Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömistä puhutaan laiskoina ihmisinä, todella loukkaavaa, kun sitä se ei oikeasti ole!

Vierailija
28.08.2023 |

Ihminen on toimiva olento, varmasti ei kukaan työtön ole tekemättä mitään vaikka työtön onkin. Jokaisella on syynsä työttömyyteen, ala-arvoista työttömyyden yhteydessä sana- laiskuus-, tästä luunappi kempin otsaan ja iso sellainen!

"Kritiikkiin yhtyy myös keskustan Hilkka Kemppi.
Laiskuudesta ei pidä palkita, mutta huono-osaisuus ei ole usein oma vika. Esimerkiksi puolessa köyhistä lapsiperheistä käydään töissä. Puolustan sitä, että jokainen on oikeutettu ihmisarvoiseen elämään vastoinkäymisistä huolimatta, Kemppi kirjoittaa.Kritiikkiin yhtyy myös keskustan Hilkka Kemppi."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009814406.html

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös elämäntapatyöttömiä on - lapsellista kuvitella etteikö näin olisi. Tervetuloa tänne todellisuuteen vaan.

Mutta siihenkin on useimmiten syynä koulu- ja työpaikkakiusaaminen.

Kun on koko elämäni olen joutunut niin vanhemmiltani, koulutovereiltani, opettajiltani ja ylipäänsä muilta ihmisiltä, että olen outo, liian ujo, hitaasti oppiva surkimus, niin miten yhtäkkiä muutun noin vaan dynaamiseksi multitaskaajaksi yltiösosiaaliseksi supersuorittajaksi työelämään?????????????????

Minulla syy on se, että työttömänä on vaan kivaa. Lottovoittajana olisi vielä kivempaa, mutta tämäkin kelpaa.

Hei, tuu pois jo tauolta, sä unohdit taas olevasi töissä! Onhan se toki ymmärrettävää, kun olet saanut suojatyöpaikkasi isukin suhteilla, eikä sun tarvitse siellä mitään osata.

En ole enää, kun otin loparit että voin keskittyä omaan projektiini ja kamppailulajeihin. Työt vie liikaa aikaa ja aikaa ei saa rahalla. Tosin rahatkin meni jo karenssin aikana heh.

Vierailija
42/45 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-,työtuntisopimukset aiheuttavat lain tultua voimaan sen että asumistukea ei voida määrittää ,tämä aiheuttaa luottotietojen menetyksen ja vuokra -asunnon menetyksen .kaikki palaa vanhaan.kaikki eivät saa vaikka kuinka haluaisivat lisätöitä eikä kokoaikatöitä ,ja kaikilla ei ole oikeutta toimeentulotukeen !tässä olisi Ay-liikkeelle todella tärkeä asia.vanhan lain aikana moni menetti vuokra-asunnot ja luottotietonsa tehdessään 0-työtuntisopimukselka töitä ja tiedän useita tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voin myöntää olevani laiska ja saamaton. Yli 10 vuotta työttömänä ja sinä aikana en ole muuta saanut aikaan kuin yhden keskeytetyn koulutuksen, vuoden palkkatukityössä ja ehkä 15 lähetettyä työhakemusta. Laiskuuteen on helppo sortua, jos mitään ei vaadita ja jos luonteenlaatu on sellaiseen taipuvainen. Moni varmasti tekee enemmän, mutta moni varmasti myös vähemmän.

Vierailija
44/45 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voin myöntää olevani laiska ja saamaton. Yli 10 vuotta työttömänä ja sinä aikana en ole muuta saanut aikaan kuin yhden keskeytetyn koulutuksen, vuoden palkkatukityössä ja ehkä 15 lähetettyä työhakemusta. Laiskuuteen on helppo sortua, jos mitään ei vaadita ja jos luonteenlaatu on sellaiseen taipuvainen. Moni varmasti tekee enemmän, mutta moni varmasti myös vähemmän.

Unohdit työnhaku velvollisuuden😁 nämä työnhakuun liittyvät asiat ja pakot on keskusteltu jo satoja kertoja vuoden sisällä eikä kenelläkään ole epäselvyyttä .kaikki tietävät työnhaku velvollisuudesta.

Vierailija
45/45 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit työnhaku velvollisuuden😁 nämä työnhakuun liittyvät asiat ja pakot on keskusteltu jo satoja kertoja vuoden sisällä eikä kenelläkään ole epäselvyyttä .kaikki tietävät työnhaku velvollisuudesta.

Tämä "velvollisuus" on vain parin viime vuoden juttuja. Voidaan myös kysyä onko se edes velvollisuus, jos sen voi kuitata tekemättä mitään. Minä olen käyttänyt tuon yli kymmenen vuoden aikana minulle työvoimaviranomaisten puolelta velvoitettuihin asioihin aikaa hyvin, hyvin vähän. Ei ole ikinä ollut kuntouttavaa, työkokeiluja, koulutuksia. Välillä on vain pitänyt uusia suunnitelma tai täytellä nettisivuille pari kohtaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan