Yläkaapiton keittiö, oletteko olleet tyytyväisiä?
Miten ratkaisitte tuon säilytystila"vajeen"? Onko yläkaapiton keittiö toiminut ja minkä kokoinen keittiönne on?
Nyt haussa siis kokemuksia (hyviä ja huonoja) nimenomaan niiltä joilla tuollainen yläkaapiton keittiö on, ei mitään mutuilua!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yläkaapiton keittiö. Ei ole avokeittiö vaan erillinen keittiö. Yhdessä keittiön "nurkassa" on tilava kolmikulmainen ovellinen ruokakomero, jossa on hyllyjä katosta lattiaan. Siellä säilyvät kuivamuonat ja paljon, paljon muuta. Oven kun avaa syttyy valo ruokakomeroon. Kätevä ja tilaa riittää.
Minkä kokoinen keittiö on?
Mielestäni se on järjetön. Seinillä on hukkatilaa, koska kaappeja tarttee olla keittiössä. Toki jos on sinkku joka ei laita ruokaa niin ei tartte kaappejakaan. Kannattaa katsoa hiukka tulevaisuuteen.
Säilytystilavajetta ei ole, sillä keittiö on tosi iso. Lisäksi meillä on valtava kodinhoitohuone, jossa säilytetään asioita, jotka olisivat turhan suuria keittiöön, ja joita tarvitaan vain kerran vuodessa, kuten mehumaija.
Voihan niitä kaappeja sitten myöhemmin lisätä jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on järjetön. Seinillä on hukkatilaa, koska kaappeja tarttee olla keittiössä. Toki jos on sinkku joka ei laita ruokaa niin ei tartte kaappejakaan. Kannattaa katsoa hiukka tulevaisuuteen.
Onko sulla siis yläkaapiton keittiö?
Vierailija kirjoitti:
Ei seinillä ole mitään hukkatilaa. Meillä on keittiössä seinillä kolme isoa ikkunaa. Sehän se syy yläkaapittomuuteen on.
Meillä U-mallinen keittiö, oikeastaan tupakeittiö, jossa yksi seinä oli ilman yläkaappeja. Laitettiin avohyllyt siihen ja on tosi raikas. Ei mitenkään älyttömästi kerää esim rasvapölyä kun ei ole ihan lieden vieressä.
Mulla kaikki on juuri yläkaapeissa, alhaalla tuskin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaikki on juuri yläkaapeissa, alhaalla tuskin mitään.
Sitten teillä ei taida olla yläkaapiton keittiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muutama vuosi sitten. Leivoin ja tein ruokaa kotona. Yläkaappeja kaipasin josta olisi ollut helppo ottaa tarvitsemansa astiat ja muut tarvikkeet esim jauhot, mausteet etc.etc. Ja jonne laittaa tiskatut astiat.
Nyt asunnossani on yläkaapit ja olen erittäin tyytyväinen koska homma pelittää ihan eri tavalla kuin entisessä kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muutama vuosi sitten. Leivoin ja tein ruokaa kotona. Yläkaappeja kaipasin josta olisi ollut helppo ottaa tarvitsemansa astiat ja muut tarvikkeet esim jauhot, mausteet etc.etc. Ja jonne laittaa tiskatut astiat.
Nyt asunnossani on yläkaapit ja olen erittäin tyytyväinen koska homma pelittää ihan eri tavalla kuin entisessä kämpässä.
Missä teillä oli nuo tavarat siinä yläkaapittomassa keittiössä ja miksi se ei toiminut?
Ei kai trendiminimalisteilla ole mitään keittiöön kaappeihin pantavaa! Sitäpaitsi kaikki ruoka tulee Woltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä teillä oli nuo tavarat siinä yläkaapittomassa keittiössä ja miksi se ei toiminut?
Nyt meni jankkaaja jo yli, kuten varmaan huomaatkin. Tai enpä tiedä, noilla lahjoilla ehkä meni ohi. Sun yläkaapit on tyhjillään
Mulla ei ole yläkaapiton, mutta uuden mitoituksen yläkaapit on käyttökelvottomat 160 cm pitkälle.
Jos asuttais tuolla vakituisesti, tehtäis remonttia ja laskettais kaapit sen 10cm alemmas. Mutta kun se on loma-asunto, tavaraa on vähemmän ja tupla-ii mahdollistaa riittävän määrän alalaatikoita, joten olkoon.
Vapaaehtoisesti en itselleni yläkaapitonta suunnittelisi. Esim kuivauskaappi on jatkuvassa käytössä kotona ja kakkosessa.
Säilytän keittiön alakaapeissa vintage-käsilaukkujani. Ruokaa en tee.
Minulla ei mahdu tavarat edes normikeittiöön. Mihinköhän laittaisin ne, jos ei yläkaappeja olisi?
Muutimme pari vuotta asuntoon, jossa on tällainen keittiö ja tällä kokemuksella en sitä itse valitsisi. Neljän hengen talous (vain), mutta paljon on tavaraa pöydillä ja tasoilla, kun kaappitila ei millään riitä. Ei jatkoon.
Ei ole kokemusta eikä takuulla tule olemaankaan. Seinien yläosa on aina hukkatilaa, oli kyseessä mikä huone tahansa. Ymmärrän kyllä että on niitäkin, joille keittiöksi riittää pelkkä foodora-sovellus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakaapeissa, joista osa oli vedettäviä ja osassa oli ovi. Osa astioista - kupit+lasit - oli olohuoneen lipaston laatikossa, osa jopa vaatehuoneessa (isommat kattilat ja pannut joita harvemmin tarvin). Kyllä se aikansa toimi koska kämppä oli muuten ihan kiva, mutta en todellakaan kaipaa sitä.
Minulla on yläkaapiton keittiö. Ei ole avokeittiö vaan erillinen keittiö. Yhdessä keittiön "nurkassa" on tilava kolmikulmainen ovellinen ruokakomero, jossa on hyllyjä katosta lattiaan. Siellä säilyvät kuivamuonat ja paljon, paljon muuta. Oven kun avaa syttyy valo ruokakomeroon. Kätevä ja tilaa riittää.