Sain ilmotuksen että kohta mun HEKAN asunnon vuokra nousee 15% eli yli 100e!!! Mikäs nyt sitten eteen kun asun jo halvassa asunnossa, mutta nämäkin kallistuvat???
Mulla ei yksinkertaisesti tule olemaan varaa ostaa ruokaa ja maksaa noussutta vuokraa samaan aikaan!
Taivasalle vain? Niinkö? Tai sitten varastamaan ruokaa??
Vuokrani tulee olemaan yli 800e!!!
En ymmärrä miten köyhiä kuritetaan näin...
Voiko sossusta saada tukea tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (66)
Nurtsilla rahoitusvastike nousi 480€ kk eli koko kuukausivastike taloyhtölainoineen ja vesiennakoineen ja hoitovastikkeineen olisi n 1180 € kaksiosta. Kun tuota hintaa ei voi vuokralaiselta periä, joutuu vuokranantaja maksamaan erotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on aika kallis vuokra, ei monella olisi varaa moiseen. Kaikkihan nyt inflaation takia on kallistunut ja kaikkialla, koko maailmassa, ei pidä kuvitella, että jostain syystä globaalit ilmiöt eivät meitä koskisikaan, vaan jatkettaisiin vain ökyelämäämme,. Eikä loppua näy, kun vielä uhkaillaan uusilla koronnostoilla.
Maailmasa on oikeasti nälkään kuolevia ihmisiä, meidän suurin terveysongelmamme on ylipaino.
tuskinpa... veikkaisin alkoholia ja tupakkaa... verenpainetautikin on aika suuri terveysongelma. psyykkiset sairaudet ja tuki- ja liikuntaelinsairaudet. joku ylipaino on pelkästään ylipaino siihen asti kunnes tulee joku elämää rajoittava sairaus.
Nykyään kun vedetään sitä mäkkäri ruokaa lapsesta asti, istutaan vaan tietokoneella pelien kanssa eikä liikuta, sitten istutaan töissä toimistolla koneen ääressä se n.8h päivässä jos ei kauemminkin. Armeijan kuntotesteissä onko ollut koskaan niin huonoja lukemia ja äitit soittaa varuskuntaan miten ne pitää syöttää ja pukea. Lopputuloksenhan jo sitten tietää
Kyllä ylipaino on ihan oikea ongelma ja laskee elämänlaatua. Ei kosketa itseä onneksi, mutta läheltä seuranneena ruoka-addiktien kuten sokerihiirien elämä on ihan yhtä haastavaa kuin alkoholisteilla ja muissa addiktioissa. Niillä ihmisillä itsellään on koko ajan mielipahaa ja häpeää siitä, että on läskiä eikä osaa syödä.
Tiedätkö ap. Ja muut Helsinkiin juuttuneet. Minä olen muuttanut Helsingistä pois ja arvaatteko. Mitään kamalaa ei tapahtunut. Opiskelin uuden ammatin, hankin työpaikan muualta. On muuten halvempi asua ja kulkemiseenkaan ei mene aikaa liikaa arkisin. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen aika on ohi. Töihin ja ansaitsemaan siitä kaikki soffailijat.
Sillä on toinenkin nimi? Järjestelmä jossa kaikilla on töitä? Sitä sanotaan kommunismiksi. Kapitalismissa ei voi koskaan olla täystyöllisyyttä koska se vaikuttaa haitallisesti kannattavuuteen ja nostaa työn hintaa. Eli kapitalismiin kuuluu rakenteellinen työttömyys ja vain idiootti kutsuu sitä loisimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois sieltä pääkaupunkiseudulta. Jossain muualla suomessa saat kaksion 300e/kk.
Saa muuttaa kyllä todella korpeen jos haluaa noin halvan vuokra-asunnon. Ei ehkä ole mahdollista työssäkäyvälle, joka kulkee julkisilla/on perhettä/tarvitsee hyvät kulkuyhteydet. Asun itse aika pienessä kaupungissa ja täälläkin vuokrat on melkein pk-seudun tasolla. Ei aina muutto pienemään kuntaan edes auta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen aika on ohi. Töihin ja ansaitsemaan siitä kaikki soffailijat.
Sillä on toinenkin nimi? Järjestelmä jossa kaikilla on töitä? Sitä sanotaan kommunismiksi. Kapitalismissa ei voi koskaan olla täystyöllisyyttä koska se vaikuttaa haitallisesti kannattavuuteen ja nostaa työn hintaa. Eli kapitalismiin kuuluu rakenteellinen työttömyys ja vain idiootti kutsuu sitä loisimiseksi.
Historiassa ei ole ikinä missään ollut täystyöllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois sieltä pääkaupunkiseudulta. Jossain muualla suomessa saat kaksion 300e/kk.
Saa muuttaa kyllä todella korpeen jos haluaa noin halvan vuokra-asunnon. Ei ehkä ole mahdollista työssäkäyvälle, joka kulkee julkisilla/on perhettä/tarvitsee hyvät kulkuyhteydet. Asun itse aika pienessä kaupungissa ja täälläkin vuokrat on melkein pk-seudun tasolla. Ei aina muutto pienemään kuntaan edes auta paljon.
Muutto pienempään kuntaan heikensi mahdollisuuksia tienata omalla alalla. Isompaan kaupunkiin kannattaisi muuttaa, mutta kun vuokrat nousee samalla, kun asumistuet laskee, se söisi pienituloisen lisäeurot, joita omalla alalla voisi kaupungissa työskentelemällä tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle onneksi kela maksaa kokonaan 800€/kk vuokran Helsingissä.
Ei kyllä ihan loputtomiin maksa, paitsi jos on kyse perhe-asunnosta.
On jo 6 vuotta maksanut, yksiö kyseessä.
Kuinka iso asunto ja kuinka monta henkilöä asuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jokin sairausdiagnoosi? Jos sulla on jokin parantumaton sairaus, olet kuntoutuja tai on asumiseen liittyviä erityistarpeita kuten invalidi, niin kyllä ne saattaa tehdä poikkeuksen. Normaalisti Kela ei todellakaan maksa missään noin kallista asumista yksin eläville.
Aina voi muuttaa metsään telttaan. Hyvä tuuletus ja edullinen. Rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jokin sairausdiagnoosi? Jos sulla on jokin parantumaton sairaus, olet kuntoutuja tai on asumiseen liittyviä erityistarpeita kuten invalidi, niin kyllä ne saattaa tehdä poikkeuksen. Normaalisti Kela ei todellakaan maksa missään noin kallista asumista yksin eläville.
Kyllä maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meidän kaupungissa halvimmat kaksiot ovat hiukan yli 300 euroa kuussa, kalleimmat hiukan yli 900. Sijainti, sijainti, sijainti... halvimpien sijainti on sellainen, että joko kuljet julkisilla (kulkevat hyvin, kesäaikataulut harvemmat) tai sinulla on auto. ihmiset karsastavat tuota halvinta aluetta, koska siellä on huhujen mukaan paljon huimaavia aineita käyttäviä. Todellisuudessa siellä on yksi kaupugin talo, jossa noita asuu. Ja niitä asuu sitten noilla kalleimmillakin alueilla, niistä vain ei siellä puhuta, koska "noloa ja maine menee".
Kerrotko aloittaja työpaikkasi ja palkkasi.
Onneksi on velaton asunto. 😄😊Ap, teltassa asuminen ei maksa mitään. 🙂
Velaton kerrostalo kaksio ja pari yksiötä lisäksi joista toinen velaton. Yhdestä vielä velkaa. Vuokratuloja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Velaton kerrostalo kaksio ja pari yksiötä lisäksi joista toinen velaton. Yhdestä vielä velkaa. Vuokratuloja tulee.
Paskon asuntosi t. sossu rotta
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap. Ja muut Helsinkiin juuttuneet. Minä olen muuttanut Helsingistä pois ja arvaatteko. Mitään kamalaa ei tapahtunut. Opiskelin uuden ammatin, hankin työpaikan muualta. On muuten halvempi asua ja kulkemiseenkaan ei mene aikaa liikaa arkisin. Suosittelen.
Minä asuin 10 vuotta Jyväskylässä ja Keuruulla. Ei niissä pärjännyt ilman autoa enkä muutenkaan viihtynyt.
Nykyään kun vedetään sitä mäkkäri ruokaa lapsesta asti, istutaan vaan tietokoneella pelien kanssa eikä liikuta, sitten istutaan töissä toimistolla koneen ääressä se n.8h päivässä jos ei kauemminkin. Armeijan kuntotesteissä onko ollut koskaan niin huonoja lukemia ja äitit soittaa varuskuntaan miten ne pitää syöttää ja pukea. Lopputuloksenhan jo sitten tietää