Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla pitäisi olla säästöjä, jotta et kokisi taloudellista turvattomuutta?

Vierailija
28.08.2023 |

Minulla raha-asiat pyörii jatkuvasti mielessä, kun talous on tiukilla inflaation ja korkojen nousun myötä. Tällä hetkellä on 60 000 säästössä, mutta en vieläkään saa mielenrauhaa, sillä työttömyyden osuessa kohdalle nuo rahat on muutamassa vuodessa palaneet elämiseen (asunto jäi eron myötä yksin maksettavaksi ja lasten vuoksi en sitä aio myydä). Tuntuu että pitäisi olla ainakin 100 000 säästössä, jotta saisi kunnolla mielenrauhaa eikä tarvitsisi heti pelätä joutuvansa köyhyys kierteeseen.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten saa työttömyyskorvausta vaikka olis 500000 tilillä, mun isä on saanut, kun oli kausityö

Vierailija
22/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma tosiaan about 2 miljoonaa riittäisi turvaamaan mukavan loppuelämän. Vaatimattomampi elämä onnistuisi varmaan pienemmälläkin summalla.

Ja siis tuolla 2 miljoonalla onnistuisi jo sellainen elämä, ettei tarvitsisi käydä töissä enää jos ei halua. Yllättävän "pieni" summa siihen nähden, yleensähän sitä kuvittelee, että vähintään jokin Eurojackpot pitäisi voittaa jotta sillä voisi loppuelämänsä elellä.

Se on ihan siitä kiinni missä yhteiskuntaluokassa elää..

Köyhänä kotkan lähiössä jossa liikutaan vain bussilla ja vanhalla jopolla ja matkailualuenon se lähiön baari niin varmaan aika pienillä budjetilla päästään.

Mutta jos rikastuessaan nostetaan statusta niin muutetaan lähiöstä pois vaikka rivitaloon ja ostetaan oma auto ja lähiöbaari oikeaan ravintolaan ja matkaillaannulkomailla niin sitten kasvaa myös rahan tarpeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten saa työttömyyskorvausta vaikka olis 500000 tilillä, mun isä on saanut, kun oli kausityö

Ansiopäivärahaa kyllä saa mutta kelassa tulee ongelmia

Vierailija
24/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista määrää ei ole että en kokisi lainkaan turvattomuutta. Vika johtunee lapsuuden traumoista. Noin miljoona olisi oikeasti aika riittävä.

Vierailija
25/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tiedäkään oliko se ansiopäiväraha sitten? Mutta eikös ne katso tilit vaan toimeentulotukeen

Vierailija
26/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiopäivärahaa kyllä saa mutta kelassa tulee ongelmia

Kaverillakin oli satojatuhansia tilillä rahaa kun meni kelalta hakemaan työmarkkinatukea ja joutui selittelemään..

Oli myynyt talonsa kun työttömyys oli tiedossa. Ja muutto edessä

Vierailija
27/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskenteletkö hänkin siellä asfaltti miehenä...

Tienaavat kuulemma 5000 euroa kuukaudessa ja talvet nostaa työkkärirahaa

Vierailija
28/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin miljoona e. Minulla kiinteää omaisuutta, joka vie rahaa ja tulee remonttipaineita.

Vierailija
29/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että hyvä olisi olla velaton koti ja parin vuoden palkan verran säästöjä. Koti on jo velaton ja säästöt on aika lähellä tavoitetta. Tai oikeastaan on jo tavoitteessa, mutta niistä yksi osa (n. 15000 e) on tällä hetkellä vaikeammin realisoitavissa. Lasken siis tavoitteen täyttyneen vasta sitten, kun tuo kahden vuoden palkan verran säästöjä on kunnolla kasassa.  

Vierailija
30/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden palkkaa vastaavat säästöt riittää pitkälti jos työttömyyden kohdatessa sosiaaliturva toimisi kuten ennen.mutta nyt kun koko sosiaaliturvajärjestwlmä.halutaan ajaa alas noin varoja tarvisi pahan päivän varalle paljon enemmän kun viisikymppise.uutta työtä ei välttämättä saa

Vierailija
31/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä työtön, mutta olen aiemmin saanut pienestä palkastani säästöön ok summan. Nyt säästäväisyyteni vuoksi menetän suuren osan asumistuesta. Ellen sitten nosta tililtä paljon rahaa pois. Työttömyystuki + asumistuki nyt alle 1000 e kuussa. Ainoa toivo saada uusi työpaikka pian, mutta en usko, että saan, kun en edes pääse haastatteluihin. Kyllä ne säästöt hupenee ensi vuonna täysin.

Vierailija
32/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta pitää huolen ettei veronmaksaja saa ikinä sen verran kokoon että voisi jättäytyä sivuun.

Vierailija
33/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen pessimisti mutta vasta miljoona saisi oloni turvalliseksi. Silloinkin täytyisi varautua tarvittaessa elämään säästeliäästi jos lähtisi työ ja terveys alta.

Vierailija
34/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten tiedäkään oliko se ansiopäiväraha sitten? Mutta eikös ne katso tilit vaan toimeentulotukeen

Työmarkkinatukeen vaikuttaa jos on paljon varallisuutta.

Vierailija
35/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi miljoona tilillä niin työttömyyden kohdatessa silti pitäisi elää säästeliäästi...

Toki jos on työtön ja miljoona tilillä tilanteessa jossa ei saa enää mitään. Tukia suomessa niin kannattaa miettiä kahdesti kannattaisiko jäädä todellakin Suomeen vai muuttaa esim espanjaa jossa sama raha riittää kolme kertaa pidempään..

Kaikki tutu jotka on Espanjassa lomailleet on halunneet muuttaa sinne myös jos mahdollisuus tulee ja sinne muuttaneet ovat tyytyväisiä valintaan

Vierailija
36/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukeen vaikuttaa jos on paljon varallisuutta.

Tällä hetkellä pääomatuloja vaikuttaa jonka varallisuus tuottaa mutta nyt aiotaan myös ne suojaosuuden poistaa niin kaikki pääomatulo leikkaa suoraan myös sitä työmarkkinatukea..

37/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 jos olisi niin olisi hyvä. 

Vierailija
38/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettovarallisuus on 340000 ja koti velaton. Osa omaisuudesta pidemmän kautta myytävissä. Mutta en mä raha-asiota murehdi vaikka just mm. sähkösopimuksen kilpailutin ja sijoituksia seuraan.

Vierailija
39/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sen verran turha työ, että pelkäät työttömyyttä ja olisit 2 vuotta työttömänä? Mikäs se sellanen työ on?

nykyään ainakaan yksityisellä puolella EI OLE varmoja työpaikkoja, työttömäksi voi joutua kuka tahansa. Ja uutta työtä ei välttämättä saa jos ikä alkaa 5. olit miten pätevä tahansa. Sitä se on Suomessa. Ikäsyrjintä on täyttä totta.  Yksi syy on se että jos yli 55-vuotias jää työstä työkyvyttömyyden vuoksi pois on työnantaja siitä vastuussa, toisin kuin nuorempien kohdalla.  Ei kannata ottaa palkkauksessa tuota riskiä kaikkien muiden riskien lisäksi.

Vierailija
40/83 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta vain idiootilla on 500 000 € TILILLÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän