Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se totta että kauniit ihmiset nähdään jotenkin parempina ja ylempänä muita?

Vierailija
27.08.2023 |

Mielipiteitä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on niin katsojan silmässä. Jonkun mielestä kaunis, ei ole toisen mielestä kaunis. Kaunis ei myöskään ole synonyymi seksikkyydelle, kuten joidenkin mielestä. Makuja on monia. 

Tämä mielipide ei pois sulje aloittajan kysymystä tai edes tieteellistä näyttöä siitä, että viehättävämmät ihmiset ovat hyväksytympiä.

Vierailija
42/46 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Älykkyys on valttia. Sitä ei rahalla saa, mutta kauneutta saa.

Kauniit, komeat ja pitkät ihmiset arvioidaan keskimäärin älykkäämmäksi kuin rumat ja lyhyet.

Tästä olen samaa mieltä, olen aina saanut kaikki työt jos olen vaan haastatteluun päässyt. Samoin näköjään käynyt omalla tyttärellä, ei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen mutta saanut aina kaikki työt mitä hakenut ja hyvällä palkalla. On siis myös pitkä ja kaunis.

Tai AMK:n käynyt ja vähemmän kokemuksen omaava vie paikan kokeneemmalta yliopiston käyneeltä, koska charmi, komeus ja lipeväkielisyys. 

Mä taas olen saanut amk koulutuksen vaativia töitä ihan merkonomina kauneudella ja pituudella. Lipevä tms en ole et ihan eiittää ulkonäkö ja varmasti myös pituus. Itsekin arvostan pitkiä ihmisiä enemmän.

Tai ehkä olet ihan oikeasti pätevä? :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta toinen puoli, mutta onhan tämä ihan tutkittu, että ulkonäöltään miellyttävämmän näköiset ihmiset saavat parempaa palvelua, pärjäävät työhaastatteluissa ja ihmissuhderintamalla. Usein ihastumme siihen ulkonäköön, ennen kaikkea kumppania valitessamme ja vaikkakin tässä tilanteessa älykkyyden tulisi olla korkeammalla sijalla,  sitä se ei valitettavasti ole . 

Älykkyyttä kun on erilaista. On matemaattista, musikaalista jne. 

Vierailija
44/46 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniit, komeat ja pitkät ihmiset arvioidaan keskimäärin älykkäämmäksi kuin rumat ja lyhyet.

Tästä olen samaa mieltä, olen aina saanut kaikki työt jos olen vaan haastatteluun päässyt. Samoin näköjään käynyt omalla tyttärellä, ei mitään koulutusta peruskoulun jälkeen mutta saanut aina kaikki työt mitä hakenut ja hyvällä palkalla. On siis myös pitkä ja kaunis.

Tai AMK:n käynyt ja vähemmän kokemuksen omaava vie paikan kokeneemmalta yliopiston käyneeltä, koska charmi, komeus ja lipeväkielisyys. 

Mä taas olen saanut amk koulutuksen vaativia töitä ihan merkonomina kauneudella ja pituudella. Lipevä tms en ole et ihan eiittää ulkonäkö ja varmasti myös pituus. Itsekin arvostan pitkiä ihmisiä enemmän.

Miksi arvostat pitkiä ihmisiä enemmän? Ymmärrätkö edes mitä arvostaminen tarkoittaa? 

Vierailija
45/46 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvostat pitkiä ihmisiä enemmän? Ymmärrätkö edes mitä arvostaminen tarkoittaa? 

En tietoisesti vaan tiedostamatta siinä hetkessä, pitkä ihminen miehenä, mutta myös naisena automaattisesti saa vaikuttamaan paremmalta kuin lyhyen ihmisen. En tiedä mistä tulee enkä näin ajattele lähtökohtaisesti vaan miten tämä luonnostaan menee. 

Vierailija
46/46 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkonäkö ja jopa pukeutuminen vaikuttaa siihen miten ihmiset kohtelevat sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän