Onko se totta että kauniit ihmiset nähdään jotenkin parempina ja ylempänä muita?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Älykkyys on valttia. Sitä ei rahalla saa, mutta kauneutta saa.
Kauniit, komeat ja pitkät ihmiset arvioidaan keskimäärin älykkäämmäksi kuin rumat ja lyhyet.
Ja oli joskus aikoinaan Usasta tutkimusta, että ulkonäöllä ja etäisyydellä on myös merkitystä rikostuomioisen ankaruuksissa.
Oletko AI-botti? Kuka käyttää Suomessa pituudesta sanaa etäisyys
Paska autocorrect eikä tule aina luettua läpi uudestaan ennen lähettämistä. Siinä piti lukea etnisyyden ja siellä piti lukea myös rikostuomioiden.
Kovasti kaunottaria aina yritetään alentaa, mitätöidä, vähätellä ja repiä alas, että eiköhän asia näin ole. Muuten jätettäisiin rauhaan.
Kauneus on niin katsojan silmässä. Jonkun mielestä kaunis, ei ole toisen mielestä kaunis. Kaunis ei myöskään ole synonyymi seksikkyydelle, kuten joidenkin mielestä. Makuja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti kaunottaria aina yritetään alentaa, mitätöidä, vähätellä ja repiä alas, että eiköhän asia näin ole. Muuten jätettäisiin rauhaan.
Tai ylipäänsä se, että on nainen. Toimistolla nuori insinöörinainen tapasi ensimmäistä kertaa toisen yrityksen miesvieraita. Ensimmäinen asia, joka tuli miesvieraan suusta oli "onko noi sun lasit imagolasit, että näyttäis fiksulta vai onko ne ihan oikeat lasit"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit, komeat ja pitkät ihmiset arvioidaan keskimäärin älykkäämmäksi kuin rumat ja lyhyet.
Tästä olen samaa mieltä, olen aina saanut kaikki työt jos olen vaan haastatteluun päässyt. Samoin näköjään käynyt omalla tyttärellä, ei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen mutta saanut aina kaikki työt mitä hakenut ja hyvällä palkalla. On siis myös pitkä ja kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäänsä se, että on nainen. Toimistolla nuori insinöörinainen tapasi ensimmäistä kertaa toisen yrityksen miesvieraita. Ensimmäinen asia, joka tuli miesvieraan suusta oli "onko noi sun lasit imagolasit, että näyttäis fiksulta vai onko ne ihan oikeat lasit"
"Ja sinun fiksuus tulikin jo heti tässä ilmi, oli lasit tai ei." Voisi vastata tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tämän suuntaisia havaintoja. Ja lisäksi on nämä ns simp-miehet ja naiset jotka palvoo näitä tiettyjä kohteitaan ja väheksyy muita. Olen havainnut että miesten parissakin komeita kohtaan käyttäydytään paremmin kuin rumia. Että se siitä tasa-arvosta...
Miehet ovat hierarkisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mollataan, jos ei ole koulutusta ja mollataan, jos on. Aina keksitään jotain ilkkumista ilkkumisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tämän suuntaisia havaintoja. Ja lisäksi on nämä ns simp-miehet ja naiset jotka palvoo näitä tiettyjä kohteitaan ja väheksyy muita. Olen havainnut että miesten parissakin komeita kohtaan käyttäydytään paremmin kuin rumia. Että se siitä tasa-arvosta...
Miehet ovat hierarkisia.
Kuin kanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä, olen aina saanut kaikki työt jos olen vaan haastatteluun päässyt. Samoin näköjään käynyt omalla tyttärellä, ei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen mutta saanut aina kaikki työt mitä hakenut ja hyvällä palkalla. On siis myös pitkä ja kaunis.
Tai AMK:n käynyt ja vähemmän kokemuksen omaava vie paikan kokeneemmalta yliopiston käyneeltä, koska charmi, komeus ja lipeväkielisyys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. On lukuisia tutkimuksia siitä, että täysin samanarvoisista työhaastatteluun tulijoista paikan saa paremmin se komea tai kaunis, kasvoiltaan sopusuhtainen, kaunissilmäinen, sutjakkavartaloinen, paksutukkainen - ja ihan sama oliko mies vai nainen.
Minkäs me sille voimme? Olemme ihmisiä!
Ei se johdu ihmisyydestä, vaan kasvatuksesta. Minut on kasvatettu näkemään ulkonäön ja kukkaron yli. Jotkut aikuisetkin vielä leikkivät niitä leikkejä, että sen mielipide voittaa, jolla on eniten rahaa. Näkyy Trumpin touhuistakin, että sellainen tapa ei ole älykäs tapa. En kunnioita ulkonäköä, enkä rahaa. Kunnioitan ihmisiä, joilla on hyvät arvot ja he toteuttavat niitä elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oli joskus aikoinaan Usasta tutkimusta, että ulkonäöllä ja etäisyydellä on myös merkitystä rikostuomioisen ankaruuksissa.
Oletko AI-botti? Kuka käyttää Suomessa pituudesta sanaa etäisyys
MGTOWULTRASIGMA
Ihan samalla tavalla ne kauniit ja rikkaat syö ja paskantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai AMK:n käynyt ja vähemmän kokemuksen omaava vie paikan kokeneemmalta yliopiston käyneeltä, koska charmi, komeus ja lipeväkielisyys.
Mä taas olen saanut amk koulutuksen vaativia töitä ihan merkonomina kauneudella ja pituudella. Lipevä tms en ole et ihan eiittää ulkonäkö ja varmasti myös pituus. Itsekin arvostan pitkiä ihmisiä enemmän.
Donald Trumpilla, Elon Muskilla ja Alexander Stubbilla on pituutta n. 190 cm. Ei siitä pituudesta haittaa ole, kun on mies.
Kyllä ne vaikuttaa sano kukin mitä tahansa ja myös ihan pelkkä pukeutuminenkin vaikuttaa koska kaikki noi viestii ihmisestä miljoonia asioita, välittääkö se, panostaako se, onko sille kaikki ihan samaa, vaiko ei jne.
Vierailija kirjoitti:
No totta toinen puoli, mutta onhan tämä ihan tutkittu, että ulkonäöltään miellyttävämmän näköiset ihmiset saavat parempaa palvelua, pärjäävät työhaastatteluissa ja ihmissuhderintamalla. Usein ihastumme siihen ulkonäköön, ennen kaikkea kumppania valitessamme ja vaikkakin tässä tilanteessa älykkyyden tulisi olla korkeammalla sijalla, sitä se ei valitettavasti ole .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta toinen puoli, mutta onhan tämä ihan tutkittu, että ulkonäöltään miellyttävämmän näköiset ihmiset saavat parempaa palvelua, pärjäävät työhaastatteluissa ja ihmissuhderintamalla. Usein ihastumme siihen ulkonäköön, ennen kaikkea kumppania valitessamme ja vaikkakin tässä tilanteessa älykkyyden tulisi olla korkeammalla sijalla, sitä se ei valitettavasti ole .
Monesti jopa ihmisten auttamisenhalu riippuu autettavan ulkonäöstä. Ehkä se on jokin primitiivinen osa aivojamme, joka näin ohjaa ja jota emme voi oikein kontrolloida.
Höpöhöpö, kauniita naisia haukkuvat ja alentavat minkä kerkiävät.