Noora Fagerströmin mies Petteri lähettelee Instassa tappouhkauksia
Kommentit (1854)
Vierailija kirjoitti:
Tekikö kukaan rikosilmoitusta noista viesteistä ? Joskus anteeksi pyyntö ei vaan riitä. Miksi edes aikuinen mies lähettää tuollaisia viestejä.
Suotsalo kai teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steroidit rocks!!!
Tossa tapauksessa ne on surkastuttanut ton luuseripoken vehkeet😂
Äläpä kuule pieksä suutasi
P.F. vaikuttaa kyllä todella epävakaalta tapaukselta. Alkoa tuntuu ainakin kuluvan reippaasti. Muista päihteistäkin herännyt iso epäilys, enkä ihmettelisi noissa piireissä sitä lainkaan.
Noorasta oli Diilin perusteella jäänyt minulle neutraali, jopa positiivinenkin mielikuva, mutta se on nyt romuttautunut viime päivinä täysin.
Vierailija kirjoitti:
No kai sen ymmärtää kun Noora käyttänyt hänen rahansa firmaansa ja sen aloittamiseen.
Tämä. Kunnon loiselukka tuo akka itse, vaikka tölvii pienituloisia ja huono-osaisia. Miten tuo akka on edelleen kansanedustajaa leikkimässä. Potku persuksiin vaan moiselle pitäisi tulla. Ja se sen ukko... Ilmeisesti päässyt kuin koira veräjästä niistä tappouhkauksien lähettelyistä, vaikka sellaiset ovat rikoksia.
Ohhoh..
Kyllä tuon ihmisen maine meni nyt niin totaalisesti, ettei ole mitään tehtävissä. Ihmiset muistavat tämän aina.
Ajattelin diilin perusteella, että poikkis varmaan joku hankenin käynyt fiksu komistus. Noup. Pelkkä törkyturpainen poke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi nykyisen firman, sen johdon ja työntekijöitten kannalta, että ip-lehdet antoivat alusta lähtien ymmärtää, että pariskunta olisi edelleen jollakin tavalla ko. firman johdossa.
Kaikki näitä uutisia lukeneet eivät ole kovinkaan hyvin perillä pariskunnasta ja tuosta yrityksestä. Itse en ollut ikinä kuullutkaan ko. naisesta, koska en ole katsonut Diiliä ja asun eri äänestysalueella, joten nimi ja naama eivät olleet tuttuja edes eduskuntavaaleista. - Nyt on sitten tullut tietoa oikein olan takaa.
Tuo jatkuva itsensä linkkaaminen Jungle Juice Bariin on kyllä ihan Nooran itsensä tekemää.
Tässä esimerkiksi hänen vaalikampanjansa etusivun tekstin heti alussa:
"Noora Fagerström
Olen urheilullinen 37-vuotias kolmen lapsen äiti, vaimo ja koiran omistaja Espoosta. Perustin mieheni kanssa smoothiebaariketju Jungle Juice Barin vuonna 2010, kun olin vasta 24-vuotias. Toimitusjohtajana olin lähes 10 vuoden ajan ja olen työllistänyt tuhansia nuoria."
Vaalisivuillaan on myös linkkejä blogikirjoituksiinsa, joista heti toinen käsittelee Jungle Juice Baria:
https://bonfire.fi/omasta-lapsesta-luopuminen-sattuu-mita-tapahtui-kun-…
Joten nousi eduskuntaan kehumalla Jungle Juice Bar -yrittäjyyttään eikä Jungle Juice Bar kieltänyt sitä, joten nyt on täysin turha vinkua etteikö näillä kahdella olisi mitään tekemistä keskenään.
Vaalisivuillaan kertoo myös: "Minut pitäisi valita eduskuntaan koska olen perheiden, lasten, nuorten, sekä yrittäjyyden puolella."
Jännä tapa olla perheiden ja lasten puolella olemalla sitä mieltä, että vanhemmat vain töihin heti synnäriltä ja lapset sinne mukaan.
Miten muuten sekään sopii tuohon "olen nuorten" puolella kun vastustaa maksutonta terapiaa alle 30-vuotiaille?
Myöntää avoimesti suosivansa nuoria rekrytoinnissa. Nuoret näyttävät paremmilta trikoissa, suostuvat tekemään osa-aikatyötä eivätkä ole perillä oikeuksistaan.
Jungle juice tarkoittaa heikkolaatuista kiljua kolmannen maailman maissa.
Vierailija kirjoitti:
Myöntää avoimesti suosivansa nuoria rekrytoinnissa. Nuoret näyttävät paremmilta trikoissa, suostuvat tekemään osa-aikatyötä eivätkä ole perillä oikeuksistaan.
Siis suosii nuoria, alaikäisiä _tyttöjä_.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh..
Kyllä tuon ihmisen maine meni nyt niin totaalisesti, ettei ole mitään tehtävissä. Ihmiset muistavat tämän aina.
Ajattelin diilin perusteella, että poikkis varmaan joku hankenin käynyt fiksu komistus. Noup. Pelkkä törkyturpainen poke.
Muija saanut kaltaisensa juntin ristikseen. Tulevat varmaan hyvin juttuun keskenään, kun ovat niin samiksia..
Vierailija kirjoitti:
Tullaanko tuo pariskunta näkemään linnanjuhlissa ?
No takuulla tullaan. Suomessa tuollaiset ärvökit pitävät kynsin hampain kiinni "oikeuksistaan" ja helpoista ja hyväpalkkaisista viroistaan, eivätkä munailun jälkeenkään suostu millään eroamaan viroistaan, kuten muissa maissa on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaanko tuo pariskunta näkemään linnanjuhlissa ?
No takuulla tullaan. Suomessa tuollaiset ärvökit pitävät kynsin hampain kiinni "oikeuksistaan" ja helpoista ja hyväpalkkaisista viroistaan, eivätkä munailun jälkeenkään suostu millään eroamaan viroistaan, kuten muissa maissa on tapana.
Arhinmäki voisi tehdä vetää hauskan tempun hakemalla tuolle Petskulle lähestymiskieltoa. Siinäpä ei Petsku mihinkään linnanjuhliin voisi silloin tulla.
Tosin en usko, että Noora on enää joulukuussa politiikassa ainakaan kokoomuksen kautta. Eiköhän tule kenkää. Ja mikäs siinä, hänhän itse on sitä mieltä että kenestä tahansa voi koska tahansa hankkiutua eroon ihan vain pärstäkertoimen takia, joten kenkää vain Nooralle.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh..
Olen huomannut että kaikki poket ja muut kovikset kannattaa aina oikeistoa ja halveksuvat vasemmistoa sekä kiusaavat heikompia. Kait se on pakko toimia niin kun on kova kaveri ja käy salilla sekä homostelee piilossa muilta.
köyhien kyykyttäminen on saanut uuset mittasuhteet.
Hoitoon PEtteri!
Kokoomus haloo nyt? Meinaatteko oikeasti pitää tuon riveissänne?
Jestas mitä pellejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sen ymmärtää kun Noora käyttänyt hänen rahansa firmaansa ja sen aloittamiseen.
Pakasteesta seteleitä. Normaalia menoa. Kaikilla meillä on tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junglejuissibaari haki ja sai 1,4 miljoonaa koronatukia. Mutta nyt sieltä tuli näyttävä ilmoitus että maksavat koko summan takaisin. Kuulemma se vuoksi ettei omistajatahot (viittaa varmaa Nooraan miehineen) hyväksy mitään yhteiskunnan tukia terveille ihmisille eikä elinkeinoelämälle.
No nyt on suoraselkäistä!
Tällaista uutista ei löydy mistään eikä ole totta.
Et kai nyt tosissas ottanut. Tuohan on ns. piruilu. Kun katsoo taloustiedot niin ei taida maksuvalmiuttakaan löytyä takaisinmaksuun. JJB tuotti tappiota v. 2022 -1,4 miljoonaa, v. 2021 tappio oli 2,5 miljoonaa ja v. 2020 tappiota kertyi 1,2 miljoonaa. Kolmen vuoden tappio on yhteensä 5,1 miljoonaa.
Voidaan kyllä kysyä kannattaako yhteiskunnan tukea tällaisia yrityksiä, saadaanko tukimiljoonilla jotain hyötyä?
Firmojen tehtävä on viedä niin paljon rahaa kuin mahdollista, olkoon valtiolta tai yksityisiltä ja kiertää veroja viimeiseen asti. Se on laissa määritelty, voittoa kehotetaan tekemään.
Noora perusti firman miehensä pakkasessa säilömillä rahoilla ja firma on tuottanut pelkkää tappiota viime vuodet. Silti Noora kiertelee tarjoamassa neuvoja yrittäjille, antaa haastatteluissa vinkkejä yrittäjille ja pienituloisille sekä mentoroimassa Diili-ohjelman kilpailijoita. Millä rahkeilla Noora neuvoo toisia?
No, hän tuskin edes ymmärtää, mikä on törkeä rahanpesurikos, mistä tässä voi olla hyvinkin kyse. Kyseisen rikoksen vanhenemisaika on kymmenen vuotta. Ehkä tällaisesta olisi syytä käynnistää tutkinta. Toki tällaisissa yrittäjistä ja kansanedustajissa voi olla syyt sille, miksi kokoomus haluaa leikata harmaan talouden tutkimista. Vaaka Partnersina miettisin myös mahdollisuutta vahingonkorvauksiin tuottamuksellisesta haitanteosta liiketoiminnalle ja yrityksen arvon romahduttamisesta.
Tästä Noorasta alkaa tulla mieleen jo se Vastaamon perustanut Ville. Mitähän Villelle nykyään kuuluu? Vieläkö on miljonäärimenestyjä vai eikö Villen asenne vain ole oikea?
Miten muuten asenne ei pelastanut Nooraa tältä uransa ja maineensa tuhoamiselta? Eikö Nooran mielestään pitänyt onnistua kaikessa? Nyt kuitenkin tuhosi poliittisensa uransa heti alussa ja samalla meni maine. Ei taida paljon tulla puhujakeikkoja jatkossa.
Mua kiinnostaisi tietää miten se on tuhonnut uransa? Se on edelleen kansanedustaja ja aika varmasti sitä myös jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs takia Petteri ei enää pullistele yhteyksillään Bandidosiin? Tuliko sanomista kun käytit niiden nimeä ilman lupaa ja ukot vetivät mikkihiirtä turpaan/perseeseen?
Luuletteko oikeasti, että bandidosta kiinnostaa mitä petteri sanoo. Eiköhän ole kavereita vieläkin nyt vaan ei ole viisasta puhua siitä kun vaimo on kansanedustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennys ei ole siirto köyhiltä rikkaille, mutta se hyödyttää eniten juurikin varakkaita - klassisella esimerkillä yksinhuoltaja siivooja ei ole kertakaikkiaan rahaa tehdä vaikka sitä kymppitonnin kylpyhuoneremonttia, varsinkin kun vain työn osuudesta 40% saa vähentää.
Mutta siivoojalla on kotitalousvähennyksen takia enemmän töitä.
Siivooja siivoaa kympin tuntipalkalla varakkaiden asuntoja. Siivousfirma ja varakas asiakas hyötyvät, ei köyhä siivooja.
No ei kannata siivota kympin tuntipalkalla. Itse olen aina maksanut n. 35 euroa tunnilta, kyllä sillä hinnalla luulisi löytyvän tekijöitä. Tietysti jos on veltto pas.. niin sitä mieluummin makoilee kotona toisten rahoilla.
Eli kun muut yritykset maksavat palkkaa 10 euroa tunnilta ja Noora vielä tuota vähemmän, niin sinä maksat yli kolminkertaisen palkan työntekijöillesi? Kerro tosiaan se yrityksesi nimi, varmaan kaikki Jungle Juice Barin työntekijätkin mielellään siirtyvät nelinkertaiselle palkalle yritykseesi.
Kotitaloussiivoojat tienaavat ihan hyvin, jos tosiaan pystyvät tekemään täyttä päivää. Ei ketä tahansa haluta omaan kotiin eikä varsinkaan aina uutta jonkun kuukauden välein. Hyvistä pidetään kiinni.
– Kiinteistö- ja palvelualan työehtosopimuksen mukaan kotisiivojan tuntipalkka on 9,83–10,32 euroa per tunti.
No voi nyt vee.. ÄLÄ MENE TÖIHIN TOISELLE vaan perusta yritys, niin sulle maksetaan se +35 euroa tunnilta. Tästä se Fagerstöm puhuu, pitäisi tehdä jotain eikä maata sohvalla ja valittaa.
Jopa minä, joka en ole yrittäjä, ymmärrän, että nyt sinä et tiedä, mistä puhut.
Arvioidaan karkeasti. Yksityiskohdissa on varmasti paljonkin vikaa, mutta suuruusluokka lienee oikeahko.
Jos asiakas maksaa siivousyrittäjälle 35€/h, niin siitä on alvia 6.78€ eli siivousyritykselle jää 28.23€/h. Tuosta summasta pitää maksaa eläkemaksut. Nettilaskuri kertoo, että yrittäjäeläkemaksua olisi hyvä maksaa 3.6€/h, jäljelle 24.60€/h, mutta ehkä haluat maksaa vähän vähemmän, jotta käteen jää enemmän (se kostautuu eläkevuosina).
Siivousvälineet ja pesuaineet maksavat nekin jotain. Työpäivän aikana pitää siirtyä kohteeseen ja kohteesta toiseen. Käytännössä tarvitaan auto, joka maksaa jotain ja siitä syntyy myös käyttökuluja (vakuutukset, polttoaine, renkaat, huollot). Yhden päivän aikana matkoihin siivouskohteiden välillä menee varmasti ainakin tunti henkilöautolla eli laskutettavaa työaikaa on ehkä 7h/päivä. Hallintoon ja tukitoimiin (kirjanpito, yhteydenpito asiakkaisiin, materiaalien hankintaan menevä aika, ) lienee syytä varata ainakin 0.5h/päivä. Lisäksi rahaa menee firman hallintoon eli kirjanpitoon, vakuutuksiin, ynnä muihin sekalaisiin kuluihin (nettisivut, mainokset jne). Jos on tarkoitus puurtaa tasaisesti ympäri vuoden sairastamatta kertaakaan ja pitämättä lomia, ei tarvita sijaisia, mutta asiakkaat eivät varmastikaan maksa siitä, että siivooja ei tule ja saattavat jopa päättää asiakkuuden. Pitää siis sopia sijaisjärjestelyistä ja maksaa sijaiselle.
Voinee olettaa, että kaikkien kulujen jälkeen keskimääräiseksi tuloksi firmalle jää korkeintaan 20€/h.Jos oletetaan, että työtä jaksaa ja haluaa tehdä max 8h/päivä ja oletetaan, että töitä on tarjolla koko ajan ja eri asiakkaille sopivat aikataulut on sovitettavissa yhteen niin, että työpäivien sisälle ei jää tunteja, jolloin työtä ei ole tehtäväksi, laskutettavia tunteja kertyy 6.5h/päivässä viitenä päivänä viikossa (52 viikkoa, 5 työpäivää). Se tarkoittaa, että kuukaudessa rahaa saadaan 141 tunnilta ja ALVin ja kulujen jälkeen rahaa kertyy 20€/h. Kuukaudessa yrittäjälle jäisi 2800€. Tuosta maksetaan sitten vielä ansiotulovero.
Tuo on hyvin karkea ja vain suuntaa antava arvio. Olen luultavasti yliarvioinut tulot ja aliarvioinut kulut, joten tuo 2800€/kk on optimistinen arvio. Joku siivousbisnestä pyörittävä osannee kertoa oikeat luvut.Eli töitä 6,5 tuntia päivässä ja 2800 euroa kuussa käteen, minulle tämä kuulostaa enemmän kuin kohtuulliselta. Ja tällaista työntekoako ei voisi edellyttää terveeltä ja työkykyiseltä sohvaperunalta?
Jos mukaan otetaan erilaiset kikkailut osakeyhtiön, toiminimen, YEL-tulon, alvin ja osingon osalta, jää käteen vielä paljon enemmän.
Miten sen nätisti sanoisi, et nyt ihan ymmärtänyt lukemaasi. Tuo 2800 on siis brutto, siitä menee verot. Eikä noin pienistä tuloista ole pienintäkään mahdollisuutta tehdä mainitsemiasi "kikkailuja" ja ihan turha haaveilla penninkään osingoista. Jos saisi edes tuplaten bruttona, niin sillä vasta pystyy kunnolla pyörittämään firmaa. Meneehän moniin, esim. kirjanpitoon, nettisivuihin, toimistolaitteisiin ym. ym. rahaa.
Aiemmin mitä tuolla aiemmin palkka.fi -portaalin avulla laskettiin, niin 2850 euroa jäi käteen 35 euron tuntilaskutuksella, jos pistin koko laskutettavan tulon palkaksi.
67000 euron liikevaihdolla voi jo todellakin 'kikkailla'. Ensinnäkin työkohteiden vaihdossa maksetaan aina kilometrikorvaukset maksimin mukaan. Yritysmuoto on osakeyhtiö ja yrittäjällä on lisäksi oma toiminimi.
Osakeyhtiössä olevasta 60 tuhannesta vähennetään kaikki kulut, netti, puhelin, ajoneuvot, välineet, aineet, ym. Tämän jälkeen omalla toiminimellä laskutetaan omasta osakeyhtiöstä 20 tuhatta itselle palkaksi ja YEL-nolla euroa. Tästä ei mene arvonlisäveroa juuri yhtään (arvonlisäveron alarajahuojennus) ja veroprosenttikin on noin 3 prosenttia. Ei muita maksuja.
Jos tällä ei selviä ensimmäisestä vuodesta, niin voi maksaa vähän itselleen palkkaa osakeyhtiöstä.
Loppu jätetään firmaan odottamaan parempia aikoja.. Vuoden lopussa firma teki siis voittoa esim. 38 tonnia, josta menee 20 prosenttia veroa. Kassassa on 30 tonnia. Tästä voi maksaa 2500 euroa osinkoa 7,5 prosentin verolla (listaamattomien osakeyhtiöiden oikeus)
Käteen on siis jäänyt about 22000 vuodessa ja firman kassassa on 27000. Seuraavan vuonna osinkoa voikin maksaa noin 5000, sitten 7500, jne..
Tällä kaavalla yrityksen KAIKKIEN maksamien verojen ja kulujen yhteissummaksi tulee noin 10 prosenttia. On tämä aika paljon vähemmän kuin palkkatyöläisenä menee heti eläkemaksuja palkkasummasta 25 prosenttia ja muita maksuja noin 4 prosenttia, käytännössä mitään ei saa vähentää ja alvi menee kokonaisuudessaan valtiolle. Eli kikkailujen jälkeen 35 euron tuntilaskutuksesta jää käteen noin 30 euroa, joskin osan siitä saa yrityksestä ulos vasta vuosien päästä.
Tuo jatkuva itsensä linkkaaminen Jungle Juice Bariin on kyllä ihan Nooran itsensä tekemää.
Tässä esimerkiksi hänen vaalikampanjansa etusivun tekstin heti alussa:
"Noora Fagerström
Olen urheilullinen 37-vuotias kolmen lapsen äiti, vaimo ja koiran omistaja Espoosta. Perustin mieheni kanssa smoothiebaariketju Jungle Juice Barin vuonna 2010, kun olin vasta 24-vuotias. Toimitusjohtajana olin lähes 10 vuoden ajan ja olen työllistänyt tuhansia nuoria."
Vaalisivuillaan on myös linkkejä blogikirjoituksiinsa, joista heti toinen käsittelee Jungle Juice Baria:
https://bonfire.fi/omasta-lapsesta-luopuminen-sattuu-mita-tapahtui-kun-…
Joten nousi eduskuntaan kehumalla Jungle Juice Bar -yrittäjyyttään eikä Jungle Juice Bar kieltänyt sitä, joten nyt on täysin turha vinkua etteikö näillä kahdella olisi mitään tekemistä keskenään.
Vaalisivuillaan kertoo myös: "Minut pitäisi valita eduskuntaan koska olen perheiden, lasten, nuorten, sekä yrittäjyyden puolella."
Jännä tapa olla perheiden ja lasten puolella olemalla sitä mieltä, että vanhemmat vain töihin heti synnäriltä ja lapset sinne mukaan.
Miten muuten sekään sopii tuohon "olen nuorten" puolella kun vastustaa maksutonta terapiaa alle 30-vuotiaille?