Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei yksinkertaisesti vain jaksa herätä aamulla, tai varsinkaan tehdä töitä 8h ajan joka arkipäivä, niin onko silloin OK olla työtön ja elää tuilla? (esim työmarkkinatuki/asumistuki/perustoimeentulotuki)

Vierailija
27.08.2023 |

En vain jaksa herätä aamulla klo 6.30 ja koko sitä ruljanssia.

Olen saanut potkut sen takia kun nukuin pommiin.

Ja sit se töiden teko 8h...alkaa vaan uuvuttaa liikaa viimeistään 4h jälkeen.

Onko siis hyväksyttävää olla työtön, kuten nyt olen, jos ei vaan jaksa herätä töihin? Vaikka laitan herätyskellon klo 07, niin saatan havahtua 9:30 siihen että en herännyt siihen.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päättänyt, että jos ei kerran kiinnosta hakemuksistani huolimatta palkata, niin sitten vedän kaikki mahdolliset tuet ja erittäin hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
42/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono Provo,mutta ensin yleislääkärille joka lähettää sinut tarvittaviin tutkimuksiin. Jos mitään fyysistä sairautta löydy sinut ohjataan kyllä mielenterveys yksikköön josta saat tarvittavan lääkityksen ja diagnoosin sairaudestasi.

Tämän jälkeen saat lääkärintodistuksen työkyvyttömyydestäsi jonka toiminta kelalle.

Kela maksaa sinulle 200 päivää sairaspäivärahaa,jonka jälkeen saat määräaikaisen sairaseläkkeen.

Näitä määräaikaisia sinulle kirjoitetaan vähintään seuraavat 3vuotta jonka jälkeen pääset työkyvyttömyys eläkkeelle.

Hyvin harva kuitenkaan pääsee työkyvyttömyys eläkkeelle ennen 56 vuoden ikää,eli sinulle kirjoitetaan käytännössä määräaikaisia siihen asti.

Tuohon työkyvyttömyys eläkkeeseen pääsemiseen asti saat luonnollisesti lääkityksen ja kuntoutusta kuukausittain.

Jos et osallistu kuntoutuksiin,niin sairaseläkkeesi katkaistaan ja tipahdat takaisin tuolle kelan 200 päivän sairausrahalle.

Onnea matkaan,sinä ansaitset turpaan.🎶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se Hienoa että voi valita:

Enpä mene töihin kun herääminen aamuisin on vaikeata.

Perheellisenä on aina ollut PAKKO mennä töihin

sieltä sängystä on noustava.

Thats it!

no onneks koht leikataan veltolta porukalta

Ei vaan taida Orpon hallituksen toimet erotella sitä velttoa porukkaa, siitä joka haluaisi töihin, mutta ei pääse.

Vierailija
44/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee työtä 14-22 tai 22-06

Normaalien sivistyneiden ihmisten työaika on n. 9-17

No ei se kyllä sivistyksestä riipu. Yhtä hyvin voi olla vaikka klo 17 - 01, niitä vain ei ehkä tarjolla, mutta mahdollista kyllä eikä tee ihmisestä vähemmän sivistynyttä. Kaikkea sitä kuuleekin väitettävän.

Vierailija
45/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päättänyt, että jos ei kerran kiinnosta hakemuksistani huolimatta palkata, niin sitten vedän kaikki mahdolliset tuet ja erittäin hyvällä omallatunnolla.[/quote

onneks vedät kohta vähä vähemmän ku leikataan

Vierailija
46/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vie liikaa aikaa ja energiaa elämästä. Työpäivän jälkeen ei ole kuin muutama tunti vapaata aikaa ja sekin menee helposti työn jälkeen päiväuniin ja syömiseen ja sit illalla ehtii hetken telkkua katsomaan ja taas nukkumaan. Jos elämä on yhtä työtä, niin kyllä pätkä työttömyyttä on välillä paikallaan. Mulle ei riitä mikään 1 kk loma vuodessa. Vielä jos olisi useita lapsia jaloissa, niin mihin sitä enää ehtisi? Voi elämä! ei ole aikaa!!!

Vierailija
47/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ vie liikaa aikaa ja energiaa elämästä. Työpäivän jälkeen ei ole kuin muutama tunti vapaata aikaa ja sekin menee helposti työn jälkeen päiväuniin ja syömiseen ja sit illalla ehtii hetken telkkua katsomaan ja taas nukkumaan. Jos elämä on yhtä työtä, niin kyllä pätkä työttömyyttä on välillä paikallaan. Mulle ei riitä mikään 1 kk loma vuodessa. Vielä jos olisi useita lapsia jaloissa, niin mihin sitä enää ehtisi? Voi elämä! ei ole aikaa!!![/quote

missä työssä on vaa 1kk loma vuodessa?

Vierailija
48/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausi kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa on aika vakio kaikessa työssä. Minulle se ei riitä.

Vierailija
49/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap  ei ole vielä oppinut. Väitä olevasi sairas. Masennus on todella hyvä tekosyy. Sillä saa sympatiaa ja kukaan ei uskalla kyseenalaistaa.

Voit myös keksiä jonkun fyysisen sairauden. Sen ei tarvitse näkyä päällepäin. Sanot vain, että se estää työnteon ja välillä voit valittaa kipeää jalkaa tai selkää varmistaen, että muut näkevät kuinka kipeä olet.

Kuinkahan moneen tämäkin totuus osui tällä palstalla? Katsotaan sitten alapeukuista.

Vierailija
50/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuukausi kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa on aika vakio kaikessa työssä. Minulle se ei riitä.

perseaukinaisena olo on sit kivaa vai?

Vierailija
51/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle ei taas riitä kelan pikku hilut.

Vierailija
52/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa niin sit ei vaan jaksa. Kiva kun saat muita tukiaisia, mää saan vaan työttömyysrahan joka on todella pieni. Onneks on säästöjä. Oli kyllä tarkotettu eläkeikään mut nyt on pakkorako.

Vierailija
53/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se on ok. Suomessa ei kenelläkään ole velvollisuutta tehdä töitä. Mene töihin, jos haluat, mutta jos tuntuu liian rankalta niin sitten voi olla kotona lepäilemässä. Kaikille ei edes ole töitä niin annetaan heidän käydä töissä, jotka siellä haluavat käydä.

Vierailija
54/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entisenä työkkärin tätinä kommentoin että Suomessa on  työttömyystilastoissa valtava määrä ihmisiä joiden tulisi olla sairaslomalla, työkyvyttömyyseläkkeellä tms. Yleensä nämä ihmiset pelkäsivät, että heidät pakotetaan työhön ja terveys ei kestä sitä, joten eivät uskaltaneet olla asiasta avoimia. Kuitenkin terveydentilan ja työkyvyn selvittäminen olisi kaikkien etu. Sitten yleinen käytäntö on, että virkailijat yrittävät keplotella pykäläviidakossa siten kuin liikkumavaraa on, että työkyvyttömät ihmiset paperilla näyttävät olevan aktiivisia työnhaussa. Uskoisin, että tämä on pidemmän päälle kaikille stressaavaa 

Olen ollut koko elämäni vajaakuntoinen, nyt osa-aikatyössä ja työttömyystuella, elän ihan minimillä. En ole avoin kaikista haasteistani, koska pelkään jotain kontrollitoimia, tai että määrätään työhaluttomaksi ja ei saa enää mitään tukia. Eli että en pääsis sairaseläkkeelle ja samaan aikaan en sais työttömyystukea. Onneksi on osa-aikatyö, mutta sekin on naurettavan huonolla palkalla käytännössä riistoa. Parempi silti kuin joku 9 e / päivä "kuntouttava työtoiminta".

Vierailija
55/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli puolvuotta työtön mies mut laitoin sen pihalle kämpästä oli niin laiska ettei roskista jaksanu ens viedä mun 8h työpäivän aikana eikä sen kanssa mihikää voinu lähtee ku aina sama itku ei mulla ole rahaa.mut kaljottelu mun omakotitalos onnistu.muutkin mun kaverit kiertää kela miehet kaukaa

Vierailija
56/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap  ei ole vielä oppinut. Väitä olevasi sairas. Masennus on todella hyvä tekosyy. Sillä saa sympatiaa ja kukaan ei uskalla kyseenalaistaa.

Voit myös keksiä jonkun fyysisen sairauden. Sen ei tarvitse näkyä päällepäin. Sanot vain, että se estää työnteon ja välillä voit valittaa kipeää jalkaa tai selkää varmistaen, että muut näkevät kuinka kipeä olet.

Kuinkahan moneen tämäkin totuus osui tällä palstalla? Katsotaan sitten alapeukuista.

Oikeesti on toisin päin. Eli työttömillä ja muilla köyhillä paljon hoitamattomia sairauksia, joiden elämää haittaaviin oireisiin on jo tottunut, mutta sivusta näkee, että eihan tuo ole normaalia. Ei ole rahaa lääkäriin. JulkinenKIN maksaa. Mielenterveysongelmia varsinkin hoitamatta paljon.  

Vierailija
57/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päättänyt, että jos ei kerran kiinnosta hakemuksistani huolimatta palkata, niin sitten vedän kaikki mahdolliset tuet ja erittäin hyvällä omallatunnolla.

Minä olen hakenut kohta kaksi vuotta töitä. Profiilini löytyy linkkaristakin..

En vaan saa yhtään hakemaani työpaikkaa. Haastatteluun olen päässyt yli 20 kertaa.

En usko työnhakutaidoissani olevan puutteita, koska aina ennen olen töitä saanut.

Voiko tämä olla sitä ikärasismia?

Vierailija
58/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee työtä 14-22 tai 22-06

Normaalien sivistyneiden ihmisten työaika on n. 9-17

Tuo on ihan laiskan ihmisen työaika. 8-16 on parempi. 7-15 paras.

Vierailija
59/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oli puolvuotta työtön mies mut laitoin sen pihalle kämpästä oli niin laiska ettei roskista jaksanu ens viedä mun 8h työpäivän aikana eikä sen kanssa mihikää voinu lähtee ku aina sama itku ei mulla ole rahaa.mut kaljottelu mun omakotitalos onnistu.muutkin mun kaverit kiertää kela miehet kaukaa

Minä tiedän yhden kelamiehen. Jostain syystä tapaan saman miehen ravintolassa monen vuoden välein. Tunnistan hänet aina sinistä opinnäytetyöstä, josta tykkää kertoa. Olen kuullut saman tarinan jo monen monta kertaa, mutta näyttelen yllättynyttä.

Jostain kumman syystä mies on minulle rehellinen. Hän ei koskaan yritä minua tosissaan, mutta kertoo jopa vaimoonsa tartuttamansa sukupuolitaudin. Myöntää olevansa alkoholisti.

Kerran opiskelijatyttönä annoin sen lämmitellä asunnossani, kunnes ensimmäinen baari aukeaa klo 7:00. En pelännyt häntä. Menin nukkumaan ja tuo mies oli poistunut tyylikkäästi lupaamansa mukaan.

Vierailija
60/148 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän yhden kelamiehen. Jostain syystä tapaan saman miehen ravintolassa monen vuoden välein. Tunnistan hänet aina sinistä opinnäytetyöstä, josta tykkää kertoa. Olen kuullut saman tarinan jo monen monta kertaa, mutta näyttelen yllättynyttä.

Jostain kumman syystä mies on minulle rehellinen. Hän ei koskaan yritä minua tosissaan, mutta kertoo jopa vaimoonsa tartuttamansa sukupuolitaudin. Myöntää olevansa alkoholisti.

Kerran opiskelijatyttönä annoin sen lämmitellä asunnossani, kunnes ensimmäinen baari aukeaa klo 7:00. En pelännyt häntä. Menin nukkumaan ja tuo mies oli poistunut tyylikkäästi lupaamansa mukaan.

annoitko pimperoo kelamiehelle?