Asumistuki pienenee todella paljon
Nyt vain hommaatte teltan. Asuminen ja sähkö on luksusta,ei kaikille.
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut jo tarkempia tietoja lasketaanko asumisoikeusasunto tuohon 10 000 € omaisuusrajaan?
Luulisi että lasketaan. Sullahan on periaatteessa rahaa sijoitettuna asuntoon ja se raha kasvaa koko ajan korkoa. Miksi tätä sijoitusta käsiteltäisiin eri tavalla? Kannattaa siis alkaa etsimään vuokra-asuntoa jo hyvissä ajoin, koska voi tulla melkoiset kilpailut halvemmista asunnoista, kun lakiuudistukset saadaan voimaan.
Itse omaisuus ei vaikuta asumistuen määrään, mutta omaisuudesta saatava tuotto sen sijaan kyllä, sanotaan Kelan sivulla.
Joten jos hakee asumisoikeusasuntoon asumistukea, ei asumisoikeusmaksua oteta huomioon, korkeintaan jos siitä korkotuloja sitten ne voitaisiin ottaa huomioon mun käsityksen mukaan.
Toi asumisoikeusasunnossa saa asumistukea vain rajatuille asumismenoille.
Kannattaa tarkistaa kaikki ensin Kelan nettisivulta ja sitten voi jopa soittaa Kelaan ja kysyä asiaa tarkemmin tuon korkotulon osalta.
Tällä hetkellä näin, mutta Orpon hallitus on tätä muuttamassa. Silloin merkitsee pelkkä omaisuus yli 10 000 euron.
Mutta siinäkään tapauksessa ei varmaan voida asumisoikeusmaksua laskea omaisuudeksi samalla lailla kuin rahaa pankissa. Koska jos sen asumisoikeusmaksun joutuu nostamaan, sittenhän ei ole enää asuntoa johon hakea sitä asumistukeakaan, joten koko juttu menee poskelleen.
Tuottavaksi sijoitusomaisuudeksi se varmaan laskettaisiin. Ja se pitäisi realisoida ennen kuin tukien myöntämiselle on perusteita.
Enpä usko. Asumistukiyhtiöt varmaan vetäisivät herneet nenään, jos monet asukkaat pistettäisiin valtion toimesta ulos asunnoistaan.
Tuskin sillä olisi merkitystä, sillä hallitus lopettaa myös tuet uusien asumisoikeusasuntojen rakentamiselle.
Enkä minä usko, että kovin moni asumisoikeusasunnossa asuva edes saa asumistukea.
Luonnollisesti koska haluavat ihmiset vapaiden vuokramarkkinoiden armoille. Siksi Ara ja Arava asuntoihin kaavaillaan tulorajaa myös asumisen ajalle jolloin niissä ei saisi enää asua kun tulot ylittää rajat. Tällä tavoin voi sitten ihmisiä köyhdyttää. Asumistuen omaisuusrajalla taas vaikeutetaan säästämistä omaan asuntoon. Kokkarit haluaa kaikki vuokraorjiksi. Tietysti nostavat vuokria niin että ihmisillä on juuri ja juuri varaa asua jossain pienessä luukussa oli palkka miten hyvä tahansa
Kojamo, lumo jne. vuokra-asunto bisneksessä olevat isot tekijät ovat SDP:n ja vasemmiston hallinnassa.
Minulla on ihana asunto jossa tykkäisin asua, mutta jos tuki pienenee ei ole varaa, joten varmaan nousun muuttamaan takaisin vanhempien luokse
Kuulemma asumistuki omistusasuntoon loppuu tammikuussa. Tuolla oli sellanen ketju.
Asumistuki pienenee jopa 60 euroa yksinasuvilta. Minulla on tietolähde koska serkkuni on kansanedustaja.
Nykyinen hallitus ei todellakaan edusta arvomaailmaltaan minun Suomeani. Enpä olisi nuorempana uskonut tällaista hallituskautta näkeväni. Ihan järkyttävää. Viedään jo ennestään tulevaisuuteen toivonsa menettäneeltä nuorisolta viimeinenkin luotto parempaan tulevaisuuteen. Koulutus tuhottu, tuet opiskeluun tuhottu, terveydenhuolto tuhottu, lapsiperheiden tuet tuhottu, pääsy mielenterveyseläkkeelle tuhottu, sosiaalituet tuhottu. Ja tähän maahan haluttaisiin nuorten tekevän lisää lapsia? Älkää unta nähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varakkaat saavat veronalennuksia, kun heillä ei ole varaa maksaa veroja. Yksinkertaista.
Suomessa onkin hirveästi näitä varakkaita työntekijöitä. Onhan se kiva maksaa 50% veroa ja sitten elättää se 50% joita työt ei kiinnosta. Voi vähitellen loppua kaikilta suomalaisilta kiinnostus töihin, saa nähdä mistä rahat sitten revitään.
Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa. Työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa ei saa sossutukia, mutta osa eläkeläisistä saa lääkkeisiin jne.
Oot kyllä pihalla. Tukia on paljon muitakin kuin nuo. Esim asumistuet, päiväkoti ilmainen jne jne jne.
Toimeentulotukeen ja asumistukeen vaikuttaa puolison tulot ja mulla meni lapsista hoitomaksut, kun olin työmarkkinatuella työkokeilussa, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Eli jos olet sairaanhoitaja ja teillä on 3 lasta ja puolisosi irtisanotaan esim. rakennusalalta niin hän saa työmarkkinatukea 580 netto.
Sairaanhoitaja on niin hyvätuloinen ettei perhe saa muita tukia.
Höpö höpö raksamies saa ansiosidonnaista 2 vuotta jos on vähänkin järkevä ollut. Siihen ei vaikuta eukon tulot
Ja 0-työtuntisopimuksissa ei enään pysty tekemään asumistuki päätöksiä ,koska ei ole tiedossa tarkkoja määriä palkasta nykyään vielä se suoja-osuus auttaa asiassa.tämä on paluu vanhaan jolloin monet menettivät vuokra-,asuntonsa ja luottotietonsa .tiedän useita tapauksia .vaihtoehtoja ei ollut kuin ottaa lopputili ja karenssi.teltasta on hyvin vaikea lähteä töihin.kaikki eivät saa lisätöitä eivätkä toista työpaikkaa vaikka kuinka haluavatkin terveys ,ikä .ja kaikki ei saa toimeentulotukea vaikka olisivat rutiköyhiä.kyllä työmarkkinat pistetään täysin sekaisin .nyt Ay-liikkeen täytyy puuttua asioihin ripeästi
Tupuliini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen asiakasmäärä räjähtää, pelkällä työttömyyskorvauksella ei enää pysty elämään.
Menkää töihin, niin tässä on itse kunkin ollut elätettävä itsensä pienillä palkoilla ilman yhteiskunnan tukia. Ei ole johtajan palkkoja tarjottu. Olen pärjännyt nuorena niin pienillä tuloilla, että jos kertoisin täällä, niin kukaan ei uskoisi. Jonakin päivänä söin vain yhden ranskanleivän ilman voita, joskus oli puolikas reikäleipää, 100 g lauantaimakkaraa ja 10 sentin pätkä kurkkua, puolen litran tölkki maitoa. Onneksi silloin -60-luvun alussa sai ostaa pieniä eriä. Se oli silloin, nyt on nyt, ostan mitä haluan syödä hintalapuista viis.
60-luvun alussa... Olet sitten sen ikäinen että katselet jo arkkuja, turha siinä on enää saarnata nykyajan eri olosuhteissa eläville ihmisparoille
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus ei todellakaan edusta arvomaailmaltaan minun Suomeani. Enpä olisi nuorempana uskonut tällaista hallituskautta näkeväni. Ihan järkyttävää. Viedään jo ennestään tulevaisuuteen toivonsa menettäneeltä nuorisolta viimeinenkin luotto parempaan tulevaisuuteen. Koulutus tuhottu, tuet opiskeluun tuhottu, terveydenhuolto tuhottu, lapsiperheiden tuet tuhottu, pääsy mielenterveyseläkkeelle tuhottu, sosiaalituet tuhottu. Ja tähän maahan haluttaisiin nuorten tekevän lisää lapsia? Älkää unta nähkö.
No tolla asenteella ei kannatakaan, ikinä. Lapsissa on aina toivo ja tulevaisuus, sekä motivaatio muuttaa maailmaa paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varakkaat saavat veronalennuksia, kun heillä ei ole varaa maksaa veroja. Yksinkertaista.
Suomessa onkin hirveästi näitä varakkaita työntekijöitä. Onhan se kiva maksaa 50% veroa ja sitten elättää se 50% joita työt ei kiinnosta. Voi vähitellen loppua kaikilta suomalaisilta kiinnostus töihin, saa nähdä mistä rahat sitten revitään.
Valtion budjetti on 80 miljardia ja työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa. Työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa ei saa sossutukia, mutta osa eläkeläisistä saa lääkkeisiin jne.
Oot kyllä pihalla. Tukia on paljon muitakin kuin nuo. Esim asumistuet, päiväkoti ilmainen jne jne jne.
Toimeentulotukeen ja asumistukeen vaikuttaa puolison tulot ja mulla meni lapsista hoitomaksut, kun olin työmarkkinatuella työkokeilussa, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Eli jos olet sairaanhoitaja ja teillä on 3 lasta ja puolisosi irtisanotaan esim. rakennusalalta niin hän saa työmarkkinatukea 580 netto.
Sairaanhoitaja on niin hyvätuloinen ettei perhe saa muita tukia.
Höpö höpö raksamies saa ansiosidonnaista 2 vuotta jos on vähänkin järkevä ollut. Siihen ei vaikuta eukon tulot
Ansiosidonnaista saa nykyään puolitoista vuotta, siitä poistetaan lapsikorotukset ja lisäksi se porrastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi varakas pystyy maksamaan vaikka tuhannen pienituloisen verot, puhumattakaan näistä veroalennuksista mitä he saa kun ei pääomatuloja veroteta ansiotuloverotuksen mukaan. 10 millin tuloilla saat 1.5 miljoonaa verohelpotusta silläkin tavalla. Aika monta pienituloista saa maksaa tuloistaan veroja, että saadaan yhden rikkaamman helpotus korvattua. Ja se helpotus menee sille yhdelle ihmiselle joka sitä ei tarvitse millään tavalla elääkseen.
Mitäs sitten jos se ainoa veroja maksava suurituloinen muuttaakin toiseen maahan tai kuntaan. Kukas sitten ruokkii laiskajaakot?
Työn tekeminen pitäisi olla motivoivaa eli pienemmät verot ja mahdollisuus tienata omalla työllään ilman eksponentiaalista verotusta. Kyllä se pienituloinenkin hyötyy pienemmästä verotuksesta ja jos tulot ovat liian pienet niin vaihtoehtoja on tehdä lisää töitä tai vaihtaa parempi palkkaiseen työhön. Se ei saa olla vaihtoehto, että suurituloinen maksaa köyhälle makoilusta, kun köyhän ei kannata töitä tehdä.
Paras vaihtoehto olisi tasaverotus kaikille joka olisi sama kuin yhteisövero. Suomessa on aivan liikaa yhden ihmisen firmoja jotka kiertävät progressiivista tuloveroa pöytälaatikkofirmansa kautta. Liekö täysin sattumaa, että lakimiehet ja lääkärit kuuluvat näihin etuoikeutettuihin? Ei. Tasavero jolloin kikkailut ja kannustinloukut poistuvat, byrokratia pienenee ja säästöjä syntyy kuin itsestään.
Samaa mieltä. Mutta nykyhallitushan ei sovellä tätä köyhään vaan köyhän pitäisi mennä tukien leikkausten uhalla töihin saamaan siitä pienipalkkaisesta työstä käytännössä saman heikon tulotason jonka sai jo aikaisemmin tuilla.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa laiskoja, jos he ovat kykeneväisiä itse elättämään itsensä.
Itse maksan palkansaajana veroja vuodessa yli 25 000 euroa. Joka kerta kun kuulen jonkun sanovan, että ei minun kannata mennä töihin kun joku sosiaalituki lakkaa tulemasta, niin näen punaista. Jokin on pahasti vialla sekä järjestelmässä että ihmisissä. Vuosi vuodelta näitä sosiaalituella notkujia on enemmän ja enemmän. Ja mikä pahinta, niin tämä alkaa olla jossain määrin kotoa opittua. Mitä vanhemmat edellä, sitä lapset perässä. Miksi vaivautua, kun ei tarvitse. Niin, miksi
Ja kyllä olen monesti miettinyt siirtää ahterini pois Suomesta jonnekin missä verorahani kohdennetaan järkevämmin. Lahden eteläpuolella valtion taloutta ollaan hoidettu huomattavasti järkevämmin. Siellä myös verotus on järkevämmällä tolalla.
Kannattaa muuttaa halvemman verotuksen maahan.
Mutta vähän kyllä epäilyttää tuo sinun 25 000 e verot? Olisiko tuossa mukana ne muutkin maksut kuin pelkästään verot?
6500 euron kuukausipalkka ja lopputuloksena veroja menee se 2000 kuussa ja päälle vielä muut herkut. Periaatteessa olen hyvätuloinen mutta tosiasiassa olen vain hyvä veronmaksaja. Progressiivinen verotus on myrkkyä ja itselläni on nollatoleranssi ihmisille jotka länkyttää kannustinloukkujensa ongelmista sen sijaan että menisivät töihin.
Ei kaikista ole putkiasentajiksi. Pitää olla hyvät polvet ja kyky sietää paskan hajua
Irtisanomissuojaa heikennetään, kohta saa moni irtisanomislapun.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää kohta.
Vierailija kirjoitti:
Ja se on varmaan oma vika. Mitäs oli niin laiska.
Miten rahoittaa puolueen toimintaa?
Suomessa se on tapahtunut erilaisten säätiöiden ja yhtiöiden kautta.
Demareilla on ollut VVO ja kepulla ”Nuorisosäätiö”.
Nuorisosäätiön piina jatkuu myös pääsiäisen jälkeen sillä Yle julkaisee MOT ohjelman, jossa kerrotaan sen tekemistä salaperäisistä veloista ”varjopankille”. (https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/31/nuorisosaatiolla-miljoonavelat…).
Keskustelu Kepun arvosta ja pohjasta tulee jatkumaan kiivaana.
Valtion rakentamat ja demarien omistamat asunnot pilkkahinnalla ulkomaille
Demarien ja vasemmiston oma VVO on nyt saanut oman ihmeellisen ratkaisunsa.
Siitä tuli Kojamo OY.
Kojamo Oyj (vuoteen 2017 VVO-yhtymä Oyj) on 4,3 miljardin euron asunto-omaisuuden arvollaan mitattuna Suomen suurin kiinteistösijoittaja.Yhtiö tarjoaa vuokra-asumista Lumo- ja VVO-brändinimillä.
Vuonna 2016 VVO jakoi yhteensä 104 miljoonan euron ennätysosingot omistajilleen.
Pari päivää sitten tuli uutinen, jonka mukaan VVO eli nykyinen Kojamo OY myi osan asunnoistaan ulkomaalaisille omistajille.
Liiketoimi oli fantastinen!
VVO:lla eli Kojamolla vahvan omistusohjaus ay-liikkeessä ts. SDP:ssä. Kyseinen kiinteistöbisnes on ollut sen rahasampo sillä valtio on tukenut sitä monella tavalla. Ammattiliitot ovat kuitanneet vuokratuotoista verovapaat osingot. Vuokrien tuottoja maksatetaan valtiolta ts. asumistuilla. Eli valtio maksaa ja ay-liike kaapii kermat.
Summat ovat olleet isoja. Valtio on maksanut asumistukia edellisinä vuosina tälle järjestelmälle vuosittain noin 1,5 miljardia euroa. Asumistukien korotukset valuvat suoraa vuokra-asuntojen omistajien taskuun eli VVO:ssa demareiden vaalitilille ay-liikkeen kautta.
Luokkataistelu on ollut helpompaa kun on ollut fyrkkaa. Samoin vaalitaistelu. Puhdas vakaumus on paljon puhtaampaa kun on vähän pätäkkää!
VVO eli Kojamo myi valtion tukemat asunnot ulkomaalaisille!
Mennään vielä tähän uutiseen.
Kojamon tiedotteen mukaan se myi vuokra-asuntoja. Myytävän asuntokannan velaton kauppahinta on 97 miljoonaa euroa. Kyseessä on noin 1600 asuntoa ja näin yhden hinnaksi tulee noin 60 000 euroa. Halpa hinta houkuttaa.
Kuten uutinen kertoo: ”Pörssilistautumista selvittävän Kojamo-konsernin yhtiöt ovat tänään allekirjoittaneet kauppakirjan, jolla ne myyvät 1 594 vuokra-asuntoa 15 paikkakunnalta Morgan Stanley Real Estate Investingin (MSREI) hallinnoimalle kiinteistörahastolle, suomalaiselle Premicolle ja Pohjoismaissa toimivalle Renger Investment Managementille (RIM).”
Ostaja on innoissaan! Kuten uutisessa kerrotaan: ”Suomi on tällä hetkellä yksi Euroopan kiinnostavimpia sijoituskohteita kiinteistöjen osalta. Yhteistyö MSREI:n kanssa avaa meille uusia mahdollisuuksia kehittää asuntotarjontaamme ja olemme tästä luonnollisesti innoissamme, Premico Groupin toimitusjohtaja Janne Vaula sanoo yhtiön tiedotteessa.” (https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005622590.html).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi varakas pystyy maksamaan vaikka tuhannen pienituloisen verot, puhumattakaan näistä veroalennuksista mitä he saa kun ei pääomatuloja veroteta ansiotuloverotuksen mukaan. 10 millin tuloilla saat 1.5 miljoonaa verohelpotusta silläkin tavalla. Aika monta pienituloista saa maksaa tuloistaan veroja, että saadaan yhden rikkaamman helpotus korvattua. Ja se helpotus menee sille yhdelle ihmiselle joka sitä ei tarvitse millään tavalla elääkseen.
Mitäs sitten jos se ainoa veroja maksava suurituloinen muuttaakin toiseen maahan tai kuntaan. Kukas sitten ruokkii laiskajaakot?
Työn tekeminen pitäisi olla motivoivaa eli pienemmät verot ja mahdollisuus tienata omalla työllään ilman eksponentiaalista verotusta. Kyllä se pienituloinenkin hyötyy pienemmästä verotuksesta ja jos tulot ovat liian pienet niin vaihtoehtoja on tehdä lisää töitä tai vaihtaa parempi palkkaiseen työhön. Se ei saa olla vaihtoehto, että suurituloinen maksaa köyhälle makoilusta, kun köyhän ei kannata töitä tehdä.
Paras vaihtoehto olisi tasaverotus kaikille joka olisi sama kuin yhteisövero. Suomessa on aivan liikaa yhden ihmisen firmoja jotka kiertävät progressiivista tuloveroa pöytälaatikkofirmansa kautta. Liekö täysin sattumaa, että lakimiehet ja lääkärit kuuluvat näihin etuoikeutettuihin? Ei. Tasavero jolloin kikkailut ja kannustinloukut poistuvat, byrokratia pienenee ja säästöjä syntyy kuin itsestään.
Samaa mieltä. Mutta nykyhallitushan ei sovellä tätä köyhään vaan köyhän pitäisi mennä tukien leikkausten uhalla töihin saamaan siitä pienipalkkaisesta työstä käytännössä saman heikon tulotason jonka sai jo aikaisemmin tuilla.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole rahoittaa laiskoja, jos he ovat kykeneväisiä itse elättämään itsensä.
Itse maksan palkansaajana veroja vuodessa yli 25 000 euroa. Joka kerta kun kuulen jonkun sanovan, että ei minun kannata mennä töihin kun joku sosiaalituki lakkaa tulemasta, niin näen punaista. Jokin on pahasti vialla sekä järjestelmässä että ihmisissä. Vuosi vuodelta näitä sosiaalituella notkujia on enemmän ja enemmän. Ja mikä pahinta, niin tämä alkaa olla jossain määrin kotoa opittua. Mitä vanhemmat edellä, sitä lapset perässä. Miksi vaivautua, kun ei tarvitse. Niin, miksi
Ja kyllä olen monesti miettinyt siirtää ahterini pois Suomesta jonnekin missä verorahani kohdennetaan järkevämmin. Lahden eteläpuolella valtion taloutta ollaan hoidettu huomattavasti järkevämmin. Siellä myös verotus on järkevämmällä tolalla.
Kannattaa muuttaa halvemman verotuksen maahan.
Mutta vähän kyllä epäilyttää tuo sinun 25 000 e verot? Olisiko tuossa mukana ne muutkin maksut kuin pelkästään verot?
6500 euron kuukausipalkka ja lopputuloksena veroja menee se 2000 kuussa ja päälle vielä muut herkut. Periaatteessa olen hyvätuloinen mutta tosiasiassa olen vain hyvä veronmaksaja. Progressiivinen verotus on myrkkyä ja itselläni on nollatoleranssi ihmisille jotka länkyttää kannustinloukkujensa ongelmista sen sijaan että menisivät töihin.
Ei kaikista ole putkiasentajiksi. Pitää olla hyvät polvet ja kyky sietää paskan hajua
Sama siivoojan työssä. Pitää sietää oksennuksen, k u sen, p asian ja ve ren hajua. Pitää olla hyvä fyysinen kunto ja hyvä vastustuskyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Ja juuri toimeentulotukiasiakkaisiin kohdistuvista toimenpiteistä hallitus on puhunut. Hallitus ei ole puhunut työttömiin, vaan toimeentulotukiasiakkaiden toimenpiteistä.
Työtön olisikin ollut vaikeampi ryhmä, kun on niin erilaisia yksilöitä, erilaisilla taustoilla ja varakkuuseroilla.
Itseasiassa toimeentulotuki jäi uudella hallituksella kiristysten ulkopuolelle kun listaa katsoin mihin ei kosketa, eli siihen tulee normaalit indeksikorotuksetkin.
Sehän tulee vastikkeelliseksi ja hallitus tutkii, miten toimeentulotuen voisi lakkattaa kokonaan. Indeksijäädytykset tulevat kaikkiin sosiaalitukiin.
Lakkautetaan toimerntulotuki, mutta osa-aikatyötäkään ei saa tehdä. Kokoaikaisia, vakituisia työpaikkoja on hyvin vähän eikä niihin oteta töihin, on käsketty laittamaan rekryt jäihin tai laittamaan feikki-ilmoituksia. Jos löytää itse itselleen mieluisan kokoaikatyön niin sitä ei saa tehdä vaan savustetaan tai lahjotaan ulos ja sitten pakotetaan töihin mihin itse ei halua eikä sovellu eli valtion virkamieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kertoo että tarkoitus on puolittaa ihmisten määrä jotka ovat toimeentulotuella, mutta tässä käy juuri päinvastoin. Heidän määränsä tuplautuu. On paljon työttömiä jotka ovat kyenneet elämään pelkällä työttömyyskorvauksella+asumistuki. Nyt heidän kaikkien täytyy hakea myös toimeentulotukea.
Ja juuri toimeentulotukiasiakkaisiin kohdistuvista toimenpiteistä hallitus on puhunut. Hallitus ei ole puhunut työttömiin, vaan toimeentulotukiasiakkaiden toimenpiteistä.
Työtön olisikin ollut vaikeampi ryhmä, kun on niin erilaisia yksilöitä, erilaisilla taustoilla ja varakkuuseroilla.
Itseasiassa toimeentulotuki jäi uudella hallituksella kiristysten ulkopuolelle kun listaa katsoin mihin ei kosketa, eli siihen tulee normaalit indeksikorotuksetkin.
Sehän tulee vastikkeelliseksi ja hallitus tutkii, miten toimeentulotuen voisi lakkattaa kokonaan. Indeksijäädytykset tulevat kaikkiin sosiaalitukiin.
Lakkautetaan toimerntulotuki, mutta osa-aikatyötäkään ei saa tehdä. Kokoaikaisia, vakituisia työpaikkoja on hyvin vähän eikä niihin oteta töihin, on käsketty laittamaan rekryt jäihin tai laittamaan feikki-ilmoituksia. Jos löytää itse itselleen mieluisan kokoaikatyön niin sitä ei saa tehdä vaan savustetaan tai lahjotaan ulos ja sitten pakotetaan töihin mihin itse ei halua eikä sovellu eli valtion virkamieheksi.
Valtion virkamieheksi ei noin vain päästä, se ainakin on varmaa.
Viimeksi kun olin siivooja niin minut savustettiin sieltä ulos kun minut haluttiin olevan vartija. No, menin vartijaksi niin minulle annettiin koeajalla kenkää ilman omaa syytä kun minut haluttiin kaupungille palkkatukitöihin puoleksi vuodeksi.
Mulla on ollut monta vuotta 14,5 - 15,5 %, ja aina melko tasan mennyt. Alle kympin palautuksia tai mätkyjä. Kuntakohtaista tämä kai on, riippuu siis asuinkunnan veroprosentista.