Jos nuoresi menisi luvatta kielletylle alueelle ja satuttaisi siellä itsensä, kehtaisitko haastaa kielletyn alueen toimijan oikeuteen?
Nuori meni louhokselle ja kiipesi päivän aikana louhittavan kallion päälle. Pudottuaan hän sai vammoja. Nyt perhe on haastanut louhijat oikeuteen, koska louhinnassa olevalla kohdalla ei ollut lippusiimaa. Kieltokylttejä ja lippusiimat olivat reunoilla. Aktiivisessa louhinnassa olevaan kohtaan on vähän vaikea laittaa lippusiimaa; se kun tuhoutuisi louhinnan yhteydessä.
Kommentit (4)
Ei ollut kertonut hänelle, ettei louhokselle mennä?
Voi herranjestas anna-mun-kaikki-kestää! Kaikki aina MUIDEN syyksi kun itse on kyvytön kasvattaja ja lapsi on tyhmä kuin saapas!
Sama tilanne oli kun nuori laski hyppyrimäessä siimaan ja kuoli. Täysin kielletty paikka ja silti ne jotkut liikuntatoimen tyypit saivat rangaistuksen. Ei mahdu minun oikeustajuuni
Haluaisin ajatella, että en, mutta todellisuudessa olisin varmaan ihan sekaisin, jos lapseni kuolisi. Saattaisi sitä tehdä kaikkea hölmöä, kuten etsiä syyllistä väärästä osoitteesta.
Suomessa on korkeita kallioita ja jyrkkiä rinteitä siellä täällä ja liukkaita kallioita rannikolla. Kaikille ei ole älynlahjoja annettu. kiipeilijälle eikä kiipeilijän vanhemmille. Ainahan sitä yrittää saa mut hei haloo. Suru sumentanut älyn. Onnettomuuksia toki sattuu paremmillekin.