Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko tarvitsi rahaa ettei tarvitsisi koskaan käydä töissä?

Vierailija
27.08.2023 |

Joku asiasta enemmän tietävä voisi kertoa, että paljonko tarvitsee rahaa ettei tarvitse koskaan käydä töissä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 10 miljoonaa ja se ainakin riittää loppuelämäksi. On niin paljon, että summa tuntuu vaan lisääntyvän vuosi vuodelta. Eli siitä riittää jo lapsillekin, tosin ovat kyllä hankkineet myös koulutuksen ja työt, mutta voivat sitten joskus ottaa vähän iisimmin.

Sitten eläkeiässä? Eikö sitä rahaa tarvitse kaikkein eniten just nuorena kun on pienet lapset? Itsekin olen saamassa kohtuullisen perinnön 20v sisällä. Mitä minä sillä rahalla teen yli 70vna? Nyt sille olisi käyttöä kun on vuosia ollut työkyvytön. Pitänee kieltäytyä jotta menee lapselleni ja hänen lapselleen.

Vierailija
42/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2'250'000€ olisi puolison kanssa nykyiset nettotulot x 30 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Täälläpäin nuoriso tienaa huumeilla ja aiheuttaa paljon kärsimystä ympäristöön. Esim. Kannabis heitetään nurmelle ja ja netin akutta maksu ja jos joku sen ottaa niin tarkkailu on olemassa. Eli näin kannataa menetellä jos haluaa hyvän elintason eli kunnon asunnon ja auton sekä merkkivatteet.

Vierailija
44/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työssäkäymimen aina oletetaan asiaksi jota ei haluaisi tehdä jos olisi paljon rahaa?

Itse jatkaisin ihan mielelläni nykyisessä duunissani lottovoiton jälkeenkin jos vain saisi sovittua työajaksi esim 2-3pv viikossa ja vapaan lomaoikeuden. Työni on kiinnostavaa ja haastavaa sekä lisäksi pääsee näkemään ja tekemään asioita joilla on merkitystä.

Itseasiassa varmaan pärjäisin jo nykyisessä työssäni rahallisesti, jos tekisin sen 3 pv viikossa.

Ikää on kohta 50 v ja lainat alkaa olla maksettu.

Ongelma on, että työnantajalle tämmöinen järjestely ei tunnu sopivan. Se on 5 PV viikossa tai ei mitään.

Lottovoitto kieltämättä mahdollistaisi, kun itse voisi sanoa työnantajalle, että 3 pv viikossa tai 0 päivää viikossa.

Vierailija
45/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei haluaisi käydä töissä? Työ kuuluu aikuiseen elämään ja on aika keskeinen mielekkyyden ja elämänrytmin tuoja.

Siis aikuinen ihminen ei kykene itse keksimään mielekästä tekemistä ja rutiineja, vaan tarvitsee sitä varten jonkun aikuisten päivähoitopaikan?

Vierailija
46/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työssäkäymimen aina oletetaan asiaksi jota ei haluaisi tehdä jos olisi paljon rahaa?

Itse jatkaisin ihan mielelläni nykyisessä duunissani lottovoiton jälkeenkin jos vain saisi sovittua työajaksi esim 2-3pv viikossa ja vapaan lomaoikeuden. Työni on kiinnostavaa ja haastavaa sekä lisäksi pääsee näkemään ja tekemään asioita joilla on merkitystä.

Koska suurimmalla osalla työ on asia jota tehdään jotta saadaan rahaa.

Mä olin vuoden sairaslomalla ja sitten toisen sillä määräaikaisella eläkkeellä ja mulla ei ollut kertaakaan ikävä töihin tai tylsää. Rahanpuute sen sijaan vaivasi. Kuitenkin perhettä, pienet lapset.

Noh, kuntouduin töihin ja todellakin lopettaisin heti jos ei tarvisi rahan takia käydä.

Olen korkeakoulutettu ihminen jolla on hyväpalkkainen duuni ja onhan se mielenkiintoistakin, mutta kyllä mulla olisi muutakin tekemistä. Ja jos aika kävisi pitkäksi, olisi vanhempainyhdistys, lasten harrastusten toimikuntia, kaikenmaailman Lionseja sun muita joihin heittäytyä

Vierailija
47/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Alkuun tiivistelmä, jos joku ei jaksa lukea: Asiaa ei voi määritellä.

Olen haaveillut koko elämäni taloudellisesta riippumattomuudesta.

Opiskeluaikana 1994 ajattelin, että pärjäisin hyvin 5000mk/kk (840€), kun elin opintoteulla ja lainalla (529€/kk). Olisin siis tarvinnut noin 600.000€, että olisin jatkanut samalla elintasolla seuraavat 60 vuotta.

Nyt elän noin 2000€/kk ja eläämää on jäljellä noin 30 vuotta. Tarvitsisin siis noin 720.000€. Sijoitettuna riittäisi paljon pienempikin summa, kun eläkettäkin on kertynyt jo 2000€/kk.  

Vaan kun nälkä kasvaa syödessä. Nyt tavoittelen nykyrahassa 4000€:n elintasoa, että voin eläkkeellä asua talvet etelässä ja muutenkin toteuttaa haaveitani. Ja tuohon on vielä pitkä matka.

Taidan olla ikätoverisi. Olen alkanut hahmottaa elämän rajallisuuden eri tavalla, kuin sen ehkä menneisyydessä tein.

Kun pääsemme eläkeikään, saattaa olla ettei tule montaa talvea, jotka etelässä viettäisimme tai muutoin haaveitamme toteuttaisimme. Nuoremmat ihmiset elävät ikuisen elämän illuusiossa, mutta kyllä se tämän ikäisenä on kummasti rationalisoitunut käsite. Menot niiden haaveiden toteuttamiseen alkavat pienentyä ja päivän kohokohta saattaa olla kauniit ja rohkeat kahvikupposen saattelemana.

En harrasta lottoa...

Jep, huomenna voi kuolla. Tai saada aivohalvauksen ja siihen ne haaveet sitten jäisivätkin. Tosin rahalla saa parempaa hoitoa ja viimekädessä perijät muistelevat hyvällä. Eli ei säästäminen ja sijoittaminen koskaan hukkaan mene.

Olen yrittänyt elää sellaista 50/50 elämää. Puolet ylimääräisistä rahoista nautintoihin ja puolet säästöön ja sijoituksiin.

Vierailija
48/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, mutta mistä ne sijoitussalkkujen tuotot tulevat, joilla miljonäärit elävät? Eikö pörssissä mene nyt tosi huonosti? Ja jos omistaa osakkeita niin miten niistä saa jotain monen prosentin tuottoa? Pitääkö niitä ostaa ja myydä edestakaisin oikeaan aikaan? Entä jos miljonääri mokaa sen sijoitukset niin eikö sitten voi menettää kaiken? En vaan ymmärrä tätä tuotoilla elämisen konseptia. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta.

Vierailija
49/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys, mutta mistä ne sijoitussalkkujen tuotot tulevat, joilla miljonäärit elävät? Eikö pörssissä mene nyt tosi huonosti? Ja jos omistaa osakkeita niin miten niistä saa jotain monen prosentin tuottoa? Pitääkö niitä ostaa ja myydä edestakaisin oikeaan aikaan? Entä jos miljonääri mokaa sen sijoitukset niin eikö sitten voi menettää kaiken? En vaan ymmärrä tätä tuotoilla elämisen konseptia. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta.

Tietosi eivät ole hataralla pohjalla, sillä hataralla pohjalla ei ole mitään.

Jos itseäsi asian tiimoilta haluat sivistää, kannattaa aloittaa se jostain muualta netissä. Asia on liian laaja tässä käsiteltäväksi.

Vierailija
50/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saa noin 900 euroa kk joten ei tarvii käydä töissä.

Vierailija
51/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi 500e kuussa, en tarvitsisi muita tukia sen päälle..olen onnekkaassa asemassa, että mies maksaa lähes kaikki kulut, mutta ajattelen, että olisi hyvä vähön olla omaakin rahaa ja teen välillä työkeikkoja sen takia. Säästössä on toki jo nyt jotain.

Vierailija
52/53 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin normaalia elämää joka tapauksessa.

Vierailija
53/53 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee paljonko menee rahaa vuodessa ja kertoo sen luvun arvioimillaan elinvuosina.

Siitä saa arvion.