoa kyseisen sarjan. Sitä on kehuttu paljon ja ajattelin sen olevan tosi hyvä ja sellainen, mikä kaikkien pitää katsoa.

Oli yhtä tuskaa katsoa alkuperäiset jaksot loppuun asti ja kelasinkin loppupäästä aika paljon. Kovin usein ei tunnu, että heittäisi elämästä aikaa hukkaan, mutta nyt tuntuu. Tuntui kuin olisin katsonut Kauniita ja rohkeita kasarikauhulla höystettynä.

Onko kukaan muu pettynyt sarjaan? Onko kaikki fanit sellaisia, jotka on katsoneet sarjan sen ilmestyessä vai löytyykö myös faneja, jotka on vasta myöhemmin katsoneet ekaa kertaa?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sarja ei varmasti uppoa ihmisiin, jotka eivät osaa pysähtyä hetkeen. Ennen aika oli paljon hitaampaa ja se näkyy aikansa elokuvissa ja sarjoissa. Ennen ei ollut niin kiire kuin nykypäivänä ja nykypäivän vilkkaus näkyy nykypäivän elokuvissa ja sarjoissa.

Ja elettiin aikaa, jolloin suurimmalla osalla suomalaisista oli vielä vain kolme kanavaa, mistä valita. Melkein mikä tahansa sarja oli tapaus.

Nyt tiktok-porukat kuolee jo pelkkiin Falling-biisin alkuteksteihin, että miksei tää etene ja on niiiiiiiiin hidas???

Nykypäivänä on mielestäni liian nopeatempoisia elokuvia ja mä oon mieltynyt 90- ja 2000 luvun alun rytmiin. 30 vuotias kun oon.

Kyllä mä oon huomannut oman elämäni aikana rytmin vain tihentyneen ja voin kuvitella ajan olleen ennen syntymääni vielä hitaampaa.

Vaikka mä oonkin näinkin vanha, niin silti mä muistan vieläkin joitain 90-luvun juttuja ja hidastahan elämä silloin oli.

Oon mä nähnyt Twin Peaks -sarjaakin ihan lapsena, sillä sitähän ollaan näytetty 2000 luvun alussakin uusintana.

Mun elämä on muutenkin sellaista nykypäivänä, että mä nautin pysähtyä hetkeen ja tykkään vastaavanlaisia elokuvia paljon katsella.

Nykypäivänä mä oon kuullut niin monilta ihmisiltä, että heillä ei ole aikaa katsoa telkkua ja ei ole muutenkaan aikaa tehdä yhtään mitään ylimääräistä, että samaan oravanpyörään itse en halua joutua. Hidas ja rento elämäntyyli on mua varten.

Vierailija
42/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet? Jaksatko katsoa elokuvia loppuun?

Voisiko kyseessä olla tottumus uudenaikaiseen supersankarielokuvakulttuuriin erikoistehosteineen? Ja uudemmat sarjatkin on leikattu tiheämmällä tahdilla.

Jos olet milleniaali tai sitä nuorempi, olet tottunut hyvin nopearytmisiin animaatioihin lapsena. Ei edellisten sukupolvien mestariteokset enää avaudu uudelle sukupolvelle.

Minusta Twin Peaks oli hieno sarja siksi, että siinä oli hienosti luotuja hahmoja, persoonallisia ja vähän vinoja. Ympäristö oli myös yksi henkilö sarjassa.

Jos pikakelaa, olisi ihan sama jättää katsomatta. Samoin jos katsoo elokuvia joltain pikkuiselta tabletilta tai läppärin ruudulta. Turha toivoa mitään vaikuttavuutta.

Nykykatsojalle varmasti turhauttavaa katsoa sarjaa, jossa jokainen on jonkin sortin eksentrikko tai erikoinen. Eihän erikoisempia tai persoonallisia ihmisiä kestetä netissäkään v. 2023, heti lyödään vaikka millä kortilla. Lynchin koko tuotanto on ollut samanlaista, ns. normaali ei häntä inspiroi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sarja ei varmasti uppoa ihmisiin, jotka eivät osaa pysähtyä hetkeen. Ennen aika oli paljon hitaampaa ja se näkyy aikansa elokuvissa ja sarjoissa. Ennen ei ollut niin kiire kuin nykypäivänä ja nykypäivän vilkkaus näkyy nykypäivän elokuvissa ja sarjoissa.

Ja elettiin aikaa, jolloin suurimmalla osalla suomalaisista oli vielä vain kolme kanavaa, mistä valita. Melkein mikä tahansa sarja oli tapaus.

Nyt tiktok-porukat kuolee jo pelkkiin Falling-biisin alkuteksteihin, että miksei tää etene ja on niiiiiiiiin hidas???

Nykypäivänä on mielestäni liian nopeatempoisia elokuvia ja mä oon mieltynyt 90- ja 2000 luvun alun rytmiin. 30 vuotias kun oon.

Kyllä mä oon huomannut oman elämäni aikana rytmin vain tihentyneen ja voin kuvitella ajan olleen ennen syntymääni vielä hitaampaa.

Vaikka mä oonkin näinkin vanha, niin silti mä muistan vieläkin joitain 90-luvun juttuja ja hidastahan elämä silloin oli.

Oon mä nähnyt Twin Peaks -sarjaakin ihan lapsena, sillä sitähän ollaan näytetty 2000 luvun alussakin uusintana.

Mun elämä on muutenkin sellaista nykypäivänä, että mä nautin pysähtyä hetkeen ja tykkään vastaavanlaisia elokuvia paljon katsella.

Nykypäivänä mä oon kuullut niin monilta ihmisiltä, että heillä ei ole aikaa katsoa telkkua ja ei ole muutenkaan aikaa tehdä yhtään mitään ylimääräistä, että samaan oravanpyörään itse en halua joutua. Hidas ja rento elämäntyyli on mua varten.

Minä harvoin enää löydän itseäni miellyttäviä uusia elokuvia tai sarjoja. Niitä, joista pidän, on poikkeuksetta IMDB:ssä arvosteltu liian hitaiksi ja junnaaviksi, tylsiksi. Harmittaa, ettei hitaammin rakentuvaa viihdettä enää tehdä. Tai ei tietenkään tehdä, kun sille ei kai enää ole tilausta. Esim. Rectify ja ruotsalainen Tapahtui veden äärellä ovat olleet positiivisia yllätyksiä. Sori offtopic.

Vierailija
44/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempisarjani. Katsoin 1. kauden vuonna 2007 (?), kun tuli telkkarista. Myöhemmin loput. Kolmoskauden katsoin tuoreeltaan ja olin ällistynyt. Suurta taidetta. Kaverini sanoivat, että tekotaidetta.

Kaikki ei vaan ymmärrä Lynchia. Sehän joutui todella taistelemaan tuottajien kanssa, että sai tehtyä 3. kaudesta sellaisen kuin halusi. Kuvaukset meinattiin jättää kesken.

Upeaa, miten Laura sanoo 2. kaudella: See you in 25 years. Ja näin kävi, kaikki kietoutui yhteen ja homma nousi vielä aivan uudelle tasolle.

Kiitos David Lynch, aikamme nero!

Vierailija
45/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempisarjani. Katsoin 1. kauden vuonna 2007 (?), kun tuli telkkarista. Myöhemmin loput. Kolmoskauden katsoin tuoreeltaan ja olin ällistynyt. Suurta taidetta. Kaverini sanoivat, että tekotaidetta.

Kaikki ei vaan ymmärrä Lynchia. Sehän joutui todella taistelemaan tuottajien kanssa, että sai tehtyä 3. kaudesta sellaisen kuin halusi. Kuvaukset meinattiin jättää kesken.

Upeaa, miten Laura sanoo 2. kaudella: See you in 25 years. Ja näin kävi, kaikki kietoutui yhteen ja homma nousi vielä aivan uudelle tasolle.

Niin ja haluan vielä lisätä, että olen syntynyt vuonna 1990.

Vierailija
46/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ei voi pitää tästä sarjasta ja musiikeista. Aivan upea!

Vierailija
47/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nero todellakin

Vierailija
48/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaks oli aikoinaan todella loistava sarja, ja jokainen jakso oli nähtävä. Se tunnelma ja musiikki olivat jotain aivan erityistä. Vieläkin sarjan musiikki riipaisee sydäntä, jos sitä sattuu kuulemaan. Vaikka Twin Peaks oli melkoisen ahdistava ja pelottavakin, sai sen parissa myös nauraa. Osa hahmoista oli aivan hillittömiä.

Toki iällä oli varmasti jotain merkitystä sarjaa katsoessa, olin silloin parikymppinen. En muista, että esim. äitini olisi ollut sarjasta ihan yhtä tohkeissaan.

Mieheni muuten on käynyt aikoinaan Twin Peaksissa paikan päällä, ja myös yöpynyt samassa hotellissa kuin agentti Cooper. Arvatkaa, olenko kateellinen.

Vierailija
49/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Sehän on parasta mitä tv:ssä on koskaan ollut.

Tämä

Vierailija
50/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin Peaks ei ole myöskään pelkkä sarja, vaan siihen kuuluu myös elokuvat, jotka ovat oleellisessa osassa sarjaan.

Viisastuin tästä David Lynchin elokuviin liittyvästä videosta:

On olemassa elokuva, joka on oleellisessa osassa sarjaan, mitä tapahtui ennen sarjan jaksoja.

Vierailija
51/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla nykyihmiselle hidasta/omituista katsottavaa.

Itse en kyllä pitänyt siitä 90-luvullakaan. Oli niin outo sarja.

Vierailija
52/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Ei ole parasta nähnytkään - yliarvostettua roskaa.

Vierailija
53/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän voi olla nykyihmiselle hidasta/omituista katsottavaa.

Itse en kyllä pitänyt siitä 90-luvullakaan. Oli niin outo sarja.

Pitkitettyä jöötiä se oli jo 90-luvulla.

Vierailija
54/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin katsoa sitä silloin 90-luvulla, mutta en jaksanut kuin pari-kolme jaksoa.

Vierailija
55/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

En minä siitä pidä koska se on muka outo

Minä pidän siitä koska siinä on niin hyvä tunnelma. Vähän kuin teinirakkaus

Vierailija
56/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Ymmärrän kyllä miksi jotkut siitä pitää mutta itse en pidä.

Vierailija
57/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Mä en ole uskaltanut tuota uutta kautta katsoa, koska tuttujen mukaan alkuperäissarjasta on säilynyt outous mutta ei tunnelma. Nimenomaan sitä tunnelmaa rakastin.

Vierailija
58/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nero todellakin

Pahasti myöhässä neroksi - suomalaisten älykkyys piikittää vuosikerrassa 1978 ;)

Vierailija
59/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nero todellakin

Pahasti myöhässä neroksi - suomalaisten älykkyys piikittää vuosikerrassa 1978 ;)

Kännissäkö olet?

Vierailija
60/87 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Mä en ole uskaltanut tuota uutta kautta katsoa, koska tuttujen mukaan alkuperäissarjasta on säilynyt outous mutta ei tunnelma. Nimenomaan sitä tunnelmaa rakastin.

No sanottaisiinko, että et tule näkemään kovinkaan paljoa leppoisaa kahvinjuontia, vaan tunnelma on enemmän kuin Oppenheimer-leffasta. Kyle McLachlanilla kaksoisroolissa ja itse Lynchillä on sinänsä ihan hauskat roolihahmot, mutta useimmat tutut sivuhahmot ovat todellakin vain parin minuutin visiittejä ja sarja menee enemmän The Black Lodgen fantasiapuolelle. Osa näyttelijöistä tietty oli mennyt manan majoille ja se vaikutti tarinajatkumoon. Log Lady menehtyi muistaakseni heti kuvausten päätyttyä ja sittemmin sekä musiikkipuolen Julee Cruise, että Angelo Badalamenti ovat poistuneet joukoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi