Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei yksinkertaisesti vain jaksa herätä aamulla, tai varsinkaan tehdä töitä 8h ajan joka arkipäivä, niin onko silloin OK olla työtön ja elää tuilla? (esim työmarkkinatuki/asumistuki/perustoimeentulotuki)

Vierailija
27.08.2023 |

En vain jaksa herätä aamulla klo 6.30 ja koko sitä ruljanssia.

Olen saanut potkut sen takia kun nukuin pommiin.

Ja sit se töiden teko 8h...alkaa vaan uuvuttaa liikaa viimeistään 4h jälkeen.

Onko siis hyväksyttävää olla työtön, kuten nyt olen, jos ei vaan jaksa herätä töihin? Vaikka laitan herätyskellon klo 07, niin saatan havahtua 9:30 siihen että en herännyt siihen.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla oli puolvuotta työtön mies mut laitoin sen pihalle kämpästä oli niin laiska ettei roskista jaksanu ens viedä mun 8h työpäivän aikana eikä sen kanssa mihikää voinu lähtee ku aina sama itku ei mulla ole rahaa.mut kaljottelu mun omakotitalos onnistu.muutkin mun kaverit kiertää kela miehet kaukaa

Minä tiedän yhden kelamiehen. Jostain syystä tapaan saman miehen ravintolassa monen vuoden välein. Tunnistan hänet aina sinistä opinnäytetyöstä, josta tykkää kertoa. Olen kuullut saman tarinan jo monen monta kertaa, mutta näyttelen yllättynyttä.

Jostain kumman syystä mies on minulle rehellinen. Hän ei koskaan yritä minua tosissaan, mutta kertoo jopa vaimoonsa tartuttamansa sukupuolitaudin. Myöntää olevansa alkoholisti.

Kerran opiskelijatyttönä annoin sen lämmitellä asunnossani, kunnes ensimmäinen baari aukeaa klo 7:00. En pelännyt häntä. Menin nukkumaan ja tuo mies oli poistunut tyylikkäästi lupaamansa mukaan.

annoitko pimperoo kelamiehelle?

Sehän oli herrasmies. Ei se edes yrittänyt. Muistaakseni vaimonsa oli opettaja.

Vierailija
62/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla oli puolvuotta työtön mies mut laitoin sen pihalle kämpästä oli niin laiska ettei roskista jaksanu ens viedä mun 8h työpäivän aikana eikä sen kanssa mihikää voinu lähtee ku aina sama itku ei mulla ole rahaa.mut kaljottelu mun omakotitalos onnistu.muutkin mun kaverit kiertää kela miehet kaukaa

Minä tiedän yhden kelamiehen. Jostain syystä tapaan saman miehen ravintolassa monen vuoden välein. Tunnistan hänet aina sinistä opinnäytetyöstä, josta tykkää kertoa. Olen kuullut saman tarinan jo monen monta kertaa, mutta näyttelen yllättynyttä.

Jostain kumman syystä mies on minulle rehellinen. Hän ei koskaan yritä minua tosissaan, mutta kertoo jopa vaimoonsa tartuttamansa sukupuolitaudin. Myöntää olevansa alkoholisti.

Kerran opiskelijatyttönä annoin sen lämmitellä asunnossani, kunnes ensimmäinen baari aukeaa klo 7:00. En pelännyt häntä. Menin nukkumaan ja tuo mies oli poistunut tyylikkäästi lupaamansa mukaan.

Tietäjät tietää miehen. Ihan vaaraton tapaus ja joskus ollut skarpimpikin. Sillä nyt vaan viina vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Vierailija
64/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tuo mies vielä elossa. Kumma kyllä olen antanut hänen nukkua omassa kodissanikin. Silloinkin tuo mies oli lupauksensa mittainen. Oli pessyt teemukin kaappiin ja katsonut ulko-oven lukkoon.

Vierailija
65/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se Hienoa että voi valita:

Enpä mene töihin kun herääminen aamuisin on vaikeata.

Perheellisenä on aina ollut PAKKO mennä töihin

sieltä sängystä on noustava.

Thats it!

Voihan sitä valita itselleen iltapainotteisen kokoaikatyön, etätyön tai vaikkapa paikasta ja ajasta riippumattoman työn. Ammatinvalintakysymys.

Vierailija
66/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee työtä 14-22 tai 22-06

Normaalien sivistyneiden ihmisten työaika on n. 9-17

No ei se kyllä sivistyksestä riipu. Yhtä hyvin voi olla vaikka klo 17 - 01, niitä vain ei ehkä tarjolla, mutta mahdollista kyllä eikä tee ihmisestä vähemmän sivistynyttä. Kaikkea sitä kuuleekin väitettävän.

Onhan niitä läpi yön töitäkin. Useimmiten tulevat töistä kotiin kun tavallinen toimistotyöläinen vasta menee töihin. Kumpi olikaan laiskempi?

Vierailija
67/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa, se tarkoittaa sitä, että romahtaa lattialle makaamaan. Muuten jaksat, tukijulli.

Vierailija
68/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin! Äläkä kysele tyhmiä.

Vierailija
69/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua väsyttää? Menetkö riittävän ajoissa nukkumaan? Mitä harrastat, että pysyt kunnossa ja virkeänä? Nimittäin, jos valvoo vaikkapa niiden ruutujen, siis puhelimet, tv jne. kanssa pitkälle yöhön niin ei jaksa. Jos ei kuntoile ja urheile, ei jaksa. Jos ei syö ravitsevaa ruokaa, ei jaksa. Oletko laittanut perusasiat kuntoon? Ja varsinkin, oletko käynyt lääkärissä väsymyksesi takia, esim. diabetes tai esidiabetes? Jokaisen tehtävänä on elättää työllä itsensä, sehän on selvä. Ollaan joko töissä tai opiskellaan. Laita itsesi kuntoon ja hae sitten vaikkapa jotain muuta työtä ja työaikaa. Ja aina pitää olla sisukas. Mitä enemmän hemmottelee itseään, sitä pahemmiksi olo ja elämäntavat menevät. Ja sen mukana tulotaso ja elämänlaatu romahtavat ja syntyy se kuuluisa köyhyyden kierre. Ja siitä ei hyvä seuraa.

Vierailija
70/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa, niin mitä muuta mahdollisuutta on? Osa-aikatyö ehkä, jos sitä jaksaa. Työkyvyn arviointi olis tarpeen. 

Mitä pelkkä arviointi auttaa? Kukaan ei kuitenkaan muutu reippaammaksi sillä, että laitetaan pupukurssille. 

Vierailija
71/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me monet menemme töihin, vaikka ei joka päivä kiinnostaisi tai fyysisesti jaksaisi. Koska on kunnia-asia elättää itsensä. Mieti ap siltä kantilta, olisiko töistä oikein jäädä pois vain koska vähän ramaisee. No monen todellisuudesta irtautuneen mielestä toki olisi.

Vierailija
72/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tämmöinen kertoo jo ihmisestä paljon kun ei vaan jaksa nousta.

En minäkään jaksaisi nousta töihin enkä jaksaisi tehdä 8 h päivää. Mutta tehtävä on, että saa jotenkin kohtuullisen summan kuussa elämiseen. Minua hävettäisi ainakin olla työtön vaan koska ei jaksa mennä töihin. Itsestä riippumattomat syyt on eri asia. 

Vierailija
73/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok. Kuitenkin jokainen päättää itse elämästään, siittä mihin aikaansa käyttää ja jopa siittä milloin sängystä nousee. Sitten on näitä, jotka on systeemin orjia ja katkerina kotkottaa, että kun minun täytyy niin sinunkin täytyy

Vierailija
74/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta toimeentulotuella saa laiskimukset elellä. Niin harva vapaaehtoisesti sillä rahalla elää, että ei maksa vaivaa kiusata.

Vierailija
75/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta ei toimi, jos tukia hakevat vapaaehtoisesti työelämästä jättäytyvät. Työkykyisten tulee tehdä töitä ja solidaarisuudesta elättää heidät, jotka ikänsä tai terveytensä puolesta eivät pysty omaa osuuttaan tekemään.

Joten, ei, ei ole hyväksyttävä tuo suunnitelmasi.

Oletko käynyt terveystarkastuksessa varmistaaksesi että tyroksiinihormonit ja rautatasapaino on ok? Oletko harkinnut yrittäjyyttä tai paremmin vuorokausirytmiisi sopivaa työtä? 

Ota nyt vastuu itsestäsi ja itsesi elättämisestä, tavalla tai toisella.

Vierailija
76/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassahan juuri valitetaan, kun siellä kaikki uudet tekijät joutuvat iltavuoroon ja osa-aikaiseksi, että sehän juuri ratkaisisi aloittajan ongelman!

Vierailija
77/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta toimeentulotuella saa laiskimukset elellä. Niin harva vapaaehtoisesti sillä rahalla elää, että ei maksa vaivaa kiusata.

Tässä on hyvä ajatus, tuet pitäisi vain olla pienemmät tai ainakin pienemmät kuin mitään osa-aikaisen matalapalkkatyön palkka, tai vaihtoehtoisesti palkat paljon korkeammat.

Näin jos olisi, kenenkään ei tarvitsisi olla kateellinen ja kun työttömänä ei saisi samaa (jopa parempaa) elintasoa kuin töissä, niin jokainen haluaisi töihin kun kaikki haluaa niitä puhelilmia ja peljejä ja tupakkaa ja muuta.

Nythän näin ei ole, itsekin saan töistä tasan tonnin bruttona, en saa tukia ja työttömällä naapurilla noin 1.8 kertaiset vuositulot.

Vierailija
78/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Perustuslain mukaan ihmiselle turvataan elatus, jos hän ei pysty sitä itse hankkimaan. Sinä et pysty.

Vierailija
79/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jäädä kotiin nukkumaan jos ei jaksa herätä, aatteleppa omalle kohdallesi.

Vierailija
80/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloja voi laittaa useamman soimaan.