Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät antaneet istumapaikkaa bussissa viimeisillään raskaana olevalle

Vierailija
28.08.2023 |

Ja en voinut antaa itsekään koska seisoin itsekin koko matkan. Aivan täysi bussi ja matkustajat seisoi käytävällä kuskin kopille asti. Bussi oli täynnä koululaisia yläkoulu-lukioikäisiä ja osa tuijotti puhelintaan, osa vaan toljotti muuten vaan mutta ei tehneet elettäkään antaakseen paikkaansa :( pahaa teki katsoa kun se äiti ison mahansa kanssa tasapainoili että pysyi pystyssä.

Opettajaa pliis teineillenne käytöstapoja!

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon että opetelkaa kaikki käytöstapoja. Omasta kokemuksesta sanon ettei juuri kukaan anna istumapaikkaa raskaana oleville. Pahimpia ovat nuoret ja keski-ikäiset miehet jotka esittää ettei huomaakaan. 9kk aikana sain paikan vain 2 kertaa, molemmilla kerroilla nuorelta mieheltä joka oli liikkeellä ilmeisesti naisystävänsä kanssa.

Vierailija
2/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon että opetelkaa kaikki käytöstapoja. Omasta kokemuksesta sanon ettei juuri kukaan anna istumapaikkaa raskaana oleville. Pahimpia ovat nuoret ja keski-ikäiset miehet jotka esittää ettei huomaakaan. 9kk aikana sain paikan vain 2 kertaa, molemmilla kerroilla nuorelta mieheltä joka oli liikkeellä ilmeisesti naisystävänsä kanssa.

Tää on kyllä ihan totta ja sama kokemus itsellänikin. Ei rajoitu pelkästään nuoriin! Kun odotin toista lastani ja kävin samalla bussilla keskustassa töissä (työmatkan pituus n. 20min) sain pari kertaa seistä koko matkan. Ja kotiin lähtiessä kun nousi bussin päättäriltä kyytiin (jossa aina paljon matkustajia odottamassa) niin aina ekana tungeksimassa kyytiin hyväkuntoisimmat. Ihmiset ei yhtään välitä toisista ympärillään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Monet vaikuttavat siltä kuin eivät lainkaan tajuaisi maailmanmenoa ja ihmisiä ympärillään. Ovat kuin eivät olisi kuulleetkaan sellaisesta kuin vieraiden ihmisten huomioonottaminen. Periaatteessa kuljettajaa voisi pyytää pyytämään jotakuta luovuttamaan paikkansa, mutta voi olla käytännössä hyvin vaikeaa sekin.

Vierailija
4/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.

Vierailija
5/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasiko raskaana oleva suutaan ja pyysi istumapaikkaa yhdessäkään näissä esimerkkitapauksissa? Jos pyynnöstä huolimatta paikkaa ei tippunut, paheksun minäkin asiaa.

T. Viimeisillään raskaana oleva

Vierailija
6/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisillään raskaana olevakin on varmaan jo kotona eikä työelämässä, niin voi pysyä siellä kotisohvalla, eikä kulkea ruuhka- aikaan julkisilla turhia reissuja jos ei jaksa.

Vierailija
7/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse vain toljotit tyhmänä? Olitko koulussakin niitä hiljaisia hyväksyjiä, jotka katsoivat vieressä, kun luokkakaveria hakattiin?

Vierailija
8/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit usein röhnöttää niin että reppu vie toisen paikan ihan turhaan. Eivätkä tee elettäkään siirtääkseen sitä. Joskus olen istunut puoliksi jonkun repun/takin päälle. Vasta sitten oikein laiskasti siirsi tavaroitaan.

Vierailija
9/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit usein röhnöttää niin että reppu vie toisen paikan ihan turhaan. Eivätkä tee elettäkään siirtääkseen sitä. Joskus olen istunut puoliksi jonkun repun/takin päälle. Vasta sitten oikein laiskasti siirsi tavaroitaan.

Senkin röhnö

Vierailija
10/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sanota laissa missään että pitää antaa paikka raskaana oleville, eli älä valita.

Ei tietenkään sanota. Mutta hyviin käytöstapoihin kuuluu antaa istumapaikka sitä enemmän tarvitsevalle. Ehdottomasti raskaana olevalle tai vanhukselle, minä luovuttaisin myös sille kaljamahaiselle miehelle.

Vierailija
11/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sairaus, vaan itseaiheutettu tila.

Vierailija
12/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse vain tuijotit? Myötähäpeä!

Vierailija
13/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon keskivartalolihavuutta ettei voi tietää onko raskaana vai vain läski.

En ole läski mutta isorintainen ja kun joku epäili että olen raskaana, se loukkasi todella.

Vierailija
14/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut raskauden aikana kertaakaan paikkaa Metrossa tai ratikassa. Monesti olin ainut joka seisoi metron keskellä ison mahan kanssa, muut istuivat, eivätkä tehneet elettäkään paikan antamiseksi.

Kokemus avasi silmät ja suhtaudun paheksuvasti vanhus-/ raskauspaikalla istuviin sekä hissejä käyttäviin laiskiaisiin, kun liukuportaat ovat vieressä.

Vierailija
15/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut raskauden aikana kertaakaan paikkaa Metrossa tai ratikassa. Monesti olin ainut joka seisoi metron keskellä ison mahan kanssa, muut istuivat, eivätkä tehneet elettäkään paikan antamiseksi.

Kokemus avasi silmät ja suhtaudun paheksuvasti vanhus-/ raskauspaikalla istuviin sekä hissejä käyttäviin laiskiaisiin, kun liukuportaat ovat vieressä.

Pyysitkö sinä kertaakaan istumapaikkaa?

Vierailija
16/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus, vaan itseaiheutettu tila.

Sen toisen osapuolen aiheuttama tila.

Vierailija
17/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni meni Venäjällä idän pikajunalla monta päivää ja raskaana. Sanoi, että kaikki huomioivat ja auttoivat, laukkuja ei tarvinnut kantaa, ei tehdä mitään pitivät kuin kukkaa kämmenellä, miehet ja naiset. Eli ero oli ollut ja paljon.

Vierailija
18/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karjaissut bussissa nuorisoporukalle, että nyt joka iikka perse ylös penkistä kun eivät päästäneet vanhuksia istumaan.

Tämä vanha pariskunta pyysi, että pääsisikö tähän ja teinit katselivat pitkin seiniä.

Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu tuo raskaanaolevien huomioiminen. Espanjassa tuovat tuolia heti, päästävät jonon ohi kaupassa ja ovat tosi kohteliaita.

Suomessa vaan pälyillään.

Kuljin metrolla, kun olin raskaana. Usein siinä käytävän leveällä penkillä (merkattu mm raskaana oleville) oli joku pyörän kanssa. Menin ja kysyin että anteeks mahtuisko tähän istumaan.

Vierailija
19/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja vaunuissaan työntävät äityliinit ei anna tilaa muille tienkäyttäjille, kaikessa rauhassa löntystävät rinnakkain kaverin kanssa ja kahdet vaunut vie koko kevyenliikenteenväylän leveyden.

Vierailija
20/224 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää juttu nyt on kun kuulen jatkuvasti että busseja ylibuukataan, eikä oteta toista autoa alle. Samaan aikaan kaavaillaan jotain hemmetin miljoonauudistuksia jo toimiviin (muihin) liikenneyhteyksiin, jotta oltaisiin vartti aiemmin perillä??!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme