Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Rintamamiestaloista tykkäsin voittajasta. Ensimmäisessä Perniön talossa oli ihana piha, mutta se sisustus oli kyllä ankea, mökkimäinen. Toinen, joka voittikin, Tammisaaren talo, oli ehdottomasti omakin suosikkini - piha oli karu, mutta sitä ei siinä arvostellakaan vaan taloa. Kolmas talo eli moderni rintamamiestalo oli sumppuisen ahdas ja sisustus tyylikäs mutta "pliisu", turhankin hillitty ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Rintamamiestaloista tykkäsin voittajasta. Ensimmäisessä Perniön talossa oli ihana piha, mutta se sisustus oli kyllä ankea, mökkimäinen. Toinen, joka voittikin, Tammisaaren talo, oli ehdottomasti omakin suosikkini - piha oli karu, mutta sitä ei siinä arvostellakaan vaan taloa. Kolmas talo eli moderni rintamamiestalo oli sumppuisen ahdas ja sisustus tyylikäs mutta "pliisu", turhankin hillitty ja turvallinen.
Kotiin kuuluu kyllä paljon muutakin kuin remonttitulos. Tammisaaren taloa ei ollut edes sisustettu, muutamia mitäänsanomattomia huonekaluja vain kanneltu sisään, ja kokonaisuus oli todella ankea.
Huvittavinta oli se, että pönttöuunin mukaan tällättyä leikkiautoa lähikuvattiin, kun oikein muutakana ei ollut.
Varsinkin olohuone oli todella kamala, telkkari siellä nurkassa kiikkerällä tasolla paraatipaikalla ja sohvanurkka kerätty kuin oltaisiin muuttotalkoissa vähän räiskitty istuimia kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini itse asuu rintamamiestalossa, mihin on rakennettu elintasosiipi. Katso ja punnitse, miten onnistunut toteutus.
Itse asiassa se ei ole siipi, vaan hän rakensi siihen toisen talon patiksi. Ja taisi se alkuperäinenkin olla vanhempi kuin rintsikka. Ihan susiruma koti hänlellä.
Rinatikkahullu taas aktivoitui.
Siis rintsikkahullu, piti kirjoittamani:)
Sinillä hieman liian paljastava puku, on jo yli nelikymppinen.
Meinaatko, että Sinin ei tarvitse käyttää rintsikoita, koska asuu jo rintsikoissa?
Olisi virkistävää, jos tuomarit joskus antaisivat pisteiksi vaikka 5 tai 6 - nyt numerot ovat vain 8-10, joskus on annettu seiska. Kaikki kodit ovat keskenään samanlaisia omissa alalajeissaan. Ja silti meidän näköisiä.
Ohjelma on liikaa toistanut itseään, ja tuomareiden imelä kielenkäyttö ja samanlaisina toistuvat kommentit kyllästyttävät. Hanna Sumari hokee koko ajan sanoja tosi, totta, käyttää ylisanoja. Muut tuomarit ovat olevinaan analyyttisempia. Pakko kai heidän in kehua, vaikka kuinka olisi hirveitä ratkaisuja arvosteltavana.
Koteja ei oikeastaan voi arvostella, kauneus on katsojan silmissä.
Taitaa joutaa lopettaa koko ohjelma tai ainakin vaihtaa tuomarit.
Vierailija kirjoitti:
Olisi virkistävää, jos tuomarit joskus antaisivat pisteiksi vaikka 5 tai 6 - nyt numerot ovat vain 8-10, joskus on annettu seiska. Kaikki kodit ovat keskenään samanlaisia omissa alalajeissaan. Ja silti meidän näköisiä.
Ohjelma on liikaa toistanut itseään, ja tuomareiden imelä kielenkäyttö ja samanlaisina toistuvat kommentit kyllästyttävät. Hanna Sumari hokee koko ajan sanoja tosi, totta, käyttää ylisanoja. Muut tuomarit ovat olevinaan analyyttisempia. Pakko kai heidän in kehua, vaikka kuinka olisi hirveitä ratkaisuja arvosteltavana.
Koteja ei oikeastaan voi arvostella, kauneus on katsojan silmissä.Taitaa joutaa lopettaa koko ohjelma tai ainakin vaihtaa tuomarit.
Juuri näiden syiden takia laittaisin ohjelman vähäksi aikaa mietintään (kommentoin näin äsken).
Osallistujia ei varmaan löytyisi enää yhden kauden jälkeen, jos arvosanaksi voisi saada vaikka kutosen :-D Juuri tuo saman toisto tökkii, ja se punaisen maton äimistely. Mun mielestä ne analyysit värien käytöstä yms on kiinnostavia ja varsinkin siitä Terosta pidän. Itse en kaipaa sitä tunnetta, että katson useita kertoja samaa ohjelmaa. Mutta toki jos tämä formaatti toimii näin suuren yleisön mielestä niin jatkukoon vaikka ikuisesti.
Ohjelmaan saisi paremmin kiinnostavia kohteita, jos siitä osallistumisesta palkittaisiin muutkin kuin se voittaja. Siis niin että jo ehdokkaiksi päässeet saisivat pienen palkinnon.
Ja tuo että jokin työryhmä netistä etsii ehdokkaita? Kovin itseään toistavia instakoteja on sitten saaliina.
Minusta tätä on ihan mukava seurata. On selvää, että ohjelma tavallaan toistaa itseään, koska aihepiiri ja teemakin on sama vuodesta toiseen, sitä on aika vaikea välttää. Toisaalta ohjelmaan on varmasti aika vaikea saada koteja, koska on monia, jotka eivät halua kotiaan (tai itseään) julkisuuteen. Meidänkin kotimme on esitelty (anonyymisti) sisustuslehdessä, mutta tuollaiseen ohjelmaan en ikinä suostuisi (ei sen puoleen, että olisi kysyttykään :D ), koska en halua itselleni minkäänlaista julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tätä on ihan mukava seurata. On selvää, että ohjelma tavallaan toistaa itseään, koska aihepiiri ja teemakin on sama vuodesta toiseen, sitä on aika vaikea välttää. Toisaalta ohjelmaan on varmasti aika vaikea saada koteja, koska on monia, jotka eivät halua kotiaan (tai itseään) julkisuuteen. Meidänkin kotimme on esitelty (anonyymisti) sisustuslehdessä, mutta tuollaiseen ohjelmaan en ikinä suostuisi (ei sen puoleen, että olisi kysyttykään :D ), koska en halua itselleni minkäänlaista julkisuutta.
Joskus voisi olla sellaisia jaksoja tai koko kausi, jossa henkilöt eivät ole ollenkaan esillä. Jokainen kertoo kuitenkin miten ollaan tehty tästä oman näköinen koti ja taide ja sisustus on yhteinen harrastus. Ja onko myös tarpeen kertoa jokaisesta talosta, että missä kunnassa se sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voisi olla sellaisia jaksoja tai koko kausi, jossa henkilöt eivät ole ollenkaan esillä. Jokainen kertoo kuitenkin miten ollaan tehty tästä oman näköinen koti ja taide ja sisustus on yhteinen harrastus. Ja onko myös tarpeen kertoa jokaisesta talosta, että missä kunnassa se sijaitsee.
Tällainen anonymiteetin mahdollisuus toisi ohjelmaan varmasti uusia mielenkiintoisia kohteita.
Minua rasittaa noissa kohteissa se, että osa on ollut vaikka kuinka paljon jo muuallakin esillä.
Se Korson asemakin oli jo Kuka asuu täällä -ohjelmassa, on blogi, on instagram, ainakin yhdessä lehdessä...
Vierailija kirjoitti:
Koteja ei oikeastaan voi arvostella, kauneus on katsojan silmissä.Taitaa joutaa lopettaa koko ohjelma tai ainakin vaihtaa tuomarit.
Luuletko, että ihmiset antaisi kotinsa ohjelmaan haukuttavaksi?
Kuten itsekin sanot, on arvostelujen oltava kuitenkin kotia arvostavia ja parempi kuitenkin kehua mikä talossa on hyvin ja kyllähän parannusehdotuksia annetaan useinkin. Ei tarvitse haukkua vaan voi antaa rakentavaa pakautetta, niin kuin tuomarit tekeekin.
Ohjelmaa ei ole pakko katsoa jos kyllästyttää.
Itsekin olen lopettavut monen ohjelman seuraamisen, kun ei enää kiinnosta, mutta en silti ole sitä mieltä, että ohjelma pitäisi lopettaa. Aina tulee uusia katsojia ja he tykkäävät katsoa ja moni pitempäänkin ohjelmaa seurannut.
Annetaan meidän katsoa ohjelmaa jotka tykkäämme ja te jotka ette tykkää, kääntäkää kanavaa.
Ohjelma on kyllä tosi kiva. Eihän tälläiseen kyllästy, missä kuljetaan kauniissa kesäisessä Suomessa kuvaamassa kauniita koteja. Tuomareiden höpinät ja kilpailuasetelman voi jättää noteeraamatta, jos se ahdistaa.
Minusta arvosanat ja voittajan valinta ei ole niin kiinnostavaa tässä, tykkään katsella erilaisia koteja.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma on kyllä tosi kiva. Eihän tälläiseen kyllästy, missä kuljetaan kauniissa kesäisessä Suomessa kuvaamassa kauniita koteja. Tuomareiden höpinät ja kilpailuasetelman voi jättää noteeraamatta, jos se ahdistaa.
Ei kai tällainen nyt ketään ahdista. Mutta ilmeisesti tällainen kritisoiva keskustelu ei ole hyväksi.
Eivät anna seiskaa huonompaa, koska eihän kukaan lähtisi mukaan kisaan ja huonot arvosanat koettaisiin muutenkin loukkaavina.
Ohjelmaan hakevista on varmaankin pudotettu pois sellaiset asunnot, joille ei hyvää arvosanaa pystyisi antamaan parhaalla tahdollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä ohjelma saisi olla pari vuotta tauolla. Toistaa aika pahasti itseään. Tämän meidän keskustelun määrästä ja laadustakin huomaa, että ohjelma ei kiinnosta enää samalla tavalla.
Mitä jos vaan pidät itse parin vuoden taon, etkä katso ohjelmaa?
Tänäkin syksynä varmaan moni uusi katsoja on löytänyt tämän ohjelman, eikä heitä varmasti kyllästytä ja he haluavat ehkä seurata ohjelmaa ensisyksynäkin.
Eihän tämän tyyppinen ohjelma hirveästi voi muuttua, vaan aina siinä esitellään ihmisten koteja.
Itse aikoina katsoin monia kausia esim Emmerdalea, mutta sitten kiinnostus hiipui ja nyt olen ollut katsomatta ohjelmaa varmaan yli 15 vuotta, mutta ei minua haittaa, että se edelleen pöyrii tv:ssä, vaikka itse en sitä seuraa.
Mutta ei sitä minun kyllästymisen takia tarvitse lakata näyttämästä. Toiset tykkää edelleen ,koska se töllössä edelleen pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini itse asuu rintamamiestalossa, mihin on rakennettu elintasosiipi. Katso ja punnitse, miten onnistunut toteutus.
Itse asiassa se ei ole siipi, vaan hän rakensi siihen toisen talon patiksi. Ja taisi se alkuperäinenkin olla vanhempi kuin rintsikka. Ihan susiruma koti hänlellä.
Rinatikkahullu taas aktivoitui.
Siis rintsikkahullu, piti kirjoittamani:)
Sinillä hieman liian paljastava puku, on jo yli nelikymppinen.
Nii just, haarniskan sisään vaan kaikki 18 vuotta täyttäneet! Huh mikä asenne sulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkais tulla välttäviä arvosanoja, loppuisi ohjelma koska kukaan ei uskaltaisi näyttää kotiaan.
En kerro tarkemmin, mutta seuraavan jakson voittaja (puutalot) oli kyllä sellaisen tuomarivedätyksen tulos, että ei mitään rajaa. Katsokaa itse, mutta talo on kaikkea muuta kuin mitä tuomarit ylistivät. Makuasioita toki, mutta todellisuudessa talo oli kolkko, tylsä ja kaikkea muuta kuin kodikas. Toivottavasti asiaan ei vaikuttanut muut seikat kuin itse talo.
Minusta ei. Ei kaiken tarvitse koko ajan olla uutta, vaikka uudesta konseptista varmaan enemmän netissä keskustellaankin. Minusta tuo on tosi kiva ohjelma katsoa työpäivän jälkeen, vaikka "toistaakin itseään". Joskus juuri se tuttu ja turvallinen on henkisesti raskaan duunipäivän jälkeen se mitä tarvitsee.