Pitäisi käydä kaupassa mutta mies kielsi auton käytön.
On matkaa 0.7 km ja takasin sama. Pitää kantaa ostokset. Mies sanoo että ei tarvitse tänään mennä kun pärjätään muutenkin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostokset painaa yli 5 kiloa, niin autolla, jos vähemmän ne kantaa helposti kädessä.
Ja miehen mielestä sun ei tartteisi käydä kaupasa, miksi mennä jos ei tarvitse.
Mitä narukäsiä täällä on että 5kg on liian painava kannettavaksi alle kilometrin matkalle?
No minusta mies voisi reippailla tällä kertaa.
Miehen mielestä kaupassa ei tarvitse käydä tänään, kun pärjää ja silti jotkut täällä ehdottaa, että mies voisi reippailla tällä kertaa? HÄH?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppu selkään, kestokassi kainaloon ja menoksi! 700 m ei ole matka eikä mikään isoillekaan ostoksille. Hyvää hyötyliikuntaa vaan!
Mies menköön sitten itse. Se on hyvä laittaa muille sääntöjä mutta noudattaako samaa itse? Tuskin.
Selittäkää hyvät ihmiset, että miksi miehen sinne kauppaan on mentävä, kun hänen mielestään mitään kauppareissua ei tarvitse tehdä, kun pärjää? Ap:lla on röökit ja kaljat loppu niin miehen pitää mennä hakee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sun pitää ostaa? Repussa ja sellaisessa vetokassissa kulkee hyvin. Vai onko sulla terveysrajoitteita? Itse en lupia kysele jos autoa tarvin.
Ei tuollaista keskustelua tarvitse käydä. Mies ei päätä auton käytöstä millään tavalla.
No jos mies omistaa vaikka kalliin harrasteauton niin sitten. Jos auto on yhteinen kauppakassi niin ei.
Mulla on isoon kauppaan jotain kilometrin, mieluiten meen kävellen, kiireessä pyörällä ja jos on valtavat ostokset niin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ukkosi arvasi että et ole menossa "kauppaan" vaan sala rakkaasi luokse panemaan, siksi ei antanut autoa käyttöösi.
Olus se mukavanpi autossa kuin luonnossa.
Muisto 60- luvulta . Äiti ajoi kuulemma Lohjalta Helsinkiin nopeammin kuin isä. Siihen loppui äidin autoulu, melkein. Isäkin oli kuitenkin rattinies.
Ihmiset käyvät eri tuheydellä kaupassa. Itse käyn kerran viikossa ja kestokasseja on 4-5, maitoa ja jugurttua 10 litraa, perunaa ja kasviksisa kilokaupalla. Vaikea niitä on reppuun tunkea ja käsissä kantaa. Useammin ei kiinnosta rampata, muutakin sisältöä elämään löytyy kun kaupassa ramppaaminen repun kanssa.
Ap voi jättää käymättä kaupassa tai hankkia oman auton.
Polkupyörän etukorissa tulee 4kg ja takakorissa 6kg. Siis 10kg pystyn hakemaan ilman autoa. Pyörän peräkarryllä tulisi 30kg. Jos olet 80-vuotias, niin sinua varten on keksitty vetoreppu, jolla saat vedettyä 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Muisto 60- luvulta . Äiti ajoi kuulemma Lohjalta Helsinkiin nopeammin kuin isä. Siihen loppui äidin autoulu, melkein. Isäkin oli kuitenkin rattinies.
Minäkin ajoin lahdesta helsingin satamaan kerran 45 min nopeammin, kuin mieheni.
Mies ajoi aamupäivällä, kun mentiin helsinkiin ja juuttui ruuhkiin ja minä ajoin takaisin tullessa "yöllä", kun ei ollut enää ruuhkaa niin matka meni 45min nopeemmin.
Miten niin kieltää? Kysytkö siltä lupaa kaupassa käynnille? Minua ei ainakaan voi kukaan kieltää tekemästä just sitä mitä haluan, enkä sellaisen ihmisen kanssa olisikaan, joka tuollaista edes yrittäisi. Älä ole tossu.
Vissiin olutta pitäs päästä hakeen ja mies tietää tai arvaa tuon.