Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää rahankeruu töissä, aina pitäisi antaa johonkin kissanristiäisiin 10-20€

Vierailija
27.08.2023 |

Nytkin jollekin kesätyöläiselle pitäisi ostaa läksiäislahjaksi jotain.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky suuri. Kaksi euroa on riittävä. 

No mut jos tiimissä vain 5 ihmistä ni ei sillä kympillä mitään osteta. Daa.

Ihan perus ala aste matikkaa.

Hyvän viinin saa jo 15 eurolla. Keräyksen aloittaja voi vaikka piffata aen puuttuvan 5e jos on pakko antaa jotain.

Naurettavaa touhua nämä muistamiset.

22/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mieltä. Työt työnä ja jätetään ne muut asiat ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama mitä muut odottavat, se on heidän ongelmansa. Itse en laittaisi 5 e enempää varsinkaan jonkun kesätyöntekijän juttuun, oli pieni tai iso firma. Rahani ovat omiani ja minä päätän mihin ne sijoitan.

Aikuistukaa siis, jos olette vasten tahtoanne laittaneet liian isoja rahoja keräyksiin.

Vierailija
24/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen väheksytty lyhytaikainen, joten en osallistu mihinkään tuollaisiin.

Vierailija
25/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän viinin saa jo 15 eurolla. Keräyksen aloittaja voi vaikka piffata aen puuttuvan 5e jos on pakko antaa jotain.

Mitä naurettavaa siinä on, jos joku haluaa muistaa ihmisiä, joiden kanssa viettää enemmän aikaa kuin perheen? Ei se kai pakollista ole, mutta en näe ongelmaa muistaa työkaveria, joka saa vauvan tai täyttää pyöreitä.

Vierailija
26/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työyhteisö on niin tärkeä asia, että kyllä siihen kannattaa pari ekeä käyttää mukisematta. Varsinkin jos joku muu näkee sen vaivan, että tekee ne hankinnat.

Vierailija
27/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nuoruusvuosia lukuunootamatta esihenkilöroolissa ja olen aina sanonut, että työporukoissa ei kerätä rahaa eikä lahjota ketään.

Eri asia on ne merkkivuoden 50 ja 60v jolloin firma muistaa esim kukkapuskalla ja kakkukahveilla.

Tämä ihan siitä syystä että jos jonkun synttäreitä tai naimisiin menoa muistetaan niin sitten pitäisi kaikkien kanssa toimia samoin. Jos kerättäisiin rahaa ja 8/10 antaa rahaa mut 2 ei, niin nämä 2 joutuvat taatusti juorujen ja ihmettelyn kohteeksi ja juhlakalu ihmettelee miksei kortissa ole kaikkien nimiä ja korttiinhan ei saa nimeään jos ei osallistu lahjaan.

En suosisi itse tällaista kulttuuria työpaikalla vaikka kuinka se lisäisi ihmisten työssä viihtymistä jne.

Joku kollega oli tehnyt niin, että ennen lomille lähtöä oli yhteiset kaikkien synttäri ym juhlanaihe kakkukahvit ja jouluksi saivat jotkut muut pienet joululahjat. Näin kenenkään ei tarvitse omista rahoistaan antaa lahjarahaa.

Vierailija
28/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään viinaa kenellekään, se on persoonaton ja typerä lahja.

Vierailija
29/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naurettavaa siinä on, jos joku haluaa muistaa ihmisiä, joiden kanssa viettää enemmän aikaa kuin perheen? Ei se kai pakollista ole, mutta en näe ongelmaa muistaa työkaveria, joka saa vauvan tai täyttää pyöreitä.

Saa vauvan ja työnantaja maksaa itsensä kipeäksi, niin muidenkin pitäisi antaa vielä rahaa ja tehdä hänen työt, ei KIITOS.

Vierailija
30/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman euron voisin laittaa hyvälle tyypille, mutta viidessä eurossa menee raja. Vaikka minulla ei olekaan hätää rahan kanssa, niin joku tolkku kaikessa.

Vierailija
31/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo ole vapaaehtoisia. Miksi maksat niihin?

Aletaan pian suhtautumaan negatiivisesti jos ei koskaan keräyksiin laita niinkuin ne muutkin.

Näköjään sillä, mitä muut ajattelevat sinusta, on tärkeämpää kuin omat tunteesi. Niin kauan kuin näin on, jatka maksamista.

Vierailija
32/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa vauvan ja työnantaja maksaa itsensä kipeäksi, niin muidenkin pitäisi antaa vielä rahaa ja tehdä hänen työt, ei KIITOS.

Ok. Kivoja tuollaiset katkerat ankeuttajat.

Vierailija
33/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä työyhteisö on niin tärkeä asia, että kyllä siihen kannattaa pari ekeä käyttää mukisematta. Varsinkin jos joku muu näkee sen vaivan, että tekee ne hankinnat.

Joo, mutta jos se 10 eur menee 5x vuodessa niin käyn sillä mieluummin 2x kaupassa kun annan sen johonkin rihkamalahjaan jollekin lähes tuntemattomalle. Muutenkin on rahat aina tiukilla niin miksi pitää vielä tähänkin olla sitä lapioimassa.

Sitäpaitsi tuo eriarvoistaa työpaikalla ihmisiä. Mullakin oli synttärit, mutta koska olen ihminen joka ei tee itsestään koskaan numeroa eikä varmaan kukaan tiedä tarkalleen millon synttärit on niin ei mulle ees kukaan ehdota koskaan lahjaa. Aikoinaan kun menin naimisiin ja vaihdoin nimen, niin ei kukaan ostanut duunista edes kukkapuskaa. Tosin en sitä kaivannutkaan enkä mainostanut asiaa.

Vierailija
34/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka joku todella ihan ihminen lähtee mammalomalle, niin luultavasti annan hänelle ihan oman lahjani ja se tulee täydestä sydämestä. Pidämme varmasti yhteyttä myös myöhemmin.

Mutta jos joku kesätyöntekijä lähtee ja en ole hänen kanssaan edes paljoa ollut tekemisissä, niin paria euroa enempää en halua keräykseen laittaa.

Meillä töissä tiedetään tämä asia kyllä ja kukaan ei joudu silmätikuksi enää asian takia. Joskus oli toisin ja pidin siitä aikamoisen saarnan keräyksen aloittajille.

Vierailija
35/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää on tätä. Keräyksiin ei mitään anneta tai koskaan tuoda pullaa kahvihuoneeseen, mutta muiden tarjoilut kyllä kelpaa.

Vierailija
36/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten poikani lopetti alakoulun ja pari puuhakasta vanhempaa keräsivät opettajalle lahjarahaa. He laittoivat kaikille vanhemmille viestin, että se on 15 e/oppilas. Sitten kun raha on annettu, olisi lapsi saanut kirjoittaa nimensä isolle pahville tehtyyn korttiin.

Minulla iski karvat totisesti pystyyn ja en antanut euroakaan siihen keräykseen. Poikani ei siis kirjoittanut nimeään korttiin ja puuttui sieltä muutaman muunkin kirjoitukset, esimerkiksi kaksoisperheen tyttöjen nimet ja pojan parin parhaan kaverin nimet. Nyt asia jo naurattaa, mutta silloin moinen keräys ketutti ihan suunnattomasti.

Vierailija
37/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, omissa työpaikoissa löksiäislahjat yms on aina maksettu firman pussista.

No julkisella sektorilla ei makseta! (Mikähän älämölö siitä syntyisi jos maksettaisiin...)

Vierailija
38/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osallistu.Sano että on mennyt liian pitkälle. 

Vierailija
39/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin korona-aikana eläkkeelle ja minua ihmetyttää miten nuo keräykset nykyisin hoidetaan. Ainakin minä lopetin käteisen käytön kokonaan ja varmaan lähes kaikki muutkin, jos eivät olleet tehneet sitä jo aikaisemmin. Mitään MobilePäytä minulla ei ole, koska sille ei ole (muuta) käyttöä. ApplePäy:n asensin mutta en saanut sitä toimimaan, eikä sillä siirrellä rahaa kavereille.

Vierailija
40/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani (noin 100:n henkeä, tuotamme asiantuntijapalveluita yritysasiakkaille) käytäntönä on että firma maksaa yli vuoden talossa olleille 30€ lahjan ja yli 5v olleille 50€ lahjan.

Mikään ei estä lähtijän kolleegoita hankkimasta omaa lahjaa (eihän se ole työnantajan asia), mutta siihen ei mitenkään kannusteta jottei käy niin että pidetty ja sosiaalinen henkilö saa näyttävämmät muistamiset ja kahvitukset kuin introvertti hiljainen puurtaja.