Minulla on aina parempi mieli kun mies on poissa
Ollaan siis naimisissa jo pidemmän aikaa. Aina kun mies on kotona niin jotenkin ahdistaa. Kun mies on matkoilla tai mökillä heti tuntuu helpommalta ja kevyemmältä. Ei ole mitään väkivaltaa tai sellaista meidän suhteessa, ompahan vain väljähtynyt liitto.
Onko epäreilua jos en kuitenkaan eroa? Olen sanonut miehelle että saa hakea parempaa ja sopivampaa itselleen.
Kommentit (30)
Sitä vain en oikein sinkkuna tajua, että miksi sitten haluat jatkaa miehesi kanssa yhdessä? - Kun jos nyt joku erehtyisi huomauttamaan että sellaista se on kun raha ja varallisuus sitoo ja estää kun mukavampaa on elää kullatussa häkissä kuin yksin, niin voi jo etukäteen tietää, että tällainen kommentti saa pillastumaan ja raivomaan, että eihän se nyt niin ole kun arhasta eiku siis rakkaudesta sitä tässä on kuitenkin kyse.
Mäkin tykkään olla yksikseni. On kiva kun miehellä on paljon harrastuksia eikä vietä paljon aikaa kotona.
Introvertillä on aina yksin hauskempaa. Itse olen samanlainen. Ei auta kuin jotenkin järjestää omaa aikaa mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Introvertillä on aina yksin hauskempaa. Itse olen samanlainen. Ei auta kuin jotenkin järjestää omaa aikaa mahdollisimman paljon.[/quote
Mutta parisuhteessa kuitenkin haluaa olla ja elää kumppanin kanssa vaikka ilman häntä on parempi olla. Onko loukkavaa kysyä, että msiksi sitten haluaa olla ja elää parisuhteesa, eikä sinkkuna(?)
Talviasuttava mökki on kätevä keino asumiseroon ilman avioeroa. Nähnyt ihan omassa lähipiirissä.
Miksi olla parisuhteessa jos ei halua viettää toisen kanssa aikaa?
Itsellä sama. Mies vkon työreissulla ja voi vitsi miten nukun hyvin ja oikein nautiskelen ja retkotan x asennossa keskellä sänkyä. Kiva mies se on, mutta todellakin nautin olla myös yksin. Tai on mulla täällä lapset vastuullani, mut kivaa silti olla ainoa aikuinen ja elää omilla säännöillään.
Miehelläsi saattaa olla ihan vastaavat ajatukset eli on vaan tyytyväinen kun pääsee pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta parisuhteessa kuitenkin haluaa olla ja elää kumppanin kanssa vaikka ilman häntä on parempi olla. Onko loukkavaa kysyä, että msiksi sitten haluaa olla ja elää parisuhteesa, eikä sinkkuna(?)
Ei sitä ennen suhteeseen alkamista usein osaa ennakolta ajatella että miten itse sopii parisuhteeseen. Varsinkin jos nuorena pariutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertillä on aina yksin hauskempaa. Itse olen samanlainen. Ei auta kuin jotenkin järjestää omaa aikaa mahdollisimman paljon.[/quote
Koska avioliitto on tarkoitettu elinikäiseksi. Eroa pitää harkita todella pitkään ja hartaasti, ei erota vain siksi että "ei rakasta". No itse erosin kumminkin, kun liitto meinasi tuhota sekä fyysisen että psyykkisen terveyden.
.-ohis
Vierailija kirjoitti:
Talviasuttava mökki on kätevä keino asumiseroon ilman avioeroa. Nähnyt ihan omassa lähipiirissä.
Miksi hyvässä ja kahden aikuisen, jotka ovat keskinäisessä parisuhteessa muutoinkaan pitäisi asua yhdessä saman katon alla? - Ymmärrän yhteisasumisen paremmin tilanteissa, joissa on yhteisiä nuoria lapsia tai yhteinen nuori lapsi mutta mielestäni kaksi aikuista voi hyvin elää ja olla parisuhteessa, vaikka kummallakin olisi oma asuntonsa.
Toki tällainen järjestely saattaa vaatia vähän enempi rahaa/ varallisuutta mutta kuluisi sitä rahaa, ainakin yhtä paljon silloinkin jos molemmat olsivat tahoillaan sinkkuja.
Uskovaine mies
Mäkin nautin eniten ajasta ihan yksikseni. Mulla on lapsia ja puoliso, joita rakastan eniten, mutta silti aina yksinollessani ajattelen, että tämä on sitä elämää. Lapsia tietysti jossain vaiheessa alkaa kaipaamaankin, mutta en kyllä tiedä, milloin olisin viimeksi ikävöinyt puolisoani.
Sulla kuitenkin tuo yhdessä ollessa tuleva ahdistus kertoo, että jotain pitäisi tehdä. En sano, että se heti olisi välttämättä ero. Mutta kannattaa yrittää joko itseksesi käsitellä ja pohtia, että mistä se ahdistus perimmiltään kumpuaa tai sitten mennä terapeutille. Ainakin yksin tai sen lisäksi myös kumppanisi kanssa. Väljähtäneen liiton voi kyllä elvyttää, mutta siihen tarvitaan molempien tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyvässä ja kahden aikuisen, jotka ovat keskinäisessä parisuhteessa muutoinkaan pitäisi asua yhdessä saman katon alla? - Ymmärrän yhteisasumisen paremmin tilanteissa, joissa on yhteisiä nuoria lapsia tai yhteinen nuori lapsi mutta mielestäni kaksi aikuista voi hyvin elää ja olla parisuhteessa, vaikka kummallakin olisi oma asuntonsa.
Toki tällainen järjestely saattaa vaatia vähän enempi rahaa/ varallisuutta mutta kuluisi sitä rahaa, ainakin yhtä paljon silloinkin jos molemmat olsivat tahoillaan sinkkuja.
Uskovaine mies
Uskovaine mies nimimerkillä on usein yllättävän usein fiksuja juttuja. Kiva nähdä tällaisiakin uskovaisia.
Mitä se muille kuuluu?
Huomionhaku on joillain taas noussut päähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaine mies
Uskovaine mies nimimerkillä on usein yllättävän usein fiksuja juttuja. Kiva nähdä tällaisiakin uskovaisia.
Ohis Ilahduttavaa kuulla. - Mutta rehellisyyden nimissä on jatkettava. että koska en ole toistaiseksi nimimerkkiäni rekisteröinyt niin olen joskus typertyneenä seurannut keskustelua, jossa joku toinen käyttää sujuvasti samaa nimimerkkiä.
Vika tietysto on itsessäni kun en ole rekisteröinyt nimimerkkiäni, niin turha minun on ollut tuossa kohtaa alkaa kiukuttelemaan, ettei kirjoittaja ole "oikea Uskovainen mies" tai, että hän on feikki ja vaastanut nimimerkkini tms.
Pieneksi lohdukseni ja vertaistueksi yhtälailla olen ollut laittavinani merkille, että täälä kirjoittelee useampi, jotka ovat käyttäneet mm. nimimerkkiä Sinkkumies ja Yliopisto-opiskelija......
Tämän palstan sisältö olisi yleiesti varmasti aivan toinen jos täällä pitäis kirjoittaa aina omalla nimellä tai edes nimimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaine mies
Niin ja yhtä varmaa on, että aina on joku, jok ahaluaa alapeukutta minä tahansa kommentin, jossa on missään kohtaa mainittu sana usko tai sen joku johdannainen. Tai jos jos joku erehtyy kirjoittamaan jotain myönteistä Marinista.....
Samaistun täysin. Ai miten ihana vapaus koittaa kun mies lähtee vaikka viikonloppureissulle. Kuuntelen musiikkia, tanssin ja nautin elämästä. Kun mies on kotona hänen stressinsä tarttuu. Mies ei näe, että hänen pitäisi hakea apua burnoutiinsa vaan koko ajan odottaa, että tilanne helpottaa itsestään. Olen yrittänyt auttaa, mutta en pysty ratkaisemaan hänen ongelmiaan. Naimisissa melkein 20v.
Paras syy eroon on juuri se, että olet mielummin yksin kuin ilman partneriasi. Se kertoo kaiken.