Mikä turhakkeena pidetty on itsellesi tärkeä, jota ilman et voisi olla?
Minulle sellaisia ovat
- talouspaperi: älyttömän monikäyttöinen tuote, jolla pyyhitään suut ja siivotaan sotkut suoraan roskiin (kangasliina ei aina ole hygieeninen ja kätevä kaikkiin sotkuihin)
- etelänmatkat: aurinkoa ja lämpöä, joita Suomen sateisessa kesässä ei välttämättä koskaan saa, lepoa, nautintoa ja edullisempia nähtävyyksiä.
Kommentit (17)
Ipad mini eli pieni tablettitietokone. Useimmat käyttävät puhelinta kotona nettailuun, mutta mä rakastan tätä, kun tämä on just sopivan kokoinen.
Pytyn reunan alle laitettava wc-raikastin. Ei pinty lika tai tule kalkkisaostumia niin helposti, kun joka huuhtelu vähän pesaisee pyttyä.
Joku vuosi tämä vissiin peräti äänestettiin vuoden turhakkeeksi, mutta pyykin sekaan laitettavat värinkeräysliinat ei mulle ole todellakaan mikään turhake. Kirjopyykin sekaan kun laittaa liinan, niin valkoiset raidat pysyy valkoisina eikä värit sekoitu. On helpompi pestä aina täysiä koneellisiakin, kun sekaan voi vähän vapaammin heittää punaista ja vihreää vaatetta.
Vedenkeitin on meillä päivittäisessä käytössä ja paljon kätevämpi kuin mikro tai kattila.
Piikkimatto. Kun sain sen silloin aikanaan joululahjaksi, niin sen jälkeen en ole tarvinnut lähes jokailtaista buranaa jalkojen pakotukseen. Makaan illalla 15,20min matto alaselän/pakaroiden alla, ja särky haihtuu pikkuhiljaa. Kirpparilta olen löytänyt upouusia mattoja kun entisistä piikit ovat irtoilleet/tylsyneet.
Airfryeri, teen sillä melkein joka päivä ruokaa.
Rannekello. Muuten käy kuin Bjuuttinille, tuijottaa tyhjää rannetta.
Helikopteri, tosi kätevä väline kulkea paikasta toiseen. Ilmankin pääsisi kulkemaan mutta mukava turhakehan se on.
iPad.
En sano, ettenkö voisi elää ilman tätä. Mutta kun on tottunut tähän niin vaikeaa olisi.
Mulle ehdoton turhake on kuivausrumpu.
Varmaan aamiaissuklaa, mutta kuuluuko varsinaisesti tähän kategoriaan.
Huuhteluaine. Nyt olen yrittänyt siirtyä pyykkietikkaan, vaikka inhoan etikan hajua.