Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla pitäisi olla säästöjä, jotta et kokisi taloudellista turvattomuutta?

Vierailija
28.08.2023 |

Minulla raha-asiat pyörii jatkuvasti mielessä, kun talous on tiukilla inflaation ja korkojen nousun myötä. Tällä hetkellä on 60 000 säästössä, mutta en vieläkään saa mielenrauhaa, sillä työttömyyden osuessa kohdalle nuo rahat on muutamassa vuodessa palaneet elämiseen (asunto jäi eron myötä yksin maksettavaksi ja lasten vuoksi en sitä aio myydä). Tuntuu että pitäisi olla ainakin 100 000 säästössä, jotta saisi kunnolla mielenrauhaa eikä tarvitsisi heti pelätä joutuvansa köyhyys kierteeseen.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuntolaina maksettuna ainakin. Olisi surullista olla velkainen nyt kun lama on alkanut.

Vierailija
62/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele rahaa laisinkaan. Tosin rahaa jää säästöön, kun ei ole paljon menoja, kun asuntolainakin on maksettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään tarvitse olla säästössä jos on vakituiset tulot.

Näin vastaan minäkin. Ei ole yhtään säästössä mutta mies ja minä ollaan keskituloisia, aloilla joilla ei työttömyys ole uhka. 

...enkä murehdi rahasta ollenkaan, se jäi tuohon sanomatta.

Silloin murehdin ja paljon, kun olin opiskelija, opiskelijan tulot on vähemmän kuin työttömän. 

Vierailija
64/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että ap on mielisairas. Häntä ei uhkaa mikään vaara, ei mikään väkivalta, kukaan ei ole käymässä hänen kimppuunsa tekemään hänelle jotain tosi pahaa. Mitään hätää ei ole, hänen ympärillään ei ole meneillään suuri tulipalo tai tero-risti-isku tai ydinvoimalaonnettomuus tms. Mutta silti ap tuntee pelkoa. Pelkoa! Pelkoa vaikka mitään vaaraa, hätää, ei ole. Mielisairas!

Joo, vakava ahdistuneisuus on mielen sairaus myös. Eihän hänellä ole oikeasti mitään huolta, murehtii olematonta. 

Vierailija
65/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintömetsää on yli 100 hehtaaria ja se on turvani. 

Vierailija
66/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50000€ olen pitänyt nopeasti irrotettavissa, lainojen summaa vastaavien varojen lisäksi.

Ei tuosta mitään loppuelämän turvaa saa, mutta ei nyt ihan heti turahda paskat housuun jos iskee työttömyys.

Vierailija
67/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonni riittäsi turvaan seuraavaksi 3 vuodeksi. 250 000 jos koko loppuelämä.

Ajattelen kuitenkin vain muutaman vuoden päähän.

Vierailija
68/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vastaan minäkin. Ei ole yhtään säästössä mutta mies ja minä ollaan keskituloisia, aloilla joilla ei työttömyys ole uhka. 

Mutta voi vaikka sairastua vakavasti, jolloin tulot pienenee. 

Vierailija
69/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi velkaa yhtään, niin ei väliä olisiko ollenkaan säästöjä. Itseasiassa jos olisi nytkin isompia summia, niin maksaisin mieluummin lainat pois tai ainakin vähemmäksi.

Jos velkoja ei syystä tai toisesta voisi maksaa, niin joku 50keur olisi itselle jo ok. Se on minulle vajaa kahden vuoden tulot nettona.

Vierailija
70/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa säästöjä mutta velattomuus helpottaa paljon. Toki siinä vaiheessa myös rahaa alkaa jäämään sivuun

Vierailija
71/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun turvani on Herrassa, ei maallisessa mammonassa.

Vierailija
72/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mitä tekisi, jos jäisi työttömäksi. Minulla oli aika, kun raha kieputti elämääni. Onneksi pääsin irti rahan ajattelemisesta. Nyt on velaton asunto ja muutama Kymppitonni säästössä rahaa. Jokainen tarvitsee pienen hätävaran.

Vierailija
73/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin, mutta rahaa pitää olla elämiseen.

Vierailija
74/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,8 miljoonaa.

Muutin juuri Suomeen ja tuon verran toin mukanani.

Jako olisi seuraava: Milli tuottamaan osinkoja, 800 000 kryptoissa, jos vaikka niiden arvo nousisi, ja milli hyvään elämään sisältäen asunnon, auton ja mökin.

Olen aina ollut pihi ja esim. autot, jos niitä on edes ollut, on aina ollut vanhoja pastoja. Nyt olen kuitenkin katselemassa uutta sadan tonnin luokasta, ja muutenkin olisi tarkoitus vähän nautiskella ja nähdä muailimaa, Firenze, Machu Picchu,...

Mutta vastauksena kysymykseen, tuo verta riittää minulle stressittömään elämään. Eläkettäkin alkaa tulla kohta tonni kuussa miinus verot mutta ne on pikkuhiluja. Saa sillä nyt auton tankattua.

Vierailija
75/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voi vaikka sairastua vakavasti, jolloin tulot pienenee. 

Siihen on olemassa vakuutukset. 

Vierailija
76/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaudet tosiaan on nykyään todella yleisiä.

Vierailija
77/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä semmosella summalla olisi mielenrauha, että selviäisin tästä kuolemaan, vaikka sairastuisin parikin kertaa vakavasti.

Olisi varaa kustantaa matkailu, auto ja korjaukset, bensat, ruokailut, oma koti, mökki jostain meren rannalta tai oma saari, oma vene.

Sen lisäksi pääsisi kylpylään, spahan, ranvitolaan säännöllisesti. Musiikkitapahtumiin ja teatteriin.

Ehkä liian isot unelmat, siihen todellisuuteen,mihin haluan.

Vierailija
78/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä (takuueläke), ja menoni ovat vakiintuneet niin, että tulen toimeen ja säästöön jää vähän. Tähän ei tule koskaan tulemaan mitään muutosta, koska tulen kuolemaan kotonani tai terveyskeskuksessa. Viittaan siis hyvään vanhuuteen jossain ihanassa vanhainkodissa, sitä mulle ei tule.

Mutta säästöjä/rahastoja minulla on n. 5000-6000 euroa. Kymppitonnista saisin varmaan realistisesti riippumattomuuden tunteen.

Vierailija
79/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asuntolainaa 60.000e ja säästöjä 100.000e, lisäksi velaton sijoitusasunto. Koen oloni taloudellisesti turvalliseksi.

Oloni olisi turvaton, jos en pystyisi kerralla maksamaan lainoja pois, esim työttömyyden takia

Vierailija
80/83 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivetila: Velat pois, remontti tehty, auto uusittu, hammaslääkärissä käyty, ja sitten puskuriksi vara rahasto, päälle 40 - 100 te. Lisäksi maksujen ja laskujen tasoitustili jolla voisi olla 20 te.

Vapaaehtoinen eläketili myös tulevaisuuden turvaksi.

Rahamäärät vaikuttavat nyt suuriltä, mutta ostovoimana ne ovat pikku summia. Rahaa kuluu kamalia määriä, jos ei koko ajan köyhäile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän