Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Vierailija kirjoitti:
Loft - jakso oli mielenkiintoinen.
Rakennuksista ihanin oli vanha sairaala.
Voittaja oli taitavasti sisustettu, mutta itse asuisin mieluummin hieman minimalistisemmassa kodissa; esim. siinä toiseksi tulleessa.
Mutta tuomarit oli kyllä oikeassa siinä, että toiseksi tulleen sisustukseen olis ripaus rouheutta tuonut vähän lisäpotkua.
Tuomarit on todella epäloogisia:
Tuo sairaalakoti oli kuitenkin rempattu kokonaan itse, koko iso rakennus oli käyty läpi, ympäristö siivottu.
Sitten maristiin kun viimeinen rouheus puuttui.
Edellisen jakson kuitenkin voitti koti jonka piha oli kokonaan laittamatta eikä sisällä edes ollut kunnolla sisustettu. Siinä riitti ne muutamat tapetit ja remppa.
Hanna Sumari jakelee kymppejä ihan liian hövelisti.
Tässä loft-jaksossa en ollenkaan jotenkin käsitä Sinin arvosanoja. Onko lie liikaa leikattu selostusta, kun ylistyksen päätteeksi antaa kasin, eikä selitä juuri miksi? Ihan kuin olisi antanut vain asunnon ulkopuolen tai tuttuuden perusteella arvosanan. Onneksi "oikea" koti pääsi kuitenkin jatkoon, kakkonen oli niin persoonaton, eihän niitä mitenkään voinut verrata toisiinsa.
Melkein kaikissa jaksoissa olen ollut tuomarien kannalla, mutta nyt menin hämilleni 😅 kaikki olivat muutenkin jotenkin aika väkinäisiä tuossa viimeisessä kodissa, huima ero ihastuksen huokauksiin monissa muissa kodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi virkistävää, jos tuomarit joskus antaisivat pisteiksi vaikka 5 tai 6 - nyt numerot ovat vain 8-10, joskus on annettu seiska. Kaikki kodit ovat keskenään samanlaisia omissa alalajeissaan. Ja silti meidän näköisiä.
Ohjelma on liikaa toistanut itseään, ja tuomareiden imelä kielenkäyttö ja samanlaisina toistuvat kommentit kyllästyttävät. Hanna Sumari hokee koko ajan sanoja tosi, totta, käyttää ylisanoja. Muut tuomarit ovat olevinaan analyyttisempia. Pakko kai heidän in kehua, vaikka kuinka olisi hirveitä ratkaisuja arvosteltavana.
Koteja ei oikeastaan voi arvostella, kauneus on katsojan silmissä.Taitaa joutaa lopettaa koko ohjelma tai ainakin vaihtaa tuomarit.
Juuri näiden syiden takia laittaisin ohjelman vähäksi aikaa mietintään (kommentoin näin äsken).
Osallistujia ei varmaan löytyisi enää yhden kauden jälkeen, jos arvosanaksi voisi saada vaikka kutosen :-D Juuri tuo saman toisto tökkii, ja se punaisen maton äimistely. Mun mielestä ne analyysit värien käytöstä yms on kiinnostavia ja varsinkin siitä Terosta pidän. Itse en kaipaa sitä tunnetta, että katson useita kertoja samaa ohjelmaa. Mutta toki jos tämä formaatti toimii näin suuren yleisön mielestä niin jatkukoon vaikka ikuisesti.
Varmaan niissä, jotka kotinsa haluavat ohjelmaan, olisi viitosen ja kuutosen arvoisia, jos olisivat päässeet loppukilpailuun. Nämähän ovat kuitenkin jo etukäteen käyneet läpi arvioinnin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tätä on ihan mukava seurata. On selvää, että ohjelma tavallaan toistaa itseään, koska aihepiiri ja teemakin on sama vuodesta toiseen, sitä on aika vaikea välttää. Toisaalta ohjelmaan on varmasti aika vaikea saada koteja, koska on monia, jotka eivät halua kotiaan (tai itseään) julkisuuteen. Meidänkin kotimme on esitelty (anonyymisti) sisustuslehdessä, mutta tuollaiseen ohjelmaan en ikinä suostuisi (ei sen puoleen, että olisi kysyttykään :D ), koska en halua itselleni minkäänlaista julkisuutta.
Eiköhän tuonne tule koteja aivan riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saimmeko tähänkin ohjelmaan draamaa tuomarien yksityiselämän kautta:D
Ikävää, jos aikuiset ihmiset riitelee tai välit poikki. Jospa tässä tapauksessa hyvä puoli olisi se, että tuomarit menisi vaihtoon?
Muutenkin olisi mukava nähdä tuomarointia uusin kasvoin ja mielipitein.
Useita kausia katsoneena voi jo arvata, mitä tuomarit sanoo ja mikä on heidän mielestään kaunein koti.Tuomarit ovat ihan hyviä. Mietipä jos Hannan tilalle tulisi joku Pimiä tai Lahtinen. Kyllä nykyinen kolmikko on parempi kuin itseään tyrkylle laittavat tyhjäpäät.
Jos tilalle otetaan uusi, niin odotan ettei oteta ketään tavisjulkkista, vaan henkilö, jolla on kokemusta sisustamisesta tms. Sisustussuunnittelija ? Heitä kyllä löytyy ja kuka vaan oppii kirjaamaan arviointipisteet noista. Ei siihen tarvita " toimittajaa" miltään tasolta.
Toisaalta tuossa on nyt kaksi asiantuntijaa ja tavis.
Loft-jaksossa paras voitti. Sisustus oli erittäin hyvin toteutettu.
Muuten nämä loft-asunnot eivät minua erityisemmin viehätä. En tykkää madalletuista osista, kummallisista mittasuhteista, parvirakennelmista, jyrkistä portaista yms.
Isot ikkunatkaan eivät pelasta muuten kökköä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Loft-jaksossa paras voitti. Sisustus oli erittäin hyvin toteutettu.
Muuten nämä loft-asunnot eivät minua erityisemmin viehätä. En tykkää madalletuista osista, kummallisista mittasuhteista, parvirakennelmista, jyrkistä portaista yms.
Isot ikkunatkaan eivät pelasta muuten kökköä asuntoa.
Minä tykkäsin eniten siitä Tampereen asunnosta. Se oli yhtenäinen ja valoisa.
Tampereen kämppä oli tylsä ja liian täynnä tavaraa.
Ikkunaton makuuhuone oli kyllä vähän ahdistava kuitenkin, vaikka kuinka korkea oli.
Lämpö nousee aina ylös, joten turhaa lämmittää kattoa neljän metrin korkeudessa. Ikkunanpesu myös hankalaa. Tehdasrakennus on... no, tehdasrakennus.
Kaikki loftit tällä kertaa huonoja. Lpr olisi ollut paras, jos olisi sisustettu hyvin.
Olisipa muuten erinomainen idea tehdä tämä ohjelma niin, ettei omistajia esiteltäisi ollenkaan. Voisi tulla paljon mielenkiintoisia taloja meidän iloksemme esiteltäviksi :) Mäkään en ikinä lähtisi tähän ohjelmaan saati sitten mieheni, ei todellakaan ikinä :D
Sisustustavaraa on aivan liikaa. Ohjelmassa ne ovat tietenkin siististi, mutta arjessa, kun on vaatteita, kasseja, astioita jne. esillä, niin menisi hermo tavarapaljouden kanssa.
Jatkoon mennyt loft-koti oli kodikas ja lämminhenkinen ja keittiö oli hyvän kokoinen. Sisustus oli just passeli noihin raameihin.
Vierailija kirjoitti:
En kerro tarkemmin, mutta seuraavan jakson voittaja (puutalot) oli kyllä sellaisen tuomarivedätyksen tulos, että ei mitään rajaa. Katsokaa itse, mutta talo on kaikkea muuta kuin mitä tuomarit ylistivät. Makuasioita toki, mutta todellisuudessa talo oli kolkko, tylsä ja kaikkea muuta kuin kodikas. Toivottavasti asiaan ei vaikuttanut muut seikat kuin itse talo.
En ymmärrä, missä tuossa näkyi minkäänlainen tuomarivedätys. Sen tarkemmin jaksoon menemättä, mielestäni myöskin voittaja oli kauniimpi ja kodikkaampi sisustukseltaan kuin kilpailijansa ja ennen kaikkea suunnitelluin kokonaisuus.
Seiskassa juttu tuomareiden mahdollisesta välirikosta. Enpä tosin totuutta tiedä.
Äh kun oli tylsiä sisustuksia lofteissa, vaikka aivan upeita rakennuksia! Harmitti!
Noista ois saanut aikaiseksi vaikka mitä. Olis laittanut väriä ja tummuutta seiniin, vanhoja esineitä, isoja mattoja, oikeita isoja kirjahyllyjä, paljon taidetta.. ai että, sormet syyhyäis laittaa noi olmit sisustukset uusiks!
Ja joo kaikki tekee tyylillään, mutta nyt oli vedetty kaikki uudeksi, valkoiseksi ja tasaiseksi. Plääh!
Vierailija kirjoitti:
Äh kun oli tylsiä sisustuksia lofteissa, vaikka aivan upeita rakennuksia! Harmitti!
Noista ois saanut aikaiseksi vaikka mitä. Olis laittanut väriä ja tummuutta seiniin, vanhoja esineitä, isoja mattoja, oikeita isoja kirjahyllyjä, paljon taidetta.. ai että, sormet syyhyäis laittaa noi olmit sisustukset uusiks!
Ja joo kaikki tekee tyylillään, mutta nyt oli vedetty kaikki uudeksi, valkoiseksi ja tasaiseksi. Plääh!
Minusta siinä voittajassa oli paljon tummuutta, hyllyjä ja taidetta. Hauskan näköinen koti, jossa oli nähty vaivaa eikä vaan rahalla ostettu.
Kyllä loft-jaksossa oikea voitti. Säästetty mahdollisuuden mukaan vanhaa, uusi toteutettu tyylikkäästi ja kekseliäästi ilman omituisia kattolevyjä tai -rakenteita.
Otin jo aikaisemmin kantaa tuomareihin. Mutta totuus on, että olipa tuomareina keitä tahansa, aina joku kokisi, että yksi tai kaikki heistä ovat jollain tavalla ärsyttäviä...
Loft - jakso oli mielenkiintoinen.
Rakennuksista ihanin oli vanha sairaala.
Voittaja oli taitavasti sisustettu, mutta itse asuisin mieluummin hieman minimalistisemmassa kodissa; esim. siinä toiseksi tulleessa.
Mutta tuomarit oli kyllä oikeassa siinä, että toiseksi tulleen sisustukseen olis ripaus rouheutta tuonut vähän lisäpotkua.