Jos ei yksinkertaisesti vain jaksa herätä aamulla, tai varsinkaan tehdä töitä 8h ajan joka arkipäivä, niin onko silloin OK olla työtön ja elää tuilla? (esim työmarkkinatuki/asumistuki/perustoimeentulotuki)
En vain jaksa herätä aamulla klo 6.30 ja koko sitä ruljanssia.
Olen saanut potkut sen takia kun nukuin pommiin.
Ja sit se töiden teko 8h...alkaa vaan uuvuttaa liikaa viimeistään 4h jälkeen.
Onko siis hyväksyttävää olla työtön, kuten nyt olen, jos ei vaan jaksa herätä töihin? Vaikka laitan herätyskellon klo 07, niin saatan havahtua 9:30 siihen että en herännyt siihen.
Kommentit (148)
Minä teen klo 9-17 / 10-18 työtä (aiemmin tein 12-20 tai 14-22), koska vihaan aikaisia aamuherätyksiä. Koko kroppa on ihan sekaisin, jos joudun klo 6/7 heräämään. Etsi siis omaan rytmiisi sopiva työ.
Vierailija kirjoitti:
Työ vie liikaa aikaa ja energiaa elämästä. Työpäivän jälkeen ei ole kuin muutama tunti vapaata aikaa ja sekin menee helposti työn jälkeen päiväuniin ja syömiseen ja sit illalla ehtii hetken telkkua katsomaan ja taas nukkumaan. Jos elämä on yhtä työtä, niin kyllä pätkä työttömyyttä on välillä paikallaan. Mulle ei riitä mikään 1 kk loma vuodessa. Vielä jos olisi useita lapsia jaloissa, niin mihin sitä enää ehtisi? Voi elämä! ei ole aikaa!!!
Tässä on jotakin todellakin todella pahasti pielessä kun ajatellaan että työ koko elämän keskipisteenä on se normi. Puhutaan vapaapäivistä ja vapaa-ajasta, ihan niinkuin ihmisen normaali elämä itselleen olisi ei kaukainen asia. Samaan aikaan maailmassa on pilvin pimein hävyttömän rikasta porukkaa. Meneekö ihan tasan ? Minkä helvetin takia joudumme raatamaan ? Tutustukaa aiheeseen palkkaorjuus
Tämän myötä olen tehnyt omat ratkaisuni, elämääni ja energiaani en työn orjuudelle tule tuhlaamaan
Provo, naurettavaa, miksi joku kuvittelisi, että yhteiskunnassa sallitaan vapaamatkustajia, muiden kustannuksella.
Kummallista, kun toiset jaksavat, ehtivät, nauttivat elämästä, hoitavat kotinsa, itsensä, perheensä ja työnsä ja toiset ei jaksa mitään muuta kuin valittaa. Olisiko elintavoissa jotain vikaa, kun energiatasot ovat noin alhaiset?
On ok, ei se ole työttömän vika että Suomessa ei yksinkertaisesti ole kaikille töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, kun toiset jaksavat, ehtivät, nauttivat elämästä, hoitavat kotinsa, itsensä, perheensä ja työnsä ja toiset ei jaksa mitään muuta kuin valittaa. Olisiko elintavoissa jotain vikaa, kun energiatasot ovat noin alhaiset?
Oletko kuullut sairauksista?
Juu,ei sota yhtä miestä kaipaa ja kukaan ei ole korvaamaton 😊
Jos jollekin on, on kaikille. En suosittele työtä pelkäävien ihmisten suostumista työnhakuruljanssiin, ennen kuin maahanmuuttajanaisilta vaaditaan samaa.