Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikisinkkunaiset eivät ole valmiita tekemään minkäänlaisia kompromisseja parisuhteessa

Vierailija
30.08.2023 |

Heidän näkymys parisuhteesta on sellainen, että nainen jatkaa täysin samanlaista elämäntyyliä kuin ollessaan sinkkuja, mutta mies vain rahoittaa osan naisen menoista. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut luettuani tätä palstaa.

Kommentit (278)

Vierailija
241/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ikisinkut ( en halua yleistää) eivät muutenkaan ole valmiita joustamaan tai tekemään kompromisseja.

Esimerkiksi eräs ennen kovin läheinen ystävä, mitä pidempään on ollut sinkkuna sitä itekkäämmäksi on muuttunut. Ei ole valmis joustamaan ja näkee vain oman tarpeensa. Oli muutama vuosi sitten paljon empaattisempi mutta nykyään en tunnista enää samoja lämpimiä luonteenpiirteitä hänessä.

Vierailija
242/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessani tajusin kuinka hyvin mulla on asiat. Olen parisuhteessa miehen kanssa joka aina tasasin väliajoin ärsyttää mutta on kuitenkin ihana puoliso. Ei nipota turhista, on MIES eikä mikään hiiri, on herrasmies jonka maailma ei romahda jos maksaa kuluista enemmän. Näyttää ja tuoksuu hyvältä, on älykäs. Minä puolestaan haluan olla aina naisellinen ja pidän huolta ulkokuoresta. Molemmat tuo rahaa talouteen, minä vähemmän. Tykkään pitää kodin siistinä. Minä ehkä siivoan useimmin mutta mies hoitaa muut asiat. Tottakai parisuhteessa tehdään välillä kompromissejä. Miten ihmeessä kuvitellaan että parisuhde pysyy kasassa jos halutaan pitää kaikki erillään ja itsellään? Oma palkka, omat rahat, se joka tienaa enemmän käyttää enemmän rahaa itseensä koska ei halua jakaa sitä puolison kanssa? Ostetaanko eri ruoatkin jääkaappiin ja nimetään niin ettei vaan toinen ole loinen ja syö sen paremman tienaavan ruokia? Täh! Tehän olette ihan sekaisin koko sakki. Jääkää suosiolla sinkuiksi koska todennäköisesti teette jonkun toisen ihmisen elämän vaikeaksi ja noilla pelisäännöillä mikään suhde ei pidemmän päälle toimi.

Kuka teidät kasvatti noin itsekkäiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukemalla ei ehkä kannata päätellä mitään. Ikisinkkuuteen  voi olla monia syitä eivätkä ne ole läheskään aina huonoja syitä 😁. Taloudellisesti en usko että yhdenkään naisen tarvitsee olla parisuhteessa tullakseen toimeen. Siinä mielessä Suomi on hyvä maa elää sinkkuna.

Kyllä ne yleensä ovat huonoja syitä. Vai pidätkö hyvänä sellaista miestä, joka on ollut sinkkuna ja seksittä 10 vuotta? Luuletko, että yksikään miesmalli olisi sinkkuna ilman seksiä 10 vuotta? Sen sijaan moni vastakohta on.

Menemättä yksityiskohtiin tai yksittäisiin tapauksiin niin sinkkuus ei tarkoita samaa kuin seksittömyys. Eli ne eivät ole synonyymejä. Päinvastoin monen sinkun seksielämä on paljon vilkkaampaa ja parempaa kuin pitkässä suhteessa olevien. Tässäkin tietysti poikkeuksia.

Juuri siksi lisäsin tuon seksittömyyden. Koska monelle miehelle se on varmasti arkipäivää, enkä usko sinun olevan tällaisista sinkkumiehistä kiinnostunut. Joten sille sinkkuudelle yleensä on vain huonoja syitä, jos se jatkuu vuosia eteenpäin. Sille on aina syynsä. Olkoonkin syy sitten vaikka se, että ihminen ei halua parisuhdetta. Syy on sekin.

Mutta jos ihminen itse, tietoisesti, ei halua parisuhdetta, niin miten se on huono syy olla sinkku ihan tasan niin kauan kuin itse haluaa? Samalla logiikalla ihminen, joka haluaa parisuhteen, haluaa sen vain huonoista syistä, koska itsetehdyt päätökset eivät voi perustua muuhun kuin huonoihin syihin. Tällainen huono syy siihen, miksi parisuhde halutaan, voisi olla vaikka, että yksinasuminen on kalliimpaa. Parisuhteessa oleva voisi olla sinkku ja asua yksin, mutta hän on "pakosta" valinnut parisuhteen, koska huono syy X.

Minä en halua koiraa. Olenko koirallisten ihmisten mielestä jotenkin ahdistunut, epäonnistunut ja minulla on vain huonoja syitä huonoon elämään, kun en halua koiraa?

Ajatus sen takana, että itsevalittu sinkkuus on silti jostain negatiivisesta lähtösyystä valittu johtuu vaan siitä, että parisuhde nähdään oletusarvona elämässä, jota kohti kaikkien on mentävä. Halusi tai ei.

Vierailija
244/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli kymmenen sivua jankutusta, mutta yhtäkään järkevää perustelua ei ole löytynyt sille, että miksi omannäköistä elämäänsä elävän ikisinkun naisen pitäisi tehdä yhtään minkäänlaista kompromissiä miehen takia?

Ikisinkulle on kehittynyt tuollainen toimintamalli, jolla hän suojelee itseänsä joltakin ahdistavalta tunteelta. Siinä typistää itsensä eikä ihminen silloin elä täyttä elämää.

Suojelee itseään miltä? Omannäköisestä elämästä kiinnipitämiseltä?

Vierailija
245/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessani tajusin kuinka hyvin mulla on asiat. Olen parisuhteessa miehen kanssa joka aina tasasin väliajoin ärsyttää mutta on kuitenkin ihana puoliso. Ei nipota turhista, on MIES eikä mikään hiiri, on herrasmies jonka maailma ei romahda jos maksaa kuluista enemmän. Näyttää ja tuoksuu hyvältä, on älykäs. Minä puolestaan haluan olla aina naisellinen ja pidän huolta ulkokuoresta. Molemmat tuo rahaa talouteen, minä vähemmän. Tykkään pitää kodin siistinä. Minä ehkä siivoan useimmin mutta mies hoitaa muut asiat. Tottakai parisuhteessa tehdään välillä kompromissejä. Miten ihmeessä kuvitellaan että parisuhde pysyy kasassa jos halutaan pitää kaikki erillään ja itsellään? Oma palkka, omat rahat, se joka tienaa enemmän käyttää enemmän rahaa itseensä koska ei halua jakaa sitä puolison kanssa? Ostetaanko eri ruoatkin jääkaappiin ja nimetään niin ettei vaan toinen ole loinen ja syö sen paremman tienaavan ruokia? Täh! Tehän olette ihan sekaisin koko sakki. Jääkää suosiolla sinkuiksi koska todennäköisesti teette jonkun toisen ihmisen elämän vaikeaksi ja noilla pelisäännöillä mikään suhde ei pidemmän päälle toimi.

Hmm, ei parisuhde ole ainakaan tuonut sydämen viisautta, jos niputat aivan kaikki sinkut itsekkäiksi paskiaisiksi.

Minä itse olen sinkku ja kelpuutan vain suhteen, jossa minulla on hyvä olla. Kuten sinäkin. En ole sellaista vielä löytänyt, joten olen sinun mukaasi itsekäs ja joustamaton. Samalla ajatuksella sinun olisi pitänyt aikoinaan vaan ottaa joku kumppani, ihan sama millainen, koska muutenhan olet itsekäs sinkku.

Vierailija
246/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteesi ei olisi hyvä, olisitko silloin sinkku ja etsisit sopivaa kumppania? Jos vastauksesi on kyllä, olet itsekäs, kuten sinkut näemmä ovat siinä tapauksessa, että he haluavat hyvän parisuhteen. 

Jos ikisinkku ei parisuhdetta halua, se hänelle suotakoot.

Ihan yhtä fiksu ajatusten virta kuin se, että jos ei halua lapsia mistään syystä, on itsekäs ja lapsellinen, joka ei osaa ottaa vastuuta elämästään eikä ole kasvanut aikuseksi... Tahattomasti lapsettomatkin ovat samassa nipussa itsekkäitä ja epäkypsiä. Vanhemmuus jalostaa, parisuhde jalostaa!

Vierailija
247/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?

Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.

Et taida tuntea kovin montaa naista?

Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.

Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.

Sitten kun ei osta niitä vaatteita, ei meikkejä eikä kiinnosta sisustaminen millään tavalla niin mies valittaa ulkonäöstä ja siitä että mikset sä sisusta kun olet nainen, täällä on ikävän näköistä.

Sisustamisen puutteesta tuskin yksikään mies välittää vaan päinvastoin on tyytyväinen, ettei rahaa kulu turhuuksiin. Meikissä riittää minimimäärä.

Ohiksena, meikkeihin ei oikeasti mene kovin paljon rahaa. Arvioisin, että käytän itse niihin noin 10-30 euroa kuukaudessa. Ja niin köyhä en sentään ole että tämä ajaisi minut vararikkoon ja mies parka joutuu maksamaan kaiken elämisen.

Vierailija
248/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?

Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.

Ahaa. Itsellä on kokemusta esim sellaisesta miehestä joka palkkapäivänä osti autoonsa uudet stereot, vahvistimen ja kasan kaiuttimia ja sitten kun kysyin, että laittoiko mies mun tilille vuokrarahat (eli siis sen oman puolikkaansa) ennen tuota ostosreissuaan niin mies oli aivan hoomoilasena, että saithan säkin palkan niin miksei sitä vuokraa voida maksaa niistä..

Se vasta olikin sitten mielenkiintoinen keskustelu mikä käytiin tulevan kuukauden ruokapolitiikasta sekä sähkölaskusta ym.

Vierailija
249/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukemalla ei ehkä kannata päätellä mitään. Ikisinkkuuteen  voi olla monia syitä eivätkä ne ole läheskään aina huonoja syitä 😁. Taloudellisesti en usko että yhdenkään naisen tarvitsee olla parisuhteessa tullakseen toimeen. Siinä mielessä Suomi on hyvä maa elää sinkkuna.

Kyllä ne yleensä ovat huonoja syitä. Vai pidätkö hyvänä sellaista miestä, joka on ollut sinkkuna ja seksittä 10 vuotta? Luuletko, että yksikään miesmalli olisi sinkkuna ilman seksiä 10 vuotta? Sen sijaan moni vastakohta on.

Menemättä yksityiskohtiin tai yksittäisiin tapauksiin niin sinkkuus ei tarkoita samaa kuin seksittömyys. Eli ne eivät ole synonyymejä. Päinvastoin monen sinkun seksielämä on paljon vilkkaampaa ja parempaa kuin pitkässä suhteessa olevien. Tässäkin tietysti poikkeuksia.

Miksi nainen siis aloittaisi parisuhteen, kun seksielämä sinkkuna on parempaa?

No ei varmaan aloitakaan :D

Vierailija
250/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että naiset rupsahtavat siinä 35-vuotiana ja siitä eteenpäin eivät kelpaa edes halveksimilleen duunareille.

Samalla tavalla ne miehet rupsahtaa kun alkaa neljäkymppiä lähestyä. Mutta jännästi molemmat vain löytävät uusia kumppaneita myös tuon maagisen iän jälkeen.

Vierailija
251/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍨 My Life💖

Vierailija
252/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tuntea kovin montaa naista?

Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.

Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.

Sitten kun ei osta niitä vaatteita, ei meikkejä eikä kiinnosta sisustaminen millään tavalla niin mies valittaa ulkonäöstä ja siitä että mikset sä sisusta kun olet nainen, täällä on ikävän näköistä.

Sisustamisen puutteesta tuskin yksikään mies välittää vaan päinvastoin on tyytyväinen, ettei rahaa kulu turhuuksiin. Meikissä riittää minimimäärä.

Ohiksena, meikkeihin ei oikeasti mene kovin paljon rahaa. Arvioisin, että käytän itse niihin noin 10-30 euroa kuukaudessa. Ja niin köyhä en sentään ole että tämä ajaisi minut vararikkoon ja mies parka joutuu maksamaan kaiken elämisen.

Aivan taatusti tuo on palstamiehille sen luokan investointi että eivät pystyisi vaan sinä joutuisit heidät elättämään jos 30 euroa pitäisi jostain löytyä ylimääräistä käyttörahaa.

Vierailija
253/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä miesmalleista tiedän, eivät ne välttämättä ole juuri naisten kanssa seksisuhteissa. Mutta kuitenkin, none of my business.

Vierailija
254/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että tuo kompromissien tekeminen tarkoittaa käytännössä sitä että vain nainen joustaa mukautuen miehen mieltymyksiin ja oikkuihin.

Tuntuu erikoiselta, että esim se vahvasti kaljanjuontiin mieltynyt mies ei katsele sieltä lähipubistaan sopivaa kumppania niistä vakkariasiakkaista, joille myös huikka maistuu.

Ehei, tällainen mies tahtookin naisen joka ei juurikaan juo mutta jolle ei ole ongelma lainkaan, että ukko tissuttaa kaikki vapaa-ajat ja röhnöttää sitten sammuneena ties missä. Miksi nämä kaljanviemät miehet ei halua parisuhteeseen jonkun tuksun kanssa jonka elämäntavat olisi hyvinkin samankaltaiset?

Vierailija
255/278 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi luettuani tajusin, että ei se taida niin hääviä parisuhteessa olla, kun kateuttasi sinkkunaisia sinkkuudesta ja isekkyydestä syyllistät.

En halua parisuhteeseen. Sen kun palvot ja palvelet miestäsi ja pikkuhiljaa haihdut pois. Suomi on yksi harvoista maista, jossa nainen voi valita sinkkuuden ja lapsettomuuden. Se valttikortti kannattaa hyödyntää.

Vierailija
256/278 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli kymmenen sivua jankutusta, mutta yhtäkään järkevää perustelua ei ole löytynyt sille, että miksi omannäköistä elämäänsä elävän ikisinkun naisen pitäisi tehdä yhtään minkäänlaista kompromissiä miehen takia?

Minä vastaan miehenä, että en ole ikinä ymmärtänyt, miksi naiset alkavat monogamisiin suhteisiin miesten kanssa ylipäätään? En tajua sitä lukuisista eri syistä. En ymmärrä, mihin naiset tarvitsevat parisuhdetta. En ikinä opi sitä käsittämään.

mies saa ehdotonta rakkautta naiselta vain jos sillä on tarjota jotain...

Eihän se silloin ole ehdotonta. Sitä paitsi ehdottomasta rakkaudesta jauhavat vain pesroonallisuushäiriöiset sekopäät, jotka eivät itse osaa rakastaa ja toimia tunneyhteydessä, etsivät naisesta äitiä. Jos joku puhuu noilla termeillä, JUOKSE!

Vierailija
257/278 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä tajuat, että vapaana on miehistä jämät. Kaikki miehesi kaltaiset ovat suhteissa. Mitäs itse tykkäisit, että vaihdetaan sun miehen paikalle joku kontrolloiva, pihi luuseri, joka ei osaa keskustella eikä kohdata intiimisti ja pitää sinua esineenä? Itsekäs, kun alkaisit suunnitella eroa?

Vierailija
258/278 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee yksilökohtaista. Itse voin jo laskea olevani ikisinkkumies. Olen seuran treeneissä viitenä päivänä viikossa ja en tästä halua karsia. Käytännössä tämä tekee parisuhteesta mahdottoman, joten en edes koita ketään löytää. Olen ajankäyttöni valinnut ja valintaani tyytyväinen.

259/278 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa muuten tarkalleen mun kokemuksia suomalaisten miesten kanssa treffailusta! ABC ja kahvit

tätönen 23

Vierailija
260/278 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätönen23 kirjoitti:

Vastaa muuten tarkalleen mun kokemuksia suomalaisten miesten kanssa treffailusta! ABC ja kahvit

Viime vuosien aikan ehtinyt treffailemaan ja aina on yhdessä sovittu mitä tehdään. Joskus on menty kahvilla, toisinaan kävelylle, välillä museoon, saatettu käydä treenaamassa, on käyty leffassa, joskus syömässä ja onpa joskus sovittu petitreffitkin. Sellaista elokuvien "mies suunnittelee treffit ja esittää virallisen kutsun" mallia ei ole ollut kertaakaan,