Työttömistä puhutaan laiskoina ihmisinä, todella loukkaavaa, kun sitä se ei oikeasti ole!
Ihminen on toimiva olento, varmasti ei kukaan työtön ole tekemättä mitään vaikka työtön onkin. Jokaisella on syynsä työttömyyteen, ala-arvoista työttömyyden yhteydessä sana- laiskuus-, tästä luunappi kempin otsaan ja iso sellainen!
"Kritiikkiin yhtyy myös keskustan Hilkka Kemppi.
Laiskuudesta ei pidä palkita, mutta huono-osaisuus ei ole usein oma vika. Esimerkiksi puolessa köyhistä lapsiperheistä käydään töissä. Puolustan sitä, että jokainen on oikeutettu ihmisarvoiseen elämään vastoinkäymisistä huolimatta, Kemppi kirjoittaa.Kritiikkiin yhtyy myös keskustan Hilkka Kemppi."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009814406.html
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Hei, ahkertana puurtajana ja veronmaksajana varmaan tiedät paremmin, niin sallinen kysyä: Voinko siis mennä vaikka kaupan kassalle istumaan, alkaako ne heti maksaa palkkaa kun alan näpytellä kassakonetta? Entä mistä saa avaimet, jotta voisin mennä ajamaan junaa? Rekka pitää varmaan olla oma, mutta tuntuisi tyhmältä ajella tyhjällä rekalla. Moniin muihinkin paikkoihin mihin olen yrittänyt mennä tekemään töitä, ei olekaan päässyt ovesta sisään, tai on tultu ohjaamaan ulos, varsinkin toimistoissa ja tehtailla on oltu nihkeitä töihin menijöitä kohtaan. Mihin tästä voi valittaa?
Joo en minä ainakaan ole laiska, mutta ennemmin teen senkin ajan mikä töihin menisi jotain mielekästä. Onneksi useimpia kiinnostaa työt, kiitos siitä teille.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vain työttömissä nämä oikeasti töitä hakevat (yt-neutottelujen uhrit) olla vähemmistö ryhmä.
Listalta löytyy mm: rikolliset, alkoholistit, muut päihdeongelmaiset, vammaiset, polvi-selkä-kyynärpää-hartija-vikaiset, sos.pummit, laiskat ja töitä hakevat.
Näistä palkataan (jos palkataan) töitä hakevia ja laiskoja, mutta kun moni laiska on siellä haastattelussa rehellinen ja kertoo mikä on, niin ei joudu töihin.
Jonkun mielestä osa tulisi "pakottaa töihin" mutta sitten ne vaan istuu siellä, eikä niitä ehdi kukaan opastamaan tai valvomaan ja osa rupeaa vielä tekemään jotain tihutöitä, että mikä on sitten järkevää?
No sehän se, että kun pitäisi helpommin ja selkeämmin erottaa normaaleista työnhakijoista (joita kyllä on enemmistö) työkyvyttömät, eli luetelleesi henkilöt. Tämän hetken valtiollekin kallis byrokratia pitää suurimman osan oikeasti työkyvyttömistä työttöminä työnhakijoina. Sitten te setämiehet, joilla on joku em. listaan lukeutuva sukulaislikka tai kylän raitilta tuttu Pena ainoa henkilö jonka tiedätte olevan työtön, kuvittelette normaalien (työttömäksi jääneiden) työnhakijoiden olevan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI TYÖTTÖMÄT TULISI LAITTAA 40-TUNNIKSI VIIKOSSA KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN
JOS EI KELPAA NIIN EI KELPAA SE TOIMEENTULOTUKIKAAN
266000 työtöntä kertaa 9 € päivä kertaa 22 päivää kuukaudessa kertaa 12 kuukautta. 632 016 000 € lisälaskua työttömistä yhteiskunnalle. Joku paremmin tietävä aiemmin jo kommentoikin laskutoimitustani, että summa on oikeasti monin kerroin isompi, mutta halvemmaksi tulee antaa lojua kotona.
Vai että työttömät olisi mielummin 40 tuntia viikossa kuntouttavassa kuin edes 20 tuntia töissä?
voi apua 😂😂
Jospa joku tarjoaisikin edes sitä 20 h töitä. Mutta palkkaa ei tahdota maksaa juuri missään enää, ja hallitus tekee parhaansa, että tulevaisuudessa vielä vähemmän. Tällaisina aikoina mikä tahansa työnantaja hyödyntää irtisanomisen helpotusta ottaakseen palkollisten tilalle jotain tempputyöllistettyjä ja vuokratyöntekijöitä ilman lisiä ja eläkekertymää.
Nykyään on ongelma se, kun niin moniin töihin, joiden palkalla pystyy elämään, pitäisi olla hirmuinen lukutoukka, yltiösosiaalinen ja nörteistä nörtein. Entisaikaan tavallisella suoritettavan työn palkalla pystyi hankkimaan elintason, jolla sai kanssaihmisten arvostuksen. Nykyään on niin paljon köyhiä työssäkäyviä.
TYÖMARKKINTUEN SUOJAOSAN POISTO JA ASUMISTUEN LEIKKAAMINEN KANNUSTAVAT VAIN PIMEISIIN HOMMIIN. Tietäkää se.
Kun on koko elämäni olen joutunut niin vanhemmiltani, koulutovereiltani, opettajiltani ja ylipäänsä muilta ihmisiltä, että olen outo, liian ujo, hitaasti oppiva surkimus, niin miten yhtäkkiä muutun noin vaan dynaamiseksi multitaskaajaksi yltiösosiaaliseksi supersuorittajaksi työelämään?????????????????
Vierailija kirjoitti:
TYÖMARKKINTUEN SUOJAOSAN POISTO JA ASUMISTUEN LEIKKAAMINEN KANNUSTAVAT VAIN PIMEISIIN HOMMIIN. Tietäkää se.
Kuin myös työntekijöiden olojen heikentäminen, mitä hallitus nyt ajaa läpi. Kaikkien aikojen räikeintä herrojen paapomista. No, EK ja miljonäärit kiittää, mutta kansa ei.
Työttömät ei oo mikään yksi ja sama porukka. Ei voi vaan niputtaa kaikkia samaan kasaan. Osa on työttömänä omasta valinnasta ja puutteellisen motivaation takia, kun taas toiset hakee aktiivisesti töitä menestyksettä.
Osa löytäisi työpaikan, jos muuttaisi toiselle paikkakunnalle, mutta painavat syyt kuten perhesyyt ja/tai muut sitoumukset estää heitä tekemästä niin. Ja sitten on niitä, joilla olisi mahdollisuus muuttaa työn perässä mutta pysyykin työttömänä siellä missä on nyt.
Työolot työpaikoilla pitäisi tosiaan saada inhimilliselle tasolle. Siellä on niin paljon näitä alistajia ym porukkaa, ettei ihmiset töissä viihdy , töissä pitää myös viihtyä, orjatyöt on kielletty aikoja sietten, mutta sitä on vieläkin!!
Kyllä myös elämäntapatyöttömiä on - lapsellista kuvitella etteikö näin olisi. Tervetuloa tänne todellisuuteen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myös elämäntapatyöttömiä on - lapsellista kuvitella etteikö näin olisi. Tervetuloa tänne todellisuuteen vaan.
Mutta siihenkin on useimmiten syynä koulu- ja työpaikkakiusaaminen.
Kun on koko elämäni olen joutunut niin vanhemmiltani, koulutovereiltani, opettajiltani ja ylipäänsä muilta ihmisiltä, että olen outo, liian ujo, hitaasti oppiva surkimus, niin miten yhtäkkiä muutun noin vaan dynaamiseksi multitaskaajaksi yltiösosiaaliseksi supersuorittajaksi työelämään?????????????????
Vierailija kirjoitti:
Laiskoja ihmisiä on oikeasti olemassa. Vasemmiston kannattajilta puuttuu usein elämiseen tarvittava synnynnäinen energia, joka ilmenee ihmisen kaikenkattava nahjusmaisuutena ja vätysmäisyytenä.
Idiootti olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla syy on se, että työttömänä on vaan kivaa. Lottovoittajana olisi vielä kivempaa, mutta tämäkin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI TYÖTTÖMÄT TULISI LAITTAA 40-TUNNIKSI VIIKOSSA KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN
JOS EI KELPAA NIIN EI KELPAA SE TOIMEENTULOTUKIKAAN
Eikös pitänytkään mennä töihin maksamaan veroja yhteiseen kirstuun?
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin palstalla kysellään apua, kun pitäisi tehdä työhakemus, mutta sellainen, ettei vaan valita töihin, kun on oikeus lepäillä. Orjat ne töissä käy!
En ole tavannut tältä palstalta kauan yhtään kirjoitusta jolla joku kyselisi miten tehdä kyseessä oleva hakemus.jos jostakin keskustelupalstalta löytyy niin on mielestäni oikeistopuolueiden trollien tai niiden kakara järjestöihin kuuluvien kirjoituksia luulisin näin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla syy on se, että työttömänä on vaan kivaa. Lottovoittajana olisi vielä kivempaa, mutta tämäkin kelpaa.
Hei, tuu pois jo tauolta, sä unohdit taas olevasi töissä! Onhan se toki ymmärrettävää, kun olet saanut suojatyöpaikkasi isukin suhteilla, eikä sun tarvitse siellä mitään osata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä moni tietää ja ymmärtää, ettei kyse ole laiskuudesta. Ja tietää senkin, että useimmat työttömät yrittävät kovasti päästä jaloilleen.
Tämä palsta nyt vain on tällainen.[/quoteYmmärretään kyllä. Työ kuuluu jokaiselle ja se ei ole pelkkä velvollisuus vaan myös oikeus. Oikeutena se ei nyt toteudu kuten joskus ennen. Kenelläpä tähän resepti olisi. Toiset haluaisivat työtä, mutta eivät sitä saa. Jotkut ehkä saisivat työtä, mutta eivät sitä halua ottaa vastaan. Osa työttömistä ei ole edes työkykyisiä ja silti heitä roikotetaan työnhakijoiden listoilla.
Kävin oman työnantajani Tukholman toimistolla kollegoja tapaamassa. Siellä oli mahdollista valita kokonaistyöaika välillä 50pros - 100 pros, mikä kennellekin parhaiten sopi. En ole Suomessa kuullut kenenkään tekevä 65 , 75 tai 90 pros työaikaa oman mieltymyksen mukaan. Auttaisikohan se systeemi täällä jotenkin.
Ne joilla on vaikeaa, niin niitä potkitaan vielä ennestään.
Vai että työttömät olisi mielummin 40 tuntia viikossa kuntouttavassa kuin edes 20 tuntia töissä?
voi apua 😂😂