Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää rahankeruu töissä, aina pitäisi antaa johonkin kissanristiäisiin 10-20€

Vierailija
27.08.2023 |

Nytkin jollekin kesätyöläiselle pitäisi ostaa läksiäislahjaksi jotain.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, omissa työpaikoissa löksiäislahjat yms on aina maksettu firman pussista.

No, meillä ei ainakaan.

T. Julkisen puolen työntekijä

Se on totta. Työntekijät kustantavat lahjan työkaverille. Vuoden aikana onkin sitten monta uutta tai poislähtevää työkaveria, kun töihin otetaan lähinnä määräaikaisia ja kesäharjoittelijoita. Maksettavaa kertyy.

Vierailija
42/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan kahvihuone. Aina joku keräys meneillään:

-joku lähtee äitiyslomalle

-joku tukee äitiyslomalta

-ristiäislahjajeräykset edellisille, tuplana, jos kaksoset

-joku lähtee eläkkeelle

-opuskelija(t x 5) lähtee

-ylihoitaja lähtee

-uusi ylihoitaja tulee

-osastonhoitaja lähtee

-uusi osastonhoitaja tulee

-apulausosastonhoitaja lähtee

-uusi apulaisosastonhoitaja tulee

- jollakin on joku merkkipäivä (x 30 vuorollaan)

-jonkun joku omainen tai lemmikki on kuollut, osanotto (vänintään x 5 vuodessa)

-joku vakjari tai sijainen lähtee (non-stop saluunanovi periaatteella kokoajan)

-jatkuva keräys virkistyskassaan (maksu=vapaaehtounen pakko)

-kahvikassa

-vappu-, pääsiäinen-, pikkujoulu-, uusivuosinyyttärikeräys

-omakustanteinen opintomatka liettualaiseen maalaissairaalaan venäjän vastaisen rajan kylässä

Osalkustumalka 10-20€:lla saat ninesi yhteiseen korttiin. Mikään pakko ei tietenkään ole osallistua, mutta eihän se ole reilua niitä kohtaan jotka aina antavat panoksensa, ketään ei tietenkään painosteta, mutta aina on kaikki laittaneet. Kertoohan se jotain ihmisestä, jos ei laita. Ei ole kovin hyvä hoitaja, ja täytyy sitä työnjatkoakin alkaa sitten vakavasti miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu niin, että joka kuukausi maksetaan 5 e lahjakassaan, josta lahjukset sitten ostetaan aina kun on merkkipäiviä. Kenenkään ei ole pakko osallistua jos ei halua. Kesätyöläisille tai muuten lyhytaikaisille kollegoille ei osteta lahjoja, mutta tarjotaan vaikka kakkukahvit vikana päivänä.

Ota ihmeessä puheeksi ja ehdota parempaa käytäntöä jos ärsyttää.

Siis jokainenko laittaa 5 euroa/kk? Sehän on hirveä summa vuodessa!

Vierailija
44/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan tietyistä lahjoista (lapsen saaminen/ häät/ työpaikan vaihtaminen/ isommat merkkipäivät esim. 50V/ eläkkeelle jäädessä) mikä on ihan ok, koska pienehkö ja aidosti LÄHEINEN työtiimi.

Yleensä keräys toteutetaan niin, että summa on kaikilta pieni (esim.1- 2e/hlö) ja HALUTESSAAN saa antaa enemmän.

Esim. lapselle onnittelukortti+potkupuku ei paljoa kustanna ja mennään euron luokassa. Jos taas joku (monelle menttorina ollut) jää eläkkeelle, silloin moni haluaa panostaa enemmän (esim. 10-20e/hlö) jolloin se lahjakin on sitten arvokkaampi.

Vierailija
45/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu niin, että joka kuukausi maksetaan 5 e lahjakassaan, josta lahjukset sitten ostetaan aina kun on merkkipäiviä. Kenenkään ei ole pakko osallistua jos ei halua. Kesätyöläisille tai muuten lyhytaikaisille kollegoille ei osteta lahjoja, mutta tarjotaan vaikka kakkukahvit vikana päivänä.

Ota ihmeessä puheeksi ja ehdota parempaa käytäntöä jos ärsyttää.

Siis jokainenko laittaa 5 euroa/kk? Sehän on hirveä summa vuodessa!

No ei tunnu meidän työpaikalla rasittavan kenenkään kukkaroa niin, että siitä olisi syntynyt eripuraa. Tosin meillä onkin hyvä ilmapiiri ja viihdymme hyvin yhdessä, silloin tällöin jopa vapaa-ajalla.

Vierailija
46/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin huomenna alkaa keräämään rahaa uuteen autoon, työkaverit saavat sen maksaa.

Vierailija
47/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerättiin rahaa edellisessä työpaikassa jopa työntekijöiden lasten valmistujaislahjojen hankintaan ja tietysti muistettiin työtovereiden pyöreät vuosipäivät, eläkkeelle siirtyminen, kihlajaiset avioitumiset, työtovereiden lasten ja lastenlasten syntymät sekä tuettiin työvereiden jälkikasvun monilukuisia harrasteita. Lisäksi oli tapana tarjota syntymä- ja nimipäiväkaakut ja lomallelähtöpullat. Kesätyöntekijän läksijäislahjan sentään kustansi työnantaja. Onneksi työnantaja myi yrityksessä suuremmalle yritykselle ja me mentiin mukana eikä uuden työnantajan firmoissa ollut tapana kerätä mihinkään rahaa eikä myöskään harrastettu pulla- ja kakkukahvien tarjoamisia.

Vierailija
48/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teillä työnantaja maksa nuo muistamiset? Ei meillä näihin mitään keräystä tehdä.

Vierailija
49/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tää on tätä. Keräyksiin ei mitään anneta tai koskaan tuoda pullaa kahvihuoneeseen, mutta muiden tarjoilut kyllä kelpaa.

Eihän mitään muistamisia tai kokouspullia omasta lompakosta makseta? Vuorotellen toki hoidetaan, mutta kyllähän nämä kuuluvat firman maksettavaksi.

Vierailija
50/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kerättiin ja köyhät osa-aikaset oli ihan itku kurkussa. Ei siinä mitään muuten mutta kun kaikkia ei muistettu. Esmes 2 henkilöä sai kutsun häihin eli pääsi syömään ja juomaan ja silti kaikki maksoi saman ökysumman lahjasta. Ei reilua! Ja toisten synttärit vaan ohitettiin kun oot niin nuorekas, ei me tajuttu että tuli vuosia täyteen. Voi veen veen vee!

Vierailija
51/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osallistu kuin erittäin läheisten työkaverien keräyksiin ja vain jos sitä henkilöö juhlitaan, 60v/eläke/saa vauvan. Mihinkään työntekijöiden lasten valmistujaisiin en osallistu tai muutenkaan sellaisten jotka ei ole niin läheisiä. Aivan sama mitä ajattelevat. Mun mielestä keräykset saisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
52/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita käytetty kondomi keräykseen.

Ai samalla tavalla kuten sinä annoit isällesi käytetyn ehkäisyvälineen hänen 90v-synttärilahjaksi? Dementoitunut isäsihän innostui siitä kovin, ja pian olittekin sängyssä peuhaamassa.

Vierailija
53/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa sanoa ei? Opettele.

Vierailija
54/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans toi 10-20 e ollu tapana. Eräs työkaveri ei halunnut muistamisia ja silti hänet lahjottiin ja kukitettiin, "koska tapana on". Kiusallista. Siitä päivästä lähtien en ole näihin lahjoihin ja keräyksiin osallistunut. En itsekään muistamisia halua ja toivon, että kaikki ovat senkin takia lahjoittamatta lahjakeräykseeni rahaa, kun "ei se itsekään ikinä osallistu".

Vierailija
55/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 20 v sanan TA palveluksessa. Itse olen hoitanut kymmeniä keräyksiä.

Itse sain pari tutkintoa hoidettua, lähitiimiläisistä osa sanoi onnea. Heti tämän jälkeen jäin mammiksille ja lahja oli uimahousut. Vauva syntyi talvella.

Näiden jälkeen lopetin keräyksien hoidon ja osallistumisen. Oon vastannut kiva idea, mutta mä oon osallistunut niin moneen, eikä mua ole muistettu, ei tunnu hyvältä osallistua.

Nyt ei ole enää keröyksiä

Vierailija
56/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ohiksena nyt on pakko kysyä, kerätäänkö joillakin työpaikoilla muka rahaa työkaverin LAPSEN VALMISTUJAISIIN...?!?

Tai johonkin KIHLAJAISLAHJAAN...?

En todellakaan oli tuollaisessa mukana, rahaa lapselle jota en edes tunne? Tai jotkut kihlajaiset mitkä ei hevonkukkua merkkaa muille kun parille itselleen ja ehkä jollekkin lähisukulaiselle.

Ei ihme jos tuolla menolla keräyksiin ollaan kyllästytty/ei osalistuta.

Minä osallisyun keräyksiin kyllä, mutta ne ovat AINA asiallisia, esim. eläkkeelle jäämistä tai vauvan saamista mitä mielellään jollain muistaa ja osallistuu parilla eurolla per henkilö.

Vierailija
57/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi euroakaan enkä ostaisi läksiäislahjaksi mitään. Yks hailee mitä mieltä pomo olisi asiasta.

Vierailija
58/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ohiksena nyt on pakko kysyä, kerätäänkö joillakin työpaikoilla muka rahaa työkaverin LAPSEN VALMISTUJAISIIN...?!?

Tai johonkin KIHLAJAISLAHJAAN...?

En todellakaan oli tuollaisessa mukana, rahaa lapselle jota en edes tunne? Tai jotkut kihlajaiset mitkä ei hevonkukkua merkkaa muille kun parille itselleen ja ehkä jollekkin lähisukulaiselle.

Ei ihme jos tuolla menolla keräyksiin ollaan kyllästytty/ei osalistuta.

Minä osallisyun keräyksiin kyllä, mutta ne ovat AINA asiallisia, esim. eläkkeelle jäämistä tai vauvan saamista mitä mielellään jollain muistaa ja osallistuu parilla eurolla per henkilö.

Meillä kerätään lasten ylioppilasmuistamiset, mutta koska firma maksaa nuo läksiäiset, vauvat ja muut, niin en koe ongelmana. Ehkä kolmen vuoden välein n. 10 euroa menee.

Vierailija
59/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä valtaosa työntekijöistä 60-65 vuotiaita ja jatkuvasti keräystä joko merkkipäivistä tai eläkkeelle jäännistä. Ja kyllä, odotus on vähintään 10 euron lahjoitus. Työnantaja kuitenkin tarjoaa kakut ja lahjat, voisi nämä riittää työpaikalta.

Naisvaltainen työpaikka, jossa on pakko jättää vaikka  lääkkeet ostamatta, jotta ei tarvitse kieltäytyä keräyksestä? Minulla on ollut työpöydän laatikossa yleensä muutamia kolikoita juuri tuollaisia keräyksiä varten, mutta minulla on 5€ ollut maksimi. Enkä ole osallistunut täysin tuntemattomien lasten ylioppilaslahjaan tai muuhun sellaiseen.

Vierailija
60/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerätty lähinnä eläkeelle lähteville ja ekakertaa vanhemmaksi tuleville. Jos joku haluaa syntymäpäiviään jne juhlistaa, niin tuo sitten oman kakun kahvipöytään (viimeksi esim pari vuotta talossa ollut toi lähtöpäivänään mokkapaloja)