Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtaa unettomuuteen käyttävät, neuvoja

Vierailija
28.08.2023 |

Miten kauan ennen nukkumaanmenoa olette ottaneet ja millä annostuksella? Tänään olisi tarkoitus ottaa eka setti ja huomenna pitäisi herätä töihin klo. 6.30.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin itselleni ennestään tuntemattoman lääkkeen käytön vapaapäivää vasten olevana yönä, kun lääkkeen henkilökohtaisesta sopivuudesta ja väsyttävyydestä ei olisi tietoa.

Vierailija
2/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko Mirtatsapiinia?

Se väsyttää osaa pitkälle seuraavaan aamuun, joten olen samaa mieltä edeltävän kommentoijat kanssa siitä, että jos vain mahdollista ottaa ennen vapaapäivää, niin kannattaa.

Eikö lääkäri ole määrännyt sinulle annostusta ja puhunut ajoituksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoilla yöunilla olo on myös kyllä tödella tahmainen ja väsynyt. Enpä tiedä onko sitten siinä eroa, jos lääkkeestä tulee sellainen olo aloitusoireena.

Vierailija
4/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan nyt vajaan neljäsosa-tabletin, siis pienen murenan vain. Herätys klo 6.

Vierailija
5/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on 15-45mg. Minä otan puolet 15, ei väsytä aamulla. 45 jälkeen tosi tokurassa olin.

Vierailija
6/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se väsyttää osaa pitkälle seuraavaan aamuun, joten olen samaa mieltä edeltävän kommentoijat kanssa siitä, että jos vain mahdollista ottaa ennen vapaapäivää, niin kannattaa.

Lääkäri määräsi 1/4-1/2 tabua, apteekista sanoi, että kannattaa kokeilla, millainen ottoaika itselle sopii ja aloittaa ottamalla tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ap

Vierailija
7/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri määräsi 1/4-1/2 tabua, apteekista sanoi, että kannattaa kokeilla, millainen ottoaika itselle sopii ja aloittaa ottamalla tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ap

Mirtatsapiini on yllättävän tehokas monelle. Suosittelen aloittamaan tuolla 1/4 tabletilla ja apteekkarin ohje ajasta kuulostaa järkevältä. Toivottavasti nukut hyvin ja heräät virkeänä!

Vierailija
8/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtaa ja mirtaa... Ota perunakellarin mies VIRTAA eikä tarvi nukkua ollenkaan, miksi ja miksi..

Vierailija
9/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirtatsapiini on yllättävän tehokas monelle. Suosittelen aloittamaan tuolla 1/4 tabletilla ja apteekkarin ohje ajasta kuulostaa järkevältä. Toivottavasti nukut hyvin ja heräät virkeänä!

Kiitos, toivon todella, että lääke auttaa minua nukkumaan paremmin ja sopii minulle. Ap

Vierailija
10/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että tpimiiko lääke yksittäisinä öinä otettuna vai vaatiiko jokailtaisen käytön? Ap

Vierailija
11/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta ja bentsot. Lyhennetyt lempinimet lääkkeille. Anna kaikki kestää.

Vierailija
12/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii yksittäisinä öinä. Ainoa sivuvaikutus itsellä sen aamuväsymyksen lisäksi, että voisin syödä kuin hevonen, mutta nukuttua lääkkeen avulla kyllä saa.

Vierailija
13/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita sillä neljäsosalla ja niin että sulla on vapaapäivä. Mirtatsapiinin erikoisuus on siinä, että väsyttää hyvinkin pienellä annoksella, suuremmalla käytetään masennuksen hoitoon. Joillekin aiheuttaa pahaa tokkuraisuutta seuraavana päivänä, lisää myös ruokahalua.

Vierailija
14/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että tpimiiko lääke yksittäisinä öinä otettuna vai vaatiiko jokailtaisen käytön? Ap

Kyllä toimii yksittäisinä öinä. Ja kannattaa varautua PAHAAN tokkuraan. Muistan kun itse otin ekan kerran, olin ihan shokissa miten olin kuin huumattu enkä pystynyt liikkumaan kunnolla.

Vierailija
15/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii myös satunnaisessa käytössä. Tarkista onko lääkäri määrännyt sen jatkuvana vai tarvittaessa käytettäksi.

Muista lääkkeen lisäksi myös pitää huolta unihygieniasta, eli pimeä makuuhuone, sopiva lämpötila ja ruudut ajoissa kiinni.

Vierailija
16/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden toimivuus on yksilöllistä, mutta minulle "mirta" on ollut todella hyvin sopiva. Alkuun saattoi olla aamutokkuraa, mutta hoidin velvollisuuteni normaalisti. Annos on n. 1/4 15 mg:sta. Parhaiten taitaa toimia n. tunti ennen nukkumaan menoa otettuna. Kertaalleen minulla on ollut lieviä hallusinaatioita ja erittäin voimakkaita painajaisunia sen käytön aikana. Onneksi vain sen yhden kerran. Ne eivät sijoittuneet kuitenkaan lääkkeen aloitusvaiheeseen.

Vierailija
17/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirta ja bentsot. Lyhennetyt lempinimet lääkkeille. Anna kaikki kestää.

Ainoa ongelmahan tässä on eri lempinimet. Meilläpäin Mirtatsapiini tunnetaan Mirtsana, niin meni hetki hoksata mikä Mirta on.

Vierailija
18/31 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minö taas en ole tästä joutunut aamutokkuraan, tuttulopetti saman lääkkeen käytön kovan aamuväaymyksen takia. Kokeilemalla se selviää.

Vierailija
19/31 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt testaillut lääkettä muutamana yönä. Ensin otin 1/8 tabletista. Tuli hiukan unelias olo mutta unta en saanut. Aamulla oli lievä tokkura joka lähti aamukahvilla. Seuraavana yönä otin 1/4 tabun, tuli selvempi tokkura, tuntui, että olin koko yön horroksessa unen ja valveen rajamailla ja koko seuraava päivä oli tokkurainen ja väsynyt olo. Viime yöksi otin 1/3 tabun, edelleen en nukkunut hyvin, tuossa horroksessa olin ja tahmea ja väsynyt olo tänään. Lisäksi samaan aikaan, kun lääkkeen vaikutus alkaa tuntua tuntuu, että alkaa sydän jumputtaa (täminulle tulee herkästi lisälyöntejä). Ensi yöksi aion vielä kokeilla puolikasta. Alkaa kyllå tuntua, ettei tämä lääke taida valitrttavasti toimia minulla. Ap

Vierailija
20/31 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiinia unettomuuteen? Nauti pilatusta aivokemiastasi. On olemassa ihan oikeitakin nukahtamis/unilääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän